Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jonas Dalgård fra BT melder i transfervinduet at hans mavefornemmelse siger at Falk godt kunne skifte til OB.
    Men han ikke ved om han vurdere projektet godt nok i OB

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      Hvad hører du ellers? Og vil vi virkelig kunne sprænge hele vores budget, ved at hive Falk ind.
      Mon ikke han kigger udland først
      Jeg har altid tænkt, at det ikke kan passe, at Falk ikke har haft mulighed for udlandet tidligere. Min tolkning er, at Falk er lidt af en tryghedsnarkoman og gerne vil blive i DK i velkendte rammer. Det er naturligvis bare en hypotese

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Spiller Falk anno 2023 ikke en noget mere tilbagetrukket position end Frø? Jeg tror snarere det er Manneh, han vil skulle kæmpe med.
        Det synes jeg også han gør. FCK har trukket meget af det opportunistiske og overraskende ud af hans spil gennem årene. Han er blevet mere en boldflytter end en kreateur. Jeg synes faktisk at det er ærgerligt at de omskolede ham. Han havde jo ligaens vildeste x-faktor - det pillede FCK ud af ham på 1-2 år.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Det synes jeg også han gør. FCK har trukket meget af det opportunistiske og overraskende ud af hans spil gennem årene. Han er blevet mere en boldflytter end en kreateur. Jeg synes faktisk at det er ærgerligt at de omskolede ham. Han havde jo ligaens vildeste x-faktor - det pillede FCK ud af ham på 1-2 år.
          Man kunne også argumentere for at der var for lidt slut produkt i det.
          Han scorede for få mål og lavede for få assist.

          Comment


            Jeg tror at hvis man signer hamså skyder man Frø af i dette vindue og spiller ham på 10'eren. Så slipper man for at lade frø gå på en fri næste sommer og Frø virker også som en der gerne vil prøve noget andet.
            Last edited by Striwetforlivet!; 28-06-2023, 13:44.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Man kunne også argumentere for at der var for lidt slut produkt i det.
              Han scorede for få mål og lavede for få assist.
              6 mål og 9 assist i ligaen i hans sidste sæson for OB. I 31 kampe. Det synes jeg er ret pænt for en offensiv midtbanespiller for et bundhold. Generelt spillede han med stor pil op og lagde på i hver sæson siden han kom retur for det mystiske sygdomsforløb der holdt ham ude en stor del af 2012. Vel også det der bragte ham i spil for Landsholdet som han vel ret beset var tættest omkring da han var i OB sammenlignet med hans FCK tid.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                6 mål og 9 assist i ligaen i hans sidste sæson for OB. I 31 kampe. Det synes jeg er ret pænt for en offensiv midtbanespiller for et bundhold. Generelt spillede han med stor pil op og lagde på i hver sæson siden han kom retur for det mystiske sygdomsforløb der holdt ham ude en stor del af 2012. Vel også det der bragte ham i spil for Landsholdet som han vel ret beset var tættest omkring da han var i OB sammenlignet med hans FCK tid.
                Meget enig han gjorde det fint for os.

                Men mener at hans mål og assists faldt da han røg til FCK, om det var fordi de spillede på en anderledes måde eller om han var mere bundet skal jeg ikke kunne sige.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  Jeg tror det er langt mere "hands-on" arbejde han laver - og at han ikke kunne lave næsten alt remote.

                  En chefscout skal, for mig at se, være langt mere tilstede i Ådalen, hvor han skal se en stor del af de ældste akademi-holds kampe live, se dem træne ofte og snakke med trænerne. Også superligaholdet, selvfølgelig. Skal deltage i forskellige (spiller-)evalueringsmøder og administrere resten af scoutingstaben. Hvad ved jeg. I det hele taget have sin daglige gang der for at have fingeren på pulsen ift. klubbens tilstand og dermed hvad der er brug for.​

                  Tror det er en ret afgørende rolle og der er langt mere i den end at sidde og kigge på tal.

                  Hvis jeg var BW ville jeg i hvert fald have vedkommende i nærheden til daglig. Så man altid lige kunne diskutere en spiller over en pølsemad til frokost.
                  Der er vi så MEGET uenige

                  Han er ansat til at finde nye spillere udefra... ikke vurdere/spilde tid på akademiet/SL truppen (det tager AA/BW/SN/TH sig af).

                  Hvordan finder han en spiller i Afrika ved at se en akademikamp eller en ny vb ved at se SL truppen træne ?

