Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Yankuba Minteh tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Faurskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Der er flere ting i det.

Der er Minteh som skal slappe af, og det kan selvfølgelig godt være svært når man er 18 år og fra Gambia og får penge for at spille fodbold for første gang i sit liv.

Der er OB som skal blive bedre til at køre så unge mennesker der kommer fra markante andre kulturer ind. De er super gode til det i FCN og FCM, det kunne være man skulle kigge på det setup de har der.

​​​​​​
    ​​​
    Jeg tror et af problemerne i OB er at der ikke er en mentaltræner ansat som en fast bestanddel af trænergruppen. Mange af de unge spillere inklusiv Minteh, skal arbejde mere med det mentale, men når der ikke er en mentaltræner som helt fra starten arbejder med spillerne, så er det op af bakke for de unge. Jacob Breum er jo også stoppet i sin udvikling, hvor en mentaltræner kunne have været en stor hjælp. Jeg er ret sikker på at både FCN og FCM, og andre klubber arbejder mere intensivt med det mentale med de unge spillere, for at få dem rigtig integreret på holdet.
    Skal man være et top 6 hold, så er man nødt til at have alt med, god mentaltræning, gode træningsbaner, m.m.

Et eksempel på hvordan man arbejder med det mentale i FCN.
    https://podcasts.apple.com/us/podcas...=1000547192193
    Last edited by Faurskov; 01-03-2023, 09:03.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Der er flere ting i det.

Der er Minteh som skal slappe af, og det kan selvfølgelig godt være svært når man er 18 år og fra Gambia og får penge for at spille fodbold for første gang i sit liv.

Der er OB som skal blive bedre til at køre så unge mennesker der kommer fra markante andre kulturer ind. De er super gode til det i FCN og FCM, det kunne være man skulle kigge på det setup de har der.

​​​​​​
    ​​​
    Man kan sagtens spekulere i, om det var rigtig at lade Minteh starte så hurtigt efter sygemeldingen. Det var det nok ikke, men det er nemt at være bagklog. Havde han scoret og afgjort kampen, så var fortællingen en anden.

Minteh skal dog mere end at lære at ‘slappe af’. Trusler længe efter en ophedet situation - det går ikke. En AaB-spiller røg jo netop grundet noget lignende.

Leave a comment:

• Striwetforlivet!
    replied
    Der er flere ting i det.

​​​​​​
    ​​​

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Jeg mener også rent principielt at Minteh skal have en chance til.

Til gengæld føler jeg også at det virker som om der er et stykke vej til forsoning, mon ikke truppen føler lidt at Minteh har solgt top 6 med hans handlinger udenfor banen.
    Hvis truppen så samtidig, også har en fornemmelse af at han hellere, ville være alle mulige andre steder end i Ådalen, så ser jeg det desværre lidt som et fortabt projekt.

Men håber han for lidt ro omkring sig og noget proffesionelt hjælp.
    ​​​​​

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg syntes det var interessant at høre alm og også dalslykke i SFÅ. Alm virker ikke så bekymret og dalslykkes tanke om at man nok gerne vil lidt væk fra de "lidt for pæne hunderupdrenge" tror jeg ikke er så langt fra skiven. Tror gerne de vil have noget mere intensitet ind men selvf alt med måde.

Lød til minteh trænede godt indtil det så kogte over.

OB, Alm og BW skal selvf være i stand til at håndtere den slags - og det er så spørgsmålet om de er der helt endnu.

- men syntes godt nok der er mange der bare vil have minteh ud af klubben hurtigst muligt. Skulle vi nu ikke give ham og klubben en chance til? Der har helt sikkert været for megen negativ fokus de sidste par uger - og minteh skal helt sikkert vise at han kan ligge det bag sig og fokusere.
    - men mon ikke også han kan det, syntes jeg da meldingen om at han træner godt indikerer.
    Det hele ramler jo sammen for Minteh lige nu, og det kan måske også være med til at redde situationen i sidste ende med solid rådgivning og de rette ressourcer omkring ham. Jeg vil tro der vil være en vis forståelse i truppen for at tingene ikke hænger sammen oppe i knægtens hoved lige nu, og man derfor kan se nemmere igennem fingrene med de utilgivelige ting der er sagt og gjort til den her træning.
    Klubben med Alm og BW i spidsen tager forhåbentlig også en stor del af ansvaret. De har vurderet ham klar efter hans sygemelding og det har absolut været en fejlvurdering.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jo, han skal selvfølgelig have en chance til, og det er fint, at Alm ikke er bekymret - jeg har ikke fået hørt programmet endnu - men det er måske også svært at sige andet.

Jeg tvivler fortsat på, at det ender lykkeligt.
    Selvf. skal han have en chance til og det kræver helt sikkert et stykke arbejde både med Minteh og vel også resten af truppen for at de kan stå bag ham (eller bare ved siden af ham). Jeg håber selvf. også på en lykkelig udgang, men ærligt så tvivler jeg også lidt på det.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied

jeg syntes det var interessant at høre alm og også dalslykke i SFÅ. Alm virker ikke så bekymret og dalslykkes tanke om at man nok gerne vil lidt væk fra de "lidt for pæne hunderupdrenge" tror jeg ikke er så langt fra skiven. Tror gerne de vil have noget mere intensitet ind men selvf alt med måde.

OB, Alm og BW skal selvf være i stand til at håndtere den slags - og det er så spørgsmålet om de er der helt endnu.

- men syntes godt nok der er mange der bare vil have minteh ud af klubben hurtigst muligt. Skulle vi nu ikke give ham og klubben en chance til? Der har helt sikkert været for megen negativ fokus de sidste par uger - og minteh skal helt sikkert vise at han kan ligge det bag sig og fokusere.
    - men mon ikke også han kan det, syntes jeg da meldingen om at han træner godt indikerer.
    Jo, han skal selvfølgelig have en chance til, og det er fint, at Alm ikke er bekymret - jeg har ikke fået hørt programmet endnu - men det er måske også svært at sige andet.

