Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Horsens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Jeg kan slet ikke, som i slet, slet ikke, se problemet her. Hvordan skulle de have reageret på det banner, hvis det stod til dig?
    Han kan tie, han kan sige at han kæmper for at vende dert han kan lade med at reagere på, han kan stille sig til diskussion eller samtale eller lade det Ham kan gør hvad han vil men ikke at grine og gøre sig latterligt om det. Det er uden hver situationsfornemmelse og en arrogant holdning de to viser der. Og hader bare arrogance.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Tilbage til 4-2-3-1. Tja, 4-3-3 og 5-3-2 var ingen åbenbaring, så måske det er fint nok at gå tilbage til det, man har trænet det sidste år. Trods det ikke har været prangende.

      Fedt med Aske. Det er det eneste rigtige. At Sander spiller på trods af Charly, der har været eneste lyspunkt i sæsonen, er bare forkert. Fenger fylder dobbelt så meget og har ti gange så meget vilje som BK. Giv han nu nogle kampe i streg, så han reelt kan bedømmes! Håber Breum viser noget, han skal op i niveau igen.

      Jeg er mellem-utilfreds med opstillingen, og det er trods alt en ret stor forbedring.

      Andre inputs fra træningen?
      På papiret var vi også tilbage i en 4-2-3-1 imod Brøndby. Det var bare så defensivt og passivt, at det lignede vi havde 7 forsvarsspillere inde.

      Enig omkring Sander. Han er nok en af vores bedste i presspillet, men mister vildt mange bolde og bidrager ikke med meget kreativt. Breum er heller ikke startet sæsonen stærkt, men har bare flere ideer og mere fart i hans spil. Forstår ikke Sander har startet så meget på bekostning af ham - især når vi ikke har har Jebali og Frøkjær i form.

      Men samtidig synes jeg det er fint nok Charly får lov til at starte på bænken. Fordi vi har spillet så dårligt har det været befriende med hans direkte stil, men han har også mangler i opspil og kombinationsspil. Vil gerne se ham komme ind fra bænken og gøre en forskel med hans fart. Hvis alternativet er Sander synes jeg dog også bare Charly skal starte.

      Når Jebali er klar igen (håber en uges træning mere har gjort ham godt) skal han ind centralt igen og så er det fint nok vi holder fast i spilsystemet, men ellers ville jeg gerne se en 4-4-2 med Fenger og Charly i front. Gerne med Grubbe forsøgt på højre kant.

      Hansen
      Mickelson - BP - Jørgen/RØ/Omar - Adelgaard
      Grubbe - Tverskov - Aron - Breum
      Charly - Fenger

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg

        Helt enig. Stop nu med at finde alle hullerne i osten. Synes efterhånden at alle kommentarer er negative og negativ rettet mod klubben, bagmand, træner, chef m.m. Alt er snart så negativt. Så spiller den og den ikke…så skal den og den sælges, hvilket er en katastrofe….

        Holdet og spillerne skal bakkes op. Træner og sportsdirektør gør alt hvad de kan. Alting er ikke sort/hvid og nem.

        Omkring evt..salg af Østrøm (hvilket er en katastrofe her på Forum), kan vi sammenligne med Julius som røg,til sønderjyske…..det var også en katastrofe herinde, men i virkeligheden et rigtig godt skifte (for OB).

        Tror og håber på 3 point i morgen og så en mere positiv indstilling på Forum.
        Det går ikke om hullerne i osten. Støtter klubben i årevis men det skal være tilladt at måle ledelsen på deres ord. Og der er det hidtil tomt, meget tomt. Målsætningen og truppen er til Top 6, vi henter spillere på Jebali-niveau udefra, vi vender hver sten, vi evaluerer alt, vi har brug for en anden tilgang og spillestil, osv....
        FIre grundspilkampe vundet i mere end et år, 1 point ud af 5 kampe og vi ligger på sidste plads men han spiller sten-saks-papir med journalisterne og kommer nu med "flotte" kommentarer om et kritisk banner. Jo, mennesker har forskellige måder at håndtere pres, men mennesker skulle også have lidt situationsfornemmelse. Trænere har en hård job og det er ikke rigtigt at skyde med der samme på trænere når der er en gang en negative stime. De sidder i en svær situation også for deres familier med en ofte usikker job som ja ofte slutter tidligere end man havde håbet. Men hvis man får sådan en lang snor fra en klub som Alm så ville lidt mere ydmyghed og mindre arrogance vel klæde.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Nej nej nej. Vi ligger sidst og AaB er foran mod Bif. Vi har i den grad brug for en sejr, og Horsens er til at slå.
          Helt enig. Av en kamp det bliver.

          Jeg kan til dels godt forstå man tog den ultradefensive tilgang og spillede pindsvinefodbold imod AGF efter de første kampe. Det var sløjt man ikke forsøgte mere imod et såret Brøndbyhold.

          Men man skal simpelthen bruge en hjemmekamp imod Horsens til at få noget tro og selvtillid tilbage i holdet. Tilgangen skal være, at vi er bedre og forsøge at dominere kampen. Ellers tror jeg det bliver svært at få noget selvtillid ind i holdet igen.

