Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Så skal du til at forklare hvorfor dine løntunge spillere ikke spiller og melde dine intentioner ud til både fanbase og sponsorer jeg tror sgu ikke at de bliver begejstret for at høre det der. Det må dog stå klart at sådan som vi spiller og med vores trup taget in mente så er nedrykning en meget reel risiko. Vi er med en bred margen det hold der spiller dårligst i superligaen.
    næ - men det ville da i det mindste være ærligt.

    De der meldinger om top 6 de sidste mange år, det har jo været mere håb end noget andet. Man har jo ikke sammensat en trup og virkeligt gået efter det - så bliver det ret hult at høre på

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      næ - men det ville da i det mindste være ærligt.

      De der meldinger om top 6 de sidste mange år, det har jo været mere håb end noget andet. Man har jo ikke sammensat en trup og virkeligt gået efter det - så bliver det ret hult at høre på
      Man har sadlet om. Man satser på akademiet og på at man kan hive spillere op derfra der kan gøre forskellen. Samtidigt med at man har gjort det så har man sammensat en trup der er billig og som måske lige kan snige sig med i blandt de seks bedste. Investeringen i akademiet tager tid før det lønner
      ​​​​​sig.

      Man melder jo netop top seks ud fordi det simpelthen er for uambitiøst at melde noget lavere, både dine tilhængere og sponsorer vil nok korse sig ved en lavere udmelding. Jeg har det personligt sådan at når folk kalder OB for en top seks klub så er det som at få proppet barberblade ind i ørerne, OB er reelt set en top 4-3 klub i Danmark.

      Men selvfølgelig ved man godt at man kan ende i top seks på gode sæsoner og rykke ned i de dårlige.

      ​​​​​Hele Alms periode viser jo hvor svært det er at implementere spillestil en fra akademi til førstehold. Det tror jeg man ser en større mulighed for at gøre i 1 division.

      Comment


        OB har vundet 8 af sine sidste 25 hjemmekampe i grundspillet. Det siger alt om niveauet.

        Comment


          Så man satser på akademiet ved at hente en masse billige lottokuponer fra udlandet?

          Du æder råt, hvad OB siger.

          Sandheden er den, at der ikke er nogen plan. Ingen plan overhovedet. Og mindst af alt er der kultur.

          Det er ét stort rod.

          Og det bliver ikke bedre.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Så man satser på akademiet ved at hente en masse billige lottokuponer fra udlandet?

            Du æder råt, hvad OB siger.

            Sandheden er den, at der ikke er nogen plan. Ingen plan overhovedet. Og mindst af alt er der kultur.

            Det er ét stort rod.

            Og det bliver ikke bedre.
            Ja det gør man. Der er ikke penge til at hente andet end lottokuponer, fordi pengene bliver kanaliseret over i akademiet.

            Jeg er fint i stand til at kunne kritisere OB og i særdeleshed OBs ledelse. Jeg har blandt andet lige skrevet at jeg ikke er sikker på at man ikke har forregnet sig.

            ​​​​​​Vi kan hurtigt blive enige om at OBs kultur er præget af at være en traditionsklub, med de helt traditionelle, "Fight og indstilling og meget gerne pivhårde tacklinger koblet op på en god kondition" værdier og udtryk, det kan man mene om hvad man vil, det bliver bare meget akavet når OB afviger fra dem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Ja det gør man. Der er ikke penge til at hente andet end lottokuponer, fordi pengene bliver kanaliseret over i akademiet.

              Jeg er fint i stand til at kunne kritisere OB og i særdeleshed OBs ledelse. Jeg har blandt andet lige skrevet at jeg ikke er sikker på at man ikke har forregnet sig.

              ​​​​​​Vi kan hurtigt blive enige om at OBs kultur er præget af at være en traditionsklub, med de helt traditionelle, "Fight og indstilling og meget gerne pivhårde tacklinger koblet op på en god kondition" værdier og udtryk, det kan man mene om hvad man vil, det bliver bare meget akavet når OB afviger fra dem.
              OB har ingen kultur. Det havde vi engang.

              Penge, der kanaliseres mod akademiet?

              Vi kunne bare lade være med at købe nogen lottokuponer overhoveder. De får jo næsten ikke spilletid alligevel.

              Der er absolut ingen plan i OB.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Ja det gør man. Der er ikke penge til at hente andet end lottokuponer, fordi pengene bliver kanaliseret over i akademiet.

                Jeg er fint i stand til at kunne kritisere OB og i særdeleshed OBs ledelse. Jeg har blandt andet lige skrevet at jeg ikke er sikker på at man ikke har forregnet sig.

