Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    jamen der skal helt sikkert noget ind - min pointe var bare at der er et ordenligt fundament - modsat sidste sommer.

    - jeg håber man beholder og satser på slotsager - men uanset skal der en midtstopper mere ind. Skjelvik har ageret vikar til midtforsvaret og jeg satser bestemt på det er slut til sommer.
    Men kommer slotsager så for langt bag i køen til spilletid kan det være man skal overveje et lejeophold. Men det tænker jeg der er flere man skal overveje det til - virker ihvertfald til at Luca har haft godt af spilletid i 1 division. Breum kunne nok godt bruge noget spilletid, Charlie - måske bernat hvis han nogensinde skal gøre sig håb om at blive første keeper.

    Og ja så skal der en backup back til aske.
    - Midtbanen bliver også svær - man har jo at håbe tverskov bliver men det ligner ret meget han vil på eventyr - og det kan jeg da godt forstå.


    Det første er jeg enig i.

    Man skal helt klart satse på Slotsager, spørgsmålet er, er han på nuværende tidspunkt god nok som stopper til at spille op med top seks holdene i superligaen? Han er virkelig en fed spiller med et uomtvisteligt stort talent. Udlejning eller gardering for superligatruppen, jeg er glad for at det ikke er mig der skal sidde med den der.

    Breum tror jeg man skal holde, han skal nok komme igang, han har haft en skidt sæson it happens. Charly kan jeg faktisk godt lide at have i truppen. De to der kunne godt blive noget til kanten hvis man, som jeg regner med skyder Minteh af.

    Der skal både en backup ind til Aske og til Grubbe. Nico virker meget langt væk fra det hold her og var lidt en spiller man tænkte der kunne udvikles. Jeg vil optimalt gerne have en rigtig god back ind der skal spille både højre og venstre og så Ejdum/McCoy som gardering bagefter det.



    ​​​​​​
    ​​​​​​

    Comment


      I store træk, så er det helt afgørende for Bjørn og co. at de kan få opbygget en klar strategi, kultur, rekruttering osv. op i klubben. Vi ser sæson efter sæson, at halvdelen af klubberne over os kører på mindre budgetter. Ja, flere penge kan være fint, ikke mindst fordi vi åbenbart skal bruge langt flere på at opnå det de andre kan for langt færre.
      Men hvad er det vi er kendt for i OB, hvad er vi gode til? Og hvad er plan B i de perioder hvor det vi er gode til måske ikke fungerer?
      ​​​​​​Ingen på kloden ved det, for der er ikke meget sammenhæng i noget som helst. Det er halten rundt fra sæson til sæson. Et langt træk i OB er maksimalt 10 måneder, og så står vi der igen. Vi lever for, at næste vindue bliver det der ændre alt. Og når det så viser sig, at det gør det ikke, så klynger vi os til håbet om at vores egne unge så kan komme ind og gøre en forskel. Det er med alt respekt også sjældent det sker, forståeligt nok.

      Der er mange ting der skal være bedre i OB. Jeg er lige ved at sige, at smide flere penge i budgettet vil være som at fyre for åbne vinduer. Det får vi ikke en skid ud af.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Bjørn var sportsdirektør i sommers og havde ikke truppen klar til sæsonstart.
        Bjørn var sportschef i vinters, tog 1. holdet på træningslejr i Thailand som ikke har fået mange roser nogen steder fra og holdet kommer svækket ud af vinduet. Holdet var ikke klar til de sidste fem kampe ingruppespillet.
        Men Bjørn må jo have det lange lys på - ellers havde han vel skippet Minteh af for de 35 mio. og hentet en eller to andre ind.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          0-2 FCN var vel ikke ligefrem overraskende
          2-2 RFC samme
          1-5 FCM var skidt
          1-2 AGF var skidt
          2-0 BIF var heller ikke uventet
          1-0 ACH skulle også gerne være der
          1-2 SIF var vel lidt overraskende
          1-2 VIF det var skidt men VIF stærke i år
          2-1 FCK ja tak
          0-2 LBK ja tak
          1-1 AAB nok heller ikke uventet
          1-1 SIF nok heller ikke uventet
          0-0 VIF øv
          3-1 LBK
          1-2 FCM der var overraskelsen
          1-1 BIF øv
          3-3 ACH det var skidt
          0-0 RFC ikke godt nok ..
          4-2 FCN igen
          7-0 FCK ingen kommentarer
          2-1 AAB ja tak ..
          1-0 AGF ..

