Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Hvis vi havde så mange spillere, der kunne komme på agfs og Silkeborgs hold, altså pokalfinalisterne, lå vi ikke i akut nedrykningsfare. Længere er den ikke. Men det er da helt sindssygt som folk herinde fornægter realiteterne , fupmageren med skæg og seler har virkelig forført folket.
    Den udtalelse er nu helt forkert. Der findes ikke mange herinde som stadig er begejsret for BW. BW har ansvaret for situationen vi står i. Han holdt alt for lang fast i en træner som aldrig har rykket os det mindste men tværtimod har sendt os is i en katastrofal negativstime med sin stædighed og taktiske fejl. Og BW fejlede med trupsammensætning hvad ikke betyder at der er kun dårlige spiller selvom der er mangelnde kvalitet på enkelte positioner. Den sammensætning passer bare ikke. Spørgsmålet er mere om det er bedre at give ham chancen at oprydde med de fejl han lavede eller starte helt fra begyndelse en gang mere.
    Last edited by andlox; 05-05-2024, 12:28.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Trybulls og Koehlers individuelle evner er vel også til Top 6, den ene spillede Champiinship og PL, den anden er i søgelys af Bundesligaen. Det skulle vel være nok for Top6 i Superligaen. At de viser ikke deres hele niveau skydes vel den dårlige trupsammensæting og den mentale tilstand holdet står i. Hvis selvtillid og tiltro bliver suget ud af en hel trup så trækker der selvfølgelig den individuelle kvalitet ned. Det er svært at bedømme spilleres individuelle evner i en situation som den vi står i med en negativ stime (i hvert fald på hjemmebanen siden mange måneder). For eks synes Owusu startede også meget lovende med Top6 potential men er faldet i niveau sammen med holdet.
      Hvad baserer du det på?
      Det de har præsteret i OB kan jeg ikke se skulle være til top 6, begge har absolut ingen offensive evner og er meget langsomme, de kan fighte men der er ikke meget mere i dem og de har begge problemer i afleveringsspillet.

      Det de har præsteret andre steder antyder det heller ikke.

      Trybull var primært skadet og på bænken i championship, før det var den seneste sæson i 2. bundesliga sjældent med fuld tid, lidt skader og en karantæne og et par gange ind fra bænken = ikke sikker starter. På sit max spillede han cirka 15 kampe i premier league, men røg ud af holdet i foråret og det er altså 4-5 år siden.

      Kõhler har aldrig spillet højere end 2. bundesliga og der var han primært indskifter og selv i 3 bundesliga vælter han sig i kort, superligaen er reelt det højeste niveau hvor han har spillet fast ... på hvilke områder er han eller Trybull til top 6?

      Jeg tror ikke der er nogen i top 6 der ville bruge dem som starter.

      Igen hvor kommer det fra at "selvtillid er blevet suget ud af truppen" og at det kun gælder for OB?

      Både stats, stillingen og kampforløb taler sit tydelige sprog, men hvis du vil kan du jo bruge den uendeligt "vi er i virkeligheden bedre", det er der bare intet der taler for at I er.

      Ja undskyld at jeg blander mig mere end jeg plejer, men var nødt til at kommentere på den her udbredte vildfarelse, som jeg ser det.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Det er altid lidt spøjst med disse debatter, om OB vs. de andre.
        Det lyder altid som om det kun er OB der har mere at give end hvad tabellen viser. Det er ligesom hver sæsonstart, så skal OB lige spilles sammen og så kommer resultaterne... som om det ikke gælder for de hold vi møder.

        Det samne her... Jo bevares, OB fungere ikke som hold, men det gør Lyngby og Vejle sgu da heller ikke. Og heller ikke ligefrem udenfor hverken banen eller træningsanlægget.

        Kigger vi helt kort og godt på tallene over sæsonen, så har vi en enkelt der præstere til toppen i dansk fodbold, og det er Al Hajj.
        Og med al respekt, der kan de andre hold altså godt være med.

        Hvad vores eller andre holds spillere så kan hvis sol og måne står rigtigt, det kan vi jo desværre ikke bruge til så meget nu. Vi kommer til at skal overleve på de individuelle præstationer, og her tæller kun hvad der præsteres nu.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det er altid lidt spøjst med disse debatter, om OB vs. de andre.
          Det lyder altid som om det kun er OB der har mere at give end hvad tabellen viser. Det er ligesom hver sæsonstart, så skal OB lige spilles sammen og så kommer resultaterne... som om det ikke gælder for de hold vi møder.

          Det samne her... Jo bevares, OB fungere ikke som hold, men det gør Lyngby og Vejle sgu da heller ikke. Og heller ikke ligefrem udenfor hverken banen eller træningsanlægget.

