Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Tjaaa jeg deler nu også frygten for hvad vi får ind. Jeg håber BW har fejlet det han skal, nu hvor han fejlede i begge sine første vinduer.
    Jeg har trods de to første vinduer stadig en fin tiltro til ham, men det kommende vindue er altafgørende for mig i forhold til troværdigheden af BW.
    Jeg synes nu ikke jeg kan finde nogen graverende fejl Skyttae var en fin spiller på fint niveau, Omar var en lidt mystisk transfer og så er der jo Mucolli som den mest ærgerlige mest p.gr.a. længden på kontrakten .. havde den bare været 2.årig var der intet problem i det imø. Trupspillere er jo et nødvendigt onde og ikke alle kan starte på banen så det bekymrer mig nu ikke så meget. BW er jo kommet fint i gang synes jeg med vores nye angriber og ikke mindst rygtet om den anden spiller fra MFF. Deres potentiale og niveau er imø over det der er præsenteret i lang tid. Der er selvf. ingen garantier udstedt men det ser på papiret fint ud.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg tror nu stadig på at BW er så realistisk at han kan se gennem det faktum at den bedste placering i 12 år er 5. pladsen for endel år siden.
    Tjaaa jeg deler nu også frygten for hvad vi får ind. Jeg håber BW har fejlet det han skal, nu hvor han fejlede i begge sine første vinduer.
    Jeg har trods de to første vinduer stadig en fin tiltro til ham, men det kommende vindue er altafgørende for mig i forhold til troværdigheden af BW.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg tror nu stadig på at BW er så realistisk at han kan se gennem det faktum at den bedste placering i 12 år er 5. pladsen for endel år siden.
    Det tror, og håber, jeg også. Selv om BW har lavet sin del af "fejl" denne sæson (ikke klar ved sæsonstart, solgte bærende kræfter i vintervinduet), så har han stadig noget kredit i min bog. Men det kræver så også, at der bliver handlet korrekt ind i god tid, inden sæsonstart. I en turneringsform med kun 22 kampe er det meget svært, hvis man "smider" for meget i opstarten.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg tror nu stadig på at BW er så realistisk at han kan se gennem det faktum at den bedste placering i 12 år er 5. pladsen for endel år siden.
    Selvfølgelig kan han det..

    Men han skal stadig navigere i et fast budget og en stor brug af akademister som en del af strategien.

    Men nu kommer vi vel i Top 6 mht budget når Aab er rykket ned

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Det er også min største frygt, at man igen lader sig forblinde af et nedrykningsspil, og derefter ikke får handlet tilstrækkeligt ind. For med det niveau vi gennemgående viser, kommer vi heller ikke i den kommende sæson i top-6.
    jeg tror nu stadig på at BW er så realistisk at han kan se gennem det faktum at den bedste placering i 12 år er 5. pladsen for endel år siden.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Et eller andet sted håber jeg nederlaget i går kan bringe noget godt med sig.

    Det var tydeligt vi var et stykke fra FCM, og som Tverskov sagde, så var det er spørgsmål om kvalitet.
    Jeg har lidt haft på fornemmelsen, at grundet nogle fine resultater de seneste sæsoner i nedrykningsspillet, så har man været for optimistisk med hvor godt holdet har været, før en kommende sæson. Håber nederlaget i går virker som et “okay der er godt nok et stykke til toppen”, så vi ikke stiller os tilfreds med en startopstilling ala i går. Synes nogen gange det har virket som en sovepude at vores nedrykningsspil er gået “okay”.

    Men ja Bjørn har jo også sagt 7-8 spiller ind, indtil videre har vi en med den nye angriber. Ved ikke om han tæller talenter med der bliver hævet op.
    Det er også min største frygt, at man igen lader sig forblinde af et nedrykningsspil, og derefter ikke får handlet tilstrækkeligt ind. For med det niveau vi gennemgående viser, kommer vi heller ikke i den kommende sæson i top-6.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Et eller andet sted håber jeg nederlaget i går kan bringe noget godt med sig.

    Det var tydeligt vi var et stykke fra FCM, og som Tverskov sagde, så var det er spørgsmål om kvalitet.
    Jeg har lidt haft på fornemmelsen, at grundet nogle fine resultater de seneste sæsoner i nedrykningsspillet, så har man været for optimistisk med hvor godt holdet har været, før en kommende sæson. Håber nederlaget i går virker som et “okay der er godt nok et stykke til toppen”, så vi ikke stiller os tilfreds med en startopstilling ala i går. Synes nogen gange det har virket som en sovepude at vores nedrykningsspil er gået “okay”.