          Altså … samlet set er der jo ikke noget overraskende i det her ..

          FCN = to nederlag
          FCK = lille overraskelse med sejr hjemme men klø ude
          VIF = Nederlag og uafgjort

          AGF = to nederlag
          RFC = to uafgjorte
          BIF = nederlag og uafgjort

          SIF = sejr og uafgjort
          FCM = nederlag og sejr

          ACH = sejr og forsmædeligt uafgjort
          LBK = to sejre
          AAB = uafgjort og sejr

          har vel fået de point man kunne regne med .. sejr og FCK og FCM holder OB i top6 drømmen men uafgjort mod ACH efter at være foran og ingen gejst mod RFC i første runde dræber det ..

          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            0-2 FCN var vel ikke ligefrem overraskende
            2-2 RFC samme
            1-5 FCM var skidt
            1-2 AGF var skidt
            2-0 BIF var heller ikke uventet
            1-0 ACH skulle også gerne være der
            1-2 SIF var vel lidt overraskende
            1-2 VIF det var skidt men VIF stærke i år
            2-1 FCK ja tak
            0-2 LBK ja tak
            1-1 AAB nok heller ikke uventet
            1-1 SIF nok heller ikke uventet
            0-0 VIF øv
            3-1 LBK
            1-2 FCM der var overraskelsen
            1-1 BIF øv
            3-3 ACH det var skidt
            0-0 RFC ikke godt nok ..
            4-2 FCN igen
            7-0 FCK ingen kommentarer
            2-1 AAB ja tak ..
            1-0 AGF ..

            Altså … samlet set er der jo ikke noget overraskende i det her ..

            FCN = to nederlag
            FCK = lille overraskelse med sejr hjemme men klø ude
            VIF = Nederlag og uafgjort

            AGF = to nederlag
            RFC = to uafgjorte
            BIF = nederlag og uafgjort

            SIF = sejr og uafgjort
            FCM = nederlag og sejr

            ACH = sejr og forsmædeligt uafgjort
            LBK = to sejre
            AAB = uafgjort og sejr

            har vel fået de point man kunne regne med .. sejr og FCK og FCM holder OB i top6 drømmen men uafgjort mod ACH efter at være foran og ingen gejst mod RFC i første runde dræber det ..
            næ men det er jo også kun 3 point der mangler før målsætningen blev indløst, men selv hvis vi lige havde sneget os med ville man så mene at det var en fantastisk sæson?
            Problemet har været at vi ikke har været gode nok til at tage de sejre der skulle tages. Her syntes jeg især kampen mod randers hjemme springer i øjnene. Man har 5 kampe tilbage, kan se der kommer 2 svære udekampe hvor ikke kan forvente det helt store - og så gik man ikke hårdere efter en sejr der, det var skuffende.
            - og så hele vores periode hvor vi var ubesejret - fint nok men vi vandt for lidt - så rykker der heller ikke meget.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              næ men det er jo også kun 3 point der mangler før målsætningen blev indløst, men selv hvis vi lige havde sneget os med ville man så mene at det var en fantastisk sæson?
              Problemet har været at vi ikke har været gode nok til at tage de sejre der skulle tages. Her syntes jeg især kampen mod randers hjemme springer i øjnene. Man har 5 kampe tilbage, kan se der kommer 2 svære udekampe hvor ikke kan forvente det helt store - og så gik man ikke hårdere efter en sejr der, det var skuffende.
              - og så hele vores periode hvor vi var ubesejret - fint nok men vi vandt for lidt - så rykker der heller ikke meget.
              Ja vi kunne let endnu engang blive statister i medaljeslutspillet, lige som da vi var der sidst.
              En sejr i 12 forsøg mod Top 6 klubberne vidner ikke om at vi er berettiget til en plads deroppe.
              Det er mere et vidnesbyrd om at vi er blevet bedre mod skod holdene, og at vi ikke kommer i nedrykningsfare.

