Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Nu har jeg også lige hørt den. Og man må da bare sige at det han siger her bestemt ikke harmonerer med tidligere rygter om lysten til at skifte +11 spillere.
    Men han giver jo hele tiden mening og jeg elsker hans direkte måde at svare på.

    Salg skal komme før køb sagde han.. Giver god mening.. Små salg giver små køb og større salg giver større køb. Ganske forståligt. Her kan man godt ærger sig over at Martin ikke fanger den og spørger hvorfor at OCs 22,5 ikke gav anledning til lidt større køb… Men det var også før Bjørn kom til..

    Nok ingen store salg i år. Og derfor ingen store køb. Sabbi,Frø og Breum har ikke toppet og skal derfor ikke sælges. Giver god mening. Specielt med Sabbi og Frø

    Tveskov styrker midten ift JJ.. Jebali styrker 9`er positionen.. King har styrket holdet ved at Skjelvik er blevet bedre pga konkurrencen.. Ivan styrker midtforsvaret og skal have en ny lege kammerat så der kan konkurreres mellem Larsen,Ivan og den nye.. Grubbe skal skubbe på Nico ydeligere og give ham lidt pauser så han måske har overskud til at blive endnu bedre når der spilles kampe…….. Alt dette giver ok mening… Men er det nok?? Jeg tvivler

    Men dejligt at høre at der ledes efter en samarbejdsklub i divisionerne. Jeg kunne godt se Horsens måske være den klub. Pt ser det da ud til at de gerne vil låne spillere af os.

    Afventer at se hvordan det praktisk går med håndteringen af Kanté inden der gøres ydeligere tiltag.. Har vi organisationen til det??

    Man har 100% tiltro til målmands teamet og der bliver ikke gjort noget her. Der er konkurrence nok….. Ehhhh. Jeg er ikke helt enig, men forstår godt hvorfor de giver trekløveret en sæson mere

    Hvordan kommer vi i Top 6?? Det gør vi ifølge Bjørn ved at lukke færre mål ind. Meget simpelt. Dette skal ske ved tilførsel af en centerforsvarer mere, samt det der blev gjort i vinters.. Hmmm. Vi må se

    Endnu engang giver han mig tryghed i det han siger og man sidder bare og nikker når han udtaler sig. Men Hemmingsen krummede man tæer og var ved at rive håret af sig selv i arrigskab. De dage er overstået. Thank god
    det viser bare hvor vigtigt det er med ordenlig kommunikation. For jeg har også langt mere tiltro til BW end Hemme eller JH - selv om det jo hvis vi skal være ærlige stadig lyder lidt som noget vi har hørt før.

    Og jeg er da heller ikke helt enig i alt BW siger; ja vi KAN med et bedre forsvar måske komme i top 6 - men de andre hold forstærker sig også og tvivler meget på vi indhenter dem på denne måde.
    Jebali på top - den forstår jeg heller ikke. Mener klart han er bedre længere tilbage, men det giver selvf plads til frøkjær - kan også være det spiller ind. Og Får man gang i Baskim igen så ser angrebet igen fint ud...men kan man det?

    Målmandsposten kan jeg bedre følge, HC har spillet en sæson, været klart for svingende men også vidst prøver på et godt niveau. Skal man følge strategien om at sælge flere unge spillere (gerne for store penge) så er man også nødt til at give dem tid - og det kan koste på den lange bane. Men det er en udsat position og hvor lang snor er nok?

    Endelig så savner jeg stadig noget vilje til at "gå efter det" - at man udviser nogle ambitioner og skaber lidt begejstring. Ikke meget hype man skaber frem mod næste sæson med "vi skal lukke lidt færre mål ind". Og oven på den enorme glæde det var at komme i pokalfinalen - muligheden for at vinde noget igen, der er det lidt en spand koldt vand at man ikke vil noget mere.

    Det kan være det kommer på den lange bane men syntes godt nok vi har vente længe på noget succes efterhånden - og det lugter langt væk af endnu en mellem sæson, for selv om vi lige skulle snige os med i top 6 har vi så reelt noget at gøre der?

    Jeg har stadig tiltro til projektet med Bjørn ved roret - for det lyder som om han ved hvad han snakker om, men savner sgu lidt begejstring - nu og her, frem mod den nye sæson, ikke om 2-3 år, måske

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      det viser bare hvor vigtigt det er med ordenlig kommunikation. For jeg har også langt mere tiltro til BW end Hemme eller JH - selv om det jo hvis vi skal være ærlige stadig lyder lidt som noget vi har hørt før.

