Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    hvad med AJA? kommer han ikke retur nu fra norge? Håber de får ham skudt afsted for det var da godt nok en underlig forlængelse ellers
    Han spiller fast i Norge. Så jeg gik ud fra at der var aftalt et overkommelig beløb som de indfrier nu her inden for de næste 14 dage. De er jo igang med deres sæson og vil forhåbentlig gerne beholde en start 11 spiller

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Kontinuitet er godt - hvis altså dem der skal sikre kontinuiteten er gode nok/stabile nok/passer sammen spiælemæssigt, typemæssigt. Synes du, hånden på hjertet, at vi egentlig har set en rigtig stabil fremgang, spiælemæssigt, ud over en større effektivitet imod tilsvarende mindre effektive modstandere i taberslutspillet?

      Netop oplevelsen og præstationen mod Midtjylland kan skygge for nogle barske realiteter: 1. Vi vandt jo ikke finalen selv om vi var klart det bedste hold i 90 ud af 120 minutter. Effektiviteten? 2. Hvor mange af den slags helstøbte præstationer leverede holdet egentlig igennem 38 kampe i hele sidste sæson? Altså 90 minutter hvor vi var foran både på banen og på måltavlen? Stabilitet?

      Jeg tæller 45 minutter hist og her. Er det nok? Var det nok over 22 kampe imod alle modstandere?

      Så handler det om hvor vidt 2-3 nye spillere lige nu er nok til at gøre resten mere stabile, så de smider de utallige personlige fejl, der som oftest følger lige i kølhalen af at være ustabile spillere.

      Jeg tror det ikke. For dem der på skift lavede store fejl, de er der stadig, og for mig virker det ikke synderligt sandsynligt at de pludselig springer ud som stabiliteten selv. Når man kun vinder 4 ud af 22 kampe, så er det ikke kun et spørgsmål om et ikke sammenspillet hold. Det er imo snarere et spørgsmål om kvalitet. Kasper Larsen kommer ikke til at smide fejlene. Skjelvik heller ikke. Sabbi vil fortsætte med at tro han er Vinicius og løbe hovedkulds ind i blindgyder osv.

      Så jeg er bange for der er mange der får en brat opvågning, når de tror ét vindue er nok.

      MvH ChrisOB
      Nej da på ingen måde. Og 4 sejre ud af 22 er klart for dårligt. Vi er ikke uenige her.

      min pointe er blot at fordi det er så tæt så kan vi med nogle forstærkninger (lad os sige 3 styks) og et hævet bundniveau, altså ikke mere 10 kampe i streg uden en sejr, rykke os så vi kommer noget tættere på den der skide top 6 streg. MEN det er selvfølgelig med mange ubekendte - kan Alm søger for at holde præstere bare nogenlunde stabilt godt? Og hvad bliver der bragt ind osv osv.
      Som tingene er nu håber jeg "blot" på tydelig fremgang - regner på ingen måde med top 6. Men lad os se hvad Bjørn kan hive op af hatten. Jeg håber det bliver godt. Men efter så mange skuffende sæsoner så vil jeg også se det før jeg for alvor tør tro på det.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        Nej da på ingen måde. Og 4 sejre ud af 22 er klart for dårligt. Vi er ikke uenige her.

        min pointe er blot at fordi det er så tæt så kan vi med nogle forstærkninger (lad os sige 3 styks) og et hævet bundniveau, altså ikke mere 10 kampe i streg uden en sejr, rykke os så vi kommer noget tættere på den der skide top 6 streg. MEN det er selvfølgelig med mange ubekendte - kan Alm søger for at holde præstere bare nogenlunde stabilt godt? Og hvad bliver der bragt ind osv osv.
        Som tingene er nu håber jeg "blot" på tydelig fremgang - regner på ingen måde med top 6. Men lad os se hvad Bjørn kan hive op af hatten. Jeg håber det bliver godt. Men efter så mange skuffende sæsoner så vil jeg også se det før jeg for alvor tør tro på det.
        Jeg tror så, at de forstærkninger der skal til, skal være pænt gode. De skal ind og levere stabilt og godt fra dag et. Og så må vi ikke glemme, at vi i den netop forgangne sæson var pænt langt væk fra top-6. Jeg har tidligere postet en statistik for de sidste 10 sæsoner, og jeg mener, at vi kun en gang tidligere har været så langt væk fra målet (og jo, så var der DEN sæson) hvor vi nåede det. Så noget skal der ske ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

