Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Helt kogt ned, men meget enig. Vi aner jo ikke hvad vi har fået.
    De korte kontrakter vidner om et vindue, hvor det nok ikke er førsteprioriteterne der er landet. Vi har dog tidligere set lejespillere gøre en forskel og Zohore ved vi er en klassespiller, hvis han er i form og holder sig skadesfri.

Men ja. Det ser tyndt ud og har i hvert fald ikke gjort BW's næste vindue mindre travlt end han har haft her i hans to første
    Vi har jo lov til at blive overraskede hvis de nye "ukendte" er scoutet efter det nye datasystemerne, men det er da en lidt flad fornemmelse at stå tilbage med. Det hele havde måske været mere sexet med ham Sydkoreaneren i stedet for vores nye finske ven. Zohore er vel 50/50 om han er tændt og motiveret og kan holdes skadefri i den store krop. Håbet plejer at være lysegrønt meeeen det kan ligge på et lille sted i dag.

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Tyndt vindue………men vi er klogere 19.3
    Helt kogt ned, men meget enig. Vi aner jo ikke hvad vi har fået.
    De korte kontrakter vidner om et vindue, hvor det nok ikke er førsteprioriteterne der er landet. Vi har dog tidligere set lejespillere gøre en forskel og Zohore ved vi er en klassespiller, hvis han er i form og holder sig skadesfri.

Men ja. Det ser tyndt ud og har i hvert fald ikke gjort BW's næste vindue mindre travlt end han har haft her i hans to første

Leave a comment:

• Bossy
    replied
    Tyndt vindue………men vi er klogere 19.3

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Vi kommer svækket ud. Men det gør Randers og SIF umiddelbart også. Men samlet set et skuffende vindue

Han får 2/5 af mig. Alt for meget gøgl og lotto ift at man gerne vil i Top 6
    Enig. Jeg synes der er mange alarmklokker der ringer hos mig når vi mister store profiler som Jebali og Gigovic og primært erstatter med spillere på korte lejeaftaler (+ Mustrafic) som jeg aldrig har hørt om før. Men mit håb ligger i at jeg heller ikke kendte Gigovic eller Ivansevic da de kom. De var begge klare forstærkninger. Og de spillere vi har hentet her til sidst er trods alt spillere der på et tidspunkt er købt af klubber hhv. England (Zohore), Frankrig (Skyttä), Italien (Musa). Så de må trods alt komme med noget talent og nogle erfaringer fra disse ligaer.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Syv hold indenfor tre point… syntes det ser svært ud at skulle forsvare 5. pladsen uden Gigo og Jebali og med både FCM og BIF bagved.. SIF, RFC, AGF og ACH for den sags skyld er ikke meget ringere end OB..

BIF har gjort det fint:
    IND: Håkon Evjen (AZ Alkmaar), Rasmus Lauritsen (Dinamo Zagreb), Frederik Winther (Augsburg, lejeaftale)
    UD: Christian Friedrich (Fremad Amager, lejeaftale), Peter Bjur (AGF), Andreas Maxsø (Colorado Rapids), Sigurd Rosted (Toronto)
    enig - men jeg nøjes også gerne med 6 pladsen

det bliver nok i høj grad de indbyrdes kampe der kommer til at afgøre det - og fordi der er så mange i kamp om de pladser møder de jo hinanden i et væld af kampe med mulige pointtab.

OB skal vinde hjemme over randers og aab, fcn og fck kampene anser jeg for mere eller mindre gratis i denne sammehæng. Og så skal vi have min 1 point mod agf - om det så er nok med 7 point må vi se.
    Men lægger vi ud med et nederlag mod randers vil jeg til gengæld mene løbet er kørt.

Silkeborg har et på papiret svært program med fck, agf,fcn,bif og fcm - så de kan sagtens ende under stregen.

Bif har købt godt ind siger du - ok, kender ikke håkon. Men det handler jo ogsåom hvordan de kommer ud med ny træner.

Baseret på resultater i træningskampe og vores transfervindue så er jeg enig - det kommer til at se meget svært ud.

Men jeg kan ikke forestille mig andet end at vi vinder hjemme over randers (lige indtil sæsonen er i gang - så kan det være det ændre sig ret hurtigt)

Leave a comment:

• Striwetforlivet!
    replied
    Positivt

Man fik afskibet Okosun og Joel King. Alen Mustafic virker som en signing der kan blive vigtig også på sigt. Man holdte på Tverskov. Man har ikke solgt Minteh for billigt.

Negativt.

