Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Hvis Al Haj vil væk, skal han da bare smutte. Det skal være slut med spillere, der alligevel ikke gider være her. Det var det pis, der landede os i den her situation til at starte med.
    Det er jeg ikke uenig i.
    Han er bare en spiller vi godt kunne have endt med at sælge for 20 mio. eller noget i den dur, hvis alt gik godt. Så hvis han er en af de spillere der ender med at smutte gratis, så er det bare endnu et nyrestød.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
    Der er altså ikke noget odiøst eller mærkeligt i nedrykningsklausuler. De har eksisteret i årevis, og findes i alle mulige sammenhæng. De klubber, der historisk har skulle kæmpe for at undgå nedrykning, har sjældent - hvis overhovedet - tegnet nedrykningsklausuler.

    Det er da ikke unormalt at høre om spillere, der må sælges for pebernødder i tilfælde af nedrykning - eller kan skride gratis.

    Det katastrofale er, at det er OS, der ligger til nedrykning. Klausulerne fortæller mere om med hvilket selvbillede, kontrakterne er blevet tegnet, og hvilke forventninger den sportslige ledelse har haft til sæsonen.

    Personligt hilser jeg en oprydning velkommen - om så det skal koste os(læs: Thorborg) penge. Ud med alle de spillere, der ikke vil være i OB og ser sig selv som værende "for gode" til klubben. Hvis det koster os 10-20-30 millioner, så bliver det Thorborgs hovedpine. Spillerne skal ville OB for mere end bare egen vinding.

    En gang Odense - Altid Odense (også i 1. division ).
    altså i sidste ende bliver det jo klubbens hovedpine.

    Og de sidste mange år har det heddet sig at det koster 20 mill at rykke ned. Hvis du så dertil lægger spillere der kan gå gratis - især de spillere der er givet penge for. Så kan det hurtigt blive en rigtig dyr omgang.

    - Det kan være minteh millionerne redder os i første omgang, men hvad så? Skal der spares på akademiet? Hvis ikke de producere spillere til første holdstruppen eller til salg? Træningsforhold som alle skriger på bør opgraderes. Det bliver ikke "bare" Thorborgs hovedpine

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

    Yes, og det er præcis det samme, jeg har hørt, som jeg nævnte længere oppe.
    Det er vel kun Rami, der er startet ude og Sven, der var udeladt af truppen. Så vi taler vel ikke om ret mange "lejesvende" ?

    Leave a comment:


  • mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Rygterne (SFÅ) tilsiger, at nogle af de forfærdelige lejesvende, der aktuelt starter ude, er sat af, fordi har nedrykningsklausul, og derfor ikke rigtigt spiller for klubben.

    Hvor er det - hvis sandt - vanvittigt.

    De skal ud alle som en, og er vi rigtige heldige, så bliver det så dyrt, at NT ikke gider eje ‘klubben’ mere.
    Yes, og det er præcis det samme, jeg har hørt, som jeg nævnte længere oppe.

    Leave a comment:


  • Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

    Forestil dig hvis Al Hajj har en klausul så han kan skride for næsten ingen penge. Jeg ved næsten ikke om jeg skal græde eller grine
    Hvis Al Haj vil væk, skal han da bare smutte. Det skal være slut med spillere, der alligevel ikke gider være her. Det var det pis, der landede os i den her situation til at starte med.

    Leave a comment:


  • Christian89
    replied
    Der er altså ikke noget odiøst eller mærkeligt i nedrykningsklausuler. De har eksisteret i årevis, og findes i alle mulige sammenhæng. De klubber, der historisk har skulle kæmpe for at undgå nedrykning, har sjældent - hvis overhovedet - tegnet nedrykningsklausuler.

    Det er da ikke unormalt at høre om spillere, der må sælges for pebernødder i tilfælde af nedrykning - eller kan skride gratis.

    Det katastrofale er, at det er OS, der ligger til nedrykning. Klausulerne fortæller mere om med hvilket selvbillede, kontrakterne er blevet tegnet, og hvilke forventninger den sportslige ledelse har haft til sæsonen.