                ​​​​​​Vi kan hurtigt blive enige om at OBs kultur er præget af at være en traditionsklub, med de helt traditionelle, "Fight og indstilling og meget gerne pivhårde tacklinger koblet op på en god kondition" værdier og udtryk, det kan man mene om hvad man vil, det bliver bare meget akavet når OB afviger fra dem.
                Det er så også først, når "de pivhårde tacklinger koblet op på en god kondition" vises på Stadion, at folk virkelig vågner op. Fanscenen præsterer godt, ikke det, betydeligt bedre end de sidste mange sæsoner, men når først Aron kommer med sine tacklinger, og så andre følger trop, så ser folk, at der trods alt er nogen, der tager situationen seriøst. Og det var svært at se i første halvleg, der vel er det dårligste og mest ideforladte OB har spillet i flere år.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  OB har ingen kultur. Det havde vi engang.

                  Penge, der kanaliseres mod akademiet?

                  Vi kunne bare lade være med at købe nogen lottokuponer overhoveder. De får jo næsten ikke spilletid alligevel.

                  Der er absolut ingen plan i OB.
                  OB har masser af kultur, når du står på stadion og der kommer en hård tackling så jubler publikum, det er hvad vi er opdraget til rent fodboldsmæssigt at sætte pris på. Det er derfor Okosun og Thrandarson bliver hentet ind til at spille for OB, fordi de kommer med noget fysik og noget fight og publikum elsker det.

                  Der bliver brugt penge på akademiet, bare de seneste to uger har vi skrevet kontrakt med Aske Adelgaard og Elias Hansborg. Plus vi har forlænget med AMC som træner på akademiet, det koster jo også penge.

                  Bjørn Paulsen har spillet masser. Du kan måske have en pointe i forhold til Joel King, han spiller bare en venstreback, AGF hentede Kahl ind til den position for en 10 mill. Han er iøvrigt ret udskældt, jeg forstår ikke hvorfor, i Aarhus.

                  Planen er helt klart at man gerne vil bruge pengene på at udvikle fodboldspillere og OBs spillestil på akademiet og så vil man gerne overføre den til superligaen derfra, det er bare svært lige og lave det skifte.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    OB har masser af kultur, når du står på stadion og der kommer en hård tackling så jubler publikum, det er hvad vi er opdraget til rent fodboldsmæssigt at sætte pris på. Det er derfor Okosun og Thrandarson bliver hentet ind til at spille for OB, fordi de kommer med noget fysik og noget fight og publikum elsker det.

                    Der bliver brugt penge på akademiet, bare de seneste to uger har vi skrevet kontrakt med Aske Adelgaard og Elias Hansborg. Plus vi har forlænget med AMC som træner på akademiet, det koster jo også penge.

                    Bjørn Paulsen har spillet masser. Du kan måske have en pointe i forhold til Joel King, han spiller bare en venstreback, AGF hentede Kahl ind til den position for en 10 mill. Han er iøvrigt ret udskældt, jeg forstår ikke hvorfor, i Aarhus.

                    Planen er helt klart at man gerne vil bruge pengene på at udvikle fodboldspillere og OBs spillestil på akademiet og så vil man gerne overføre den til superligaen derfra, det er bare svært lige og lave det skifte.
                    Ikke svært men umuligt. Det kræver tid og tålmodighed, og ikke mindst et hold af spillere som vil kæmpe og som er gode nok.
                    Jørgen er ukoncentreret, King og Sander samt BK direkte dårlige. Dog er king bedre på dødbolde end Jørgen.
                    Kl det taler for sig selv.
                    Den optimisme man kan trække ud er at Ø er mere brugbar end Larsen. At Aron viste vejen selvom han var skidt den første halve time. BP viste også noget vilje, og er klart bedre end kl, uden at han overhovedet kommet til at brænde ligaen af.
                    Når jebali er tilbage og Max kan holde til 90 minutter, så kan holdet overleve ved køb af en super cfer eller en super dm.
                    Klart at Max ikke er verdensklasse, så her kan man også forstærke holdet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Ikke svært men umuligt. Det kræver tid og tålmodighed, og ikke mindst et hold af spillere som vil kæmpe og som er gode nok.
                      Jørgen er ukoncentreret, King og Sander samt BK direkte dårlige. Dog er king bedre på dødbolde end Jørgen.
                      Kl det taler for sig selv.
                      Den optimisme man kan trække ud er at Ø er mere brugbar end Larsen. At Aron viste vejen selvom han var skidt den første halve time. BP viste også noget vilje, og er klart bedre end kl, uden at han overhovedet kommet til at brænde ligaen af.
                      Når jebali er tilbage og Max kan holde til 90 minutter, så kan holdet overleve ved køb af en super cfer eller en super dm.
                      Klart at Max ikke er verdensklasse, så her kan man også forstærke holdet.
                      Det er ikke umuligt, det kan gøres, spørgsmålet er kan OB gøre det?

