Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    I efterlyser en 10’er. Jeg er meget overbevist om at han nok skal komme dette vindue, dette er dog kun min fornemmelse. Vi har fået den CM’er jeg lovede. Han var dog et år ældre en hvad jeg ville kalde start 20’erne. Som jeg ser det mangler vi fortsat en stopper, CM/DM, 10’er og meget gerne også en angriber til at rigtigt få lavet mål. BK har nogle fine stats denne sæson men han er ved at være for svingende. Både indsats og præstation kan halte lidt.
    jeg krydser for en angriber med fart og forstanden i orden

    Comment


      Jeg synes dem der efterspørger en angriber også skal have markedet in mente.

      Jeg hørte lige Aabs podcast rød Aalborg, og 32-årige Helenius er hentet for en 5-6 mill på en 3-årig kontrakt til 250k om måneden, hvilket vil sige at Helenius kommer til at stå Aab i 14-15 mill. Tror man på at OB kan hente noget meget bedre end det der? Og til hvilket budget? Samtidigt med at man har både Bashkim og Sabbi til 9'eren. Jeg kan ikke se det.
      Last edited by Striwetforlivet!; 29-01-2023, 12:53.

      Comment


        Nogen der ved om dette rygte/denne twitter profil er ren troll? - Eller om der kunne være noget om snakken?

        https://twitter.com/superligaXpert/s...84?s=20​

        " Standard Liége skulle eftersigende have kommet med et bud på Tverskov, som OB dog har valgt at afvise - nærmere info følger​"

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBtimatoren Se indlæg
          Nogen der ved om dette rygte/denne twitter profil er ren troll? - Eller om der kunne være noget om snakken?

          https://twitter.com/superligaXpert/s...84?s=20​

          " Standard Liége skulle eftersigende have kommet med et bud på Tverskov, som OB dog har valgt at afvise - nærmere info følger​"
          Ville ellers være et fint og fortjent skifte for ham

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OBtimatoren Se indlæg
            Nogen der ved om dette rygte/denne twitter profil er ren troll? - Eller om der kunne være noget om snakken?

            https://twitter.com/superligaXpert/s...84?s=20​

            " Standard Liége skulle eftersigende have kommet med et bud på Tverskov, som OB dog har valgt at afvise - nærmere info følger​"
            Det passer vel med den belgiske interesse for ham, som Lasse Vøge skrev om tidligere i vinduet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              I så fald har vi Sabbi. Jeg tror dog nok BK skal være der. Han er til gengæld nok en rutineret spiller der kender sin krop og ved at han skal passe på sig selv så længe der ikke er point på højkant.
              Jeg håber mest på vi finder en 10'er der kan binde vores offensive spil bedre sammen end vi er lykkedes med i de seneste træningskampe. Uanset hvilken frontangriber vi har lige nu, så bliver arbejdsbetingelserne svære, når der ikke er bedre struktur i vores offensive spil.
              Det er ikke længe siden at en stor del af forum mente at vi var fint besat på midtbanen - Okosun havde åbenbart spillet sig gevaldigt op, og med Tverskov, JJ og Aron var vi tilsyneladende fint dækket ind. Nu har vi så igennem efteråret fået at se hvad den rigtige midtbanespiller, med de rigtige kompetencer til at være 6er under Alm, har betydet for vores spil. Kæmpe forskel.
              For mig at se er det er lidt samme historie med 9eren. Det er rigtigt at vi har Kadrii og Sabbi der kan spille pladsen, men det er imo. langt fra optimalt. Selv med Jabali som 10er var vores etablerede angrebsspil håbløst (det tør jeg næsten godt kalde faktum). Hvad er det præcis en ny 10er skal kunne revolutionere som Jebali, vores klart bedste spiller de sidste par sæsoner, ikke kunne?
              Du skriver at enhver frontangriber ville have det svært med den manglende offensive struktur der er på holdet og det har du nok ret i. Omvendt tror jeg også bare at enhver 10er ville have det svært med spillere som Kadrii og Sabbi liggende foran sig. Spillere der løber rundt alle andre steder end i boksen er svære at sætte i scene og 9eren er altså også enormt vigtig for et holds offensive struktur. Spillede vi med to angribere ville Kadrii og Sabbi være spændende, men alene på toppen er vi i den grad stækket.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                Det er ikke længe siden at en stor del af forum mente at vi var fint besat på midtbanen - Okosun havde åbenbart spillet sig gevaldigt op, og med Tverskov, JJ og Aron var vi tilsyneladende fint dækket ind. Nu har vi så igennem efteråret fået at se hvad den rigtige midtbanespiller, med de rigtige kompetencer til at være 6er under Alm, har betydet for vores spil. Kæmpe forskel.
                For mig at se er det er lidt samme historie med 9eren. Det er rigtigt at vi har Kadrii og Sabbi der kan spille pladsen, men det er imo. langt fra optimalt. Selv med Jabali som 10er var vores etablerede angrebsspil håbløst (det tør jeg næsten godt kalde faktum). Hvad er det præcis en ny 10er skal kunne revolutionere som Jebali, vores klart bedste spiller de sidste par sæsoner, ikke kunne?
                Du skriver at enhver frontangriber ville have det svært med den manglende offensive struktur der er på holdet og det har du nok ret i. Omvendt tror jeg også bare at enhver 10er ville have det svært med spillere som Kadrii og Sabbi liggende foran sig. Spillere der løber rundt alle andre steder end i boksen er svære at sætte i scene og 9eren er altså også enormt vigtig for et holds offensive struktur. Spillede vi med to angribere ville Kadrii og Sabbi være spændende, men alene på toppen er vi i den grad stækket.

