Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Gigovic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

    Men det er stadigt ikke racisme så.stop med det pjat
    Jeg har boet flere år i Ungarn - og skal hilse at sige at det ikke er "pjat", når menneskerettighedsforkæmpere kæmper mod negative stereotyper om romaer. Den stereotyp, som du lufter her, har tit ganske alvorlige - til tider dødelige - konsekvenser for romaer i Ungarn og andre dele af central-Østeuropa. Og det har de naturligvis haft overalt i Europa i mange århundreder og ikke mindst under anden verdenskrig. Så uanset om du mener det er racisme eller ej, så er det en ulækker, fremmedfjendsk stereotyp med en blodig historie, og en der ikke har noget at gøre på et fodboldforum - eller andre steder for den sags skyld.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Jeg har boet flere år i Ungarn - og skal hilse at sige at det ikke er "pjat", når menneskerettighedsforkæmpere kæmper mod negative stereotyper om romaer. Den stereotyp, som du lufter her, har tit ganske alvorlige - til tider dødelige - konsekvenser for romaer i Ungarn og andre dele af central-Østeuropa. Og det har de naturligvis haft overalt i Europa i mange århundreder og ikke mindst under anden verdenskrig. Så uanset om du mener det er racisme eller ej, så er det en ulækker, fremmedfjendsk stereotyp med en blodig historie, og en der ikke har noget at gøre på et fodboldforum - eller andre steder for den sags skyld.
      Så udelukkede fordi du har boet i Ungarn....jammen tillykke med det.....jeg holder fast eller så drukner vi i krænkelse

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

        Så udelukkede fordi du har boet i Ungarn....jammen tillykke med det.....jeg holder fast eller så drukner vi i krænkelse
        Det her forum kan åbenbart igen og igen overraske på bundniveauet. Tror udsagn som der citerede er medvirkende årsag til at forum stille og roligt bliver mindre aktivt. Jeg kan i hvert fald for eget vedkommende sige jeg mister lysten til at deltage her, når sådan nogle udsagn ikke har konsekvenser for brugeren bag dem.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

          Det her forum kan åbenbart igen og igen overraske på bundniveauet. Tror udsagn som der citerede er medvirkende årsag til at forum stille og roligt bliver mindre aktivt. Jeg kan i hvert fald for eget vedkommende sige jeg mister lysten til at deltage her, når sådan nogle udsagn ikke har konsekvenser for brugeren bag dem.
          Fuldstændig enig og det samme gør sig gældende for mig. Dårlig stil

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

            Det er meget muligt at det er nedsættende at bruge ordet sigøjner- da det forbindes tyve og banditter og andet skummelt ..men racistisk er det sgu ikk
            Man skulle næsten tro, at du er efterkommer af Cesare Lombroso

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

              Det her forum kan åbenbart igen og igen overraske på bundniveauet. Tror udsagn som der citerede er medvirkende årsag til at forum stille og roligt bliver mindre aktivt. Jeg kan i hvert fald for eget vedkommende sige jeg mister lysten til at deltage her, når sådan nogle udsagn ikke har konsekvenser for brugeren bag dem.
              Enig


              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                Det er meget muligt at det er nedsættende at bruge ordet sigøjner- da det forbindes tyve og banditter og andet skummelt ..men racistisk er det sgu ikk
                Med dit profilnavn kan man jo forvente lidt hadske toner. Jeg tåler det. I dette forum er det jo talesprog og følelser ofte. Og der er en del krænkelsesparate her. MEN jeg er enig i, at det er racistisk på samme måde, som hvis du havde skrevet en skide jøde. Og i nutiden er romaer/sigøjnere/tatere mere udsatte end jøder, men langt mindre beskyttede. Det er derfor, du ikke bør skrive det. Og i al fald ikke forsøge at forklare det med er det ikke er racistisk - selv om du ikke tænkte det sådan. Det bare virker sådan.
                I øvrigt blev sigøjnerne og jøder jaget på samme måde af nazisterne - de skulle ikke findes i Det Tredje Rige og det alene, fordi de var sigøjnere og jøder. Ret uhyggeligt. Få lande tog gladeligt i mod jøderne. Ingen tog gladeligt i mod romaer, som sjældent havde råd til at emigrere.

                I Tipsbladets artikel synes jeg dette er interessant:
                Hvad med dine OB-holdkammerater?

