Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Jeg ved ikke. Når jeg kigger ned over vores midtbane så siger vi farvel til Tarik og JJ, jeg regner med at Okosun også er på vej ud, Opondo ryger til Horsens. Så ser vi altså tynde ud på den midtbane.

    Så er det reelt Aron, Tverskov og Kløve der kan spille derinde. Jeg mener stadig at man kan (og burde) spille Jebali på positionen, men han virker også på vej videre og det ville kræve at man hentede en decideret 9'er ind.

    Så ser man altså meget tynd ud derinde. Det er ikke noget på vej fra akademiet.

    Tverskov spiller på sin rette plads der, Aron er en kriger, men som vi så i efteråret ligeså snart Aron eller JJ ikke spiller så skvatter vores midtbane sammen og selv med Aron og JJ på banen så var det tydeligt at de ikke kan holde i 90 imod hold der er gode til at spille bolden rundt. Brøndbykampen springer i øjnene hvor vi blev løbet i smadder på midtbanen.

    Derudover så er det ikke et år siden at Greve han var "all the rage" i ligaen.

    Hvis man kunne få ham på en lejeaftale med en købsoption, så ville jeg være meget glad, så kan man finde en erstatning for JJ ved siden af. Der er han en markant opgradering og potentielt en superliga profil. Så er der også et ekstra skud i bøssen hvis det man henter ind ikke leverer.

    I forhold til at skulle spille fast, så tænker jeg ikke at det bliver et problem, der er mange minutter i den midtbane der.
    Det giver jo ingen mening og hente Greve som du mener kan spille den samme position som JJ, når BW klart og tydeligt sagde at vi leder efter en anden type til midtbanen end den type JJ er.
    Så er det jo komplet hul i hovedet at bytte JJ for en anden spiller der er samme type.

    Comment


      JJ er en lille 10'er der er skubbet tilbage i banen. Greve er en half-wing.

      Jeg er fuldstændig sikker på at man henter en Greve/Vigen type af spiller ind til den position. Det er en af de brikker man mangler.

      Henter man en Greve, kan man hente to, fordi han også kan spille indadvendt højrekant.

      Det ville faktisk komme bag på mig hvis Greve ikke var på blokken i Ådalen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        JJ er en lille 10'er der er skubbet tilbage i banen. Greve er en half-wing.

        Jeg er fuldstændig sikker på at man henter en Greve/Vigen type af spiller ind til den position. Det er en af de brikker man mangler.

        Henter man en Greve, kan man hente to, fordi han også kan spille indadvendt højrekant.

        Det ville faktisk komme bag på mig hvis Greve ikke var på blokken i Ådalen.
        Det er altså nogle ret kreative bud på spillernes positioner, du har ;).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er altså nogle ret kreative bud på spillernes positioner, du har ;).
          Hvordan? Jeg tænker ikke at der er noget kontroversielt i de beskrivelser.

          Nu følger jeg ikke så meget med i ungdomsholdene, men JJ er vel gået igennem ungdomsholdene spillende på 10'eren?

          Greve har spillet noget af sit bedste fodbold liggende på højrekanten i Randers, her fra kampen mod os:

          https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...92/video.shtml

          Når man leder efter en offensivt orienteret midtbanespiller, som eksempelvist Lasse Vigen, så har jeg svært ved at se hvad det er der gør Greve uinteressant?

          Comment


            Men jeg tror ikke, OB leder efter en offensivt orienteret midtbanespiller.

            Jeg tror, at OB leder efter en klassisk 6er, da vi spiller med to 6ere i en 4-2-3-1.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
              JJ er en lille 10'er der er skubbet tilbage i banen. Greve er en half-wing.

              Jeg er fuldstændig sikker på at man henter en Greve/Vigen type af spiller ind til den position. Det er en af de brikker man mangler.

              Henter man en Greve, kan man hente to, fordi han også kan spille indadvendt højrekant.

              Det ville faktisk komme bag på mig hvis Greve ikke var på blokken i Ådalen.
              Han fungerer kun hvis han spiller fast. Spiller han fast er holdet næppe til top 6.

              tror ikke han er et sted i karrieren hvor han er sub.
              Last edited by tOrnBjerg; 25-05-2022, 18:18.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Men jeg tror ikke, OB leder efter en offensivt orienteret midtbanespiller.

