Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Midt i vores egen elendighed kan man da sidde og hygge sig over FCN’s nedslagtning af AGF.
    Fuck Schjelderup har klasse.
    Det sørgelige er at en “lille” klub i Farum har en spiller, som vel er det dobbelte værd end hele vores trup.
    Der er sgu langt til toppen
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Jeg forstår ærlig talt ikke hvad det er der gør Gomez til en godt scouted spiller, syntes han er ganske ordinær, men pletvis mangel på placerings evne, han gør ikke for to ører forskel i OB .
      Men det er jo blot min måde at vurdere tingene på.
      Tror Gomez ville være en rigtig stærk spiller hos f.eks Randers eller FCM.
      Synes virkelig at vores største problem er en trup der er dårligt sammensat.
      Når OB nu har en pæn økonomi at bygge et hold op omkring, så ville jeg foretrække en mere simpel spillestil, med massere af indlæg og dødbolde.
      Så kunne man måske havde nøjes med at bruge Bernat og Ivan, for så at bruge 10-15 mio på en proven målscorer.

      Vi har ikke haft råd til den spille stil man gerne har ville spille, sådan har det været længe og med Søren Kroghs udtalelse om at Sporting Lissabon er et hold han finder inspiration fra, så fortæller det nok sådan.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Jeg forstår ærlig talt ikke hvad det er der gør Gomez til en godt scouted spiller, syntes han er ganske ordinær, men pletvis mangel på placerings evne, han gør ikke for to ører forskel i OB .
        Men det er jo blot min måde at vurdere tingene på.
        enig, jeg har aldrig set et lys i ham, heller ikke da han var i Horsens. Jeg har også seriøse tvivl om han overhovedet er blevet scoutet og nøje udvalgt for at passe ind i en særlig filosofi, tror ærligt talt blot at mandens agent har sendt et tilbud rundt til diverse klubber, herunder OB, og så er man slået til. Der er nada linje i det der foregår i OB og den rekruttering der er, og sådan har det været i 15 år nu. Det hele falder tilbage på, at OB ikke aner hvilken klub de er, hvilket igen falder tilbage på Thorborgs manglende evner til at drive en fodboldklub.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Midt i vores egen elendighed kan man da sidde og hygge sig over FCN’s nedslagtning af AGF.
          Fuck Schjelderup har klasse.
          Det sørgelige er at en “lille” klub i Farum har en spiller, som vel er det dobbelte værd end hele vores trup.
          Der er sgu langt til toppen
          Vi har ikke været så langt fra top-4 siden oprykningen i 2000. Det er en total deroute for OB.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Jeg forstår ærlig talt ikke hvad det er der gør Gomez til en godt scouted spiller, syntes han er ganske ordinær, men pletvis mangel på placerings evne, han gør ikke for to ører forskel i OB .
            Men det er jo blot min måde at vurdere tingene på.
            Giv ham Daniel Høegh som makker i næste sæson så skal det nok gå.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Jeg forstår ærlig talt ikke hvad det er der gør Gomez til en godt scouted spiller, syntes han er ganske ordinær, men pletvis mangel på placerings evne, han gør ikke for to ører forskel i OB .
              Men det er jo blot min måde at vurdere tingene på.
              Jeg må bare konstatere, at jeg er meget uenig. Myhra og Gomez er gode køb. De er begge direkte køb til start 11'eren med lange kontrakter, som vi skal bygge en stamme med. I midteraksen mangler vi en angriber, der kan score nogle mål og endnu en midterforsvarer, når Slots smutter. På midtbanen er jeg godt tilfreds med El Hajj, men kunne godt mangle en spiller med mere fart end både Köhler og Trybull.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

                Jeg må bare konstatere, at jeg er meget uenig. Myhra og Gomez er gode køb. De er begge direkte køb til start 11'eren med lange kontrakter, som vi skal bygge en stamme med. I midteraksen mangler vi en angriber, der kan score nogle mål og endnu en midterforsvarer, når Slots smutter. På midtbanen er jeg godt tilfreds med El Hajj, men kunne godt mangle en spiller med mere fart end både Köhler og Trybull.
                Meget enig. Gomez skal dog over i højre side (han er højrebenet!) og så skal han placeres sammen med en venstrebenet stopper, der er en naturlig leder. Typemæssigt ville jeg gerne se samme type som Atle Roar Håland. Han var klog og havde teknik. Gomez har fart og fysik. Det kunne blive et godt stopperpar...........tror jeg.

