Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Enig. Jeg kan ikke undgå at være imponeret over det, SIF præsterer. Og det flotteste er, at det ser ud til at blive ved, også i denne sæson (hvilket jo så betyder, at der er en plads mindre i top-6, hvis OB stadig har det som målsætning). At jeg så aldrig har brudt mig om KN, hverken som træner, eller menneske (kender ham ikke personligt, men har dannet mig et overblik), det er så en anden sag.
    Det er jo også flot fordi de kommer fra at have så meget mindre forudsætninger for at spille med, deres budget er nok ikke meget større end vores, selv med deres flotte sæson sidste år.

    Ud fra de første par kampe her, så er det svært at se at OB slutter i top seks. Det er selvfølgelig på et tyndt grundlag, fordi de første par kampe lige er præget af forskellige følelser og så videre. Jeg tror dog ikke på vi slutter i top seks, der er mange gode hold i rækken, er vi heldige så kan vi slutte i top seks, men vi kan også sagtens rykke ned, men det tror jeg også at man har kalkuleret med, så er kalkylen at så rykker vi ned og så kan man give akademispillerne et år i 1 division og så håber man at man kan rykke op igen.
    ​​​​

    ​​​​Kent Nielsen er nok bare en karakter der deler vandene, jeg har indtryk af at han er sådan en træner der ikke har meget tilovers for flosklerne i fodbold, men mere er en træner der råber højt, hvis en spiller til træning modtager en bold og den ikke bliver liggende ved fødderne. Fokus på det fodboldsmæssigt del af fodbolden.
    ​​​​





    ​​​​​

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
      Jeg kunne godt unde Silkeborg og vinde mesterskabet, de har godt nok styr på deres ting og spiller en flot omgang fodbold.

      Ham Sahlqvist der, han måtte gerne kigge forbi ådalen.

      ​​​​​Kent Nielsen er en formidabel træner, han passer ikke ind i en klub som OB som træner. Men han er godt nok dygtig.
      ​​​​​
      ​​​​Ansæt Kent Nielsen som hovedespion, det ville ikke gøre mig noget, det var vel også ham der hentede Tverskov til i sin tid?
      ​​​​​
      ​​​​​
      KN kom nok 6-7 år for tidligt. Med en gylden årgang som u17 f.eks. ser ud til at være og et fast koncept havde man givet KN væsentligt bedre forudsætninger for at lykkedes. Rodebutikker som den han modtog hos os og mere eller mindre egenhændigt fik lov at få styr på med et smalt budget var for stort et brød at slå op.
      Jeg er spændt på om han står distancen hvis pludselig Vallys og måske endda Helenius er væk inden vinduet lukker i. De to og Sebastian Jørgensen var jo fuldstændig fundamentale for SIF sidste år, og fortsætter bare nu her. Hvis pludselig kun en enkelt af de drenge står tilbage, så bliver jeg ekstra imponeret, hvis KN bare hiver en ny kanin op af hatten.
      Men ja. Når han måske rammer en dag, hvor han ønsker en mere tilbagetrukket tilværelse i fodboldverdenen er jeg heller ikke et sekund I tvivl om at han ville blive en glimrende scout. Om han er globetrotter nok til at blive chefscout er jeg i tvivl om, men i vores egen andedam er jeg ret sikker på han har et rigtig stærkt blik for spillere der passer ind til klubber med glasklar strategi og spillestil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Jeg kunne godt unde Silkeborg og vinde mesterskabet, de har godt nok styr på deres ting og spiller en flot omgang fodbold.

        Ham Sahlqvist der, han måtte gerne kigge forbi ådalen.

        ​​​​​Kent Nielsen er en formidabel træner, han passer ikke ind i en klub som OB som træner. Men han er godt nok dygtig.
        ​​​​​
        ​​​​Ansæt Kent Nielsen som hovedespion, det ville ikke gøre mig noget, det var vel også ham der hentede Tverskov til i sin tid?
        ​​​​​
        ​​​​​
        Det kan godt være det var under Kent Nielsen vi hentede Tverskov, men så vidt jeg husker var Tverskov en del på bænken da Kent Nielsen havde mere fidus til Frederik Tingager.
        Men lige meget hvad, så må man lette på hatten over hvad Kent har udrettet i Silkeborg. Ærgerligt at det ikke kunne lade sig gøre for ham i OB.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          KN kom nok 6-7 år for tidligt. Med en gylden årgang som u17 f.eks. ser ud til at være og et fast koncept havde man givet KN væsentligt bedre forudsætninger for at lykkedes. Rodebutikker som den han modtog hos os og mere eller mindre egenhændigt fik lov at få styr på med et smalt budget var for stort et brød at slå op.
          Jeg er spændt på om han står distancen hvis pludselig Vallys og måske endda Helenius er væk inden vinduet lukker i. De to og Sebastian Jørgensen var jo fuldstændig fundamentale for SIF sidste år, og fortsætter bare nu her. Hvis pludselig kun en enkelt af de drenge står tilbage, så bliver jeg ekstra imponeret, hvis KN bare hiver en ny kanin op af hatten.
          Men ja. Når han måske rammer en dag, hvor han ønsker en mere tilbagetrukket tilværelse i fodboldverdenen er jeg heller ikke et sekund I tvivl om at han ville blive en glimrende scout. Om han er globetrotter nok til at blive chefscout er jeg i tvivl om, men i vores egen andedam er jeg ret sikker på han har et rigtig stærkt blik for spillere der passer ind til klubber med glasklar strategi og spillestil.
          Meget meget enig. KN kom til OB på det forkerte tidspunkt. Tror faktisk han ville passe meget godt ind efter Alm.
          Men for helvede hvor fik man lange løg af OB under KN i sin tid