                Jeg tror, at OB leder efter en klassisk 6er, da vi spiller med to 6ere i en 4-2-3-1.
                4-2-3-1 - 4-3-3 same/same.
                ​​​​​​
                It's all dutch total voetball to me :-)
                ​​
                ​Jeg er tilgengæld tæt på 100 procent sikker på at hvis vi henter en 6'er, så bliver det en boldspillende 6'er der kan falde ned i centerforsvaret og det vil tilgengæld betyde at vi siger farvel til Tverskov og det forbyder fodboldguden, DBU og forhåbentligt også Björn W. (Skal Tverskov sælges så sælg ham til en italiensk klub, hvor de forstår at sætte pris på ham) Fordi ham er vi ikke i nærheden af at kunne erstatte, hvilket er en af grundene til at jeg altid argumenterer for at vi skal uddanne spillere til at spille den position og lige nu er Østrøm den eneste kandidat jeg på sigt kan se spille den, det er en svær position og det projekt kan tage år, men en 23-24 årig boldspillende sekser, der kan falde ned i bagkæden, vil smelte mit hjerte og projektet må kunne sælges til knægten, det er en fed position og spille og i en 433 formation banens vigtigste position.

                Årsagen til at vi ikke henter en mere og spiller med er, at når vi gerne vil spille på den måde vi spiller nu, hvor vi spiller med mere tilbagetrukne backs, så kommer vi i problemer offensivt hvis vi ikke spiller med en centermidt (ala half wing type) der kan komme med i feltet og skabe overtalssituationer. Det har vi prøvet at få til at fungere flere gange i sæsonen, men vi har ikke rigtigt fået det op og køre (JJ lavede et fint mål, på den måde, men jeg kan ikke huske kampen) jeg er sikker på at vi ser det mere i næste sæson.

                Derudover så har vi brug for flere spillere flere steder på banen der kan spille mellem kæderne og stikke fronttrioen i dybden når vi spiller med typer som Breum og Fenger, der er den spiller også vigtig.

                Det efterlader 4-5 spillere i restforsvar hvilket burde være nok, spiller vi med spillere som Mihajlo, Skjelvik, Nico og King har vi også fart nok i vores bagkæde til at kunne stå højt, Kasper Larsen er stadig et godt kort at have på hånden men er bedst når vi skal stå dybt. Vores midts opgave bliver at lave arbejdet foran Tverskov og tage duellerne og vinde andenbolde. I presspillet skal han presse højere på banen end Tverskov skal.

                Derfor tror jeg ikke på at vi henter en klassisk sekser, begrebet "klassisk sekser" ser jeg som midtbaneterrierien ala Gattuso, man ser ikke så mange af dem længere og man bliver straffet for at spille med dem, skulle vi spille imod et hold der spillede med en klassisk sekser, så ville jeg spille Fenger som 10'er og sætte ham under maksimalt pres hvergang han har bolden, for så smider han den væk og det er næsten altid et farligt sted på banen. Det er en af Tverskovs største forcer, han er teknisk dygtig og spiller med en fantastisk ro på bolden.

                Og det er derfor vi bliver meldt interesseret i Lasse Vigen som ville være en spiller at hente ind, men hent ham og Greve

                Så har du mulighed for at spille som vi gør nu, med en af dem liggende foran Tverskov.

                Du kan spille Frø på venstrekanten og Greve på højre trække spillet bredt og åbne en motorvej centralt.

                Du kan tage din 10'er ud og spille dem begge centralt i banen, eller spille en Østrøm på en af positionerne

                Du kan skubbe dit angreb sidelæns, så du eksempelvis spiller med to spillere på en kant når du spiller op fra bagkæden.


                ​​​​​​
                ​​​​​

                ​​​​


                Last edited by Striwetforlivet!; 25-05-2022, 16:00.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Han fungerer kun hvis han spiller fast. Spiller han fadt er holdet næppe til top 6.

                  tror ikke han er et sted i karrieren hvor han er sub.
                  Jeg er ikke bekymret for at Greve ville spille fast. Og spille centralt for os trækker tænder ud og både JJ, Tverskov og Aron har siddet over med skader, og netop fordi han også kan spille højrekanen så kan jeg ikke se det skulle være en bekymring.