    Personligt hilser jeg en oprydning velkommen - om så det skal koste os(læs: Thorborg) penge. Ud med alle de spillere, der ikke vil være i OB og ser sig selv som værende "for gode" til klubben. Hvis det koster os 10-20-30 millioner, så bliver det Thorborgs hovedpine. Spillerne skal ville OB for mere end bare egen vinding.

    En gang Odense - Altid Odense (også i 1. division ).

    Leave a comment:


  • Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Rygterne (SFÅ) tilsiger, at nogle af de forfærdelige lejesvende, der aktuelt starter ude, er sat af, fordi har nedrykningsklausul, og derfor ikke rigtigt spiller for klubben.

    Hvor er det - hvis sandt - vanvittigt.

    De skal ud alle som en, og er vi rigtige heldige, så bliver det så dyrt, at NT ikke gider eje ‘klubben’ mere.
    Forestil dig hvis Al Hajj har en klausul så han kan skride for næsten ingen penge. Jeg ved næsten ikke om jeg skal græde eller grine

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Rygterne (SFÅ) tilsiger, at nogle af de forfærdelige lejesvende, der aktuelt starter ude, er sat af, fordi har nedrykningsklausul, og derfor ikke rigtigt spiller for klubben.

    Hvor er det - hvis sandt - vanvittigt.

    De skal ud alle som en, og er vi rigtige heldige, så bliver det så dyrt, at NT ikke gider eje ‘klubben’ mere.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

    Hvis det er en BW standard, for at spare lidt løbende løn, så er vi da godt nok ude at køre med hø.

    Tænk hvis Myhra og Gomes smutter, det er rundt regnet 15 mille ud af vinduet. Måske derfor vi har spurgt på Djukic fra Hvidovre..........Nå håber ikke det hænger sådan sammen.
    Jeg håber, at når/hvis man har vist interesse for Djukic så var det en ambitiøs plan for at have en reservekeeper med niveau til næste sæson (med forventning om at blive i ligaen på det tidspunkt).

    Hvis man virkelig har lavet den type klausuler i kontrakter med spillere man har købt fri er det jo nærmest kriminel idioti. Jeg håber virkelig det er en fjer der er blevet til fem høns. Men der er jo ikke meget der kan overraske en længere.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Det har jeg svært ved at forestille mig. Men igen. Det er BW så alt kan ske
    lige i gang med SFÅ optakt og her nævner Martin Davidsen og Asser Vittrup det begge. At det forlyder der er klausuler der gør at visse spillere vil kunne rive deres kontrakt over i tilfælde af nedrykning.

    Lad os sige det er Sven - der gerne ville have været til Bundesligaen i vinters, uanset hvor proffesionel han så er, så giver det ham jo ikke ligefrem nogen grund til at kæmpe for OBs overlevelse.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

    Nej. Der er, hvad jeg hører, flere spillere, der frit kan ophæve ved nedrykning.
    Hvis det er en BW standard, for at spare lidt løbende løn, så er vi da godt nok ude at køre med hø.

    Tænk hvis Myhra og Gomes smutter, det er rundt regnet 15 mille ud af vinduet. Måske derfor vi har spurgt på Djukic fra Hvidovre..........Nå håber ikke det hænger sådan sammen.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    sidste sæson klare Lyngby sig med 28 point og en bedre målscore. Vi skal have min. 31p for at klare den. En sejr og 2 uafgjorte samtidig med at Vejle skal tabe de sidste 3...

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

    Nej. Der er, hvad jeg hører, flere spillere, der frit kan ophæve ved nedrykning.
    Det har jeg svært ved at forestille mig. Men igen. Det er BW så alt kan ske

    Leave a comment:


  • mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Men de skal vel stadig købes fri… De kan jo ikke bare gå uden en transfer hvis de stadig er på kontrakt
    Nej. Der er, hvad jeg hører, flere spillere, der frit kan ophæve ved nedrykning.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    altså det må vi da håbe...men kommer vel an på hvordan en sådan klausul er strikket sammen. Men har man hentet Sven K. for 5-6 mill kr og så skrevet i kontrakten at han kan smutte kvit og frit ved nedrykning - så bliver det da for alvor en dyr omgang.
    Jep, tænker straks Slots, Myhra, Gomez, Owusu, så løber det koldt ned ad ryggen.

    Leave a comment:

Working...
X