          Comment


            #65
            Jeg er ikke imponeret over BW, og jeg synes, Alm foretager mange taktiske dispositioner, som jeg kæmper med at forstå.

            Den ‘svenske arrogance’, derimod, har jeg det fint med. Jeg kan godt lide, at Alm ikke er, som fodboldtrænere er flest, og jeg synes, det er en helt fin reaktion på det banner.

            Comment


              #66
              Jeg synes ærlig talt heller ikke at man kan andet end at grine lidt af det banner. Det er en helt fair holdning at have (altså at Alm skal vinde eller forsvinde), men at lave verdens mindste banner, med ubehjælpsom håndskrift og hænge det op helt ensomt der midt på banden altså et lidt grinagtigt.
              Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg
                Jeg synes ærlig talt heller ikke at man kan andet end at grine lidt af det banner. Det er en helt fair holdning at have (altså at Alm skal vinde eller forsvinde), men at lave verdens mindste banner, med ubehjælpsom håndskrift og hænge det op helt ensomt der midt på banden altså et lidt grinagtigt.
                Det er jeg enig i. Det var lidt pinligt.

                Jeg bryder mig bare personligt ikke om den overlegne måde at tackle vores situation på når udefra kommende begynder at stille krav og være kritiske. Nu er der flere eksempler efterhånden som vil se rigtig dumme ud om 2-3 kampe uden sejr når han ryger ud på røv og albuer fordi Thorborg skærer igennem

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg
                  Jeg synes ærlig talt heller ikke at man kan andet end at grine lidt af det banner. Det er en helt fair holdning at have (altså at Alm skal vinde eller forsvinde), men at lave verdens mindste banner, med ubehjælpsom håndskrift og hænge det op helt ensomt der midt på banden altså et lidt grinagtigt.
                  Det er da også pinligt. Specielt når fangruppen i dag havde valgt den positive vinkel, hvor man stiller sig bag holdet og kommer med en forhåbentligt opmuntrende opsang til spillerne, før en meget definerende kamp for klubben. Det er også et symptom på den latterlige forsimpling af vores efterhånden mangeårige "krise", at det nu igen er cheftræneren der er idioten der står for skud, og at han nu skal levere i en "afgørende" kamp. Og hvad så hvis vi vinder en røvheldig sejr i morgen, hvor mange dårlige kampe har han så optjent før det igen er "vind eller forsvind"? Det er for latterligt.

                  Bliver resultatet, at vi inden for de næste uger fyrer Alm, uanset hvordan det går i morgen, og løsningen igen bare bliver at pege på en ny messias, håber jeg til gengæld, at folk finder bannerne frem og retter dem mod klubbens ledelse, om det så bliver på stadion, i Ådalen eller hvor det bliver. Så er det for alvor ved at være tid til, at vi fans begynder at marchere i takt og understreger, hvor utilfredse vi efterhånden er blevet med 10 års slingrekurs og manglende kommunikation, ansvarstagen og selverkendelse fra den øverste ledelse af OB. Hvis det ikke er et kald til at tage affære, kan vi ligeså godt bare kollektivt ligge os fladt ned og erkende, at Thorborg og co kan få lov til at gøre lige præcis, hvad de har lyst til med klubben, uden at folk vender sig imod dem.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Det er jeg enig i. Det var lidt pinligt.

                    Jeg bryder mig bare personligt ikke om den overlegne måde at tackle vores situation på når udefra kommende begynder at stille krav og være kritiske. Nu er der flere eksempler efterhånden som vil se rigtig dumme ud om 2-3 kampe uden sejr når han ryger ud på røv og albuer fordi Thorborg skærer igennem
                    Jeg synes faktisk ikke at de har fremtrådt overlegne eller arrogante. Synes det er helt ok at der er lidt humør på stadig. De skal selvfølgelig gøre hvad de kan for at afdramatisere situationen pt. Der er spillet fem kampe og udover en ordentlig snitter mod FCM (der vel scorer 3-4 mål hvor deres bedste individualister viser deres topniveau) har vi spillet relativt tætte kampe, mens en håndfuld af vores bedste har været på skadeslisten. Vi har haft svært ved at skabe chancer uden frø og jebali, og angrebsspillet har set planløst ud, og det holder selvfølgelig ikke hvis vi fortsætter med at tabe. Ligaen er tæt og vi skal tro på at vi kan vende det. Det synes jeg også at Westrøm og Alm udstråler.
                    Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Det er da også pinligt. Specielt når fangruppen i dag havde valgt den positive vinkel, hvor man stiller sig bag holdet og kommer med en forhåbentligt opmuntrende opsang til spillerne, før en meget definerende kamp for klubben. Det er også et symptom på den latterlige forsimpling af vores efterhånden mangeårige "krise", at det nu igen er cheftræneren der er idioten der står for skud, og at han nu skal levere i en "afgørende" kamp. Og hvad så hvis vi vinder en røvheldig sejr i morgen, hvor mange dårlige kampe har han så optjent før det igen er "vind eller forsvind"? Det er for latterligt.