          Jeg tror så, at de forstærkninger der skal til, skal være pænt gode. De skal ind og levere stabilt og godt fra dag et. Og så må vi ikke glemme, at vi i den netop forgangne sæson var pænt langt væk fra top-6. Jeg har tidligere postet en statistik for de sidste 10 sæsoner, og jeg mener, at vi kun en gang tidligere har været så langt væk fra målet (og jo, så var der DEN sæson) hvor vi nåede det. Så noget skal der ske ...
          Det skal de nemlig. De skal være gode fra dag 1 næsten. Så hellere en smallere trup. Hvis der så er mange skader må vi bruge nogle akademispillere for at spille 11 mod 11 til træning. Sidste år var vi 27-28 spillere. Hellere 23-24 hvor der er flere der får vandet i kog blandet med unge talenter

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Lad os lege med tanken at Kjerrumgaard,Grubbe og Kanté indgår i de 11 mand. Lige nu er vi 25 mand i truppen og han helst ikke have at der skal være for mange. Så lad os sige 24.. Så skal der 9 ud(både ved hjælp af salg,udlejning og ophævning) og 8 ind. Hvilke 9 kunne det evt være? Gider ikke at spekulere i indgående spillere

            Østrøm
            Kløve
            Khemdee
            Sabbi
            Mandé
            Kadrii
            Brems
            Skjelvik
            Vestergaard

            Det kunne også være et salg af Frø for at finansiere alt det der så skulle hentes. Ikke mange af de øverste jeg ville savne.
            Mandé vil jeg af med for at der bliver en reel konkurrence om pladsen omkring HC
            Det er imo bare at skifte ud i bredden. Jeg er ikke helt udelukkende overfor tanken at nogle af dem ville være udmærkede breddespillere.

            Nej, jeg snakker om at jeg tror hverken Kasper Larsen, Okosun, Sabbi, Sander, Frøkjær, Fenger (plus Skjelvik og desværre også, indtil videre, Bernat og King) ganske enkelt er gode nok/stabile nok/villige til at lægge deres spil bare en smule om, så der måske kunne komme flere mål/assists og færre fejl ind i mixen. Nogle er ikke rutinerede nok endnu. Nogle laver alt for mange basale fejl i betragtning af deres rutine.

            Læg dertil at vores to i særklasse bedste spillere Jebali og Tverskov, heller ikke er helt dér, hvor man kan kalde dem udprægede stabile. Der kan bygges på dem, men er de her om 1 år? Næppe. De andre jeg tror vi kan bygge på, Breum, Nico, Thrandarsson, Ivancevic; de mangler alle at bevise sig på den ene eller den anden måde. Breum og Nico er unge. Ivancevic ser spændende ud, men vi mangler at se ham i en regulær sæson. Og Thrandarsson har haft lidt for mange skader.

            Så hvis vi leger med tanken om kontinuitet, så vil jeg påstå, at der er alt for mange, der simpelthen ikke har hvad der skal til. Og indtil andet er bevist, så er det den overståede sæson, der står som udtryk for deres niveau.

            Og andenbedst af the rest fortæller ikke ret meget om hvor vidt der er reelle fremskridt. Det vil først vise sig i den nye sæson. Og her vil jeg påstå at de nævnte spillere ender med at blive dødvægt.

            Det er spilleres evne til at tilpasse sig holdkammeraterne og spillestil, samt deres overall stabilitet, der afgører om vi får the edge. Og dér synes jeg i hvert fald 9 spillere, der alle spillede næsten hovedparten af sidste sæsons kampe, de er for ustabile. Indtil indsatsen på banen og de forhåbentlig forbedrede resultater viser noget andet.

            Som jeg har sagt før: Alting bliver ikke nulstillet af en sommerpause. De spillere var ustabile i sidste sæson. Det virker ikke sandsynligt på mig at nogen af dem pludselig springer ud som stabiliteten selv.

            Lad os få nogle flere ledere ind på det hold. Og andre typer i angrebet.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Det er imo bare at skifte ud i bredden. Jeg er ikke helt udelukkende overfor tanken at nogle af dem ville være udmærkede breddespillere.

              Nej, jeg snakker om at jeg tror hverken Kasper Larsen, Okosun, Sabbi, Sander, Frøkjær, Fenger (plus Skjelvik og desværre også, indtil videre, Bernat og King) ganske enkelt er gode nok/stabile nok/villige til at lægge deres spil bare en smule om, så der måske kunne komme flere mål/assists og færre fejl ind i mixen. Nogle er ikke rutinerede nok endnu. Nogle laver alt for mange basale fejl i betragtning af deres rutine.