    Men ja Bjørn har jo også sagt 7-8 spiller ind, indtil videre har vi en med den nye angriber. Ved ikke om han tæller talenter med der bliver hævet op.
    Det tænker jeg at han gør, samt spiller der kommer retur fra leje. Så som udgangspunkt taler vi nok 3-4 spillere ude fra, flere ved salg af nøglespillere.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Et eller andet sted håber jeg nederlaget i går kan bringe noget godt med sig.

    Det var tydeligt vi var et stykke fra FCM, og som Tverskov sagde, så var det er spørgsmål om kvalitet.
    Jeg har lidt haft på fornemmelsen, at grundet nogle fine resultater de seneste sæsoner i nedrykningsspillet, så har man været for optimistisk med hvor godt holdet har været, før en kommende sæson. Håber nederlaget i går virker som et “okay der er godt nok et stykke til toppen”, så vi ikke stiller os tilfreds med en startopstilling ala i går. Synes nogen gange det har virket som en sovepude at vores nedrykningsspil er gået “okay”.

    Men ja Bjørn har jo også sagt 7-8 spiller ind, indtil videre har vi en med den nye angriber. Ved ikke om han tæller talenter med der bliver hævet op.
    Det er helt klart incl alle fra akademiet. Så Ejdum og Kjerrumgaard tæller med. Så kommer Marcus Jensen til Juli og Vestergaard er en mulighed. Og måske Fenger. Hvem ved.

    Jeg tror nu stadig at det er meningen at hente 2-3+ profiler udefra alt afhængig af hvad og hvem vi får solgt

    Leave a comment:


  • WhyNot?
    replied
    Et eller andet sted håber jeg nederlaget i går kan bringe noget godt med sig.

    Det var tydeligt vi var et stykke fra FCM, og som Tverskov sagde, så var det er spørgsmål om kvalitet.
    Jeg har lidt haft på fornemmelsen, at grundet nogle fine resultater de seneste sæsoner i nedrykningsspillet, så har man været for optimistisk med hvor godt holdet har været, før en kommende sæson. Håber nederlaget i går virker som et “okay der er godt nok et stykke til toppen”, så vi ikke stiller os tilfreds med en startopstilling ala i går. Synes nogen gange det har virket som en sovepude at vores nedrykningsspil er gået “okay”.

    Men ja Bjørn har jo også sagt 7-8 spiller ind, indtil videre har vi en med den nye angriber. Ved ikke om han tæller talenter med der bliver hævet op.

    Leave a comment:


  • Maxbeam
    replied
    Man håber altid - det bliver i år, men realistisk set har OB vel overpræsteret en smule. Vi fik en elendig start på sæsonen, og der var en større trafik af spillere - med en del lejesvende. Alligevel gik OB hurtigt fri af nedrykningsfaren - for en gang skyld skulle vi ikke frygte det. Og OB havde en fair chance mht. top-6 og derefter 7. Pladsen. Det var ikke mange kampe der skulle være gået i en lidt anden retning.

    Slutter vi af med et salg på 50 millioner er det godkendt.

    Jeg synes, at det går i den rigtige retning. Jeg synes, OB virker mere profesionelle og der er oprustet/skiftet ud på alle væsentlige poster de sidste 2,5 år.

    Det her transfervindue bliver svendeprøven for BW. Og så er jeg stadig lidt so so med Alm. Men vi skal vel høste nogle af frugterne i næste sæson og komme endnu tættere på (helst i) top 6 eller klart vinde kval-spillet.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Glem ikke Slotsager, tak. En store glæde for hver OB-fan.
    Og at vi fik en guldfugl i hånden som sælges nu for et beløb som kan rykke klubben.
    Slots er den største gave ved denne sæson. Jeg er voldsomt tosset med den knægt.
    Minteh kan være det spillersalg som kan medvirke til at vi endelig tager et step op fra 7-9 bedste til top 6, men det kommer i høj grad an på om vi tør investere i spillere som både løfter holdet, og som rent faktisk kan videresælges.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Det var så den sæson. Og det gik som det plejer. Vi håbede og blev skuffet. Jeg synes det bedste ved sæsonen er, at vi omsider igen fik en dygtig målmand.
    Glem ikke Slotsager, tak. En store glæde for hver OB-fan.
    Og at vi fik en guldfugl i hånden som sælges nu for et beløb som kan rykke klubben.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Det var så den sæson. Og det gik som det plejer. Vi håbede og blev skuffet. Jeg synes det bedste ved sæsonen er, at vi omsider igen fik en dygtig målmand.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Sæsonen sluttede helt som ventet uden OB i top 6 , og langt fra Europa.