Det der er hentet ind er nok lige en hylde under hvad jeg havde håbet på. Jeg kan ikke se hvad det er der er kommet ind der skal få os op i top seks. Vi fik ikke lavet et stort salg. en enkelt signing som der også er fremid i, er lige tyndt nok.

det bliver et 2 ud af 5 for mig.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Vi kommer svækket ud. Men det gør Randers og SIF umiddelbart også. Men samlet set et skuffende vindue

og det tænker jeg vi skal vende os til, at det bliver et vilkår i hvertfald i en periode til OB forhåbentlig bliver et (etableret) top 6 hold, med noget europæisk bold fra tid til anden osv, og begynder at lave nogle store salg. Ting der kan gøre os mere attraktive som klub.

for det er vi desværre ikke pt må vi jo nok erkende

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Syv hold indenfor tre point… syntes det ser svært ud at skulle forsvare 5. pladsen uden Gigo og Jebali og med både FCM og BIF bagved.. SIF, RFC, AGF og ACH for den sags skyld er ikke meget ringere end OB..

BIF har gjort det fint:
    IND: Håkon Evjen (AZ Alkmaar), Rasmus Lauritsen (Dinamo Zagreb), Frederik Winther (Augsburg, lejeaftale)
    UD: Christian Friedrich (Fremad Amager, lejeaftale), Peter Bjur (AGF), Andreas Maxsø (Colorado Rapids), Sigurd Rosted (Toronto)
    Last edited by Plum; 31-01-2023, 23:22.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    nå vinduet lukket - kom vi styrket ud?

mit svar må være nej - dog med det forbehold at jeg ikke kender noget til de spillere der er hentet ind. Men lejeaftalerne og korte kontrakter tegner jo et billede af hvor vi står som klub.

- men alligevel kommer jeg ud med en ok fornemmelse, for hvor kan jeg bare godt li' at vi har fået Bjørn til klubben. Evnen til at kommunikere kan bare ikke underkendes i den rolle han sidder i.

Om han så har gjort det godt nok - ja vi må jo se om 5 runder når stregen trækkes. Jeg har mine tvivl mht truppens styrke, omvendt syntes jeg vores program ser fornuftigt ud og vi ligger i en position hvor vi selv kan afgøre det. Jeg tror vi er meget klogere allerede efter første kamp mod randers.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    nå vinduet lukket - kom vi styrket ud?

mit svar må være nej - dog med det forbehold at jeg ikke kender noget til de spillere der er hentet ind. Men lejeaftalerne og korte kontrakter tegner jo et billede af hvor vi står som klub.

- men alligevel kommer jeg ud med en ok fornemmelse, for hvor kan jeg bare godt li' at vi har fået Bjørn til klubben. Evnen til at kommunikere kan bare ikke underkendes i den rolle han sidder i.

Om han så har gjort det godt nok - ja vi må jo se om 5 runder når stregen trækkes. Jeg har mine tvivl mht truppens styrke, omvendt syntes jeg vores program ser fornuftigt ud og vi ligger i en position hvor vi selv kan afgøre det. Jeg tror vi er meget klogere allerede efter første kamp mod randers.

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Tja, mit gæt er at ikke kunne få den/de spiller vi ville gerne have. Og før man går for meget på kompromis med en fast signing man er ikke helt iveurbevist om så orøvyer vi at lukke hullet ned en halvårsløsning og ser om nayn kan få den rette spiller i sommeren.
    Det virker absolut sådan. Det forlyder vi har fået afvist et stort millionbud på en tuneser og at vi har været meget tæt på en sydkoreaner. Derudover har der været en del andre lidt løsere rygter, så jeg tror uden tvivl 10'eren har været hovedmål nummer 1 i vinduet og at Naatan har været en nødløsning. Meeen han kan jo ikke være helt uden kvalitet når en fransk klub i den bedste række ikke vil efterlade en option på ham. Vi må se hvad han kan.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Mener jeg hørte det som han ryger på en lejeaftale!?
    Ja. Men planen er at han ikke skal tilbage

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Hvis han siger vinduet er lukket er det jo det.
    HAn bekræfter forøvrigt at Joel King ryger tilbage til Australien
    Mener jeg hørte det som han ryger på en lejeaftale!?

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Ja måske, men han må inderst inde tænke på at Thorborg er ualmindelig rig, hans selskaber havde et overskud på 720 mio. senest.
    Hvad har det med klubben/forretningen OB at goere

Leave a comment:

• Fergi
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Det har vel været vilkårene hele tiden. BW har jo også selv sagt, at der skal sælges til store beløb før der kan købes til større beløb. Det er vi heller ikke langt fra, mon ikke han får mere at lege med til sommer?
    Ja måske, men han må inderst inde tænke på at Thorborg er ualmindelig rig, hans selskaber havde et overskud på 720 mio. senest.

Leave a comment:

Working...
X