              Vores sejr hjemme over FCK pynter selvfølgelig på det, men derud over har vi kun formået at vinde over de tre bundhold i Odense.

              Der er nogle som ser forbedringer i OB sammenholdt med de forrige mange sæsoner, hmmm jeg har svært ved at se dem. Sejren over FCK, og den i Herning er vel dybest set de eneste resultater som ligger udenfor “normalen” i OB, og det er stort set lig med point forskellen i denne kontra sidste sæson.

              Vi har nu et større snit end sidste sæson, men jeg tror så at dette taberslutspil er sværere end det forrige, og at vi når sæsonen er slut ikke kan se forbedring.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                næ men det er jo også kun 3 point der mangler før målsætningen blev indløst, men selv hvis vi lige havde sneget os med ville man så mene at det var en fantastisk sæson?
                Problemet har været at vi ikke har været gode nok til at tage de sejre der skulle tages. Her syntes jeg især kampen mod randers hjemme springer i øjnene. Man har 5 kampe tilbage, kan se der kommer 2 svære udekampe hvor ikke kan forvente det helt store - og så gik man ikke hårdere efter en sejr der, det var skuffende.
                - og så hele vores periode hvor vi var ubesejret - fint nok men vi vandt for lidt - så rykker der heller ikke meget.
                Næe men det er jo udfordringen med uambitiøse mål …

                Når det så er sagt er det altid en succes at opnå sine mål uagtet hvor (u)ambitiøse de er og omvendt en nedtur hvis man ikke gør.
                Hvis interessenterne tror på at det er en mellemvej kan det være godt nok men det er der nok mange der ikke gør.

                Opnå top6
                Gøre det igen
                Konsolidere sig i top6
                Være med om medaljer i top4
                Gøre det igen
                Konsolidere sig i top4 og have Europa som en del af målet.
                Gå efter medaljer og gå efter mesterskabet
                Konsolidere sig her.

                Det er mange år frem i tiden så man kan ikke bruge det til at tiltrække/fastholde spillere.

                Men top6 er bare feder i form af placerings- og TV penge. Der er flere agenter der ser top6 kampe og det er vel også mere udviklende og udfordrende for spilllerene end bund6.
                Forhåbentlig flere sejre og mål i bund6 end i top6 så der er noget til statistikkerne men nej .. der er ikke fedt ..
                Last edited by Plum; 20-03-2023, 07:06.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Og så en kommentar lidt på afstand af gårsdagens nederlag. Hvor er jeg træt af den her ligastruktur, hvor det at komme i top-6 skal fejres som noget magisk.

                  16 hold, kampe ude og hjemme. Jo, der kommer nogle hold op uden det nødvendige niveau - og hvad så?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Og så en kommentar lidt på afstand af gårsdagens nederlag. Hvor er jeg træt af den her ligastruktur, hvor det at komme i top-6 skal fejres som noget magisk.

                    16 hold, kampe ude og hjemme. Jo, der kommer nogle hold op uden det nødvendige niveau - og hvad så?
                    Er enig med dig, det klart mest vamle ved strukturen er at 7. pladsen kan komme i Europa.

                    Jeg kan dog godt følge at der er nogle klubber som fejrer kvalifikationen til medaljeslutspillet . Dels er sæson målsætningen opnået, dels er modstanderne mere attraktive, og så er det bare et bedre udstillingsvindue.

