Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg er nok lidt højere i min umiddelbare vurdering.

    Hvad skal vi i foråret? Vi skal satse på top-seks, hvilket kan blive svært nok, og så ellers spille om at undgå nedrykning. Sidstnævnte burde ikke blive et problem

    Vi havde følgende mangler i truppen, da vi gik ind i vinduet: Jebali blev solgt, og Gigovic rykkede videre. Vi havde skadesproblemer i angrebet, da Kadrii og Fenger konstant er ind og ud med skader. Derudover manglede vi en backup på CB, da Ivansevic har det med at blive skadet ind imellem.

    Gigovic er blevet erstattet af Alen, og internt af Manneh. Den vurderer jeg umiddelbart som nogenlunde på plads. 4/5

    I forsvaret valgte man at holde på Tverskov, Slotsager og Smukke-Jørgen som backups, hvilket er hæderligt uden at være prangende. Især hvis Tverskov skal spille på midten. Jørgen og Slotsager er jeg ikke så tryg ved. 3/5

    I angrebet har man erstattet Jebali med en helt ung spiller på lejeaftale, og hentet Zohore ind. Førstnævnte er en ubekendt faktor, og Zohore må formodes ikke at være i kampform, selvom han som type er noget af det vi mangler. 2/5, men med mere usikkerhed, fordi vi reelt ikke ved hvilket niveau de to er på.

    Det ender med 3/5 samlet fra mig i karakter til vinduet. Jeg kan leve med ikke at komme i top-seks, hvis det viser sig Alen er god, Zohore er én man kan bygge videre på, og man starter næste sæson med et godt udgangspunkt og gode erstatninger for de spillere der er på vej ud. Men hvis vi starter halvsæsonen lige så dårligt som i sommers, Zohore er helt flad og og Alen ikke brænder igennem, så kan det pludseligt blive lidt for spændende i bunden.

    Det bliver under alle omstændigheder et spændende forår. Og så vil jeg lige tilføje, at jeg stadig ikke er overbevist om, at Alm er den rette mand på bænken. Overhovedet.
    Meget enig, måske pånær i forhold til Alm som jeg har fin tiltro til.

    Derudover fik Björn ryddet ret pænt op med King og Okosun ud og KL solgt permanent. Når Aron og Skjelvik også ryger til sommer begynder der at være ryddet godt op blandt dem, der mest har ageret lønmæssigt halvtungt fyld. Det bør alt andet lige give noget at arbejde med til sommer, især hvis Minteh skydes af for et stort beløb.

    ​​​​​​Jeg havde dog gerne set et lejeophold til enten Breum elller Charly, men man må jo vurdere at de begge er i spil til spilletid i foråret.

    Og så håber jeg på en forlængelse til Minteh snarest muligt, nu hvor der er lidt ro på fra transferspekulationerne. Og så kunne jeg forøvrigt godt forestille mig Ejdum bliver rykket op en af de næste dage for at dække Okosuns plads i truppen.

    Comment


      Lasse Vigen går vel stadig frit rundt …
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Mustafic tror jeg også bliver en god signing.

        Man burde næsten tekste BW interviewet til dig. Han fortale blandt andet at OB ikke var i nærheden af at kunne matche FCM økonomisk, i forhold til Gigovic.

        Derudover fortalte han i forbindelse med Jebali og Gigovic afgangen og en potentiel svækkelse af holdet med at vi så har hentet 4 spillere ind der samlet bidrager med det samme som Jebali og Gigovic.

        De korte afaler er fordi der i OB er for mange spillere der sidder på for lange kontrakter men som ikke løfter holdet. Hvilket har været et problem i nyere tid i OB. Og fordi nogen af dem er et sats man har taget som eksempeltvist Zohore, og Zohore er virkeligt motiveret i at spille for OB. Samt at der skal være plads til nye signings til næste vindue.

        King konstateret han, tørt, at han er solgt til Australien.
        Vi må så bare håbe vores modstandere er indforståede med vi stiller op med 13 mand på banen
        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

        Comment


          Jeg er ikke imponeret. Det her kunne Jesper Hansen også have gjort. Faktisk minder det mig meget om tidligere vinter vinduer.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

            Vi må så bare håbe vores modstandere er indforståede med vi stiller op med 13 mand på banen
            Det kan være de har læst forums debatter om hvordan vi løser problemerne i det etablerede angrebsspil og har valgt at skabe overtalssituationer ved at spille med 13 mand, det løser jo en del.
            Last edited by Striwetforlivet!; 01-02-2023, 08:21.

            Comment


              https://www.transfermarkt.com/joris-...spieler/378954

              https://www.transfermarkt.com/izzy-b...spieler/245805

              https://www.transfermarkt.com/janio-...spieler/288121

              https://www.transfermarkt.com/pape-c...spieler/336828

              https://www.transfermarkt.com/miguel...spieler/662338

              https://www.transfermarkt.com/rodney...spieler/264748
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Nu blev det officielt at King lejes tilbage til Sydney FC

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                  Nu blev det officielt at King lejes tilbage til Sydney FC
                  Er der en købsoption på?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Er der en købsoption på?
                    Det meldes der ikke noget om, men mon ikke man ret nemt kan blive enige om en aftale, hvis der går godt. Tænker ikke vi kommer til at forlange andet end småpenge for ham.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Det meldes der ikke noget om, men mon ikke man ret nemt kan blive enige om en aftale, hvis der går godt. Tænker ikke vi kommer til at forlange andet end småpenge for ham.
                      Nej, det er mest fordi jeg gerne så skiftet blive permanent. Men hvis jeg ikke husker galt så sagde Björn faktisk igår, at tanken var at det skulle gøres permanent.

                      Fint at få Joel King sendt videre.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Er der en købsoption på?
                        Ja det sagde BW igår i SFÅ live. At det var med henblik på for begge parter at han ikke skulle tilbage til OB og at der var en købs option

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Ja det sagde BW igår i SFÅ live. At det var med henblik på for begge parter at han ikke skulle tilbage til OB og at der var en købs option
                          Glimrende.

                          Comment


                            Jeg synes ikke at transfervinduet var SÅ dårligt. Det er nok dér man er nu i OB.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Det meldes der ikke noget om, men mon ikke man ret nemt kan blive enige om en aftale, hvis der går godt. Tænker ikke vi kommer til at forlange andet end småpenge for ham.
                              Han er trods alt landsholdsspiller som lige har været med til VM

                              Comment


                                På TV3 var de tre i studiet enige om at AAB havde gjort det bedst i dette transfermarked. De skulle også pege på, hvem der have gjort det dårligst (Lyngby talte ikke). Kun en turde pege på kun en klub. KEP sagde OB.
                                Han siger jo så meget, men TOP-6 er for mig helt udelukket. Det er jo kun fem kampe. Jeg tror ikke vi kan ende bedre end nr 9. Trist. Men godt vi kom af med nogle spillere og at vi beholdte Tverskov.

                                Comment

                                Working...
                                X