Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Forberedning efter vinterpausen 22/23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Det er jeg så ikke enig med dig i , altså at det er så indlysende. Jeg mener ikke vi står svagere samlet set end vi sluttede efteråret , fordi:

    1. Kadri er spilleklar igen
    2. Sabbi har nu en fuld optakt, og er i fysisk fin stand
    3. Minteh har haft en længere periode med udvikling og skoling
    4. Manneh har virket meget overbevisende i træningskampene
    5. Vores robuste forsvar og defensiv er helt intakt
    6. Skyttaa virker som et realistisk alternativ til Frøkjær
    7. Tongay ser ud til at være i stor fremgang og bedre fysisk tilstand
    8. Mustafic er et brugbart alternativ og på sigt måske en forstærkning på 6 pladserne

    fra det kan vi trække Jebali ( som pt meldes skadet i Japan) og Gigo. Begge vigtige og dygtige spillere i efteråret. samt Okosun som kun blev brugt sporadisk.
    for mig ligner det et hold på samme niveau eller en cru stærkere p.g.a flere alternativer.
    jeg nævner ikke Zohore da han virker langt fra starteren ud fra den meget lille spilletid i træningskampene, men måske kan han tilføre noget i de sidste runder af foråret, men det er vidst en tillægsgevinst hvis det lykkes.
    vi er vel alle lidt usikre på hvor de står indtil starten er gået, sådan har jeg det hvert år, men jeg ser ingen grund til panik ud fra transfervinduet.
    lad os alle bakke op på stadion på søndag så vi kan få den flyvende start vi alle håber på
    j
    Jeg er også mere på Bischoff's hold. Synes du har en lidt for positiv vinkel på flere af punkterne og tvivler på de flere alternativer vil sørge for, at vi holder samme niveau.

    Flere af de nye virker spændende. Men jeg synes det er alt for tidligt at sige hvor brugbare de er ift. niveau.

    For mig at se kommer vi til at savne Jebali gevaldigt på den korte bane. Tænker jeg tilbage på de sidste par sæsoner kan jeg ikke komme i tanke om mange (hvis nogle) kampe, hvor vi har lignet et superligahold når det kommer til det etablerede angrebsspil, uden Jebali på banen. Vi var blevet for afhængige af ham til at skabe overtalssituationer og som nem opspilsstation for at aflaste forsvaret. For mig at se var Jebali også den mest afgørende faktor til forskel på det niveau vi leverede i starten af efteråret til det vi sluttede med. Jeg synes Alm og trænerteamet fejlede stort i at skulle bruge 4-5 elendige kampe før de indså hvor galt det stod til. Når det også var så tydeligt i sommerens træningskampe.

    Andre kan selvfølgelig steppe up og forhåbentligt kan vi udvikle os til at blive mindre afhængige af en spiller. Ud fra den smule jeg har set fra træningskampene ligner det desværre bare, at vi nærmest starter fra tæt på 0 nu. Jeg frygter at se et hold, der er tættere på niveauet fra starten af sæsonen end det vi sluttede med i efteråret.

    Dermed ikke sagt vi ikke har chancer. Vores forsvar ser klart mere solidt ud end da vi startede sæsonen. Især hvis de ikke bliver fanget for højt i banen. Og vi har fart og x-faktor i Minteh og Sabbi, der kan true alle hold. Kommer vi med den rette indstilling mener jeg egentlig vi har gode muligheder for at få point i Parken og Farum med de forcer vi har i holdet nu.

    Jeg frygter vi går ud og tror vi er bedre spillemæssigt end vi er. At vi f.eks. tænker vi kan og skal dominere et Randers-hold på hjemmebane. At de nemt lukker ned for vores opspil og fanger os med naivt mange mand foran bolden - og straffer os for det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

      Jeg er også mere på Bischoff's hold. Synes du har en lidt for positiv vinkel på flere af punkterne og tvivler på de flere alternativer vil sørge for, at vi holder samme niveau.

      Flere af de nye virker spændende. Men jeg synes det er alt for tidligt at sige hvor brugbare de er ift. niveau.

