Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

    Jeg savner også en type som Bruce Ricoh, han var spillernes mand og de ville løbe ekstra meter for ham. Han fik det optimale ud af spillerne. Og så turde han at tale imod ledelsen når han fandt det nødvendigt. Det er muligt at AA er en dygtig træner og ved opstartsmødet var han faktisk til tider sjov. Jeg forstår bare ikke altid hans dispositioner, men jeg er jo også mandagstræner
    Jeg synes primært man skal kigge på om der er fremgang i præstationer og resultater. Om der er spillere der udvikler sig i den rigtige retning. Og der skal Alm bestemt også til at vise noget.

    Jeg tror aldrig du vil slippe for at være en lidt frustreret mandagstræner. Jeg tror f.eks. man kan finde et flertal af Liverpool-fans, der er uenige i dispositioner og tænker de kunne overhale Man City, hvis Klopp bare lige lavede de ændringer de tænker. Jeg tror jeg har det på samme måde som dig, men tror også bare det er en del af at være fodboldfan. Så længe klubben har overordnet succes og truppen ser ud til at harmonere kan man bare meget nemmere ignorere de frustrationer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Det kan godt være det var under Kent Nielsen vi hentede Tverskov, men så vidt jeg husker var Tverskov en del på bænken da Kent Nielsen havde mere fidus til Frederik Tingager.
      Men lige meget hvad, så må man lette på hatten over hvad Kent har udrettet i Silkeborg. Ærgerligt at det ikke kunne lade sig gøre for ham i OB.
      Tingager gjorde det nu også udmærket, han skulle godt nok lige igang først.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        KN kom nok 6-7 år for tidligt. Med en gylden årgang som u17 f.eks. ser ud til at være og et fast koncept havde man givet KN væsentligt bedre forudsætninger for at lykkedes. Rodebutikker som den han modtog hos os og mere eller mindre egenhændigt fik lov at få styr på med et smalt budget var for stort et brød at slå op.
        Jeg er spændt på om han står distancen hvis pludselig Vallys og måske endda Helenius er væk inden vinduet lukker i. De to og Sebastian Jørgensen var jo fuldstændig fundamentale for SIF sidste år, og fortsætter bare nu her. Hvis pludselig kun en enkelt af de drenge står tilbage, så bliver jeg ekstra imponeret, hvis KN bare hiver en ny kanin op af hatten.
        Men ja. Når han måske rammer en dag, hvor han ønsker en mere tilbagetrukket tilværelse i fodboldverdenen er jeg heller ikke et sekund I tvivl om at han ville blive en glimrende scout. Om han er globetrotter nok til at blive chefscout er jeg i tvivl om, men i vores egen andedam er jeg ret sikker på han har et rigtig stærkt blik for spillere der passer ind til klubber med glasklar strategi og spillestil.
        Det er klart at for alle trænere at det er lettere hvis der er styr på tingene.

        Jeg tror aldrig at KN kunne blive en succes i OB. Hans spillestil passer ikke til den fynske fodboldsjæl. Det var også det der skete sidst, jeg fik den også selv når han troppede op og talte om "proces" det var flot men det blev også en omgang boldmasage og han fik ikke Helenius eller AK forløst i Odense.

        Jeg har et godt øje til Sahlqvist og Rasmus Karstensen. De to gutter der, de er godt nok gode.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

          Jeg synes primært man skal kigge på om der er fremgang i præstationer og resultater. Om der er spillere der udvikler sig i den rigtige retning. Og der skal Alm bestemt også til at vise noget.

          Jeg tror aldrig du vil slippe for at være en lidt frustreret mandagstræner. Jeg tror f.eks. man kan finde et flertal af Liverpool-fans, der er uenige i dispositioner og tænker de kunne overhale Man City, hvis Klopp bare lige lavede de ændringer de tænker. Jeg tror jeg har det på samme måde som dig, men tror også bare det er en del af at være fodboldfan. Så længe klubben har overordnet succes og truppen ser ud til at harmonere kan man bare meget nemmere ignorere de frustrationer.
          Ja du har en pointe i det med mandagstræner.

          Der er imo ikke entydig fremgang i spil og slet ikke i resultatet.

          Comment


            Jeg tror iøvrigt Alm bliver sæsonen ud, jeg tror man vil gå meget langt for ikke at panik fyre nogen og det er nok også en god ting.

            Når det er sagt så er det jo altid godt at være velforberedt og overveje hvad der skal ske i fremtiden. Jeg håber på at det bliver en u'læning. Meget gerne noget italiensk, både til lige at sørge for at tingene ikke bliver alt for ikea svensk og der må der gerne komme noget med noget passion. Men også fordi de rent taktisk foretager sig nogle spændende ting i 433 formationen, det skal sgu heller ikke blive for tysk, italienerne er trods alt den alt dominerende fodboldmagt på kontinentet.

