Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Du har nogle pointer, men i min bog er Greve ikke bedre end JJ. Altså ikke god nok i gennemsnit over en sæson.
    Ideen om at JJ ikke er en top seks spiller er meget forkert, jeg kan finde mange midtbanespiller på top seks holdene jeg ikke vil bytte for JJ.

    Det er også derfor han ryger til udlandet, ryger han til 2 bundesliga, ville jeg ikke være overrasket hvis han spiller i bundesligaen inden for 2 år. Folk glemmer også at JJ kun er 25, han er en væsentligt bedre fodboldspiller end mange giver ham credit for.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Jeg synes det er godt at du tager forbehold for King, han er kommet i vintertransfervinduet.

      Og det er meget sigende for det her forsvar, det består af 50 procent vintersignings og en Skjelvik der skal spille i centralforsvaret, det vil altid føre til noget kaos. ​​​​​Hvis Skjelvik og Mihajlo kan finde hinanden og ligge på det spil de havde i sdrj kampen, så kunne det sådan set godt gå hen og blive et top seks forsvar, med til det hører at du stadigvæk har en Vestergaard og en Slotsager på vej og i den henseende har jeg ikke noget imod at Kasper Larsen er tredjevalg. For mig handler det om hvordan man vurderer slotsager/vestergaard og hvor meget Kl hiver i løn, det er klart at går han også til 250k om måneden så skal han videre.

      ​​​​​​Der er jo en grund til at vi henter Jørgen og Joel i henholdsvis USA og Australien, du kan godt finde de her venstrebenede forsvarspillere i Skandinavien eller Europa men de koster, AGF måtte slippe 10 mill, for Eric Kahl, som jeg iøvrigt gerne skal tage hvis de er utilfredse med deres sportsdirektørs indkøb i Aarhus. Det er også derfor en spiller som Brems bliver hevet op fra akademiet. Og så er det spørgsmålet om man skal brænde transferbudgettet af på noget der måske i virkeligheden ikke er bedre? Jeg kan se steder jeg hellere vil forstærke, især hvis vi rent faktisk har spillere på vej fra akademiet.

      I forhold til de ting du nævner er jeg meget enig, jeg har bandet og svovlet over det i foråret, men en del af det handler altså også om at det er et nyt forsvar. Det er klart at er der en tydelig forstærkning tilgængelig så skal man hente det ind og beslutter man sig for at køre Skjelvik ind som venstrestopper så skal man finde en konkurrent til King.

      ​​I forhold til top seks så er der en del forsvarspillere på topseks holdene hvor jeg ikke falder ned af stolen af begejstring. Det er jo nemt nok og kigge på Sahlqvist eller Thelander men de har altså også noget tvivlsomt rendende rundt.

      Og det er jo det samme som altid, skal du være sikker i top seks, så skal OB som minimum, fordoble deres sportslige budget og det kommer jo ikke til at ske.
      Advarer mod middelmådighed. De spiller du taler om er svage når der er bare lidt modstand. De er ikke nok at holde mod Haderslev. Jørgen er en blunder-aldrig fokus til sidst fløjt. Skal OB videre, så skal der nye koste til. Jørgen bliver ikke AC, eller Dalsgaard lige pludselig.

      Kl og jørgen er out, Greve - gå ikke tilbage til en fuser (han var ikke meget mere)


      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Jeg tror, vi ser så forskelligt på tingene, at det er svært at finde fælles fodslag. For mig er dine bud ret langt fra, hvordan vi spiller og hvilke typer, jeg tror, vi går efter.

        Vi må se, og god kamp i morgen :) !
        Jo tak i lige måde :-))

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Du har nogle pointer, men i min bog er Greve ikke bedre end JJ. Altså ikke god nok i gennemsnit over en sæson.
          Grundlæggende enig. Greve er dog mere alsidig og ville nok også kunne bruges på både kanter og 10'eren her.