                ​​​​​​Med til den historie hører jo så også bare at Sabbi i de kampe han har spillet på 9'eren har gjort det rigtigt godt, og er en markant anden spiller end når han ligger på højrekanten.

                Og så må jeg sige at jeg synes folk er meget hårde ved Kadrii, altså han har lige spillet en af de bedste halvsæsoner jeg kan huske fra hans side af og den var virkelig god indtil hans skade.

                Det er heller ikke mit indtryk at de "flagrer" oppe foran, ikke mere end når vi eksempelvist spiller med Fenger og det handler mere om at vi gerne vil spille med en 9'er der er første mand i pres og der kan der ligge noget i hvor langt ud i back områderne 9'eren skal presse.

                I min optik handler vores problemer i det etablerede angrebsspil mere om at vi alt for ofte ikke får en ekstra mand med, enten en back eller en 6'er og det tror jeg så tilgengæld handler om at vi har satset ret meget på at stabilisere vores defensiv, men i min bog så ligger nøglen til at løse udfordringerne der og så kunne spille med 5 i restforsvar, om vi er gode nok til det, det ved jeg ikke helt.
                ​​​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


                  ​​​​​​Med til den historie hører jo så også bare at Sabbi i de kampe han har spillet på 9'eren har gjort det rigtigt godt, og er en markant anden spiller end når han ligger på højrekanten.

                  Og så må jeg sige at jeg synes folk er meget hårde ved Kadrii, altså han har lige spillet en af de bedste halvsæsoner jeg kan huske fra hans side af og den var virkelig god indtil hans skade.

                  Det er heller ikke mit indtryk at de "flagrer" oppe foran, ikke mere end når vi eksempelvist spiller med Fenger og det handler mere om at vi gerne vil spille med en 9'er der er første mand i pres og der kan der ligge noget i hvor langt ud i back områderne 9'eren skal presse.