      For mig at se kommer vi til at savne Jebali gevaldigt på den korte bane. Tænker jeg tilbage på de sidste par sæsoner kan jeg ikke komme i tanke om mange (hvis nogle) kampe, hvor vi har lignet et superligahold når det kommer til det etablerede angrebsspil, uden Jebali på banen. Vi var blevet for afhængige af ham til at skabe overtalssituationer og som nem opspilsstation for at aflaste forsvaret. For mig at se var Jebali også den mest afgørende faktor til forskel på det niveau vi leverede i starten af efteråret til det vi sluttede med. Jeg synes Alm og trænerteamet fejlede stort i at skulle bruge 4-5 elendige kampe før de indså hvor galt det stod til. Når det også var så tydeligt i sommerens træningskampe.

      Andre kan selvfølgelig steppe up og forhåbentligt kan vi udvikle os til at blive mindre afhængige af en spiller. Ud fra den smule jeg har set fra træningskampene ligner det desværre bare, at vi nærmest starter fra tæt på 0 nu. Jeg frygter at se et hold, der er tættere på niveauet fra starten af sæsonen end det vi sluttede med i efteråret.

      Dermed ikke sagt vi ikke har chancer. Vores forsvar ser klart mere solidt ud end da vi startede sæsonen. Især hvis de ikke bliver fanget for højt i banen. Og vi har fart og x-faktor i Minteh og Sabbi, der kan true alle hold. Kommer vi med den rette indstilling mener jeg egentlig vi har gode muligheder for at få point i Parken og Farum med de forcer vi har i holdet nu.

      Jeg frygter vi går ud og tror vi er bedre spillemæssigt end vi er. At vi f.eks. tænker vi kan og skal dominere et Randers-hold på hjemmebane. At de nemt lukker ned for vores opspil og fanger os med naivt mange mand foran bolden - og straffer os for det.
      Alm kan naturligvis ikke frikendes for en forfærdelig sæsonstart, men prøv lige at se på den trup Alm havde til rådighed fra sæsonens start - det havde jo intet at gøre med at han ikke kunne indse at det så skidt ud, der var godt nok ikke meget at skyde med. I forhold til den trup som i sæsonen 2021/2022 ikke var god nok til top6, var de eneste ændringer fra sæsonstarten 2022/2023 tilgangen af BP, Agon, Omar og Grubbe imens vi havde sagt farvel til Kløve, JJT, (Opondo), og et par unge spillere. Læg dertil skader til blandt andet Aron, Ivan og Jebali fra sæson start, ligesom Grubbe ikke var klar ved ankomst. De første 4-5 kampe var med Bernat på mål. Jørgen/Joel/Kasper Larsen/BP/Nicholas i forsvaret, Okosun som den ene 6er, og uden Jebali. Den start11 vi kunne mønstre de første 4-5 kampe var ikke til mere end 1 point, og så kan man altid diskutere om Alm var for taktisk rigid i hans tilgang eller for langsom til at skifte ud etc, men helt ærligt - den daværende trup ikke var til mere.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Jeg er også mere på Bischoff's hold. Synes du har en lidt for positiv vinkel på flere af punkterne og tvivler på de flere alternativer vil sørge for, at vi holder samme niveau.

        Flere af de nye virker spændende. Men jeg synes det er alt for tidligt at sige hvor brugbare de er ift. niveau.

        For mig at se kommer vi til at savne Jebali gevaldigt på den korte bane. Tænker jeg tilbage på de sidste par sæsoner kan jeg ikke komme i tanke om mange (hvis nogle) kampe, hvor vi har lignet et superligahold når det kommer til det etablerede angrebsspil, uden Jebali på banen. Vi var blevet for afhængige af ham til at skabe overtalssituationer og som nem opspilsstation for at aflaste forsvaret. For mig at se var Jebali også den mest afgørende faktor til forskel på det niveau vi leverede i starten af efteråret til det vi sluttede med. Jeg synes Alm og trænerteamet fejlede stort i at skulle bruge 4-5 elendige kampe før de indså hvor galt det stod til. Når det også var så tydeligt i sommerens træningskampe.