          Men synes også der er noget i, at med mange af de typer vi har haft på midtbanen i denne sæson kunne man godt få indtrykket af, at nogle modstandere tænker "fedt at møde dem, jeg lader bare skinnerne blive hjemme i dag". Det ville Greve ikke ændre det store på. Jeg synes vi har manglet noget energi og hårdhed/konsekvens på midtbanen i for mange kampe.

          Derudover tror jeg faktisk heller ikke det ville være nemt/billigt. Han har kontrakt 3 år endnu. Han har ikke haft en god sæson, men har faktisk sluttet godt af ud i de seneste kampe, hvor Brøndby er gået over til at spille med noget diamant på midtbanen, hvor han har set ret stærk ud på både flere af positionerne. Hvis de holder fast i det kunne jeg godt se ham stå til en større rolle i næste sæson.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Advarer mod middelmådighed. De spiller du taler om er svage når der er bare lidt modstand. De er ikke nok at holde mod Haderslev. Jørgen er en blunder-aldrig fokus til sidst fløjt. Skal OB videre, så skal der nye koste til. Jørgen bliver ikke AC, eller Dalsgaard lige pludselig.

            Kl og jørgen er out, Greve - gå ikke tilbage til en fuser (han var ikke meget mere)

            Du er en hård mand ;-)

            Men der er nu hyggeligt at diskutere fodbold alligevel.

            Især er jeg enig i din kritik af Skjelvik, som netop kan have de der mærkværdige udfald i koncentrationen, hvilket ikke kan gå og det skal fjernes fra hans spil.

            Når det er sagt så er det for tidligt at dømme det her OB forsvar ude. Jeg har været meget efter Skjelvik, men ret skal også være ret og manden har spillet sig op efter Kings ankomst. Mihajlovic viser også spil der gør at han kan blive en rigtig god forsvarsspiller.

            Så kan du diskutere om du vil skifte Kl ud, i min optik er det vigtigere at spørge hvor langt væk Vestergaard og Slotsager er fra førsteholdet, især hvis vi antager at Slotsager er "The man for the future" og der har man brug for ihvertfald en erfaren spiller der kan ligge ved siden af, selv i en klub som FCN spiller man med Kian Hansen i forsvaret af samme grund.

            ​​​​​Et alternativ til King på venstreback og et alternativ til Nico på højre. Gerne Grubbe og så kør de der unge gutter ind i stedet for, hvis man tror på dem og så må vi se om vi er blevet løjet for da vi fik af vide at Mihajlo kan spille med begge ben.

            I forhold til Greve

            Jeg kan huske at hele det her forum det kogte over i vrede over at man havde ladet Greve smutte til Randers, da Greve brændte hele ligaen af, jeg var irriteret over det dengang, men jeg er åbenbart den eneste der stadig er det?

            ​​​​Man kan sige at der kan være noget historik der gør at det måske ikke ville fungere. Men man kan altså ikke sige at Greve ikke er en kvalitetsspiller det har han bevist at han er.

            Jeg mangler stadig sådan et godt eksempel på hvad det er folk hellere vil have? Det er jo svært i disse 433 populære tider hvor en del hold spiller med to dybe midtbanespiller.

            Jeg har hørt "en klassisk sekser" og det kan man jo have mange forskellige meninger om hvad er, men jeg tror der menes sådan en Nikolai Poulsen type, det er det tætteste jeg i superligaen lige kan komme på noget som opfylder mit billede af en klassisk sekser.

            Men jeg har svært ved at se for mig hvordan det skal fungere.
            ​​​​
            Jeg tænker stadig at vi skal bruge en spiller der lidt er bygget som Aron, der kan løbe, er god i presspillet og som kan drive bolden frem, spille mellem kæderne og sende vores angribere afsted i dybden.
            ​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Grundlæggende enig. Greve er dog mere alsidig og ville nok også kunne bruges på både kanter og 10'eren her.

              Men synes også der er noget i, at med mange af de typer vi har haft på midtbanen i denne sæson kunne man godt få indtrykket af, at nogle modstandere tænker "fedt at møde dem, jeg lader bare skinnerne blive hjemme i dag". Det ville Greve ikke ændre det store på. Jeg synes vi har manglet noget energi og hårdhed/konsekvens på midtbanen i for mange kampe.