              Læg dertil at vores to i særklasse bedste spillere Jebali og Tverskov, heller ikke er helt dér, hvor man kan kalde dem udprægede stabile. Der kan bygges på dem, men er de her om 1 år? Næppe. De andre jeg tror vi kan bygge på, Breum, Nico, Thrandarsson, Ivancevic; de mangler alle at bevise sig på den ene eller den anden måde. Breum og Nico er unge. Ivancevic ser spændende ud, men vi mangler at se ham i en regulær sæson. Og Thrandarsson har haft lidt for mange skader.

              Så hvis vi leger med tanken om kontinuitet, så vil jeg påstå, at der er alt for mange, der simpelthen ikke har hvad der skal til. Og indtil andet er bevist, så er det den overståede sæson, der står som udtryk for deres niveau.

              Og andenbedst af the rest fortæller ikke ret meget om hvor vidt der er reelle fremskridt. Det vil først vise sig i den nye sæson. Og her vil jeg påstå at de nævnte spillere ender med at blive dødvægt.

              Det er spilleres evne til at tilpasse sig holdkammeraterne og spillestil, samt deres overall stabilitet, der afgører om vi får the edge. Og dér synes jeg i hvert fald 9 spillere, der alle spillede næsten hovedparten af sidste sæsons kampe, de er for ustabile. Indtil indsatsen på banen og de forhåbentlig forbedrede resultater viser noget andet.

              Som jeg har sagt før: Alting bliver ikke nulstillet af en sommerpause. De spillere var ustabile i sidste sæson. Det virker ikke sandsynligt på mig at nogen af dem pludselig springer ud som stabiliteten selv.

              Lad os få nogle flere ledere ind på det hold. Og andre typer i angrebet.

              MvH ChrisOB
              Det gælder vel om at få de svageste ud og noget bedre ind så dem som er start 11 idag bliver henvist til bænken eller lign.. Så dem du skriver om i 2. Linje bliver yderste mandater og ikke faste startere

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                Nej da på ingen måde. Og 4 sejre ud af 22 er klart for dårligt. Vi er ikke uenige her.

                min pointe er blot at fordi det er så tæt så kan vi med nogle forstærkninger (lad os sige 3 styks) og et hævet bundniveau, altså ikke mere 10 kampe i streg uden en sejr, rykke os så vi kommer noget tættere på den der skide top 6 streg. MEN det er selvfølgelig med mange ubekendte - kan Alm søger for at holde præstere bare nogenlunde stabilt godt? Og hvad bliver der bragt ind osv osv.
                Som tingene er nu håber jeg "blot" på tydelig fremgang - regner på ingen måde med top 6. Men lad os se hvad Bjørn kan hive op af hatten. Jeg håber det bliver godt. Men efter så mange skuffende sæsoner så vil jeg også se det før jeg for alvor tør tro på det.
                BW agerer på alle mulige måder som om, at han ved hvad han gør, så på den led er jeg mere fortrøstningsfuld end længe. MEN... vi skal passe på med at lade begejstringen over hans indtog skygge for det rod af en trup, han nu skal rydde op i.

                Det virker nærmest som om, at der er nogen, der ser det som han er kommet ridende på sin enhjørning og har nu egenhændigt, bare ved lidt tryk på et par knapper og no nonsens snak på svensk, sørget for at de eksisterende spillere bliver mere stabile end 4 sejre ud af 22 i en regulær sæson. Han har simpelthen nulstillet alle de ustabile spillere! Glory hallelujah!

                Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at de ustabile spillere bliver mere stabile. Ja intet kunne glæde mig mere. Men hvor sandsynligt virker det?

                Du kan sige "tæt". Men vi sluttede 11 points fra Top 6. Et hold som Nordsjælland vandt på et tidspunkt ikke en kamp i 14 forsøg, og alligevel kunne de i teorien havet overhalet os til sidst. Nogen forgøgler både sig selv og andre ved at påstå, at det i virkeligheden er så tæt, som de påstår. Der har også været én der i ramme alvor mente, at der ikke var så mange spillere I de klubber vi skal konkurrere med, som han ville bytte for nogen af vores nuværende spillere.

                Det inkluderer spillere fra Randers, der i 8 europæiske kampe kun tabte 2 kampe og spillede Leicester ud af banen i Randers. For mig virker det som en farlig selvindbildning. Jeg kunne personligt nævne mindst 5 spillere fra hver af de 7 hold der sluttede over os, som jeg til hver en tid hellere ville have over nogle af dem vi har. De fleste af dem vi har.

