Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Det er lige den retning jeg tænkte og skrev i en anden tråd: Tongya kunne måske giod overtage afsikring på midtbanen når Köhler går med i presspil. Ser Köhler som langt bedre i press end Charlie eller Selven. Måske det kunne være et taktisk træk som hjælper.
    At sammenligne vores defensive 6 med to kanter i presspillet er jo som at sammenligne en bulldog med en greyhound - de kan noget helt forskelligt - når SK bevæger sig ud af position skal det være for at understøtte et pres som er startet af vores offensive folk - han skal ikke selv starte det - så bliver vi alt for sårbare bagi. Om Tongya er kvalificeret som 6 er - ingen anelse, men mon ikke det kyndige trænerteam overvejer hvem der kan bruges - i vores nuværende mangel på backup. Det undrer mig at Mustafic er helt ude af billedet - han deltager i al træning og forekommer mig at være ok fit. Og han er indkøbt til rollen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Det er lige den retning jeg tænkte og skrev i en anden tråd: Tongya kunne måske giod overtage afsikring på midtbanen når Köhler går med i presspil. Ser Köhler som langt bedre i press end Charlie eller Selven. Måske det kunne være et taktisk træk som hjælper.
      Den taktiske manøvre er jeg skeptisk ved, men det er over mit lønniveau.

      Det var bare en stille grublen. Jeg synes, FT har mange 6er-egenskaber. Men jeg må jo konstatere, at ingen i trænerteamet ser det samme.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        At sammenligne vores defensive 6 med to kanter i presspillet er jo som at sammenligne en bulldog med en greyhound - de kan noget helt forskelligt - når SK bevæger sig ud af position skal det være for at understøtte et pres som er startet af vores offensive folk - han skal ikke selv starte det - så bliver vi alt for sårbare bagi. Om Tongya er kvalificeret som 6 er - ingen anelse, men mon ikke det kyndige trænerteam overvejer hvem der kan bruges - i vores nuværende mangel på backup. Det undrer mig at Mustafic er helt ude af billedet - han deltager i al træning og forekommer mig at være ok fit. Og han er indkøbt til rollen.

        Nu viste Köhler sig giftigt i de pres/genpres-situationer han deltog i går og tvivler at vi bliver succesfuld med Selven og Charlie hvis vi holder ved med at presse højt.
        Vi kan ikke firvente at holdet bliver styrket med yderligere transfers og vi kan næppe forvente at spilsystemer bliver ændret. Så håber på en mulighed at justere taktisk med det folk vi har uden at gå væk fra systemet. God muligt at det er for risikabelt og kompliceret at skabe den nødvendige afsikring på midtbanen men noget skal der ja ske. Tror ikke på Charlie som presspiller og har inter set ved Selven som gør mig optimistisk der selvom det er selvfølgelig for tidligt at bedømme ham i den hensigt.
        Den høje pres fungerede aldrig rigtig godt og selvom vi kom sidste sæson indimellem til boldgevinst der så synes den kostede mere end den bragte.
        Vi skal finde løsninger med den trup vi har og tvivler at det hjælper at holde fast i noget som ikke fungerer i håb at det bliver bedre med tiden. Faktisk spillede vi én god halvleg på hjemmebanen, én nåjå og fire elendige og selvom deur er et nyt samnensat hold så havde de hele optakten tilsammen og det er bare ikke god nok.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Jeg har længe overvejet Franco inde centralt.

          Ikke i en decideret 6'er rolle. Men mere som en center midt der ligger foran en 6'er.

          Jeg får lidt nogle Tochi vibes fra ham.

          Han er dygtig teknisk, har noget fysik og også en fornuftig fart. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er hans shortpassing der halter eller om det er rent relationelt at tingene ikke helt fungerer for ham, men begge dele ville være nødvendigt hvis han skal spille inde centralt.

          ​​​​​​

          Comment


            5 runder spillet.
            Fremgang hvis vi kigger på stillingen i forhold til samme tid sidste år. Tilsyneladende færdig med at handle ind til start 11’eren.
            5 point er samlet, og vi holder de to oprykkere, og et kollapset Randers hold under os. De kommende to runder vil alt andet end seks point være totalt uacceptabelt.
            Næste runde i Hvidovre bliver spændende, vil vi mon se et uengageret OB hold møde op med en slatten attitude, eller vil vi føle os hjemme på det seneste stadion i ligaen, som er lige så pinligt som vores eget?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              5 runder spillet.
              Fremgang hvis vi kigger på stillingen i forhold til samme tid sidste år. Tilsyneladende færdig med at handle ind til start 11’eren.
              5 point er samlet, og vi holder de to oprykkere, og et kollapset Randers hold under os. De kommende to runder vil alt andet end seks point være totalt uacceptabelt.
              Næste runde i Hvidovre bliver spændende, vil vi mon se et uengageret OB hold møde op med en slatten attitude, eller vil vi føle os hjemme på det seneste stadion i ligaen, som er lige så pinligt som vores eget?
              vil faktisk sige den skal strækkes til de kommende 3 runder - der SKAL give 9 point - ellers kan vi vidst allerede godt skyde en hvid pind efter top 6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                vil faktisk sige den skal strækkes til de kommende 3 runder - der SKAL give 9 point - ellers kan vi vidst allerede godt skyde en hvid pind efter top 6
                Ahr… OB kom jo faktisk i top6 i sidste sæson efter at have fået et point i de første 5 kampe … kunne så ikke holde sig i top6 …