                      Bliver resultatet, at vi inden for de næste uger fyrer Alm, uanset hvordan det går i morgen, og løsningen igen bare bliver at pege på en ny messias, håber jeg til gengæld, at folk finder bannerne frem og retter dem mod klubbens ledelse, om det så bliver på stadion, i Ådalen eller hvor det bliver. Så er det for alvor ved at være tid til, at vi fans begynder at marchere i takt og understreger, hvor utilfredse vi efterhånden er blevet med 10 års slingrekurs og manglende kommunikation, ansvarstagen og selverkendelse fra den øverste ledelse af OB. Hvis det ikke er et kald til at tage affære, kan vi ligeså godt bare kollektivt ligge os fladt ned og erkende, at Thorborg og co kan få lov til at gøre lige præcis, hvad de har lyst til med klubben, uden at folk vender sig imod dem.
                      Enig. Jeg håber godt nok bare at vi holder fast i Alm og Westrøm, giver projektet tid og tilgengæld reviderer målsætningen, så der kommer nogle trædesten ind i strategien, som anskueliggør hvordan vi bliver en fast del af top 6.
                      Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                        Jeg synes faktisk ikke at de har fremtrådt overlegne eller arrogante. Synes det er helt ok at der er lidt humør på stadig. De skal selvfølgelig gøre hvad de kan for at afdramatisere situationen pt. Der er spillet fem kampe og udover en ordentlig snitter mod FCM (der vel scorer 3-4 mål hvor deres bedste individualister viser deres topniveau) har vi spillet relativt tætte kampe, mens en håndfuld af vores bedste har været på skadeslisten. Vi har haft svært ved at skabe chancer uden frø og jebali, og angrebsspillet har set planløst ud, og det holder selvfølgelig ikke hvis vi fortsætter med at tabe. Ligaen er tæt og vi skal tro på at vi kan vende det. Det synes jeg også at Westrøm og Alm udstråler.
                        Jeg gider ikke at diskutere det længere(ikke møntet på dig). Men når jeg ligger dagens episode sammen med skænderiet med FP(som er en skovl) og et par andre episoder fra Ådalen er jeg bare selv kommet til den konklusion at hans ageren virker overlegen og arrogant. Fint at andre har en anden mening og det ikke kan hidse alle op. Måske man skulle have overværet disse episoder med egne øjne? Jeg bryder mig ikke om det personligt

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jeg gider ikke at diskutere det længere(ikke møntet på dig). Men når jeg ligger dagens episode sammen med skænderiet med FP(som er en skovl) og et par andre episoder fra Ådalen er jeg bare selv kommet til den konklusion at hans ageren virker overlegen og arrogant. Fint at andre har en anden mening og det ikke kan hidse alle op. Måske man skulle have overværet disse episoder med egne øjne? Jeg bryder mig ikke om det personligt
                          Helt fair. Du har ganske givet set nogle ting jeg ikke har (er meget sjældent i Ådalen).

                          I FP-interviewet er Alm ikke særlig sympatisk, men jeg accepterer det fordi jeg synes han tilgengæld fremstår som en der er meget ærekær, og ikke ønsker at gå med på Discoverys temmelig akavede postmatch-setup. En ting er at jeg synes FP kommer med nogle ret billige pointer i sin "analyse", men det er så kunstigt at trænerne skal stå der og lytte til at en studievært og en ekspert vurderer deres fremtid. Det er så lavt niveau.
                          Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                            Helt fair. Du har ganske givet set nogle ting jeg ikke har (er meget sjældent i Ådalen).

                            I FP-interviewet er Alm ikke særlig sympatisk, men jeg accepterer det fordi jeg synes han tilgengæld fremstår som en der er meget ærekær, og ikke ønsker at gå med på Discoverys temmelig akavede postmatch-setup. En ting er at jeg synes FP kommer med nogle ret billige pointer i sin "analyse", men det er så kunstigt at trænerne skal stå der og lytte til at en studievært og en ekspert vurderer deres fremtid. Det er så lavt niveau.
                            Jeg er meget enig

                            Comment


                              #74
                              Nåmen, jeg håber at nogen andre og synes det andet Alm-citat i artiklen er superfint, og at det lidt friske humør hjælper ham til at gøre det bedste for klubben. Et positivt take - hvis ellers det vender - kan også, at vi lærer ham bedre at kende for tiden. Discovery-interviewet synes jeg han klarede udmærket, hvis man igen medtænker hvor nedern humør han også må have været i - som vi alle var. Anyways, lad os ikke skilles om det her. Lige nu er i morgen aften det vigtigste i verden, resultatet, men for mig også udtrykket. Var periodevis deprimeret i Brøndby på en måde, jeg ikke har prøvet siden vi tabte i Vejle i foråret lige før ligaen blev delt.

                              Comment


                                #75
                                Lidt fra Alm omkring skader og lørdagsfri. OBs problemer skyldes skader..

                                https://fyens.dk/artikel/andreas-alm...rkelige-verden

                                Comment

                                Working...
                                X