                  Der er jo altid en risiko for at det man henter ind ikke fungerer, men det ser jeg mere som et argument for at man skal hente to, for vi er alvorligt på røven hvis vores midtbane ikke fungerer.

                  Han er skiftet fra Randers hvor han var profil og som er sluttet i top seks til Brøndby, hvor han ikke passer rigtig ind i spilsystemet og de er jo også sluttet i top seks.

                  I forhold til om en spiller er top seks eller ej, så synes jeg det lidt er en svær diskussion, jeg kan godt finde spillere på holdene i top seks jeg ikke mener er blandt de seks bedste på deres position, samtidigt kan jeg også finde spillere i nedrykningsspillet der er det, om ikke andet så på navne basis. Det handler også om systemer og form etc.

                  Comment


                    Greve kommer ikke. Han shinede i Randers. Er helt væk i Brøndby. Han har ikke hovedet med, og kan desværre ikke klare presset fra omgivelserne. Synd, for han er en fantastisk fodboldspiller.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                      Greve kommer ikke. Han shinede i Randers. Er helt væk i Brøndby. Han har ikke hovedet med, og kan desværre ikke klare presset fra omgivelserne. Synd, for han er en fantastisk fodboldspiller.
                      Jeg tror også at han kan blive lidt halvsvært at få fat i, men der tænker jeg mere at det er fordi han er på kontrakt i lang tid og måske ikke er så hooked på Odense.

                      Han havde det svært i Michelsens 352, Spillede fantastisk i Randers 433, og har det svært i Brøndbys 352.

                      Jeg tror mere det handler om spilsystemer end det handler om det mentale, jeg har altid set ham som meget arbejdsom, men der kan sagtens være noget jeg ikke ved.
                      ​​​​​​

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        4-2-3-1 - 4-3-3 same/same.
                        ​​​​​​
                        It's all dutch total voetball to me :-)
                        ​​
                        ​Jeg er tilgengæld tæt på 100 procent sikker på at hvis vi henter en 6'er, så bliver det en boldspillende 6'er der kan falde ned i centerforsvaret og det vil tilgengæld betyde at vi siger farvel til Tverskov og det forbyder fodboldguden, DBU og forhåbentligt også Björn W. (Skal Tverskov sælges så sælg ham til en italiensk klub, hvor de forstår at sætte pris på ham) Fordi ham er vi ikke i nærheden af at kunne erstatte, hvilket er en af grundene til at jeg altid argumenterer for at vi skal uddanne spillere til at spille den position og lige nu er Østrøm den eneste kandidat jeg på sigt kan se spille den, det er en svær position og det projekt kan tage år, men en 23-24 årig boldspillende sekser, der kan falde ned i bagkæden, vil smelte mit hjerte og projektet må kunne sælges til knægten, det er en fed position og spille og i en 433 formation banens vigtigste position.

                        Årsagen til at vi ikke henter en mere og spiller med er, at når vi gerne vil spille på den måde vi spiller nu, hvor vi spiller med mere tilbagetrukne backs, så kommer vi i problemer offensivt hvis vi ikke spiller med en centermidt (ala half wing type) der kan komme med i feltet og skabe overtalssituationer. Det har vi prøvet at få til at fungere flere gange i sæsonen, men vi har ikke rigtigt fået det op og køre (JJ lavede et fint mål, på den måde, men jeg kan ikke huske kampen) jeg er sikker på at vi ser det mere i næste sæson.

                        Derudover så har vi brug for flere spillere flere steder på banen der kan spille mellem kæderne og stikke fronttrioen i dybden når vi spiller med typer som Breum og Fenger, der er den spiller også vigtig.

                        Det efterlader 4-5 spillere i restforsvar hvilket burde være nok, spiller vi med spillere som Mihajlo, Skjelvik, Nico og King har vi også fart nok i vores bagkæde til at kunne stå højt, Kasper Larsen er stadig et godt kort at have på hånden men er bedst når vi skal stå dybt. Vores midts opgave bliver at lave arbejdet foran Tverskov og tage duellerne og vinde andenbolde. I presspillet skal han presse højere på banen end Tverskov skal.