        Andre kan selvfølgelig steppe up og forhåbentligt kan vi udvikle os til at blive mindre afhængige af en spiller. Ud fra den smule jeg har set fra træningskampene ligner det desværre bare, at vi nærmest starter fra tæt på 0 nu. Jeg frygter at se et hold, der er tættere på niveauet fra starten af sæsonen end det vi sluttede med i efteråret.

        Dermed ikke sagt vi ikke har chancer. Vores forsvar ser klart mere solidt ud end da vi startede sæsonen. Især hvis de ikke bliver fanget for højt i banen. Og vi har fart og x-faktor i Minteh og Sabbi, der kan true alle hold. Kommer vi med den rette indstilling mener jeg egentlig vi har gode muligheder for at få point i Parken og Farum med de forcer vi har i holdet nu.

        Jeg frygter vi går ud og tror vi er bedre spillemæssigt end vi er. At vi f.eks. tænker vi kan og skal dominere et Randers-hold på hjemmebane. At de nemt lukker ned for vores opspil og fanger os med naivt mange mand foran bolden - og straffer os for det.
        Jeg er ikke så bange for at vi bliver fanget højt. Jeg er mere bange for at vi ikke kan få flyttet bolden over på Randers banehalvdel, der skal vi virkelig have Manneh til at komme med de her løb nede fra sin position. Især når vi ikke har Jebali til at slå den op på. Vi skal ikke have en part 2 til sidste Randers kamp hvor de stod i 45 minutter og hældte indlæg ind i det lille felt, fordi vi ikke kunne flytte bolden.

        Ellers enig, at have så meget fart oppe foran er mega fedt og altid farligt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Dahkslykke med en meget interessant vurdering af opstarten og træningslejren:
          https://obstemmer.dk/blog-mange-spoe...live-besvaret/
          Turen til Thailand kunne måske være første skridt til noget akademisamarbejde og træneruddannelse evt med noget økonomisk gulerod for OB. Thailand kommer uden tvivl til at satse nogle store økonomiske midler for at forbedre deres fodbold organisation de kommende år hvor Asien får flere hold med til VM. Samarbejde med forskellige europæiske klubber med akademi og træner- knowhow vil være oplagt. Bare en tanke.

          Comment


            Er der nogen der ved om man har fundet nogle brugbare græsbaner nu til træningen op til Randers kampen?
            Det var jo et stort ønske fra Andreas Alm.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              Er der nogen der ved om man har fundet nogle brugbare græsbaner nu til træningen op til Randers kampen?
              Det var jo et stort ønske fra Andreas Alm.
              Odense Golfklub? ;)

              Comment


                Andreas Alm har været tilfreds med træningslejren i Thailand.

                Alm: Det har været en god træningslejr - OBstruktion

                Comment


                  Tobias Slotsager har været meget tilfreds med sin opstart, og er meget glad for at være kommet med i anførergruppen.

                  Slotsager har været glad for opstarten - OBstruktion

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Tobias Slotsager har været meget tilfreds med sin opstart, og er meget glad for at være kommet med i anførergruppen.

                    Slotsager har været glad for opstarten - OBstruktion
                    Elsker den knægt. Håber de får kørt ham rigtig ind og ikke får lavet en HC med ham

                    Comment


                      BP kæmper stadig med akillessenen selvom han startede på hold 1 til træningen torsdag, men han han måtte gå ud igen og Slotsager spillede derefter sammen med Mihajlo og senere også Jørgen i cf. melder FS. Grubbe og Nico deltog i fuldt omfang i første træning efter u'flugten til Thailand .. eneste skade er Fenger
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                        Jeg har ikke hørt nogen eksperter pege på OB som sluttende i top-6, senest i Medianos optakt til forårssæsonen. Ikke en af dem tror på os. Måske en fordel at der ingen store forventninger er til os?
                        Verden er forunderlig. Nu har vi så mange sæsoner hørt en tro på top-6 fra medierne. Nu hvor chancen så er større end tidligere, er der ingen der tror på det.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Ja det er mærkeligt

                          Comment

                          Working...
                          X