          Kigger vi helt kort og godt på tallene over sæsonen, så har vi en enkelt der præstere til toppen i dansk fodbold, og det er Al Hajj.
          Og med al respekt, der kan de andre hold altså godt være med.

          Hvad vores eller andre holds spillere så kan hvis sol og måne står rigtigt, det kan vi jo desværre ikke bruge til så meget nu. Vi kommer til at skal overleve på de individuelle præstationer, og her tæller kun hvad der præsteres nu.
          det er et OB fan forum - så det er vel ikke så underligt at fokus er på OB...

          baseret på1. halvleg mod Randers så er Lyngby ikke så dårligt kørende.

          og hvor OB ender vil jo altid være påvirket af hvilken sæson de andre hold har. Vi var lige ved at snige os med i top 6 fordi Silkeborg gik helt i stå, det var jo ikke på egne meritter.

          - men skal vi kigge på de andre hold; hvor mange af Randers eller Viborgs spillere er så til top 6?

          Hvis det er de individuelle kvaliteter vi skal reddes på så rykker vi ned, vi er nødt til at have holdet til at præstere bedre. Randers og Viborg klare sig jo fordi holdet fungere...Silkeborg det samme

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            det er et OB fan forum - så det er vel ikke så underligt at fokus er på OB...

            baseret på1. halvleg mod Randers så er Lyngby ikke så dårligt kørende.

            og hvor OB ender vil jo altid være påvirket af hvilken sæson de andre hold har. Vi var lige ved at snige os med i top 6 fordi Silkeborg gik helt i stå, det var jo ikke på egne meritter.

            - men skal vi kigge på de andre hold; hvor mange af Randers eller Viborgs spillere er så til top 6?

            Hvis det er de individuelle kvaliteter vi skal reddes på så rykker vi ned, vi er nødt til at have holdet til at præstere bedre. Randers og Viborg klare sig jo fordi holdet fungere...Silkeborg det samme
            Det har du da ret i, men derfor kan man jo ikke bare udelukke de andre fra mekanismerne og "naturens love"

            Jeg vurdere ikke det er mange Randers og Viborg har, og det er det heller ikke for Lyngby eller Vejle... men jo så heller ikke os.

            Og det går jo så igen ret godt i tråd med hvorfor det er de hold der er i bund-6.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              Det har du da ret i, men derfor kan man jo ikke bare udelukke de andre fra mekanismerne og "naturens love"

              Jeg vurdere ikke det er mange Randers og Viborg har, og det er det heller ikke for Lyngby eller Vejle... men jo så heller ikke os.

              Og det går jo så igen ret godt i tråd med hvorfor det er de hold der er i bund-6.
              helt enig. Men skal man fortsætte den så kan man sige; hvor mange fra AGF og Silkeborg ville gå ind på de 3 tophold? Det er nok også begrænset.

              mit udgangspunkt er bare at spiller for spiller så er de ikke SÅ dårlige at vi skal ligge hvor vi gør. Det er holdet der ikke fungere - hvis det gjorde det så ville vi kunne ligge et sted mellem 9 - 5. pladsen ( men en 9. plads med klar afstand til bunden )

              5. pladsen ville nok kræve at ALT flaskede sig for os. Men et sted mellem 6-8 pladsen mener jeg bestemt er realistisk.

              Men altså de skal jo gøre op med sig selv hvordan holdet skal spille - tænker den der "2026-plan" bør kigges grundigt efter i sømmene. Hvordan vil man spille, passer Krogh til træner under den stil? og derefter skal truppen sammensættes.

              Men det er bare et stort arbejde...og lige pt har de nok lidt for travlt med at redde sig.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                helt enig. Men skal man fortsætte den så kan man sige; hvor mange fra AGF og Silkeborg ville gå ind på de 3 tophold? Det er nok også begrænset.

                mit udgangspunkt er bare at spiller for spiller så er de ikke SÅ dårlige at vi skal ligge hvor vi gør. Det er holdet der ikke fungere - hvis det gjorde det så ville vi kunne ligge et sted mellem 9 - 5. pladsen ( men en 9. plads med klar afstand til bunden )

                5. pladsen ville nok kræve at ALT flaskede sig for os. Men et sted mellem 6-8 pladsen mener jeg bestemt er realistisk.

                Men altså de skal jo gøre op med sig selv hvordan holdet skal spille - tænker den der "2026-plan" bør kigges grundigt efter i sømmene. Hvordan vil man spille, passer Krogh til træner under den stil? og derefter skal truppen sammensættes.

                Men det er bare et stort arbejde...og lige pt har de nok lidt for travlt med at redde sig.
                Ja, men svaret er jo igen, at ligaen i store træk udformer sig som holdene har materiale til.