    Det har været en rutchebane sæson. Vi startede umanerligt ringe, med et hold som slet ikke var stærkt nok, jeg vil vove den påstand at det hold vi startede sæsonen med ville rykke ud. Så det er både holdet og BW , som ikke var mødt frem ved start.
    Det lykkedes BW at stoppe blødningen, via nogle fine handler og nogle panik-lappeløsninger.
    Vi fik endda spillet os frem til en mulighed for at spille os i top 6 på sidstedagen i grundspillet. 1 sejr, og ialt 7 point, målscore på 9-22 mod top 6 holdende fortæller klart at vi ikke hørte til i den ende.
    Men i den sidste og afgørende kamp viste holdet atter en slatten rygrad og fuldstændig fraværende kvalitet til at gøre tingene færdig.
    Taberslutspillet var en fin turnering med Horsens og AaB i frit fald, og vi kommer ud af det med er hæderligt snit på 1,8. Til trods for flere jævne/middelmådige præstationer holdt vi os inde i spillet til 7. pladsen, og vi stod igen med en afsluttende kamp som kunne redde sæsonen.
    Kampen i Herning viste igen hvor langt vi er fra at kunne byde de bedste hold op til kamp når det virkelig gælder. der var vel reelt kun spænding i 30-40 sekunder efter vores udligning. Det resulterede i at vi slutter 5 point fra førstepladsen i taberslutspillet, og altså tabte 0,5 point pr kamp i forhold til dem.
    Det er i hvert fald ikke overraskende at det blev 8. pladsen. Jeg noterer mig at du siger holdet der startede sæsonen sandsynligvis ville have rykket ud .. det finder vi jo aldrig ud af, men sæsonstarten in mente har du måske ret. Det startende HOLD men ikke TRUPPEN ser jeg mere som nedrykningskandidat. De startede sæsonen med mange af de bærende spillere skadet, og ALM påpegede det et par gange. Spillere som drypvis kom tilbage og sikrede en markant bedre kvalitet + en enkelt markant tilgang. Afgangen af et par af de bærende spillere i vinterpausen gjorde måske at top6 ikke blev indfriet igen. Jeg tror det var en kalkuleret risiko med Jebali som BW tog, og "den unævnlige svensker" som alliwl ville OB mindre end hans egen løncheck . Puljespilet viste vel også at vi ikke var i overhængende nedrykningsfare selv om der igen opstod mange skader og der var rokeringer i mange kampe

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Sæsonen sluttede helt som ventet uden OB i top 6 , og langt fra Europa.

    Det har været en rutchebane sæson. Vi startede umanerligt ringe, med et hold som slet ikke var stærkt nok, jeg vil vove den påstand at det hold vi startede sæsonen med ville rykke ud. Så det er både holdet og BW , som ikke var mødt frem ved start.
    Det lykkedes BW at stoppe blødningen, via nogle fine handler og nogle panik-lappeløsninger.
    Vi fik endda spillet os frem til en mulighed for at spille os i top 6 på sidstedagen i grundspillet. 1 sejr, og ialt 7 point, målscore på 9-22 mod top 6 holdende fortæller klart at vi ikke hørte til i den ende.
    Men i den sidste og afgørende kamp viste holdet atter en slatten rygrad og fuldstændig fraværende kvalitet til at gøre tingene færdig.
    Taberslutspillet var en fin turnering med Horsens og AaB i frit fald, og vi kommer ud af det med er hæderligt snit på 1,8. Til trods for flere jævne/middelmådige præstationer holdt vi os inde i spillet til 7. pladsen, og vi stod igen med en afsluttende kamp som kunne redde sæsonen.
    Kampen i Herning viste igen hvor langt vi er fra at kunne byde de bedste hold op til kamp når det virkelig gælder. der var vel reelt kun spænding i 30-40 sekunder efter vores udligning. Det resulterede i at vi slutter 5 point fra førstepladsen i taberslutspillet, og altså tabte 0,5 point pr kamp i forhold til dem.

    Leave a comment:

Working...
X