                    Man kan dermed spille frit resten af sæsonen og skal i Parken og til Brøndby, fremfor en tur til Horsens, Vendsyssel eller hvad der den givne sæson er af kvalmende uinteressante steder at komme hen.

                    Det har noget med ambitioner at gøre, du vil aldrig se FCK fejre at de er kommet i top 6, og på normale sæsoner heller ikke Brøndby eller Herning fordi det er større ambitioner der hersker i de klubber, de anser sig selv som top 3 klubber.
                    En misset top 6 er derfor at betegne som en katastrofe, for dem selv og deres ambitioner, mens det i OB ikke vækker synderlig vrede, eller dundertaler fra nogen i klubben, her kan man lige hidse sig op til at kalde det for ærgerligt, hvorefter man glad fortæller hvor fedt og sejt det var at vi var tæt på. En ret typisk attitude som viser middelmådighed.
                    Last edited by Magge; 20-03-2023, 07:58.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      0-2 FCN var vel ikke ligefrem overraskende
                      2-2 RFC samme
                      1-5 FCM var skidt
                      1-2 AGF var skidt
                      2-0 BIF var heller ikke uventet
                      1-0 ACH skulle også gerne være der
                      1-2 SIF var vel lidt overraskende
                      1-2 VIF det var skidt men VIF stærke i år
                      2-1 FCK ja tak
                      0-2 LBK ja tak
                      1-1 AAB nok heller ikke uventet
                      1-1 SIF nok heller ikke uventet
                      0-0 VIF øv
                      3-1 LBK
                      1-2 FCM der var overraskelsen
                      1-1 BIF øv
                      3-3 ACH det var skidt
                      0-0 RFC ikke godt nok ..
                      4-2 FCN igen
                      7-0 FCK ingen kommentarer
                      2-1 AAB ja tak ..
                      1-0 AGF ..

                      Altså … samlet set er der jo ikke noget overraskende i det her ..

                      FCN = to nederlag
                      FCK = lille overraskelse med sejr hjemme men klø ude
                      VIF = Nederlag og uafgjort

                      AGF = to nederlag
                      RFC = to uafgjorte
                      BIF = nederlag og uafgjort

                      SIF = sejr og uafgjort
                      FCM = nederlag og sejr

                      ACH = sejr og forsmædeligt uafgjort
                      LBK = to sejre
                      AAB = uafgjort og sejr

                      har vel fået de point man kunne regne med .. sejr og FCK og FCM holder OB i top6 drømmen men uafgjort mod ACH efter at være foran og ingen gejst mod RFC i første runde dræber det ..
                      Nej ikke rigtig noget overraskende i at det generelt er sløjt. Vores trup og vores cheftræner er ikke til mere og når vi samtidig stadig har landets dårligste træningsfaciliteter så kan man ikke forvente mere end middelmådighed. Jeg kan alligevel ikke undgå at være skuffet over at vi i de sidste 5 kampe kun kan hente 4 points via hhv 0-0 hjemme mod Randers og 2-1 hjemme mod AaB i kampe som heller ikke var specielt overbevisende. Det eneste positive lige nu er at afstanden til nedrykningsstregen er på 12 points.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Er enig med dig, det klart mest vamle ved strukturen er at 7. pladsen kan komme i Europa.

                        Jeg kan dog godt følge at der er nogle klubber som fejrer kvalifikationen til medaljeslutspillet . Dels er sæson målsætningen opnået, dels er modstanderne mere attraktive, og så er det bare et bedre udstillingsvindue.

                        Man kan dermed spille frit resten af sæsonen og skal i Parken og til Brøndby, fremfor en tur til Horsens, Vendsyssel eller hvad der den givne sæson er af kvalmende uinteressante steder at komme hen.

