Oprindeligt indsendt af QuesT
Se indlæg
Jeg ser verden på den måde, at når man tager imod en lederstilling i en virksomhed, så følger der også et øget ansvar med. Det gør der overfor virksomheden der placerer dig i en lederrolle og giver dig et ansvar for at træffe beslutninger og lede andre medarbejdere, det gør der overfor dine kollegaer som skal bruge tid på at tilpasse deres arbejdsgang til din måde at lede på og uddelegere ansvar og opgaver, og så er der ikke mindst et ansvar overfor de andre der også gerne ville have jobbet, og måske risikerede deres position for at komme langt i en ansættelsesproces, rygterne går jo også hurtigt i fodboldverdenen.
Jeg mener faktisk, at det er helt almindelig voksen ansvarlighed, at man gør sig klart om man er villig til at påtage sig sådan en opgave med alt hvad det indebærer, inden man tager en eftertragtet position i en virksomhed foran andre interesserede kandidater. Det er ikke et sommerferiejob i Legoland det her.
Kan jeg forstå, at folk der bliver helt urimeligt behandlet har behov for at søge væk? Ja, men intet tyder på det skulle være sket her. Kan jeg forstå, at folk der hiver deres familie med til et nyt sted og oplever at ægtefæller og især børn slet ikke kan trives i hverdagen, har et behov for at søge tilbage til tryghed? Ja, det kan jeg sagtens forstå, men vi snakker en 26-årig fyr her uden alle mulige forpligtelser.
For mig er det simpel karakterdannelse at skulle stå igennem perioder i tilværelsen, hvor tingene ikke altid er lige sjove og kræver tilvænning, fremfor at stikke halen mellem benene ved førstkommende lejlighed. Og især i der her tilfælde, hvor "hjemveen" så sjovt nok falder sammen med, at man er blevet tilbudt et job i en af de mere interessante svenske klubber, ja så er det svært for mig at finde medlidenhed.
Så må man som voksent menneske have så meget respekt overfor andre, at man siger nej til sådan et job, hvis man ikke er mere motiveret for det. At spilde en arbejdsgivers tid på den måde og stå i vejen for, at andre mennesker kan få et job man ikke rigtigt gider at have, når det kommer til stykket, DET er useriøst i min bog.
Comment