                  I min optik handler vores problemer i det etablerede angrebsspil mere om at vi alt for ofte ikke får en ekstra mand med, enten en back eller en 6'er og det tror jeg så tilgengæld handler om at vi har satset ret meget på at stabilisere vores defensiv, men i min bog så ligger nøglen til at løse udfordringerne der og så kunne spille med 5 i restforsvar, om vi er gode nok til det, det ved jeg ikke helt.
                  ​​​​
                  Jeg ved ikke hvem det er der er hårde ved Kadrii, jeg tror der er stor enighed om at han er en fremragende spiller og en stor OBer. For mig handler det ren og skær om hvordan det er klubben/Alm ønsker at OB skal spille og her ser jeg bare Kadrii, og typer som ham, passe dårligt ind i Alms system. For mig at se er 9eren pt. en betydeligt større hæmsko end 10eren med Frø/Franco og jeg forstår ikke hvorfor folk skriger efter en direkte erstatning for Jebali frem for en 9er der kan noget andet end de nuværende.
                  Jeg vil ihverfald fastholde at de store problemer vi har i vores opbyggende angrebsspil ikke er noget nyt som vi først ser nu efter Jebalis afgang, men noget som har kendetegnet holdet længe, også da vi havde en klasse 10er som Jebali. Derfor har jeg lidt svært ved at se hvorfor vi skulle få så meget mere offensivt output ud af at hente endnu en 10er, men det er muligvis bare mig.
                  Når vi ikke er på bolden er jeg enig i at Kadrii fungere som en fin presspiller der også er god i omstillingerne, men i det etablerede angrebsspil, som er der hvor vi virkelig halter, formår vi aldrig at true modstandernes mål. Det er der sikkert mange årsager til, men en ikke uvæsentlig årsag er imo. at vores nuværende 9ere har det med at trække meget ned i banen for at deltage i det opbyggende spil, med det resultat at der simpelthen mangler folk i boksen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Jeg ved ikke hvem det er der er hårde ved Kadrii, jeg tror der er stor enighed om at han er en fremragende spiller og en stor OBer. For mig handler det ren og skær om hvordan det er klubben/Alm ønsker at OB skal spille og her ser jeg bare Kadrii, og typer som ham, passe dårligt ind i Alms system. For mig at se er 9eren pt. en betydeligt større hæmsko end 10eren med Frø/Franco og jeg forstår ikke hvorfor folk skriger efter en direkte erstatning for Jebali frem for en 9er der kan noget andet end de nuværende.
                    Jeg vil ihverfald fastholde at de store problemer vi har i vores opbyggende angrebsspil ikke er noget nyt som vi først ser nu efter Jebalis afgang, men noget som har kendetegnet holdet længe, også da vi havde en klasse 10er som Jebali. Derfor har jeg lidt svært ved at se hvorfor vi skulle få så meget mere offensivt output ud af at hente endnu en 10er, men det er muligvis bare mig.
                    Når vi ikke er på bolden er jeg enig i at Kadrii fungere som en fin presspiller der også er god i omstillingerne, men i det etablerede angrebsspil, som er der hvor vi virkelig halter, formår vi aldrig at true modstandernes mål. Det er der sikkert mange årsager til, men en ikke uvæsentlig årsag er imo. at vores nuværende 9ere har det med at trække meget ned i banen for at deltage i det opbyggende spil, med det resultat at der simpelthen mangler folk i boksen.
                    I forhold til Kadrii, så mener jeg ikke hans status i OB, jeg mener i forhold til den seneste halvsæson vi netop har spillet, hvor det altså så rigtigt godt ud med Kadrii på toppen.

                    Jeg har det diametralt modsat, jeg tror netop at en stor tung angriber vil kunne give os problemer i vores første pres. Medmindre det er en stor tung angriber som også er hurtig og god til at score mål, og så er vi nok der hvor Martin Davidsen vil sige "det lyder dyrt"

                    Jeg ser jo et stort lys i Franco, men han har kun spillet voksenfodbold i 6 måneder, han er ikke parat til at udfylde Jebalis sko, han bliver god, men det er en postgang for tidligt.

                    I forhold til Frø, som jeg også er meget begejstret for, så må jeg også bare erkende at det jo ikke er helt forkert når folk kalder ham for en humørspiller.

                    Vi bliver med de to for tynde på vores 10'er position.

