Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningskamp OB-Horsens 2.7.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Ja men drømme og ønsketænkning bliver for flere til objektiv vurdering. Jeg er subjektiv; men føler der er mere backing bag mit argument om at den nye sæson - nu uden Sabbi, Ivancevic og Frøkjær i starten - meget lidt sandsynligt bliver anderledes end den foregående.

    Jeg ønsker også. Jeg drømmer også. Men som Sheed siger: Hvordan kan man hænge sin hat på at der sker fremskridt med det, der er sket indtil videre? Også før nyheden om at de 3 spillere ikke bliver klar til sæsonstart og derfor heller ikke kommer til at være i form fra start.

    Der skal godt nok ske ting og sager herfra. Ellers er det jo ret beset det samme hold der ikke kunne vinde mere end 4 ud af 22 kampe i den del af sæsonen, der gør sig ud for den officielle målsætning.

    Minus den eneste reelle forstærkning. I starten. Og to andre faste.

    BW skal trylle. Og Alm lige så.

    MvH ChrisOB
    Jammen jeg er ikke uenig…. Men erfaringen siger også at træningskampe i opstarten sjældent giver et reelt billede af hvordan det står.

    Men er det her ikke igen bare et spørgsmål om at vi ønsker realisme og ærlighed?? Fra Bjørn.. At han ikke må falde til den sædvanlige oversalgs tale af truppen.
    At 99% af os kan lugte lorten og vi gider ikke længere at blive talt ned til.
    Indrøm nu bare at riget fattes penge og at vi gør det bedste ud fra de midler vi har, mens man går all in på at få akademispillere igennem. Og at det pt indeholder en risiko for flere tabte kampe.

    Mens der også er det scenarie at man her i Juli/Aug finder ud af det vi andre kan se og måske får et lidt større rådighedsbeløb

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jammen jeg er ikke uenig…. Men erfaringen siger også at træningskampe i opstarten sjældent giver et reelt billede af hvordan det står.

      Men er det her ikke igen bare et spørgsmål om at vi ønsker realisme og ærlighed?? Fra Bjørn.. At han ikke må falde til den sædvanlige oversalgs tale af truppen.
      At 99% af os kan lugte lorten og vi gider ikke længere at blive talt ned til.
      Indrøm nu bare at riget fattes penge og at vi gør det bedste ud fra de midler vi har, mens man går all in på at få akademispillere igennem. Og at det pt indeholder en risiko for flere tabte kampe.

      Mens der også er det scenarie at man her i Juli/Aug finder ud af det vi andre kan se og måske får et lidt større rådighedsbeløb
      At være på forkant har jo ikke rimet på OB de sidste 10 år, så at man hypotetisk skal hen til starten af August for at finde ud af, at der skal skrues op, svarer lidt til at en spiller, der blev skadet i slutningen af 1. Halvleg, når at spille 10 sekunder af 2. Halvleg, før han signalerer udskiftning. Det er at gamble med sæsonstarten.

      Ved at vente risikerer man desperate bud til sidst og dermed kan det hurtigt blive dyrere.

      Vi kan også være vidne til, at vi prøver på livet løs, men vi simpelthen bare bliver valgt fra. Så ender vi at gå hjem med den grimmeste kran.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        At være på forkant har jo ikke rimet på OB de sidste 10 år, så at man hypotetisk skal hen til starten af August for at finde ud af, at der skal skrues op, svarer lidt til at en spiller, der blev skadet i slutningen af 1. Halvleg, når at spille 10 sekunder af 2. Halvleg, før han signalerer udskiftning. Det er at gamble med sæsonstarten.

        Ved at vente risikerer man desperate bud til sidst og dermed kan det hurtigt blive dyrere.

        Vi kan også være vidne til, at vi prøver på livet løs, men vi simpelthen bare bliver valgt fra. Så ender vi at gå hjem med den grimmeste kran.

        MvH ChrisOB
        Jeg skal ikke gøre mig til expert på transfervinduet. Hvornår man skal hvad, hvorfor og hvordan. Men han burde hvis muligt hente en midtforsvarer ind med det samme. Så kan man altid gå og lurepasse lidt resten af vinduet på noget der kan styrke truppen selvom det måske ikke er en plads vi har behov på

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jeg skal ikke gøre mig til expert på transfervinduet. Hvornår man skal hvad, hvorfor og hvordan. Men han burde hvis muligt hente en midtforsvarer ind med det samme. Så kan man altid gå og lurepasse lidt resten af vinduet på noget der kan styrke truppen selvom det måske ikke er en plads vi har behov på
          Jeg vil gerne sige det lidt stærkere. BW burde for længst have hentet den midtstopper, vi tydeligt har manglet i lang tid. Det er for mig ubegribeligt, hvordan BW kan misse en transferfri Gartenmann, som i 6 kampe i sidste sæson mod OB hver gang har demonstreret, hvor suveræn han er. 25 år og bosiddende i Odense, hvor svært kan det være???