Jeg tvivler fortsat på, at det ender lykkeligt.

Leave a comment:

• Ruben
    replied

Jeg tror ikke på, at det ender godt.

Man skal værne om en trups sammenhold.

Trist affære for både Minteh og OB.

Man må håbe, at en pause og noget solid rådgivning kan hjælpe, men jeg tvivler. Truppen skal også være bag Minteh; og sådanne udbrud mod holdkammerater kan ikke forsvares, selvom tingene er gået (for) stærkt, man kommer fra en anden kultur og man har været udsat for dårlig opførsel fra idioter.

Når han, som Leif Rasmussen skriver, senere råber ukvemsord mod Kahdri, der forsøger lidt diplomati, anser jeg ham for fortabt. Han skal til psykolog og der skal nok en tilsvarende indsats ind overfor en del af spillerne, som jo ikke er vant til den slags opførsel og adfærd. Og så må vi håbe det hjælper den unge mand.
    Men vi har set før, at en spiller er sin egen værste fjende. Sisto f.eks.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Man må håbe, at en pause og noget solid rådgivning kan hjælpe, men jeg tvivler. Truppen skal også være bag Minteh; og sådanne udbrud mod holdkammerater kan ikke forsvares, selvom tingene er gået (for) stærkt, man kommer fra en anden kultur og man har været udsat for dårlig opførsel fra idioter.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...mmerat/9655037

Mon ikke man kan skippe ham til Tyrkiet for en 15 mio og så komme videre.

Det her er til grin..

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...mmerat/9655037

Mon ikke man kan skippe ham til Tyrkiet for en 15 mio og så komme videre.

Det her er til grin..

Leave a comment:

• manner
    replied
    +artikel med en snak med BW som situationen. Jeg har desværre ikke tid at referere fra den, men måske andre har

https://fyens.dk/sport/ob-toppen-bru...mads-froekjaer

Leave a comment:

• manner
    replied

svært at vide når man ikke selv har overværet situationen. Henviser igen til at Bif lige har haft noget lignende. Så man kan da håbe de kan få snakket ud og så lade den være ved det - også for det ikke skal blive til endnu en sag i rækken af sager.

- men selvf skal sagen håndteres og mon ikke alm eller bjørn tager en snak med dem begge. Så kan vi jo håbe de giver hinanden hånden og kommer videre - så den sag bliver lukket og så de kan begynde at samle minteh op.
    Jeg tror ikke der grund til at betvivle LRs vurdering, og jeg tror også det er vanskeligt at sammenligne BIF-balladen med to etablerede spillere der bliver ophidsede i en kort sekvens og hvor der handles hurtigt, og "vores" sag. Minteh har på de seneste vist at han tilsyneladende har været "stresset" og ustabil. Mintehs opførsel på det seneste med "amokløbet" i Thailand og nu de seneste sager både privat, i kamp og til træning kræver helt sikkert mere end et håndtryk og videre derfra. Minteh skal helt sikkert samles op, og Frø forestiller jeg mig er videre igen uden brug for yderligere samtaler med BW og hvem der ellers kan hjælpe med at få Minteh på ret spor igen, men det virker på mig som en ganske stor udfordring.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Leif R. fra FS/SF nævner også at det kan blive vanskeligt ikke at sanktionere Minteh en gang til. Så vi ser ham næppe mere i dette grundspil og det er måske også det bedste pt. Minteh synes jeg ikke virkede klar/motiveret mod FCN hvad end det så skyldes. Måske for store forventninger, eller frustrationer over de seneste hændelser og eskapader .. måske noget helt tredje der påvirker ham. Han er tydeligvis ikke klar endnu og det må og skal håndteres til hans eget bedste og for klubbens agtelse i almindelighed. Det er en hård besked for en så ung spiller, men lige nu tror jeg OB er bedst tjent med ikke at spille med ham før han er "udredt" for det der trygger ham.
    svært at vide når man ikke selv har overværet situationen. Henviser igen til at Bif lige har haft noget lignende. Så man kan da håbe de kan få snakket ud og så lade den være ved det - også for det ikke skal blive til endnu en sag i rækken af sager.

- men selvf skal sagen håndteres og mon ikke alm eller bjørn tager en snak med dem begge. Så kan vi jo håbe de giver hinanden hånden og kommer videre - så den sag bliver lukket og så de kan begynde at samle minteh op.

Leave a comment:

• manner
    replied

Det er SFÅ, der melder det. At Minteh råbte og gestikulerede mod Frø et godt stykke tid efter situationen.

Den slags gider jeg ikke, og det er gift for en trup med en spiller så ude af balance (uagtet at det er synd for Minteh).

SFÅ kommer nærmere ind på sagen i eftermiddag.
    Leif R. fra FS/SF nævner også at det kan blive vanskeligt ikke at sanktionere Minteh en gang til. Så vi ser ham næppe mere i dette grundspil og det er måske også det bedste pt. Minteh synes jeg ikke virkede klar/motiveret mod FCN hvad end det så skyldes. Måske for store forventninger, eller frustrationer over de seneste hændelser og eskapader .. måske noget helt tredje der påvirker ham. Han er tydeligvis ikke klar endnu og det må og skal håndteres til hans eget bedste og for klubbens agtelse i almindelighed. Det er en hård besked for en så ung spiller, men lige nu tror jeg OB er bedst tjent med ikke at spille med ham før han er "udredt" for det der trygger ham.

Leave a comment:

Working...
X