                    I forhold til vores etablerede angrebsspil så mener jeg også at det er der vi har vores problemer i offensiven, men jeg mener at den udover at vi kan mangle noget tyngde også lider under at blive for centralt, den bliver nærmest red bullsk i sin meget centrale tilgang. Jeg tror at måden vi løser det på det er ved at få en ekstra mand med, så vi i det etablerede angrebsspil for skabt overtals situationer.

                    Jeg kan ikke finde klippet, men i vores hjemmekamp mod FCK har Grubbe og Franco et rigtigt fint angreb hvor Grubbe kommer til baglinjen og ligger den tilbage til Franco på kanten af feltet som afslutter. Hvilket giver noget bredde.

                    Og så husker jeg JJ scoring i Randers hvor han kommer i et løb ind i feltet og hamrer den op under overliggeren. At tage en 6 med i feltet i det etablerede angrebsspil giver noget tyngde.

                    Udfordringen der bliver at vi skal finde ud af at gøre det der uden at vi sælger vores defensiv.
                    ​​​​​​

                    ​​​​​
                    ​​​​​​

                    Comment


                      9er eller 10er ?

                      Føler mig overbevist om vi henter enten det ene eller det andet. Er ret sikker på Vi/Bjørn er så pragmatisk anlagt, så han ser på, hvor han kan få den spiller han synes er bedst, så gør positionen mindre.

                      Jeg er muligvis ikke opdateret på alle rygter, men måske bedste bud er den tuneser, hvor et medie skrev, at vi havde fået afvist et bud ? Men gætter på, at vi først kan lure et navn på tirsdag, måske et rygte kommer sidst på eftermiddagen tirsdag…..spændende bliver det.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        9er eller 10er ?

                        Føler mig overbevist om vi henter enten det ene eller det andet. Er ret sikker på Vi/Bjørn er så pragmatisk anlagt, så han ser på, hvor han kan få den spiller han synes er bedst, så gør positionen mindre.

                        Jeg er muligvis ikke opdateret på alle rygter, men måske bedste bud er den tuneser, hvor et medie skrev, at vi havde fået afvist et bud ? Men gætter på, at vi først kan lure et navn på tirsdag, måske et rygte kommer sidst på eftermiddagen tirsdag…..spændende bliver det.
                        Jo længere tid uden nogle rygter jo mere nervøs bliver jeg for hvad der kommer. Jeg ved godt vi skal stole på Bjørnen, men puha… Det er bare når man får at vide de flere gange har været tæt på at præsentere spillere her i vinduet og så er der alligevel gået noget galt. Den sitation håber jeg på de forberedt på.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                          Jo længere tid uden nogle rygter jo mere nervøs bliver jeg for hvad der kommer. Jeg ved godt vi skal stole på Bjørnen, men puha… Det er bare når man får at vide de flere gange har været tæt på at præsentere spillere her i vinduet og så er der alligevel gået noget galt. Den sitation håber jeg på de forberedt på.
                          Synes nu der kontinuerligt har været rygter om forskellige spillere på især 10'er positionen, så jeg er ikke så nervøs for vi ikke får nogen. Ligesom i sommers står de store fisk og lurepasser lige til det sidste. Jeg tror på åbningerne kommer her de sidste 48 timer og så skal der nok komme hul igennem til et par stykker. Bjørn har ikke givet mig grund til at tro på andet. Havde det været under en af forgængerne havde jeg været overbevist om løbet var kørt, så forstår godt bekymringerne

                          Comment


                            Så får FCM små 100 millioner for en spiller, der aldrig har spillet på Heden... tænk hvad BW kunne udrette, hvis vi en gang kan lave noget tilsvarende !

                            Comment


                              Duelund ender i AGF: https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...at-komme-hjem/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Så får FCM små 100 millioner for en spiller, der aldrig har spillet på Heden... tænk hvad BW kunne udrette, hvis vi en gang kan lave noget tilsvarende !
                                Det beløb havner nok ikke på 100 mio. det vil formentlig både kræve at han spiller 90 kampe og bliver solgt til et forholdsvis højt beløb.

                                Comment

                                Working...
                                X