                      Problemet er ikke mangel på kampgejst, det er den evige forklaring på snart sagt alt. Det er masser af fight i holdet. Problemet er niveauet på mange af spillerne.

                      Hvordan vil man gøre spillerne bedre? Man kan købe nogle der er bedre eller man kan uddanne dem, vi har tydeligt valgt den sidste vej og min pointe er at vi har valgt den i sådan en grad at vi er parat til at tage en nedrykning for at få det til at fungere.
                      ​​​​​​
                      Og så er spørgsmålet bare om vi kan det? Jeg er i tvivl, i min verden så burde vi rive er mesterskab inden for en periode på 10 år, jeg er ligeglad med de 6-5 pladser og så skal det akademi dælme gøre det godt.
                      ​​​​​
                      ​​​​​​

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Det er ikke umuligt, det kan gøres, spørgsmålet er kan OB gøre det?

                        Problemet er ikke mangel på kampgejst, det er den evige forklaring på snart sagt alt. Det er masser af fight i holdet. Problemet er niveauet på mange af spillerne.

                        Hvordan vil man gøre spillerne bedre? Man kan købe nogle der er bedre eller man kan uddanne dem, vi har tydeligt valgt den sidste vej og min pointe er at vi har valgt den i sådan en grad at vi er parat til at tage en nedrykning for at få det til at fungere.
                        ​​​​​​
                        Og så er spørgsmålet bare om vi kan det? Jeg er i tvivl, i min verden så burde vi rive er mesterskab inden for en periode på 10 år, jeg er ligeglad med de 6-5 pladser og så skal det akademi dælme gøre det godt.
                        ​​​​​
                        ​​​​​​
                        At bruge flere penge på akademiet er en klog langsigtet investering, men når OB er en seriøs nedrykkerkandidat til 1. division, kan jeg ikke forstå, ledelsen ikke satser på mindst en kvalitetsspiller mere. Det bliver svært at fastholde de unge spillere i et akademi tilknyttet en 1- divisionsklub.

                        Comment


                          Ved godt man ikke direkte kan sammenligne det, da det var andre hold, spillere, trænere osv., men OB havde også en forfærdelig sæsonstart i 2018/2019 hvor det alligevel blev en top6 placering.
                          Det startede med 5 kampe og 1 point.... Selvom det ser sort ud, så lad os håbe der sker noget positivt i ugens løb og det afspiller sig på søndag. I øvrigt til dem der tænker Thornico som sponsor mulighed - det tror jeg med 99,99 % sikkerhed på man godt kan afskrive....

                          Comment


                            Undskyld hvad/hvem er Thornico?

                            Nåh Christian Stadil......

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                              At bruge flere penge på akademiet er en klog langsigtet investering, men når OB er en seriøs nedrykkerkandidat til 1. division, kan jeg ikke forstå, ledelsen ikke satser på mindst en kvalitetsspiller mere. Det bliver svært at fastholde de unge spillere i et akademi tilknyttet en 1- divisionsklub.
                              Ja det er en god investering. Jeg tror at der kommer en ind hvis vi skyder Sabbi af, ellers så tror jeg ikke at det sker.

                              ​​​​​Vi kan nok godt fastholde akademispillerne men vi kan bare ikke få det samme for dem.

                              Jeg er nok et sted hvor jeg synes at man skal prioritere at spille med akademispillerne i sæsonen, fordi der er marginalt til ingen chance for at vi kan spille med om noget sjovt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Det er ikke umuligt, det kan gøres, spørgsmålet er kan OB gøre det?

                                Problemet er ikke mangel på kampgejst, det er den evige forklaring på snart sagt alt. Det er masser af fight i holdet. Problemet er niveauet på mange af spillerne.

                                Hvordan vil man gøre spillerne bedre? Man kan købe nogle der er bedre eller man kan uddanne dem, vi har tydeligt valgt den sidste vej og min pointe er at vi har valgt den i sådan en grad at vi er parat til at tage en nedrykning for at få det til at fungere.
                                ​​​​​​
                                Og så er spørgsmålet bare om vi kan det? Jeg er i tvivl, i min verden så burde vi rive er mesterskab inden for en periode på 10 år, jeg er ligeglad med de 6-5 pladser og så skal det akademi dælme gøre det godt.
                                ​​​​​
                                ​​​​​​
                                Jeg ser ikke BK, KL, Frø, Sander, King og Jørgen fighte vildt meget. I hvert fald ikke med udstråling som Aron, Ivan, Bjørn, Max som de mest oplagte, men Tver og Jebali gir den også ok gas.

                                Comment

                                Working...
                                X