            ​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
              Jeg har siddet og kigget lidt på, hvem OB skal møde i de første 7 runder af sæsonen, og har også et bud på, hvordan det vil gå. Så kan man altid slagte mig bagefter. Til orientering, så havde vi i sidste sæson under 1 point i gennemsnit efter grundspillet.
              Fire hjemmekampe og tre udekampe er der tale om. Mit bud på, hvor mange point får er:
              OB- FCN 1 eller tre point
              RFC – OB 0 eller 1 point
              OB – FCM 0 eller 1 point
              OB – AGF 1 point
              BIF – OB 0 point
              OB – ACH 1 eller 3 point
              SIF – OB 0 eller 1 point
              Samlet set betyder det, at vi minimum vil få 3 point, maksimalt 10 point.
              I de sidste 10 år, har OB 5 gange haft point nok til at ligge i top-6 efter 7 runder (jeg har ikke taget højde for målscore). Kun en gang er det så lykkedes os at ligge i top-6 når grundspillet var færdigt.
              Samtidig viser tallene, at 43 ud af de 60 hold, der efter 7 runder lå i top-6, også sluttede i top-6. Det skal hertil bemærkes, at f.eks. FCK er et af de hold, der flere gange ikke er i top-6 efter 7 runder. De henter så ind senere.
              Hvad vil jeg så sige med det? Jo, det gælder om, at man er klar fra start. Og i en turnering, hvor der kun er 22 runder, er der ikke plads til at komme langt bagefter, hvis man skal kunne indhente det senere.
              Sæson Kamp Point nr. 6 Point nr. 7 Point OB Videre fra top-6
              2021/22 7 10 8 7 5/6
              2020/21 7 11 11 10 4/6
              2019/20 7 10 9 10 5/6
              2018/19 7 11 9 5 4/6
              2017/18 7 9 9 9 4/6
              2016/17 7 10 8 7 3/6
              2015/16 7 10 10 10 6/6
              2014/15 7 10 8 5 5/6
              2013/14 7 10 9 10 3/6
              2012/13 7 10 8 13 4/6
              Gennemsnit 7 10,1 8,9 8,6 4,3
              Tjae, vi er startet med en pointhøst der er i underkanten af, hvad jeg bød ind med tidligere. Det kommer dog, desværre, ikke helt bag på mig. Nu venter så to hjemmekampe, mod FCM (i krise) og AGF (på vej frem?). Giver de 2 point eller mindre vil jeg mene, at der der krise i OB. Spillet i de to første kampe viser måske, at der allerede er krise?

              Comment


                Vi er ikke de eneste som bliver straffet af FCN på hjemmebane. BIF bagud med 1:3.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Vi er ikke de eneste som bliver straffet af FCN på hjemmebane. BIF bagud med 1:3.
                  FCN anses som et af de hold vi skal kæmpe med for at komme i top 6. Efter 2 kampe er vi 5 point efter dem.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    FCN anses som et af de hold vi skal kæmpe med for at komme i top 6. Efter 2 kampe er vi 5 point efter dem.
                    Efter de første to runder tænker ikke mere særlig meget om Top 6, det er Top 10 som fylder mine tanker.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Efter de første to runder tænker ikke mere særlig meget om Top 6, det er Top 10 som fylder mine tanker.
                      Jeg har slet ikke været i nærheden af at tro på top 6, dertil er tilliden til Alm, BW og ledelsen simpelthen for lav, tenderende ikke eksisterende.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Jeg har slet ikke været i nærheden af at tro på top 6, dertil er tilliden til Alm, BW og ledelsen simpelthen for lav, tenderende ikke eksisterende.
                        Frygter også lidt det kunne blive den gamle "vi-er-klar-hvis der-dukker-noget-op-sang". BW er sikker god i gang at skabe en frentidsdygtig struktur i klubben. Men han må ikke glemme at vi spiller en Superligasæson allerede nu. Og det betyder at der skal ske noget på transfer siden nu.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Frygter også lidt det kunne blive den gamle "vi-er-klar-hvis der-dukker-noget-op-sang". BW er sikker god i gang at skabe en frentidsdygtig struktur i klubben. Men han må ikke glemme at vi spiller en Superligasæson allerede nu. Og det betyder at der skal ske noget på transfer siden nu.
                          Måske han sideløbende skal kigge efter en ny træner.
                          Alm har nu 24 kampe i grundspillet, og ligger på 0,91 i pointsnit.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Nu skriver jeg det kontroversielle. HC skal sættes af. (jeg roste ham i dag, men det er for usikkert). Holdet bliver ikke stabilt med ham i hans nuværende form. Han er god 1-1 og ellers ret middelmådig.
                            Jørgen, Kl, skal væk, ny HB så der er reel konkurrence. Aron er ikke dygtig nok, hjerte eller ej. FRØ, skal bare væk. Og det er ikke engang nok, men vi må starte et sted. Første punkt er 20 mio mere til spillerbudget, eller ny målsætning.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Nu skriver jeg det kontroversielle. HC skal sættes af. (jeg roste ham i dag, men det er for usikkert). Holdet bliver ikke stabilt med ham i hans nuværende form. Han er god 1-1 og ellers ret middelmådig.
                              Jørgen, Kl, skal væk, ny HB så der er reel konkurrence. Aron er ikke dygtig nok, hjerte eller ej. FRØ, skal bare væk. Og det er ikke engang nok, men vi må starte et sted. Første punkt er 20 mio mere til spillerbudget, eller ny målsætning.
                              Nu var HC pointgivende i dag...
                              Aron skal bare komme i kampform. Han var vores bedste sidste efterpr, lad ham bare komme i omdrejninger...
                              Grubbe kom som konkurrence om hb.
                              Men ellers enig.
                              ​​​​​​
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Nu var HC pointgivende i dag...
                                Aron skal bare komme i kampform. Han var vores bedste sidste efterpr, lad ham bare komme i omdrejninger...
                                Grubbe kom som konkurrence om hb.
                                Men ellers enig.
                                ​​​​​​
                                HC redde points, men han burde have klaret de 2 skud til udligning. Det første skal han fodparere og ved det andet er han voldsom langsom til at nå ud til venstre stolpe. Mere adræt målmand havde reddet. Når det er sagt, så redder han andre muligheder, men der er “blundere” ind imellem og så hans vækspark lige ud til en modstander = OMG

                                Comment

                                Working...
                                X