              Derudover tror jeg faktisk heller ikke det ville være nemt/billigt. Han har kontrakt 3 år endnu. Han har ikke haft en god sæson, men har faktisk sluttet godt af ud i de seneste kampe, hvor Brøndby er gået over til at spille med noget diamant på midtbanen, hvor han har set ret stærk ud på både flere af positionerne. Hvis de holder fast i det kunne jeg godt se ham stå til en større rolle i næste sæson.
              Det sidste har jeg også tænkt over, men de har bare så mange midtbanespillere, men det der mål i derbyet, der kan godt ændre tingene. Hvis det er sådan, så fortjener han den succes han får, han er en god dreng.

              I forhold til hårdheden er jeg enig. Jeg tror bare det bliver meget, meget, dyrt hvis man vil have de der centralespillere der både kan spille hurtigt, under pres være løbestærke og pasningsikre hvis de samtidigt også skal være hårde hunde.

              Mihajlo ser ud til at kunne det lidt fra bagkæden.
              Man kunne måske overveje at kigge efter det når man kigger efter backs, så får man noget hårdhed ind i holdet, og så gør det ikke det store at de måske ikke er særlig gode fodboldspillere.

              Jeg fandt ham her https://youtu.be/7v5bFfWWadQ

              En lille fyr, men han ligner en man godt kan slå sig på.

              Ellers så må vi hente Nicolai Poulsen, så kan han spille højre back. Så skal han bare løbe ind i banen og sparke folk ned.

              ​​​​​

              ​​​​​

              ​​​​​​
              Last edited by Striwetforlivet!; 25-05-2022, 21:37.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Der skal også skiftes ud i forsvaret hvis du vil blive bedre end nummer 8. Det her hold er ikke et top 6 hold, der skal langt mere til, og feks King, Jørgen og Kasper er ikke top 6 spillere - sorry to say.
                Om prinsen kan blive til King vil jeg ikke afvide, men lige nu er der et stykke vej
                Det nytter ikke noget at de har fart når de ikke kan dække op, være koncenteret en hel kamp eller bidrage på dødbolde.
                Betegnelsen "top 6-spillere" har jeg længe haft svært ved at følge. Synes ikke der er noget tydeligt skel der. I hvert fald hvis det betyder man skal have 11-13 spillere med top 6-niveau.

                Som nogenlunde sikkert top 6-hold vil man (set bort fra FCK/FCM), i mine øjne, ofte have 4-6 virkelig gode spillere (kald det top 3-4 eller top 5 på positionen) og så en række middelmådige superliga-spillere, hvis niveau bliver hevet op af profilerne og af at spille på et godt hold, der hænger godt sammen. De bedste spillere skal helst være på centrale positioner, da det som oftest er nemmere at kompensere for en ung/sløj back eller kant, der ikke bidrager med det store.

                Det er for mig også en del af opskriften for de hold i top 6 som vi skal sammenligne os mest med pt. Deres bedste spillere findes i deres centrale akse og de passer godt til deres spillestil:
                AaB: Rinne, Thelander, Fossum, Højholdt/Lucas A.
                Randers: Carlgren, Piesinger, Berg Johnson, Vito, Odey/Kamara
                BIF: Hermansen, Maxø, Rosted, Radosevic, Slimane

                Jeg tror man kunne sætte Skjelvik eller Mickelson (sikkert også King) ind på de hold uden at svække dem synderligt. De ville nok stadig kunne komme i top 6.