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

            Jeg vil gerne sige det lidt stærkere. BW burde for længst have hentet den midtstopper, vi tydeligt har manglet i lang tid. Det er for mig ubegribeligt, hvordan BW kan misse en transferfri Gartenmann, som i 6 kampe i sidste sæson mod OB hver gang har demonstreret, hvor suveræn han er. 25 år og bosiddende i Odense, hvor svært kan det være???
            Ja, hvor svært kan det mon egentlig være at hente en spiller til klubben, der helst vil til udlandet, men lander en kontrakt i en top2-klub i stedet?! (hint: formentlig ret svært)

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Jeg vil gerne sige det lidt stærkere. BW burde for længst have hentet den midtstopper, vi tydeligt har manglet i lang tid. Det er for mig ubegribeligt, hvordan BW kan misse en transferfri Gartenmann, som i 6 kampe i sidste sæson mod OB hver gang har demonstreret, hvor suveræn han er. 25 år og bosiddende i Odense, hvor svært kan det være???
              Jeg tænker at vi har prøvet.
              Måske endda flere gange. Men slaveriet er heldigvis blev afskaffet for længe så vi er lidt afhængige af at han også syntes det er en god ide.
              Men du er ret. Den er lige til højrebenet. Vi er nok bare ikke ret attraktive mere

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Jeg vil gerne sige det lidt stærkere. BW burde for længst have hentet den midtstopper, vi tydeligt har manglet i lang tid. Det er for mig ubegribeligt, hvordan BW kan misse en transferfri Gartenmann, som i 6 kampe i sidste sæson mod OB hver gang har demonstreret, hvor suveræn han er. 25 år og bosiddende i Odense, hvor svært kan det være???
                Ikke for at forsvare BW, for jeg er syntes ikke vi står stærkere, bare fordi den tomme snak nu foregår på svensk. Men vi ved jo ikke om BW, har forhørt sig på Gartemann, eller om Herning/Ikast har været tidligt ude.
                Uanset hvor meget vi elsker vores klub, så må vi bare erkende at vi gennem de sidste ti år, er gået hen og blevet ret uinteressante for spillere, som har ambitioner om mere end blot at spille i superligaen.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #38
                  Hvis OB ikke snart investerer i nogle klassespillere, så mister jeg den sidste rest af tiltro til powerpointen om top 6 hvert år, hvor 6. pladsen vel at mærke var i en dårlig sæson. Det er i så fald lige så groft vildledende, som det Statsministeren præsterer. På nuværende tidspunkt taler alt for endnu en sæson til glemmebogen, hvor vi i øjeblikket bliver sat på plads af et hold som Horsens. Det er deprimerende, at det eneste, der er spænding om, er, hvor tæt på nedrykningsstregen, vi kommer denne gang..
                  Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Ikke for at forsvare BW, for jeg er syntes ikke vi står stærkere, bare fordi den tomme snak nu foregår på svensk. Men vi ved jo ikke om BW, har forhørt sig på Gartemann, eller om Herning/Ikast har været tidligt ude.
                    Uanset hvor meget vi elsker vores klub, så må vi bare erkende at vi gennem de sidste ti år, er gået hen og blevet ret uinteressante for spillere, som har ambitioner om mere end blot at spille i superligaen.
                    og det forstår man jo godt...de bedre spillere har jo muligheder og vil derfor kunne stille nogle krav; spiller OB med i toppen - nej. Mulighed for europa - ikke rigtigt. Har klubben et spændende projekt der peger fremad og en reel plan for hvordan man når derhen? - Njaa, med lidt god vilje på den lange bane...

                    Så er der lønnen tilbage. Så kommer klubben til at skulle betale godt for at hente de spillere man vil have - eller rette blikket på en lavere hylde.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      og det forstår man jo godt...de bedre spillere har jo muligheder og vil derfor kunne stille nogle krav; spiller OB med i toppen - nej. Mulighed for europa - ikke rigtigt. Har klubben et spændende projekt der peger fremad og en reel plan for hvordan man når derhen? - Njaa, med lidt god vilje på den lange bane...

                      Så er der lønnen tilbage. Så kommer klubben til at skulle betale godt for at hente de spillere man vil have - eller rette blikket på en lavere hylde.
                      Fuldstændig enig. Klubber som Silkeborg og Viborg har bare mere at byde ind med. Jeg håber BW har haft en snak med Thorborg om hvad der kræves for at OB opfylder egen strategi. Det tror jeg han har pondus nok til.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Fuldstændig enig. Klubber som Silkeborg og Viborg har bare mere at byde ind med. Jeg håber BW har haft en snak med Thorborg om hvad der kræves for at OB opfylder egen strategi. Det tror jeg han har pondus nok til.
                        Mon ikke de første 3-4-5 kampe får kæmpe betydning for hvad vi gør de sidste 14 dage i vinduet..

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Mon ikke de første 3-4-5 kampe får kæmpe betydning for hvad vi gør de sidste 14 dage i vinduet..
                          Den tanke har jeg også. Men det er mange point at gamble med. Troels Bech sagde det en gang sådan “ vi er i en situation hvor vi er nød til reagere fremfor at agere “
                          Last edited by sinus; 03-07-2022, 09:47.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                            Den tanke har jeg også. Men det er mange point st gamble om.
                            Ja… Whats new pussycat… Må også være svært at balancere i det her “akademiet først” og vi skal have forynget holdet.
                            Så skal “stiverne” være gode

                            Comment


                              #44
                              I Stiftens referat fra "kampen" står: Hans Christian Bernat havde et par fine parader, men også en aktion i første halveg, hvor han helt upresset var ude af stand til at gribe et indlæg.

                              Det er sgu bekymrende for det er jo den slags, han har gjort for ofte. Hvis vi skal en sæson mere med den slags er der ingen grund til at tænke Top-6 .
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                I Stiftens referat fra "kampen" står: Hans Christian Bernat havde et par fine parader, men også en aktion i første halveg, hvor han helt upresset var ude af stand til at gribe et indlæg.

                                Det er sgu bekymrende for det er jo den slags, han har gjort for ofte. Hvis vi skal en sæson mere med den slags er der ingen grund til at tænke Top-6 .
                                Jeg har set 1. Halvleg. Og der stod han fint. Men det er selvfølgelig et punkt der skal forbedres væsentlig for at blive en profil

                                Comment

                                Working...
                                X