Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Har NF den karisma på sidelinjen, som mange herinde savner hos Alm? Næppe.
    Han har mere, vil jeg mene. Men han er da ikke en Bo Henriksen.

    Det jeg savner ved Alm er mest af alt ansvarstagen. Ansvar for resultaterne. Jeg synes han har holdt alt for stædigt fast i et system, der i bund og grund er for offensivt. For mange offensive typer med de samme kompetencer. Det er ganske vist klubbens strategi at spille sådan, men det er også klubbens målsætning/strategi at få succes på den korte bane. Det er for mig at se hans vigtigste opgave: at få point på kontoen. Det er hans ansvar som cheftræner at vurdere i hvor høj grad vi kan følge den spillemæssige strategi fra dag 1 og hvad mand må give køb på for at få acceptable resultater.

    Skal man lykkes med at være så ultimativ i spillestilen fra start skal man enten have klart bedre spillere end modstanderne eller markant mindre internt og eksternt pres på resultatdelen end, der trods alt er i OB. Det kan de nemmere i Silkeborg eller FCN.

    En del af det pres er noget klubben selv skaber med målsætningen. Det kan man mene om hvad man vil. Jeg synes OB skal gå efter som minimum at slutte i den bedste halvdel. Jeg synes bare ikke Alm forholder sig nær nok til det. Jesper Sørensen i BIF var f.eks. meget hurtig til at sadle kraftigt om i sidste sæson da det stod klart, at de var langt fra at kunne spille som de gerne ville. Det gør, at de stadig er relevante og nu langsomt kan bygge på. Holder man for naivt fat i konceptet og får for mange lortekampe ryger tilliden til konceptet meget hurtigt. Både internt på holdet (spillerne) og eksternt. Så er man i krisemode og man kan bruge endnu en sæson på at bearbejde det - uden rigtigt at kunne udvikle på holdet.

    I mine øjne var det i høj grad også Kent Nielsens problem i OB. Jakob Michelsen var modsat for pragmatisk og skiftede for meget rundt i systemer. Så det var svært at få øje på nogen rød tråd overhovedet. Ift. Niels Frederiksen var det jo i høj grad samme kritik han fik fra BIF-fans før han blev fyret. At de indrettede sig for meget efter modstanderne og ikke havde et koncept. Udefra set synes jeg dog ikke det var så galt som OB under MIchelsen.
    Last edited by Agbre; 19-09-2023, 15:12.

    Comment


      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...em-uden-aftale
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Jeg er skuffet, men ikke overrasket, Bjørn W har jo vigtigere ting at tænke på i øjeblikket. Har set Aimar træne et par gange. Han ligner på flere områder en ung Gigovic med det lette, glidende løb, godt overblik og en super teknik. Gætter på en anden superligaklub kan se talentet.

        Comment


          Hvad blev der af ham Krajisnik?

          https://www.transfermarkt.com/aleksa...spieler/894581

          Comment


            Bum

            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tom-tr...espiller-i-ob/

            Comment


              Skal vi ikke gætte på at dette er årsagen til at Falk begyndte at flirte lidt med OB?

              https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...e-slutte-sadan

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Skal vi ikke gætte på at dette er årsagen til at Falk begyndte at flirte lidt med OB?

                https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...e-slutte-sadan
                Man kan da kun håbe på det. For mig er Falk absolut velkommen i OB. Men, hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg personligt hellere være rotationsspiller (i toppen af SL og CHL), end at være kreatør i bunden/midten af SL. Hvis jeg var Falk ville jeg se en reel plan for, hvad OB kan tilbyde, især sportsligt, før jeg ville skifte. Og det skulle indbefatte, at man ville styrke alle dele af holdet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                  Man kan da kun håbe på det. For mig er Falk absolut velkommen i OB. Men, hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg personligt hellere være rotationsspiller (i toppen af SL og CHL), end at være kreatør i bunden/midten af SL. Hvis jeg var Falk ville jeg se en reel plan for, hvad OB kan tilbyde, især sportsligt, før jeg ville skifte. Og det skulle indbefatte, at man ville styrke alle dele af holdet.
                  Er der nogen der tror på Falk og Eriksen tager en sæson eller 2 i OB? Det kunne simpelthen være legendarisk de har jo begge hus i Odense.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    Er der nogen der tror på Falk og Eriksen tager en sæson eller 2 i OB? Det kunne simpelthen være legendarisk de har jo begge hus i Odense.
                    Mon ikke Eriksen tager en tur forbi FCK først, måske Ajax ..
                    De er begge 32 år gamle ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Er der nogen der tror på Falk og Eriksen tager en sæson eller 2 i OB? Det kunne simpelthen være legendarisk de har jo begge hus i Odense.
                      Det ville være fedt. Man skal jo altid tro, tro, tro på sagen, så jeg vælger at tro på det kommer til at ske om et par sæsoner,

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                        Er der nogen der tror på Falk og Eriksen tager en sæson eller 2 i OB? Det kunne simpelthen være legendarisk de har jo begge hus i Odense.
                        Jamen det må de da virkelig gerne. Jeg lader mig gerne overraske. Og også gerne inden de er alt for meget "over the hill". Men med det set-up vi har lige pt. kan jeg ikke se, hvorfor de skulle gøre det, slet ikke CA. Men måske Falk, hvis BW kan overbevise ham om, at vi (efter alt for lang tid) er på vej i den rigtige retning

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Jamen det må de da virkelig gerne. Jeg lader mig gerne overraske. Og også gerne inden de er alt for meget "over the hill". Men med det set-up vi har lige pt. kan jeg ikke se, hvorfor de skulle gøre det, slet ikke CA. Men måske Falk, hvis BW kan overbevise ham om, at vi (efter alt for lang tid) er på vej i den rigtige retning
                          Kæft hvor ville det være fedt med Falk og Eriksen.
                          Men mon ikke der går nogle år, før vi med bare lidt troværdighed kan berette om, at vi er på vej frem?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Eriksen - nej tak. Ikke min type spiller. Luksusspillere uden fart har vi ikke brug for

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                              Eriksen - nej tak. Ikke min type spiller. Luksusspillere uden fart har vi ikke brug for

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Kæft hvor ville det være fedt med Falk og Eriksen.
                                Men mon ikke der går nogle år, før vi med bare lidt troværdighed kan berette om, at vi er på vej frem?
                                Det kunne jo være en ambition for dem at kickstarte det. Kommer de til har vi jo to spillere som med længder er bedre end de resterende spillere i truppen. Deres tilstedeværelse kunne nok også være med til at lokke spillere til, som sædvanligvis ser andre steder hen.
                                Men det er et utopisk scenarie med dem begge, så længe Eriksen stadig har den status på landsholdet som han har og vil fortsætte det. Den minimale sandsynlighed for at vi kan tilknytte Eriksen er, hvis han bebuder at han stopper på landsholdet efter EM. Indtil da har han et ansvar overfor landsholdet til at begå sig på et niveau vi ikke kan tilbyde ham.
                                Falk er en anden sag. Fck begynder nok stille og roligt at køre et par af de unge ind som Clem og Højlund. Derudover går det bare hurtigt, hvis han lige pludselig falder et par procenter, som er ganske naturligt i hans alder. I det sekund han gør det, så køber de bare en 'Mattsson' mere og så er han pludselig på bænken.

                                Comment

                                Working...
                                X