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Meget meget enig. KN kom til OB på det forkerte tidspunkt. Tror faktisk han ville passe meget godt ind efter Alm.
            Men for helvede hvor fik man lange løg af OB under KN i sin tid
            Det har vi vel fået af de fleste trænere? Jeg kan ikke komme på nogen, vi rigtigt kunne lide over lidt længere tid.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Meget meget enig. KN kom til OB på det forkerte tidspunkt. Tror faktisk han ville passe meget godt ind efter Alm.
              Men for helvede hvor fik man lange løg af OB under KN i sin tid
              Helt sikkert. Han fik med al tydelighed vist at fodboldspillere ikke bare kan indrettes til enhver spillestil. I tre år lykkedes han i hvert fald overhovedet ikke med at få OB til at spille bare i nærheden af ligeså flot og indbydende fodbold som Aab gjorde og SIF nu gør.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                Det har vi vel fået af de fleste trænere? Jeg kan ikke komme på nogen, vi rigtigt kunne lide over lidt længere tid.
                Jeg fik det aldrig rigtig under JM må jeg indrømme

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                  Det har vi vel fået af de fleste trænere? Jeg kan ikke komme på nogen, vi rigtigt kunne lide over lidt længere tid.
                  Bruce Rioch er måske den eneste siden Kim Brink
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Bruce Rioch er måske den eneste siden Kim Brink
                    Jeg savner Bruce

                    Ikke at jeg allerede afskriver "filosofiske" AA, men tror i øjeblikket med den trupsammensætning/-mentalitet vi har, at en engelsk/tysk træner ville pynte i Ådalen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Jeg savner Bruce

                      Ikke at jeg allerede afskriver "filosofiske" AA, men tror i øjeblikket med den trupsammensætning/-mentalitet vi har, at en engelsk/tysk træner ville pynte i Ådalen
                      Jeg savner også en type som Bruce Ricoh, han var spillernes mand og de ville løbe ekstra meter for ham. Han fik det optimale ud af spillerne. Og så turde han at tale imod ledelsen når han fandt det nødvendigt. Det er muligt at AA er en dygtig træner og ved opstartsmødet var han faktisk til tider sjov. Jeg forstår bare ikke altid hans dispositioner, men jeg er jo også mandagstræner

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                        Jeg savner også en type som Bruce Ricoh, han var spillernes mand og de ville løbe ekstra meter for ham. Han fik det optimale ud af spillerne. Og så turde han at tale imod ledelsen når han fandt det nødvendigt. Det er muligt at AA er en dygtig træner og ved opstartsmødet var han faktisk til tider sjov. Jeg forstår bare ikke altid hans dispositioner, men jeg er jo også mandagstræner
                        Desværre tror jeg, at AA er her på lånt tid. Han evner ikke at sætte holdet op og få det maximale ud af det, eller i hvert fald, kun meget sjældent. Tror BW tager affære, som han har gjort tidligere i Sverige med AA. Og det sker inden for de første 5 spillede kampe.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                          Desværre tror jeg, at AA er her på lånt tid. Han evner ikke at sætte holdet op og få det maximale ud af det, eller i hvert fald, kun meget sjældent. Tror BW tager affære, som han har gjort tidligere i Sverige med AA. Og det sker inden for de første 5 spillede kampe.
                          Afhænger nok i høj grad af resultaterne. Tror ikke vi henter noget i Randers, men bolden er rund, røde kort osv.
                          hold kan af og til præstere over niveau, bare længe siden det er sket for OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                            Desværre tror jeg, at AA er her på lånt tid. Han evner ikke at sætte holdet op og få det maximale ud af det, eller i hvert fald, kun meget sjældent. Tror BW tager affære, som han har gjort tidligere i Sverige med AA. Og det sker inden for de første 5 spillede kampe.
                            Ja det kan godt ske at han ryger, BW udtalte godt nok før sæsonen at der stadig er potentiale i Alm. Men resultaterne skal jo følge med. Vi må håbe at han får det til at klikke for topniveauet er jo rigtig godt som pokalfinalen viste. Til gengæld bundniveauet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                              Ja det kan godt ske at han ryger, BW udtalte godt nok før sæsonen at der stadig er potentiale i Alm. Men resultaterne skal jo følge med. Vi må håbe at han får det til at klikke for topniveauet er jo rigtig godt som pokalfinalen viste. Til gengæld bundniveauet
                              Pokalfinaler har deres egen logik.

                              En bæredygtig taktik, muligheden for at skifte til andre systemer og udtryk, viljen til at vinde - den slags ser man over en helt sæson.

                              Og det står dårligt til med det hele.

                              Comment


                                Ja finaler er selvfølgelig specielle og iķke retvisende for niveauet, jeg mindes i hvert fald kun dele af kampe med højt niveau i Superligaen. Vi så i perioder fine ud i Parken og hjemme mod FCM, men fik kun et point.

                                Comment

                                Working...
                                X