      Og jeg er da heller ikke helt enig i alt BW siger; ja vi KAN med et bedre forsvar måske komme i top 6 - men de andre hold forstærker sig også og tvivler meget på vi indhenter dem på denne måde.
      Jebali på top - den forstår jeg heller ikke. Mener klart han er bedre længere tilbage, men det giver selvf plads til frøkjær - kan også være det spiller ind. Og Får man gang i Baskim igen så ser angrebet igen fint ud...men kan man det?

      Målmandsposten kan jeg bedre følge, HC har spillet en sæson, været klart for svingende men også vidst prøver på et godt niveau. Skal man følge strategien om at sælge flere unge spillere (gerne for store penge) så er man også nødt til at give dem tid - og det kan koste på den lange bane. Men det er en udsat position og hvor lang snor er nok?

      Endelig så savner jeg stadig noget vilje til at "gå efter det" - at man udviser nogle ambitioner og skaber lidt begejstring. Ikke meget hype man skaber frem mod næste sæson med "vi skal lukke lidt færre mål ind". Og oven på den enorme glæde det var at komme i pokalfinalen - muligheden for at vinde noget igen, der er det lidt en spand koldt vand at man ikke vil noget mere.

      Det kan være det kommer på den lange bane men syntes godt nok vi har vente længe på noget succes efterhånden - og det lugter langt væk af endnu en mellem sæson, for selv om vi lige skulle snige os med i top 6 har vi så reelt noget at gøre der?

      Jeg har stadig tiltro til projektet med Bjørn ved roret - for det lyder som om han ved hvad han snakker om, men savner sgu lidt begejstring - nu og her, frem mod den nye sæson, ikke om 2-3 år, måske
      Udfordringen med at “gå efter det” er vel et spørgsmål om ressourcer og der har han kun det han selv kan skaffe … salg før køb ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Mon ikke BW udtaler sig lidt mere strategisk end vi ellers har set ?

        Han kan jo ikke sige, at han ønsker hele angrebet skiftet ud (for så vil købende klubber jo prøve at presse priserne endnu mere ned og sælgende op). Tror mere han taler tingene lidt op for selv at have større spillerum i vinduet, så jeg forventer en del aktiviteter herover sommeren.
        Last edited by Online; 22-06-2022, 12:35.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Udfordringen med at “gå efter det” er vel et spørgsmål om ressourcer og der har han kun det han selv kan skaffe … salg før køb ..
          bestemt. Der er nok også (mindst) en grund til at jeg er fan og han er fodbolddirektør

          Han er nødt til at have det lange lys på og en tro på at han med tiden kan bringe klubben derhen hvor den skal være. Men jeg er utålmodig og SÅ store fremskridt i spillet syntes jeg trods alt ikke jeg har set endnu, så jeg kan tro på alt bliver bedre fordi man rykker lidt rundt på de samme brikker. Kan det være nok til top 6 hvis forsvaret bliver lidt bedre - måske.

          - men man kommer lige fra en sæson hvor den øgede opbakningen på stadion igen og igen er blevet omtalt positivt og oven i det den begejstring der var omkring pokalfinalen, der savner jeg at man bringer noget af den begejstring med videre. Så man går ud og siger OB SKAL i top 6 - og man bakker op om den ambition med at styrke holdet.

          At tale om at lukke lidt færre mål ind så man måske kan fedte sig med - det mangler en smule WOW-effekt.

          Men igen her er tale om ønsker fra en utålmodig fan, der dog trods alt stadig har tro på at BW nok gør det rigtige - selv om det sgu lyder lidt kedeligt

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Er 3. div. Ikke for lavt? Ligger Dalum og Næsby ikke også der?
            Burde man så ikke gå efter Brabrand eller Aarhus Fremad eller oprykkede Roskilde i 2. div.? Her tænker jeg primært noget logistik med transport.
            Jo, 3. Division er for lavt, men det kan jo så måske på den korte bane være en investering i at få Middelfart hurtigt op igen og så "sikre" sig at man har et hold i den række i fremtiden. Ellers er jeg da helt enig, så er det nok nogle af de klubber du nævner der som kunne være bud.