                Skjelvik kunne sagtens spille på et top 6-hold i mine øjne. Også et godt et. Det gør dog ikke signingen af ham mindre hovedløs i mine øjne. Ift. trupsammensætning. Skal man hente en meget løntung, udenlandsk spiller på 30-ish år, skal det virkelig bare være en profil eller en ledertype med anførerpotentiale - og igen helst spille en central position. Skjelvik er mere bare en middelmådig superligaspiller.
                Omvendt ville jeg godt kunne lide hvis man gik efter f.eks. Christian Sørensen selvom han også er oppe i alderen. Synes virkelig han har vist han kan gøre en forskel - og så ville det bare være fedt at se ham tilbage i stribet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  Betegnelsen "top 6-spillere" har jeg længe haft svært ved at følge. Synes ikke der er noget tydeligt skel der. I hvert fald hvis det betyder man skal have 11-13 spillere med top 6-niveau.

                  Som nogenlunde sikkert top 6-hold vil man (set bort fra FCK/FCM), i mine øjne, ofte have 4-6 virkelig gode spillere (kald det top 3-4 eller top 5 på positionen) og så en række middelmådige superliga-spillere, hvis niveau bliver hevet op af profilerne og af at spille på et godt hold, der hænger godt sammen. De bedste spillere skal helst være på centrale positioner, da det som oftest er nemmere at kompensere for en ung/sløj back eller kant, der ikke bidrager med det store.

                  Det er for mig også en del af opskriften for de hold i top 6 som vi skal sammenligne os mest med pt. Deres bedste spillere findes i deres centrale akse og de passer godt til deres spillestil:
                  AaB: Rinne, Thelander, Fossum, Højholdt/Lucas A.
                  Randers: Carlgren, Piesinger, Berg Johnson, Vito, Odey/Kamara
                  BIF: Hermansen, Maxø, Rosted, Radosevic, Slimane

                  Jeg tror man kunne sætte Skjelvik eller Mickelson (sikkert også King) ind på de hold uden at svække dem synderligt. De ville nok stadig kunne komme i top 6.

                  Skjelvik kunne sagtens spille på et top 6-hold i mine øjne. Også et godt et. Det gør dog ikke signingen af ham mindre hovedløs i mine øjne. Ift. trupsammensætning. Skal man hente en meget løntung, udenlandsk spiller på 30-ish år, skal det virkelig bare være en profil eller en ledertype med anførerpotentiale - og igen helst spille en central position. Skjelvik er mere bare en middelmådig superligaspiller.
                  Omvendt ville jeg godt kunne lide hvis man gik efter f.eks. Christian Sørensen selvom han også er oppe i alderen. Synes virkelig han har vist han kan gøre en forskel - og så ville det bare være fedt at se ham tilbage i stribet.
                  Klart og skifter Jørgen til Liverpool, så er de stadige stærke. Men vi har kun Tver og Jebali på det level. Bw siger ny sign skal være Jebali plus niveau. Det er Greve så langt fra.

                  BW kan ikke ændre det hele på et vindue, men hvis man starter med af hente Greve og Nicolaj Poulsen, så signalere man ikke at vi går efter toppen. De er begge udemærkede, men ikke bedre end det vi har. NP er dog det svin vi mangler.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Det sidste har jeg også tænkt over, men de har bare så mange midtbanespillere, men det der mål i derbyet, der kan godt ændre tingene. Hvis det er sådan, så fortjener han den succes han får, han er en god dreng.

                    I forhold til hårdheden er jeg enig. Jeg tror bare det bliver meget, meget, dyrt hvis man vil have de der centralespillere der både kan spille hurtigt, under pres være løbestærke og pasningsikre hvis de samtidigt også skal være hårde hunde.

                    Mihajlo ser ud til at kunne det lidt fra bagkæden.
                    Man kunne måske overveje at kigge efter det når man kigger efter backs, så får man noget hårdhed ind i holdet, og så gør det ikke det store at de måske ikke er særlig gode fodboldspillere.

                    Jeg fandt ham her https://youtu.be/7v5bFfWWadQ

                    En lille fyr, men han ligner en man godt kan slå sig på.

                    Ellers så må vi hente Nicolai Poulsen, så kan han spille højre back. Så skal han bare løbe ind i banen og sparke folk ned.