                Hvis man virkelig mener, at dem vi har ikke er så meget dårligere, så mener jeg man har et problem med at se lidt objektivt på det. 7 hold sluttede over os, fordi de overall havde bedre spillere og bedre hold end os.

                Det er imo ikke raketvidenskab.

                MvH ChrisOB



                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  BW agerer på alle mulige måder som om, at han ved hvad han gør, så på den led er jeg mere fortrøstningsfuld end længe. MEN... vi skal passe på med at lade begejstringen over hans indtog skygge for det rod af en trup, han nu skal rydde op i.

                  Det virker nærmest som om, at der er nogen, der ser det som han er kommet ridende på sin enhjørning og har nu egenhændigt, bare ved lidt tryk på et par knapper og no nonsens snak på svensk, sørget for at de eksisterende spillere bliver mere stabile end 4 sejre ud af 22 i en regulær sæson. Han har simpelthen nulstillet alle de ustabile spillere! Glory hallelujah!

                  Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at de ustabile spillere bliver mere stabile. Ja intet kunne glæde mig mere. Men hvor sandsynligt virker det?

                  Du kan sige "tæt". Men vi sluttede 11 points fra Top 6. Et hold som Nordsjælland vandt på et tidspunkt ikke en kamp i 14 forsøg, og alligevel kunne de i teorien havet overhalet os til sidst. Nogen forgøgler både sig selv og andre ved at påstå, at det i virkeligheden er så tæt, som de påstår. Der har også været én der i ramme alvor mente, at der ikke var så mange spillere I de klubber vi skal konkurrere med, som han ville bytte for nogen af vores nuværende spillere.

                  Det inkluderer spillere fra Randers, der i 8 europæiske kampe kun tabte 2 kampe og spillede Leicester ud af banen i Randers. For mig virker det som en farlig selvindbildning. Jeg kunne personligt nævne mindst 5 spillere fra hver af de 7 hold der sluttede over os, som jeg til hver en tid hellere ville have over nogle af dem vi har. De fleste af dem vi har.

                  Hvis man virkelig mener, at dem vi har ikke er så meget dårligere, så mener jeg man har et problem med at se lidt objektivt på det. 7 hold sluttede over os, fordi de overall havde bedre spillere og bedre hold end os.

                  Det er imo ikke raketvidenskab.

                  MvH ChrisOB


                  jeg har også markant mere tillid til den sportslige ledelse efter BW er kommet til - han lyder som en der ved hvad han taler om. MEN lad os se hvad han kan i et transfervindue eller to før hylder ham som en frelser.

                  Og nej ankomsten af Bjørn gør ikke de hidtil ustabile spillere bedre - her håber jeg på at Alm nu med et år under bæltet har fået banket sit system så meget ind i holdet at det kommer til at hjælpe på præstationerne.
                  - for en ting er spillerne men Alm skal jo også begynde at bevise noget for ryger vi ind i endnu en lang periode uden sejre igen i efteråret så kommer pilen også til at pege hans vej.


                  Og så var jeg lige inde og tjekke slutstillingen i grundspillet - og der var noget længere op end jeg kunne huske. De foregående sæsoner har det bare været markant tættere - så nok den fortælling jeg har taget med mig. Ændre dog ikke på at jeg mener vi kan komme tættere på hvis holdet "bare" begynder at præstere til par. 4 sejre ud af 22 er klart for lidt...men ikke mange af de uafgjorte der skal ændres til sejr før det ser noget anderledes ud...om det så i sidste ende er nok er en anden sag.

                  Så indgående et kendskab har jeg ikke til vores direkte konkurrenter at jeg kunne finde 5-7 spillere pr hold jeg ville bytte med...men mon ikke det skulle kunne blive til et par stykker. Omend det ikke kun handler om en spiller er god - men også om han passer ind i vores system. Kadrii kan umuligt være blevet så dårlig over en sommer tror simpelthen ikke systemet passer til hans kvaliteter - og så er han blevet ramt på selvtilliden og kommet ind i en dårlig spiral.

                  Okosun - som godt nok har hævet sit niveu - men passer han ind i måden Alm/OB vil spille på? Især de gange han er kommet ind når vi skulle prøve at lave noget til sidst - hvorfor er manden ikke blevet lagt længere frem så man kunne benytte sig af den helt åbenlyse kvalitet han har i hovedspillet.

                  Og så er der frøkjær / jebali som begge er bedst på den samme plads - hvor Alm så til tider har smidt den ene ud på venstre kant eller jebali på spids for at få plads til begge 2.