                Comment


                  Føler Gomez kan være et godt indkøb, men det kommer godt nok an på spillestilen.
                  Synes han for tit er fejlplaceret, så det kræver at vi spiller på en måde der ikke giver ham for mange en mod en dueller.
                  Myhra er et godt køb bestemt! Om det så var i vinter at man skulle bruge en så stor del af budgettet på en målmand, det har jeg min tvivl omkring.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                    Føler Gomez kan være et godt indkøb, men det kommer godt nok an på spillestilen.
                    Synes han for tit er fejlplaceret, så det kræver at vi spiller på en måde der ikke giver ham for mange en mod en dueller.
                    Myhra er et godt køb bestemt! Om det så var i vinter at man skulle bruge en så stor del af budgettet på en målmand, det har jeg min tvivl omkring.
                    Hvis ikke vi havde brugt en god sum på Myhra - havde vi da helt sikkert ligget til nedrykning nu. Han har haft flere afgørende redninger og udstrålet ro.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                      Hvis ikke vi havde brugt en god sum på Myhra - havde vi da helt sikkert ligget til nedrykning nu. Han har haft flere afgørende redninger og udstrålet ro.
                      Jeg tror så ikke vi havde haft hverken flere, eller færre point med Ivan og Bernat i stedet for Gomez og Myhra.
                      men det er og bliver gætværk.
                      Man kan så også gætte på om det havde givet flere point hvis pengene var blevet brugt på angribere?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Jeg tror så ikke vi havde haft hverken flere, eller færre point med Ivan og Bernat i stedet for Gomez og Myhra.
                        men det er og bliver gætværk.
                        Man kan så også gætte på om det havde givet flere point hvis pengene var blevet brugt på angribere?
                        Var Myhra ikke kommet, så lå OB i kisten nu, han har gentagne gange lavet redninger, som Bernat aldrig kommer i nærheden af, og Martin Hansen er helt væk på mystisk vis.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                          Var Myhra ikke kommet, så lå OB i kisten nu, han har gentagne gange lavet redninger, som Bernat aldrig kommer i nærheden af, og Martin Hansen er helt væk på mystisk vis.
                          Det er jo lidt gætværk, men synes nu også Bernat kunne have kampafgørende redninger. Synes Myhra er bedre end Bernat, men føler godt Bernat kunne stå for en klub i top 7-10.
                          Et gæt er at vi med Ivan + Bernat havde lukket en 3-5 mål mere ind, kunne vi med 15 mio + sign on og gode kontrakter finde et par offensive spillere, der ville give et output på mere end 3-5 mål? Det er jeg ret overbevist om.

                          Kadrii/Luca/Fenger står for 3 mål til sammen det her forår, vil mene at forstærkninger i offensiven var bedre givet ud.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                            Vi har ikke været så langt fra top-4 siden oprykningen i 2000. Det er en total deroute for OB.
                            Jeg kan ikke se, hvordan OB skal komme i top 3 igen inden for de næste 10-15 år, hvis der ikke går noget helt galt i BIF, FCK, FCN og FCM.
                            At to af disse hold har et skævt år samtidig på normale driftsbetingelser virker godt nok ikke realistisk.

                            Da vi blev last-mover på ALT, gik det galt. Efter Kim Brink er vi kommet for sent med alt og har dermed haltet efter konkurrenterne, som vi gerne vil måle os med. Der bliver ikke drømt stort i OB mere, der bliver drømt om top 6. Som de siger i SFÅ, er man tidligere blevet fyret i OB på at blive nummer 6. Er bange for, at vi må indstille os på en ligegyldig tilværelse i bund 6 i de næste mange, mange år med det nuværende setup og ambitionsniveau. Det er svært at bevare bare en flig af optimisme, når vi kører i samme rille i så mange år i træk. Hver gang man har prøvet noget "nyt" er det bare gået galt på en ny måde.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Jeg kan ikke se, hvordan OB skal komme i top 3 igen inden for de næste 10-15 år, hvis der ikke går noget helt galt i BIF, FCK, FCN og FCM.
                              At to af disse hold har et skævt år samtidig på normale driftsbetingelser virker godt nok ikke realistisk.

                              Da vi blev last-mover på ALT, gik det galt. Efter Kim Brink er vi kommet for sent med alt og har dermed haltet efter konkurrenterne, som vi gerne vil måle os med. Der bliver ikke drømt stort i OB mere, der bliver drømt om top 6. Som de siger i SFÅ, er man tidligere blevet fyret i OB på at blive nummer 6. Er bange for, at vi må indstille os på en ligegyldig tilværelse i bund 6 i de næste mange, mange år med det nuværende setup og ambitionsniveau. Det er svært at bevare bare en flig af optimisme, når vi kører i samme rille i så mange år i træk. Hver gang man har prøvet noget "nyt" er det bare gået galt på en ny måde.
                              Anbefaler at høre SFÅ`s podcasts om 2023 regnskabet ... ikke at det modstrider noget af det du skriver men lidt om setup og ambitioner ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Jeg kan ikke se, hvordan OB skal komme i top 3 igen inden for de næste 10-15 år, hvis der ikke går noget helt galt i BIF, FCK, FCN og FCM.
                                At to af disse hold har et skævt år samtidig på normale driftsbetingelser virker godt nok ikke realistisk.

                                Da vi blev last-mover på ALT, gik det galt. Efter Kim Brink er vi kommet for sent med alt og har dermed haltet efter konkurrenterne, som vi gerne vil måle os med. Der bliver ikke drømt stort i OB mere, der bliver drømt om top 6. Som de siger i SFÅ, er man tidligere blevet fyret i OB på at blive nummer 6. Er bange for, at vi må indstille os på en ligegyldig tilværelse i bund 6 i de næste mange, mange år med det nuværende setup og ambitionsniveau. Det er svært at bevare bare en flig af optimisme, når vi kører i samme rille i så mange år i træk. Hver gang man har prøvet noget "nyt" er det bare gået galt på en ny måde.
                                Det var jo sådan set tilfældet sidste år. BIF fik kun lige med nød og næppe slæbt deres røv i top-6, og FcM kom slet ikke med. Og AaB var som bekendt helt væk. Top-3 er højt, men vi kom jo ikke engang i top-6 trods en gylden mulighed.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X