                I forhold til de hold OB har mødt i de første fem kampe har man fået flere point end de samme kampe i sidste sæson og har jo også flere point for samme antal kampe i sidste sæson …masser af fremgang … det handler bare om at tro på det ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Ahr… OB kom jo faktisk i top6 i sidste sæson efter at have fået et point i de første 5 kampe … kunne så ikke holde sig i top6 …

                  I forhold til de hold OB har mødt i de første fem kampe har man fået flere point end de samme kampe i sidste sæson og har jo også flere point for samme antal kampe i sidste sæson …masser af fremgang … det handler bare om at tro på det ..
                  ja - men der skal hentes point, og hvis ikke de henter med sejr over hvidovre, hjemme over vejle og silkeborg - så skal du til at finde dem andre steder - sværere hold og måske endda på udebane. Så jeg mener stadig hvis OB skal have et bare nogenlunde realistisk håb om at nå top 6 efter 22 runder - så skal der hentes 9 over de næste 3 kampe. Ellers kommer man bagefter og skal ligge og jagte de andre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    ja - men der skal hentes point, og hvis ikke de henter med sejr over hvidovre, hjemme over vejle og silkeborg - så skal du til at finde dem andre steder - sværere hold og måske endda på udebane. Så jeg mener stadig hvis OB skal have et bare nogenlunde realistisk håb om at nå top 6 efter 22 runder - så skal der hentes 9 over de næste 3 kampe. Ellers kommer man bagefter og skal ligge og jagte de andre.
                    De seneste 3 sæsoner var der 1-3 hold som efter 5 spillerunder lå blandt de 5 nederste hold, men alligevel endte de i top 6, så det er meget tidligt at dømme OB ude af det felt.
                    Men helt korrekt at der skal til at være sejre på kontoen, og minimum 2 sejre i de næste 2 kampe.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                      De seneste 3 sæsoner var der 1-3 hold som efter 5 spillerunder lå blandt de 5 nederste hold, men alligevel endte de i top 6, så det er meget tidligt at dømme OB ude af det felt.
                      Men helt korrekt at der skal til at være sejre på kontoen, og minimum 2 sejre i de næste 2 kampe.
                      korrekt - men har du et stort efterslæb så kræver det der sættes sejrsstimer sammen, noget OB har været ret dårlig til de sidste +10 år...selv 3 på stribe lyder utopisk i mine ører

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        korrekt - men har du et stort efterslæb så kræver det der sættes sejrsstimer sammen, noget OB har været ret dårlig til de sidste +10 år...selv 3 på stribe lyder utopisk i mine ører
                        Vi havde en periode i sidste sæson, hvor vi over 10 kampe var det bedste hold i suppen målt på point, så vi kan jo godt. Det vigtige er nu at vi efter et relativt hårdt program får sat de her sejre sammen i kampen vi skal vinde. udekamp i Hvidovre og 2 hjemmekampe imod Vejle og SIF skal gerne give 9 point. Får vi det har vi 14 point for 8 kampe. Det er 1,75 point i snit. Nøjes vi med 7 har vi 1,5 point i snit. Begge dele bør være nok til top 6, men det kræver selvfølgelig vi viser top 6-klasse og slår de formodede bundhold og ikke laver et fuck-up som imod Randers, som virkelig ligner et hold som kommer til at slås med Vejle og Hvidovre, og man må være meget skuffet over ikke at have slået.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Vi havde en periode i sidste sæson, hvor vi over 10 kampe var det bedste hold i suppen målt på point, så vi kan jo godt. Det vigtige er nu at vi efter et relativt hårdt program får sat de her sejre sammen i kampen vi skal vinde. udekamp i Hvidovre og 2 hjemmekampe imod Vejle og SIF skal gerne give 9 point. Får vi det har vi 14 point for 8 kampe. Det er 1,75 point i snit. Nøjes vi med 7 har vi 1,5 point i snit. Begge dele bør være nok til top 6, men det kræver selvfølgelig vi viser top 6-klasse og slår de formodede bundhold og ikke laver et fuck-up som imod Randers, som virkelig ligner et hold som kommer til at slås med Vejle og Hvidovre, og man må være meget skuffet over ikke at have slået.
                          korrekt - vi havde en rigtigt god periode sidste efterår da vi først kom i gang. Fra 6 til 10 runde - 5 kampe, der vandt vi 4 og tabte 1. Den anden halvdel af den gode periode var dog knap så god - alt for mange uafgjorte; runde 11-17, 7 kampe 2 sejre, men 5 uafgjorte og det mod AAB, SIF, VFF, BIF og Horsens.