                Jo jo, men det er jo så igen et regnestykke du laver ud fra det kun er OB der får det til at fungere. Hvad nu hvis et eller flere af de andre også fik holdet til at fungere? Hvad nu hvis de andre får det til at fungere, men OB ikke gør? Sådan kan VB fans jo også stille det op. Det er jo ikke noget vi kan bruge til noget.

                Jeg tænker også en placering der vil være realistisk. Selvfølgelig ikke som det er nu, men ellers ja. Det er jo da også ofte der et sted vi er landet.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                  Ja, men svaret er jo igen, at ligaen i store træk udformer sig som holdene har materiale til.

                  Jo jo, men det er jo så igen et regnestykke du laver ud fra det kun er OB der får det til at fungere. Hvad nu hvis et eller flere af de andre også fik holdet til at fungere? Hvad nu hvis de andre får det til at fungere, men OB ikke gør? Sådan kan VB fans jo også stille det op. Det er jo ikke noget vi kan bruge til noget.

                  Jeg tænker også en placering der vil være realistisk. Selvfølgelig ikke som det er nu, men ellers ja. Det er jo da også ofte der et sted vi er landet.
                  det kan jo også gå den anden vej - alle de andre 11 hold falder sammen - så har vi pludselig et mesterhold...

                  - det er klart OBs placering vil altid være påvirket af hvordan de andre gør det. Silkeborg faldt sammen og vi var ved at snige os med i top 6. Nede i bunden er der ikke 2 klare nedrykkere som der har været andre år - derfor er vi for alvor fedtet ind i den kamp.

                  Især fordi holdet selv er faldet helt fra hinanden. Noget der jo også kan ske selv hvis man henter dyrere spillere ind. Selvfølgelig spiller individuel kvalitet ind - men først og fremmest vil jeg da have et hold der fungere...har man så en 2-3 individualister der lige kan ligge det ekstra niveau på så kan det blive til noget.

                  Men nu er det jo ikke fordi jeg taler for at vi skulle have slået FCK, BIF og FCM både hjemme og ude - for at have en sæson hvor det fungerer bare nogenlunde.
                  - vi skulle have vundet et par hjemmekampe, gerne mod Hvidovre og Vejle og vupti så havde sæsonen bare været den sædvanlige middelmådige 8 plads uden nogen farer for nedrykning.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Den udtalelse er nu helt forkert. Der findes ikke mange herinde som stadig er begejsret for BW. BW har ansvaret for situationen vi står i. Han holdt alt for lang fast i en træner som aldrig har rykket os det mindste men tværtimod har sendt os is i en katastrofal negativstime med sin stædighed og taktiske fejl. Og BW fejlede med trupsammensætning hvad ikke betyder at der er kun dårlige spiller selvom der er mangelnde kvalitet på enkelte positioner. Den sammensætning passer bare ikke. Spørgsmålet er mere om det er bedre at give ham chancen at oprydde med de fejl han lavede eller starte helt fra begyndelse en gang mere.
                    Nej det mener jeg ikke den er, fordi folk stadig køber ind på narrativet om, at de indkøbte spillere faktisk er gode nok, men sammensætningen, trænerne, træningsbanen osv. Har forhindret et godt hold. Men der vil jeg bare holde fast i, at det er noget ævl. Spillerne er ikke gode nok, de er dårlige, og der er ikke et uforløst potentiale gemt, det er ikke en underpræstation ift. Kvaliteten af spillerne.

                    Comment


                      Der spekuleres en del i, at Bjørns tid i klubben stopper her til sommer.

                      Hvem kan overtage ?

                      Jimmi er tydeligvis ikke en der er meget i medierne og forlod vist også Brann fordi arbejdsområdet som ansvarlig for “det hele”, var lige til den gode side.

                      Det skal være en der er komfortabel med at være i medierne og måske være ham der har tanker om spillestil, nu vi har glemt at ansætte en der.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Der spekuleres en del i, at Bjørns tid i klubben stopper her til sommer.

                        Hvem kan overtage ?

                        Jimmi er tydeligvis ikke en der er meget i medierne og forlod vist også Brann fordi arbejdsområdet som ansvarlig for “det hele”, var lige til den gode side.

                        Det skal være en der er komfortabel med at være i medierne og måske være ham der har tanker om spillestil, nu vi har glemt at ansætte en der.
                        Med BW har vi nu ja én som er meget flot på vej i medierne men flotte og tomme ord hjælper os ikke Giver en skidt på det, vil én som passer sit arbejde godt og hvis han ikke kan snakke fint med medierne så er ligeglad hvis han kun ved at sætte et konkurrencedygtigt hold tilsammen.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                          Der spekuleres en del i, at Bjørns tid i klubben stopper her til sommer.