                        Det har noget med ambitioner at gøre, du vil aldrig se FCK fejre at de er kommet i top 6, og på normale sæsoner heller ikke Brøndby eller Herning fordi det er større ambitioner der hersker i de klubber, de anser sig selv som top 3 klubber.
                        En misset top 6 er derfor at betegne som en katastrofe, for dem selv og deres ambitioner, mens det i OB ikke vækker synderlig vrede, eller dundertaler fra nogen i klubben, her kan man lige hidse sig op til at kalde det for ærgerligt, hvorefter man glad fortæller hvor fedt og sejt det var at vi var tæt på. En ret typisk attitude som viser middelmådighed.
                        Jeg synes personligt det er fantastisk at der er noget at spille for i nedrykningsspillet. Så er der stadig en grund til at komme på Stadion og bakke sit hold op, og ikke bare være totalt ligeglad resten af sæsonen.
                        Problemet er dog er dog at det er hamrende uretfærdigt for dem der ender på 4., 5. og 6. pladsen (eller hvor mange hold der nu ikke får muligheden for Europa. Kan ikke lige huske hvordan de Europa pladser fordeler sig). Det kunne man dog i min optik nemt løse ved at lade det hold der ender nr. 7 efter nedrykningsspillet spille en kamp mod hver af de hold fra oprykningsspillet der IKKE ligger til en Europa plads. Så 7. pladsen starter med at spille en kamp mod 6. pladsen. Vinderen af denne kamp spille mod 5. pladsen. Vinderen af denne kamp spiller en endelig kamp mod 4. pladsen om at komme i Europa. Så er der stadig en gulerod i sidste ende for alle holdene. Samt at det betaler sig at ende så højt som muligt, og ikke fedte den hjem på en 7. plads. 7. Pladsen for derfor også en meget svær vej for at komme i Europa, men har så også i sidste ende fortjent det hvis det lykkedes.
                        Jeg ved godt dette vil være et mareridt at planlægge for superligaen, men det ville efter mit hoved være den mest fair måde at gøre det på

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Jeg synes personligt det er fantastisk at der er noget at spille for i nedrykningsspillet. Så er der stadig en grund til at komme på Stadion og bakke sit hold op, og ikke bare være totalt ligeglad resten af sæsonen.
                          Problemet er dog er dog at det er hamrende uretfærdigt for dem der ender på 4., 5. og 6. pladsen (eller hvor mange hold der nu ikke får muligheden for Europa. Kan ikke lige huske hvordan de Europa pladser fordeler sig). Det kunne man dog i min optik nemt løse ved at lade det hold der ender nr. 7 efter nedrykningsspillet spille en kamp mod hver af de hold fra oprykningsspillet der IKKE ligger til en Europa plads. Så 7. pladsen starter med at spille en kamp mod 6. pladsen. Vinderen af denne kamp spille mod 5. pladsen. Vinderen af denne kamp spiller en endelig kamp mod 4. pladsen om at komme i Europa. Så er der stadig en gulerod i sidste ende for alle holdene. Samt at det betaler sig at ende så højt som muligt, og ikke fedte den hjem på en 7. plads. 7. Pladsen for derfor også en meget svær vej for at komme i Europa, men har så også i sidste ende fortjent det hvis det lykkedes.
                          Jeg ved godt dette vil være et mareridt at planlægge for superligaen, men det ville efter mit hoved være den mest fair måde at gøre det på
                          Alternativt bare beslutte at hvis kampen imellem nr. 7 og holdet fra top 6, ender uafgjort, så er det holdet fra top 6 der får EC pladsen. Det ville være mere end rimeligt i en kamp der alligevel er en bastard.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Ja vi kunne let endnu engang blive statister i medaljeslutspillet, lige som da vi var der sidst.
                            En sejr i 12 forsøg mod Top 6 klubberne vidner ikke om at vi er berettiget til en plads deroppe.
                            Det er mere et vidnesbyrd om at vi er blevet bedre mod skod holdene, og at vi ikke kommer i nedrykningsfare.