                          - Og det er de der forbandede kampe man SKAL vinde som vi formår at smide - 3-3 mod horsens som et skrækeksempel foran 2-0, kommer bagud 3-2 og får så 1 point ud af det - det må jo ikke ske. Og de 2 point man smed der ender vel i sidste ende med at være afgørende.

                          Så selvf er det sat på spidsen at vi misser top 6 hvis ikke der hentes 9 point i de næste 3. Der er bare mange på papiret sværere opgør i vente, bla har vi endnu til gode at møde både fcm og fcn - og det er da ikke umuligt vi kan hente lidt der - men tænker ikke der ligger meget mere end et par point og venter på os der.

                          Og så er vi tilbage ved kampene mod hold vi bare SKAL slå...

                          Comment


                            Vi har haft en god snak med Bashkim Kadrii om hans kamp nummer 250 for klubben, at være kulturbærer, og hvad OB betyder for ham.

                            Kadrii rundede 250 kampe: Det er ikke gået op for mig endnu - OBstruktion

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              vil faktisk sige den skal strækkes til de kommende 3 runder - der SKAL give 9 point - ellers kan vi vidst allerede godt skyde en hvid pind efter top 6
                              Jeg kan se to forskellige vinkler på vores start.

                              1) Den positive er, at vi har 5 point efter 5 kampe, set i forhold til sidste sæsons ene point. Den giver jeg faktisk ikke alverden for, idet vi forstærkede holdet en del efter de første runder i sidste sæson.
                              Jeg finder et større lys i, at de nøjagtigt samme 5 kampe, som vi er startet med i år, kun gav 1 point i sidste sæson
                              (OB-Randers 0-0; BIF-OB 2-0; OB-VFF 1-2; FCK-OB 7-0 og OB-AGF 1-2).

                              Nu skal vi så ud og vinde de kampe, hvor vi er favoritter, og jeg er enig i, at der skal mange point på kontoen nu, hvis vi skal ha en chance for top 6. MEN

                              2) Det negative er: vi vinder jo aldrig 3 kampe i træk i grundspillet! men 7 p, kan nok også lige skralde af.. Alt under det, og så er vi i store problemer.
                              Hvis man kigger på programmet efter julepausen, tror jeg ikke at vi kan skrabe mere end max 8 point sammen der, og 8 er nok ret optimistisk, når programmet hedder Viborg (U), Brøndby (H), AGF (U), Vejle (U) og FCK (H).

                              Ergo skal vi ligge på minimum 23 point til Jul, hvis vi skal kunne tro på top 6.

                              Der er ikke råd til mange smuttere i de næste 12 kampe... Det skal jo gerne give 18 point, og så er vi tilbage ved de næste 3 kampe. Shit, de bliver afgørende. 9 point, og jeg vil godt kalde at top 6-chancen er ret stor. 6 p eller derunder.. puhaa...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

                                Jeg kan se to forskellige vinkler på vores start.

                                1) Den positive er, at vi har 5 point efter 5 kampe, set i forhold til sidste sæsons ene point. Den giver jeg faktisk ikke alverden for, idet vi forstærkede holdet en del efter de første runder i sidste sæson.
                                Jeg finder et større lys i, at de nøjagtigt samme 5 kampe, som vi er startet med i år, kun gav 1 point i sidste sæson
                                (OB-Randers 0-0; BIF-OB 2-0; OB-VFF 1-2; FCK-OB 7-0 og OB-AGF 1-2).

                                Nu skal vi så ud og vinde de kampe, hvor vi er favoritter, og jeg er enig i, at der skal mange point på kontoen nu, hvis vi skal ha en chance for top 6. MEN

                                2) Det negative er: vi vinder jo aldrig 3 kampe i træk i grundspillet! men 7 p, kan nok også lige skralde af.. Alt under det, og så er vi i store problemer.
                                Hvis man kigger på programmet efter julepausen, tror jeg ikke at vi kan skrabe mere end max 8 point sammen der, og 8 er nok ret optimistisk, når programmet hedder Viborg (U), Brøndby (H), AGF (U), Vejle (U) og FCK (H).

                                Ergo skal vi ligge på minimum 23 point til Jul, hvis vi skal kunne tro på top 6.

                                Der er ikke råd til mange smuttere i de næste 12 kampe... Det skal jo gerne give 18 point, og så er vi tilbage ved de næste 3 kampe. Shit, de bliver afgørende. 9 point, og jeg vil godt kalde at top 6-chancen er ret stor. 6 p eller derunder.. puhaa...
                                tænker 4 point i de 5 kampe er alt jeg tør "regne" med for nuværende. Så for at mit regnestykke skal gå op så hedder det 27 point inden vi går på juleferie...

                                Comment

                                Working...
                                X