                          Hvem kan overtage ?

                          Jimmi er tydeligvis ikke en der er meget i medierne og forlod vist også Brann fordi arbejdsområdet som ansvarlig for “det hele”, var lige til den gode side.

                          Det skal være en der er komfortabel med at være i medierne og måske være ham der har tanker om spillestil, nu vi har glemt at ansætte en der.
                          tja kan godt være jeg er i mindretal - men håber et eller andet sted man kører videre med nuværende setup. Der har været så mange udskiftninger de sidste par år. Og overtager Nagel - så skal der vel stadig en ny ind...et eller andet sted.

                          Jeg tænker vi har brug for en der kan sige Thorborg lidt imod. Og der virkede BW (ihvertfald i starten) til at have noget af den pondus der skal til. Syntes på det seneste han har virket mere...passiv/kuet - kan være de elendige resultater eller han er blevet træt af at skulle danse med Thorborg ( eller en kombi )

                          Med BW virkede det til det ikke var en af de sædvanlige "nikkedukker" Thorborg fik ind. Så frygter det bliver det vi kommer tilbage til.

                          Jimmy Nagel har kun været her knap ½ år...så kunne godt tænke mig man lige gav det lidt tid. Ved ikke hvor meget han var inde over januars tranfers - men det kunne jo være han kunne hjælpe BW med at lave nogle bedre transfers.

                          Men mest af alt så mener jeg at Thorborg og bestyrelsen skal have lavet en ordenlig plan - hvad vil man, og hvordan? Ændringerne er nødt til at starte helt fra toppen af. Hvis vi "bare" skifter Westrøm ud med en anden fodbolddirektør - så står vi samme sted om 1-2 år...lidt som det at skifte Alm selvfølgelig ikke løste alle vores problemer.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Med BW har vi nu ja én som er meget flot på vej i medierne men flotte og tomme ord hjælper os ikke Giver en skidt på det, vil én som passer sit arbejde godt og hvis han ikke kan snakke fint med medierne så er ligeglad hvis han kun ved at sætte et konkurrencedygtigt hold tilsammen.
                            dér må jeg bare være lodret uenig. Det at tale med medierne er bare så stor en del af jobbeskrivelsen - tiden med Hemmingsen var forfærdelig, han var tydeligvis ikke komfortable i den rolle, medierne med flere havde ofte ingen ide om hvad han forsøgte at sige. Jesper Hansen var heller ikke ligefrem nogen mediedarling - så vi har haft en del år hvor det var lidt tungt på den front. Det håber jeg ikke vi skal tilbage til.

                            Det afhænger så også af hvem der er cheftræner. Alm var heller ikke alt for god til medierne så skal man have en fodbolddirektør der kan tage noget af det arbejde. Der er Krogh trods alt bedre - men fortsætter han efter sommer?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Med BW har vi nu ja én som er meget flot på vej i medierne men flotte og tomme ord hjælper os ikke Giver en skidt på det, vil én som passer sit arbejde godt og hvis han ikke kan snakke fint med medierne så er ligeglad hvis han kun ved at sætte et konkurrencedygtigt hold tilsammen.
                              Har aldrig forstået den begejstring der var over BW i starten, havde en skidt mavefornemmelse fra start. Og har hele tiden sagt, at Tom snak forbliver Tom snak, også selvom den fremføres på svensk.

                              Hvad har han forestillet sig det skal gavne at han sætter sig ned på bænken under kamp?
                              Han lignede en syg høne der havde drukket pis, da han sad der total slatten i mandags. Hans smart guy attitude er godt nok pakket væk.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                dér må jeg bare være lodret uenig. Det at tale med medierne er bare så stor en del af jobbeskrivelsen - tiden med Hemmingsen var forfærdelig, han var tydeligvis ikke komfortable i den rolle, medierne med flere havde ofte ingen ide om hvad han forsøgte at sige. Jesper Hansen var heller ikke ligefrem nogen mediedarling - så vi har haft en del år hvor det var lidt tungt på den front. Det håber jeg ikke vi skal tilbage til.

                                Det afhænger så også af hvem der er cheftræner. Alm var heller ikke alt for god til medierne så skal man have en fodbolddirektør der kan tage noget af det arbejde. Der er Krogh trods alt bedre - men fortsætter han efter sommer?
                                Optimalt er én som har begge: kan sammenstille en trup som fungerer og har gode kommunikative evner. Men hvis jan vælge mellem begge opgaver så foretrækker helt sikker førstnævnte. Kom mere og mere til konklusionen at BW forstod i ret lang tid ret fint at bortforklare de problemer vi har i sted af at løse de.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X