                  Det giver på ingen måde mening ! Han skal finde emner (via netværk/scouts/agenter/databaser) der matcher klubbens ønsker til en ny spiller udefra. Så kan sportsudvalget vurderet om vedkommende er en opgradering eller det er bedre eventuelt at rykke en akademispiller op.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Der er vi så MEGET uenige

                    Han er ansat til at finde nye spillere udefra... ikke vurdere/spilde tid på akademiet/SL truppen (det tager AA/BW/SN/TH sig af).

                    Hvordan finder han en spiller i Afrika ved at se en akademikamp eller en ny vb ved at se SL truppen træne ?

                    Det giver på ingen måde mening ! Han skal finde emner (via netværk/scouts/agenter/databaser) der matcher klubbens ønsker til en ny spiller udefra. Så kan sportsudvalget vurderet om vedkommende er en opgradering eller det er bedre eventuelt at rykke en akademispiller op.
                    Han er/var en del af rekrutteringsudvalget, sammen med BW, SN, TH, og AMC (se evt. nederst i artiklen her: https://fyens.dk/sport/ob-henter-pur...er-christensen). Hans primære opgaver er selvfølgelig rettet mod rekruttering af spillere udefra, men jeg tror nu Agbre har ret i, at han også skal have en vis følelse for, hvad der foregår i klubben, på akademiet, i de fynske samarbejdsklubber osv. ift. hvad der skal kigges efter udefra. Derudover foregår der uden tvivl en masse koordinering i det udvalg, som det er nemmere at ordne i Ådalen end på afstand (selvom det naturligvis kan lade sig gøre anno 2023).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Han er/var en del af rekrutteringsudvalget, sammen med BW, SN, TH, og AMC (se evt. nederst i artiklen her: https://fyens.dk/sport/ob-henter-pur...er-christensen). Hans primære opgaver er selvfølgelig rettet mod rekruttering af spillere udefra, men jeg tror nu Agbre har ret i, at han også skal have en vis følelse for, hvad der foregår i klubben, på akademiet, i de fynske samarbejdsklubber osv. ift. hvad der skal kigges efter udefra. Derudover foregår der uden tvivl en masse koordinering i det udvalg, som det er nemmere at ordne i Ådalen end på afstand (selvom det naturligvis kan lade sig gøre anno 2023).
                      Jeg kan godt følge dig, men er ikke helt enig.

                      I mit univers fokuserer

                      AA på SL truppen
                      TH på akademiet
                      AMC bl.a. på talenterne i vores samarbejdsklubber
                      BW/SN på de overordnende linjer

                      mens Adrian skal finde de spillere, som ikke dækkes af de andre (ovennævnte personer).

                      Han skal ikke stå til en U17 kamp i Kerteminde eller følge dagens træning. Han skal på baggrund af de andres input/analyser finde det vi mangler. Selvfølgelig skal man i nu og næ være i Ådalen, men i det job bestemt ikke på daglig basis.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Jeg kan godt følge dig, men er ikke helt enig.

                        I mit univers fokuserer

                        AA på SL truppen
                        TH på akademiet
                        AMC bl.a. på talenterne i vores samarbejdsklubber
                        BW/SN på de overordnende linjer

                        mens Adrian skal finde de spillere, som ikke dækkes af de andre (ovennævnte personer).

                        Han skal ikke stå til en U17 kamp i Kerteminde eller følge dagens træning. Han skal på baggrund af de andres input/analyser finde det vi mangler. Selvfølgelig skal man i nu og næ være i Ådalen, men i det job bestemt ikke på daglig basis.
                        Du har fuldstændig ret i denne analyse af Adrian’s jobbeskrivelse

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                          Lån eller fast?
                          Det er jeg ikke klar over. Men jeg håber for ham selv på et permanent skifte. En udlejning gør ikke at han slår MH af.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                            Det er jeg ikke klar over. Men jeg håber for ham selv på et permanent skifte. En udlejning gør ikke at han slår MH af.
                            Er vel også same same når han har udløb om 1 år

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Er vel også same same når han har udløb om 1 år
                              Hvis det er fast får vi et beløb, hvis det er lån lader han kontrakten løbe ud.
                              Ser klart det er bedst vi sælger ham

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                                Hvis det er fast får vi et beløb, hvis det er lån lader han kontrakten løbe ud.
                                Ser klart det er bedst vi sælger ham
                                Jo jo. En transfer er selvfølgelig at foretrække. Tvivler bare på at han er mange kroner værd

                                Comment

                                Working...
                                X