                    ​​​​​

                    ​​​​​

                    ​​​​​​
                    Nu joker du sikkert med Nicolai Poulsen, men jeg kunne faktisk godt se det. Mange har set mig meget sure på ham denne sæson for hans "facon" på banen. Kan godt forstå det, men jeg kan faktisk godt lide ham lidt. Han spiller spillet og går til tider lidt over stregen. En spiller som mange modstandere hader - og som modstandernes fans hader. Det er måske mest af alt den type jeg synes vi mangler. Dernæst spillere som modstandernes fans gerne vil have på deres hold.

                    AGF vil jo så gerne skifte stil og være mere spilstyrende. Måske er han lidt på vej ud.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Klart og skifter Jørgen til Liverpool, så er de stadige stærke. Men vi har kun Tver og Jebali på det level. Bw siger ny sign skal være Jebali plus niveau. Det er Greve så langt fra.

                      BW kan ikke ændre det hele på et vindue, men hvis man starter med af hente Greve og Nicolaj Poulsen, så signalere man ikke at vi går efter toppen. De er begge udemærkede, men ikke bedre end det vi har. NP er dog det svin vi mangler.
                      Jeg synes bare kritikken af Jørgen overdrives lidt rigeligt til tider. Præstationsmæssigt er han ikke den største hæmsko for, at vi kan komme i top 6.

                      Eller det er han så måske med til indirekte gennem hans dyre kontrakt. Meget tænkt eksempel: hentede man ikke Jørgen på leje ca. samtidig med, at AaB hentede Thelander hjem (og OB også var interesseret)? Det havde givet mere at gå dét mere efter Thelander (og ikke hente f.eks. Kasper Larsen) og så satse på Brems på backen. Det er selvfølgelig ikke altid så simpelt, men strategimæssigt var det ret sort at hente Jørgen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                        Nu joker du sikkert med Nicolai Poulsen, men jeg kunne faktisk godt se det. Mange har set mig meget sure på ham denne sæson for hans "facon" på banen. Kan godt forstå det, men jeg kan faktisk godt lide ham lidt. Han spiller spillet og går til tider lidt over stregen. En spiller som mange modstandere hader - og som modstandernes fans hader. Det er måske mest af alt den type jeg synes vi mangler. Dernæst spillere som modstandernes fans gerne vil have på deres hold.

                        AGF vil jo så gerne skifte stil og være mere spilstyrende. Måske er han lidt på vej ud.
                        Jeg tror de fleste fodboldfans har et soft-spot for den hårde hund og det er jo forståeligt nok, jeg stod selv i hjemmekampen mod FCK og ventede på at Robin Ø flækkede Daramy på langs når han løb ned af kanten.

                        Det som jeg ser som udfordringen, det er at i dag hvor de fleste hold spiller med et højt pres, der kommer sådan en spiller der til at tabe bolden, det er okay at spillere engang imellem taber en bold, men det må ikke ske uden foran eget felt hvor "den klassiske 6'er" Ofte spiller, derfor er jeg mere til Tverskov typen af sekser, hvis det giver mening. Plus som du selv pointerer tidligere du er nød til at have gode fodboldspillere centralt og sådan en hård hund som samtidigt er en dygtig fodboldspiller, de spiller ikke i den danske superliga særlig længe.

                        Så jeg mener gravalvorligt at hvis man vil have noget hårdhed ind i OB holdet, og det argument anerkender jeg at vi kan mangle, så skal man spille dem på backpositionerne.

                        Det er der flere fordele ved, det indlysende er at det behøver ikke at være nogen stor bold spiller der skal kunne en hel masse på kuglen, især ikke hvis man samtidigt spiller med dyb midtbanespiller der trækker med op, så kan din ene back engang i mellem komme med op i feltet i de der løb som man ser Skjelvik lave.
                        ​​​​​​
                        Det andet er at hvis de taber bolden så er der mulighed for at redde situationen. Og når de laver frispark så er det forhåbentligt ude ved sidelinjen.