                - De forstår mig godt. De forstår min situation. De er ikke sure. De ved også, at jeg vil spille i Europa. De gode venner ved sandheden om fodbold. Og jeg tror, mange i min situation havde gjort det samme.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                  Med dit profilnavn kan man jo forvente lidt hadske toner. Jeg tåler det. I dette forum er det jo talesprog og følelser ofte. Og der er en del krænkelsesparate her. MEN jeg er enig i, at det er racistisk på samme måde, som hvis du havde skrevet en skide jøde. Og i nutiden er romaer/sigøjnere/tatere mere udsatte end jøder, men langt mindre beskyttede. Det er derfor, du ikke bør skrive det. Og i al fald ikke forsøge at forklare det med er det ikke er racistisk - selv om du ikke tænkte det sådan. Det bare virker sådan.
                  I øvrigt blev sigøjnerne og jøder jaget på samme måde af nazisterne - de skulle ikke findes i Det Tredje Rige og det alene, fordi de var sigøjnere og jøder. Ret uhyggeligt. Få lande tog gladeligt i mod jøderne. Ingen tog gladeligt i mod romaer, som sjældent havde råd til at emigrere.

                  I Tipsbladets artikel synes jeg dette er interessant:
                  Hvad med dine OB-holdkammerater?

                  - De forstår mig godt. De forstår min situation. De er ikke sure. De ved også, at jeg vil spille i Europa. De gode venner ved sandheden om fodbold. Og jeg tror, mange i min situation havde gjort det samme.
                  Jeg skal da beklage at jeg ikke besidder samme moralske kompas som jer....men at påstå at mit profilnavn [ som er 5 år gammelt] skulle være svinsk...wow - havde jeg hedder klokkeblomst så havde holdningen været den samme....har du oplevet mig som svinsk gennem de sidste 5 år ???
                  nej vel.....men så trækker jeg mig da gerne nu jeg siden er dømt som et racistisk svin.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                    Jeg skal da beklage at jeg ikke besidder samme moralske kompas som jer....men at påstå at mit profilnavn [ som er 5 år gammelt] skulle være svinsk...wow - havde jeg hedder klokkeblomst så havde holdningen været den samme....har du oplevet mig som svinsk gennem de sidste 5 år ???
                    nej vel.....men så trækker jeg mig da gerne nu jeg siden er dømt som et racistisk svin.
                    Jeg tror ikke der er nogen som har kaldt dig et svin ? !

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Jeg tror ikke der er nogen som har kaldt dig et svin ? !
                      Beklager ...hadsk hvilket er jo meget ik...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                        Så udelukkede fordi du har boet i Ungarn....jammen tillykke med det.....jeg holder fast eller så drukner vi i krænkelse
                        Selvfølgelig er det racistisk at forbinde etnisk herkomst med forbrydelser/ondt opførsel. Tænk dig om, at holde fast i det viser ja kun at du er helt væk.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                          Jeg skal da beklage at jeg ikke besidder samme moralske kompas som jer....men at påstå at mit profilnavn [ som er 5 år gammelt] skulle være svinsk...wow - havde jeg hedder klokkeblomst så havde holdningen været den samme....har du oplevet mig som svinsk gennem de sidste 5 år ???
                          nej vel.....men så trækker jeg mig da gerne nu jeg siden er dømt som et racistisk svin.
                          Tak, så gør vi måske dig en tjeneste en anden gang

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                            Jeg skal da beklage at jeg ikke besidder samme moralske kompas som jer....men at påstå at mit profilnavn [ som er 5 år gammelt] skulle være svinsk...wow - havde jeg hedder klokkeblomst så havde holdningen været den samme....har du oplevet mig som svinsk gennem de sidste 5 år ???
                            nej vel.....men så trækker jeg mig da gerne nu jeg siden er dømt som et racistisk svin.
                            Det var mig, der skrev det oprindelige indlæg. Jeg synes ikke, du er et svin, og de færreste mennesker er racister. Det, du skrev, var racistisk - og det reagerer jeg på. Og vil også gøre fremover.

                            Der er ingen grund til, at du trækker dig. Du skrev noget dumt, du blev rettet. For mit vedkommende - done :)

                            Comment


                              Det kan lyde forkert, men jeg er positivt overrasket over reaktionen på den racistiske kommentar!
                              Godt at se at forum her står sammen imod sådan noget pis.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

                                Det er meget muligt at det er nedsættende at bruge ordet sigøjner- da det forbindes tyve og banditter og andet skummelt ..men racistisk er det sgu ikk
                                Det er aldrig afsenderen af et budskab der bestemmer hvordan modtageren opfatter det. Tryktesten på sådan et udsagn er ikke om du hjemme foran din computer beslutter dig for, om noget er racistisk eller ej. Det er om modtageren af budskabet opfatter det som racistisk (og det vil de fleste gøre i dag).

                                Eller sagt på en anden måde: Ville du turde sige det til Gigovic' ansigt, og så prøve at forklare ham det "bestemt ikke er racistisk, bare nedladende".

                                Du lyder som de der boomere på sociale medier, der desperat prøver at holde fast i at "nEgeR baRe beTydeR "soRT". Ja, hurra. Prøv at sige det til Sabbis ansigt.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X