                            Vores sejr hjemme over FCK pynter selvfølgelig på det, men derud over har vi kun formået at vinde over de tre bundhold i Odense.

                            Der er nogle som ser forbedringer i OB sammenholdt med de forrige mange sæsoner, hmmm jeg har svært ved at se dem. Sejren over FCK, og den i Herning er vel dybest set de eneste resultater som ligger udenfor “normalen” i OB, og det er stort set lig med point forskellen i denne kontra sidste sæson.

                            Vi har nu et større snit end sidste sæson, men jeg tror så at dette taberslutspil er sværere end det forrige, og at vi når sæsonen er slut ikke kan se forbedring.
                            jeg tror heller ikke vi kommer i farer, MEN håber alligevel vi tager det seriøst nok og hurtigt sikre os matematisk også.

                            Meget skal gå galt ja - men hvordan former programmet sig? Starter vi med et par svære kampe og nederlag og Horsens begynder at hente point - Lyngby fortsætter de positive takter (nu har AAB fyret Hamrén hvad får det af betydning?) der er bare ikke længere ned end at vi hurtigt kan være fedtet ind i noget og hvordan håndtere holdet det så mentalt...hvad sker der når vi pludselig lægger nr 10 og er det hold der sigtes efter?

                            Der er rigtigt meget der skal gå galt før vi ender der - det er bare set før

                            Comment


                              Aab fyrer Hamrén, ren galehus beslutning, dog en jeg også ville træffe, fyringen og ansættelses forløbet af Lars Friis og ansættelsen af Hamrén, er direkte bizart. Jeg tror de virkelig mangler Poul Erik Andreasen til at holde styr på det i nordens Paris.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                                Jeg synes personligt det er fantastisk at der er noget at spille for i nedrykningsspillet. Så er der stadig en grund til at komme på Stadion og bakke sit hold op, og ikke bare være totalt ligeglad resten af sæsonen.
                                Problemet er dog er dog at det er hamrende uretfærdigt for dem der ender på 4., 5. og 6. pladsen (eller hvor mange hold der nu ikke får muligheden for Europa. Kan ikke lige huske hvordan de Europa pladser fordeler sig). Det kunne man dog i min optik nemt løse ved at lade det hold der ender nr. 7 efter nedrykningsspillet spille en kamp mod hver af de hold fra oprykningsspillet der IKKE ligger til en Europa plads. Så 7. pladsen starter med at spille en kamp mod 6. pladsen. Vinderen af denne kamp spille mod 5. pladsen. Vinderen af denne kamp spiller en endelig kamp mod 4. pladsen om at komme i Europa. Så er der stadig en gulerod i sidste ende for alle holdene. Samt at det betaler sig at ende så højt som muligt, og ikke fedte den hjem på en 7. plads. 7. Pladsen for derfor også en meget svær vej for at komme i Europa, men har så også i sidste ende fortjent det hvis det lykkedes.
                                Jeg ved godt dette vil være et mareridt at planlægge for superligaen, men det ville efter mit hoved være den mest fair måde at gøre det på
                                Det lyder som noget endnu værre cirkusbold. Og vil gøre guleroden i nedrykningsspillet så lille at den reelt ingen betydning har længere.

                                Jeg bryder mig heller ikke om at nr 7 kan nuppe en plads fra nr 3 (eller 4) men det er desværre en konsekvens af strukturen. Der skal være et eller andet at sigte efter for de bedre af nedrykningsholdene.

                                Under en lige ud turnering ville vores sæson jo på ingen måde være forbi; 5 hold indenfor 4 point der ville være massere at spille for.

                                Jeg syntes faktisk noget af det værste er at min interesse for halvdelen af ligaen er helt væk - under normale omstændigheder vil jeg jo følge med i hvordan det går de andre klubber, da det kan påvirke OB. Nu - interessen for top 6 og hvem der bliver mestre er helt væk - de spiller i en anden liga uden betydning for mig

                                Comment

                                Working...
                                X