                        Så er der den fordel at en del hold spiller deres talenter på kantpositionerne og det kan sgu godt være sådan en teenager der lige er fyldt 16, får lyst til at lave noget andet når han står overfor en 27-årig Serber med klap for øjet og to tænder tilbage.

                        Hvis man konsekvent vil spille med en eller to backs i restforsvar så har jeg heller ikke noget imod at der er nogen "skrald igennem typer" på positionerne. Så skal man bare være bedre til at få sine kanter til at spille bredt.

                        Og så taler det om noget ind i OBs tradition-

                        "Jonas Kamper han er bange for Derveld"





                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Ideen om at JJ ikke er en top seks spiller er meget forkert, jeg kan finde mange midtbanespiller på top seks holdene jeg ikke vil bytte for JJ.

                          Det er også derfor han ryger til udlandet, ryger han til 2 bundesliga, ville jeg ikke være overrasket hvis han spiller i bundesligaen inden for 2 år. Folk glemmer også at JJ kun er 25, han er en væsentligt bedre fodboldspiller end mange giver ham credit for.
                          Er du sikker på, at du ikke lader din sympati for JJ, som vi alle deler, skygge for din evne til at se hvor ustabil JJ er og har været? Jeg er ikke i tvivl om, at hvis vi kigger på rene færdigheder, spillet med bolden og overblik, så er JJ en top 6 spiller. Det kunne man faktisk sige om ret mange spillere i vores trup, men det er altså evnen til at håndtere de færdigheder så det udmønter sig i mere stabilitet og et højere bundniveau, der reelt afgører om man er en top 6 spiller eller ej. I min bog.

                          Det nytter jo ikke, at JJ den ene dag ligner én, der ejer banen i en udekamp mod FCK og så én der knap nok kan tæmme en bold i Vejle. Så er man ikke top 6 spiller. Top 6 spillere er mere stabile i deres præstationer. Om JJ kan finde stabiliteten et andet sted, det er selvfølgelig et åbent spørgsmål; men i OB har han aldrig rigtigt fundet det.

                          Og ja, JJ er kun 25, men han fik debut som teenager og har spillet 193 kampe. Så skal man i min optik kunne præstere mere stabilt end JJ har kunnet gøre.

                          Men nej, han har, ligesom resten af holdet, været alt for svingende i niveau. Hvorfor holdet sluttede som nr. 8. Hvorfor skiftende hold, med JJ på holdkortet, ikke har kunnet leve op til ret mange målsætninger om top 6. Ja faktisk kun 1 ud af de sidste 11.

                          Om det udelukker at JJ finder det stabile niveau, der afgører om en spiller hører til på højere hylder og kan præstere på højere hylder? Nej selvfølgelig gør det ikke dét. Jeg har bare personligt svært ved at se den nuværende præsterende JJ være andet end god, men ikke god nok.

                          Med de evner han har, så havde han haft langt færre kampe for OB end de 193 kampe, han står noteret for nu.

                          Jeg ønsker ham alt det bedste og håber han modbeviser mig, lidt ála Casper Nielsen, men jeg forholder mig retten til at anfægte at JJ for nuværende er en top 6 spiller. Det har både han og de fleste spillere i vores trup slet og ret ikke været stabile nok til. Imo.

                          MvH ChrisOB
                          Last edited by ChrisOB; 26-05-2022, 06:36.
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Nummer to mod nurmmer 8. Selvfølgelig gør det en forskel. Vi gjorde det godt nók til en sejr, men nej.....
                            Kom igen - og gerne uden Sabby.

                            Comment


                              Hvor kunne man bare ønske at vores ejere kunne se idéen i at investere i truppen. Det er kommet frem at budgetterne kan øges når der er medvind, hvorfor vente med at øge, hvorfor ikke tænke at der er en sammenhæng mellem øget budget og resultater?

                              Comment


                                JJ på vej mod udlandet. Så vil vi sgu også have 3,8 mill ligesom FCN fik for transferfrie Kofoed

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...j-til-udlandet

                                Comment

                                Working...
                                X