            Min drøm ville stadig være, at Svendborg/Oure kunne blive et 2. divisionshold og de kunne være satellitklub. Det ville give god mening på så mange planer, Svendborg som by og Sydfyn som område burde kunne bære et top 36-hold i Danmark, når der kan samles noget erhvervsliv om en succesfuld håndboldsatsning, må der også være noget grøde for fodbolden, deres samarbejde med Oure gør, at de er vante til at arbejde med og udvikle talenter, og der kan og kommer jo også talenter den modsatte vej til OB, og så er de jo trods alt også lidt begrænsede geografisk dernede ift. afstande, så spillere fra Odense burde være meget velkomne.

            Jeg er i hvert fald spændt på, hvad udviklingen bliver på det område, for ideen er jo på papiret rigtigt god, men der er jo nok også nogle grunde til, at OB og andre klubber aldrig rigtigt har fundet den legekammerat der giver mening.

            Comment


              Janus Blond har valgt at stoppe

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/janus-...RL2Lu6c1o6Vbro
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                "Valgt" ?

                Vi har haft et hav af skader og mange kunne ikke spille 90 minutter !
                Last edited by Online; 22-06-2022, 15:58.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  "Valgt" ?

                  Vi har haft et hav af skader og mange kunne ikke spille 90 minutter !
                  Svært at sige og der kan vi vel kun spekulere. BW er nu alt andet end bange for at forændre set-up. Så alt er muligt.
                  Men hvis der egentligt er BWs beslutning så er han vel klar med at præsentere en ny mand meget hurtigt.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Svært at sige og der kan vi vel kun spekulere. BW er nu alt andet end bange for at forændre set-up. Så alt er muligt.
                    Men hvis der egentligt er BWs beslutning så er han vel klar med at præsentere en ny mand meget hurtigt.
                    JB har været kørt ud på et sidespor længe. Hans job har ændret sig radikalt siden AA. Han har virket lidt utilfreds længe

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      JB har været kørt ud på et sidespor længe. Hans job har ændret sig radikalt siden AA. Han har virket lidt utilfreds længe
                      Vil du uddybe?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        JB har været kørt ud på et sidespor længe. Hans job har ændret sig radikalt siden AA. Han har virket lidt utilfreds længe
                        O.k., det vidste ikke. Så lad os se hvem BW finder. Hidtil var det ja virkelig klasse hvad han kun rekruttere til trænerteamet. :-)
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          "Valgt" ?

                          Vi har haft et hav af skader og mange kunne ikke spille 90 minutter !
                          ”valgt” er ordvalget i artiklen.

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Vil du uddybe?
                            Ikke fordi jeg ved synderligt meget. Men der har været lidt rygter om at han ikke har måtte planlægge træningen som han ønskede det. Altså topstyring på den fysiske del af planlægningen.

                            Hvis i ligger mærke til det har der heller ikke været nyheder om beep test og 1000 meter på cigaren længe. Alt dette var vigtigt for Blond. Så noget som dette er han blevet overrulet på siges det.. Under JM var han jo også en slags assistent træner.
                            I mandags var vi nogle der spurgte til hvorfor man ikke løb 1000 meter mere i opstarten. Det lagde han ikke skjul på at det var noget andre havde bestemt at man ikke skulle.

                            Kan bare sige at vi mister en kæmpe kapacitet. Blond er en jernmand og super seriøs fyr. Men min fornemmelse(et gæt) siger mig at han føler sig degraderet efter JM og kemien med AA måske ikke er den bedste

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Sommerens bedste nyhed hvis man spørger mig, præcis hvor god afhænger dog af erstatningen.
                              At en fysisk træner har kunnet bestride den post i en prof. fodboldklub i så mange år, på trods af den tsunami af skader som har raseret truppen i gennem flere år er mig dybt ubegribeligt. FCK handlede med en fyring da de kæmpede med lignende problemer, Hemmingsen valgte at forlænge med bonkammeraten.
                              Ud med de forstokkede dinosaurer og ind med nogle friske kompetente kræfter, ja tak!

                              “Jeg har startet processen med at finde de kompetencer og den personlighed, som vi ønsker at tilføre klubben for fortsat at udvikle den fysiske træning i OB, siger Björn Wesström, der er fodbolddirektør i klubben”.
                              Last edited by stonebear; 22-06-2022, 19:05.

                              Comment


                                Han havde ellers et år tilbage af hans kontrakt.

                                https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...isk-traener_2/

                                Comment

                                Working...
                                X