                  Så en ting er kvaliteten og (manglen) på stabilitet - men syntes også trupsammensætningen spiller ind.

                  Og så talenterne - her primært HC - hvor lang snor skal de have? Hvis man gerne vil bringe flere unge frem så man kan sælge så skal de også have noget tillid og spilletid - men hvornår er nok nok?
                  Fortsætter HC de meget svingende præstationer så bliver det svært at nå top 6. Omvendt viser han niveauet fra pokalfinalen så ser det i den grad lovende ud. Jeg havde i den grad håbet vi ville se en støt stigende kurve fra ham henover foråret men det var desværre ikke tilfældet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg



                    Og så var jeg lige inde og tjekke slutstillingen i grundspillet - og der var noget længere op end jeg kunne huske. De foregående sæsoner har det bare været markant tættere - så nok den fortælling jeg har taget med mig. Ændre dog ikke på at jeg mener vi kan komme tættere på hvis holdet "bare" begynder at præstere til par. 4 sejre ud af 22 er klart for lidt...men ikke mange af de uafgjorte der skal ændres til sejr før det ser noget anderledes ud...om det så i sidste ende er nok er en anden sag.

                    t.
                    Du har helt ret - i den forgangne sæson har vi været markant længere fra top-6 end ellers. Lige lidt håndlavede stats, efter henholdsvis 22 runder (og et par sæsoner efter 26 runder). Så langt var vi foran/bagud i forhold til top-6:

                    2012/2013 2 point foran
                    2013/2014 3 point bagud
                    2014/2015 6 point bagud
                    2015/2016 på plads 6
                    2016/2017 7 point bagud
                    2017/2018 4 point bagud
                    2018/2019 6 point foran
                    2019/2020 5 point bagud
                    2020/2021 1 point bagud
                    2021/2022 10 point bagud

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                      Du har helt ret - i den forgangne sæson har vi været markant længere fra top-6 end ellers. Lige lidt håndlavede stats, efter henholdsvis 22 runder (og et par sæsoner efter 26 runder). Så langt var vi foran/bagud i forhold til top-6:

                      2012/2013 2 point foran
                      2013/2014 3 point bagud
                      2014/2015 6 point bagud
                      2015/2016 på plads 6
                      2016/2017 7 point bagud
                      2017/2018 4 point bagud
                      2018/2019 6 point foran
                      2019/2020 5 point bagud
                      2020/2021 1 point bagud
                      2021/2022 10 point bagud
                      det er så kun fra 16/17 det reelt betyder noget...før medalje og nedrykningsspil var det jo ikke relevant

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        det er så kun fra 16/17 det reelt betyder noget...før medalje og nedrykningsspil var det jo ikke relevant
                        Det kan man mene de andre år er så taget med, for at vise, hvor vi har ligget på det tidspunkt af sæsonen. og også for at underbygge pointen om, at vi i den forgangne sæson var markant længere væk fra top-6 rent pointmæssigt, end tidligere

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Det kan man mene de andre år er så taget med, for at vise, hvor vi har ligget på det tidspunkt af sæsonen. og også for at underbygge pointen om, at vi i den forgangne sæson var markant længere væk fra top-6 rent pointmæssigt, end tidligere
                          tjek - før kunne man stadig nå at rette op på en dårlig sæson start...kan man ikke længere og vi skal ikke ret mange runder ind i en ny sæson før vi kan blive nødt til at rette blikket frem mod næste sæson igen fordi løbet endnu en gang er kørt...jeg er træt af den streg der trækkes efter 22 runder

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            tjek - før kunne man stadig nå at rette op på en dårlig sæson start...kan man ikke længere og vi skal ikke ret mange runder ind i en ny sæson før vi kan blive nødt til at rette blikket frem mod næste sæson igen fordi løbet endnu en gang er kørt...jeg er træt af den streg der trækkes efter 22 runder
                            Enig og nogle af de formodede nøglekampe kommer tidligt: FCN og Randers i de to første runder. Det kan blive både en dreng og en pige ...

                            Comment


                              1 måned til sæsonstart. Eneste tilgang en ung spiller fra Afrika.. men en god håndfuld afgange.. der må da snart ske noget? Ingen rygter?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                                1 måned til sæsonstart. Eneste tilgang en ung spiller fra Afrika.. men en god håndfuld afgange.. der må da snart ske noget? Ingen rygter?
                                Arghhh. Har du glemt en 19 årig Gustav Grubbe? Måske vores næste U21 landsholdsspiller?

                                Comment

                                Working...
                                X