                        Derfor tror jeg ikke på at vi henter en klassisk sekser, begrebet "klassisk sekser" ser jeg som midtbaneterrierien ala Gattuso, man ser ikke så mange af dem længere og man bliver straffet for at spille med dem, skulle vi spille imod et hold der spillede med en klassisk sekser, så ville jeg spille Fenger som 10'er og sætte ham under maksimalt pres hvergang han har bolden, for så smider han den væk og det er næsten altid et farligt sted på banen. Det er en af Tverskovs største forcer, han er teknisk dygtig og spiller med en fantastisk ro på bolden.

                        Og det er derfor vi bliver meldt interesseret i Lasse Vigen som ville være en spiller at hente ind, men hent ham og Greve

                        Så har du mulighed for at spille som vi gør nu, med en af dem liggende foran Tverskov.

                        Du kan spille Frø på venstrekanten og Greve på højre trække spillet bredt og åbne en motorvej centralt.

                        Du kan tage din 10'er ud og spille dem begge centralt i banen, eller spille en Østrøm på en af positionerne

                        Du kan skubbe dit angreb sidelæns, så du eksempelvis spiller med to spillere på en kant når du spiller op fra bagkæden.


                        ​​​​​​
                        ​​​​​

                        ​​​​

                        Der skal også skiftes ud i forsvaret hvis du vil blive bedre end nummer 8. Det her hold er ikke et top 6 hold, der skal langt mere til, og feks King, Jørgen og Kasper er ikke top 6 spillere - sorry to say.
                        Om prinsen kan blive til King vil jeg ikke afvide, men lige nu er der et stykke vej
                        Det nytter ikke noget at de har fart når de ikke kan dække op, være koncenteret en hel kamp eller bidrage på dødbolde.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Jeg er ikke bekymret for at Greve ville spille fast. Og spille centralt for os trækker tænder ud og både JJ, Tverskov og Aron har siddet over med skader, og netop fordi han også kan spille højrekanen så kan jeg ikke se det skulle være en bekymring.

                          Der er jo altid en risiko for at det man henter ind ikke fungerer, men det ser jeg mere som et argument for at man skal hente to, for vi er alvorligt på røven hvis vores midtbane ikke fungerer.

                          Han er skiftet fra Randers hvor han var profil og som er sluttet i top seks til Brøndby, hvor han ikke passer rigtig ind i spilsystemet og de er jo også sluttet i top seks.

                          I forhold til om en spiller er top seks eller ej, så synes jeg det lidt er en svær diskussion, jeg kan godt finde spillere på holdene i top seks jeg ikke mener er blandt de seks bedste på deres position, samtidigt kan jeg også finde spillere i nedrykningsspillet der er det, om ikke andet så på navne basis. Det handler også om systemer og form etc.
                          Du har nogle pointer, men i min bog er Greve ikke bedre end JJ. Altså ikke god nok i gennemsnit over en sæson.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            4-2-3-1 - 4-3-3 same/same.
                            ​​​​​​
                            It's all dutch total voetball to me :-)
                            ​​
                            ​Jeg er tilgengæld tæt på 100 procent sikker på at hvis vi henter en 6'er, så bliver det en boldspillende 6'er der kan falde ned i centerforsvaret og det vil tilgengæld betyde at vi siger farvel til Tverskov og det forbyder fodboldguden, DBU og forhåbentligt også Björn W. (Skal Tverskov sælges så sælg ham til en italiensk klub, hvor de forstår at sætte pris på ham) Fordi ham er vi ikke i nærheden af at kunne erstatte, hvilket er en af grundene til at jeg altid argumenterer for at vi skal uddanne spillere til at spille den position og lige nu er Østrøm den eneste kandidat jeg på sigt kan se spille den, det er en svær position og det projekt kan tage år, men en 23-24 årig boldspillende sekser, der kan falde ned i bagkæden, vil smelte mit hjerte og projektet må kunne sælges til knægten, det er en fed position og spille og i en 433 formation banens vigtigste position.

                            Årsagen til at vi ikke henter en mere og spiller med er, at når vi gerne vil spille på den måde vi spiller nu, hvor vi spiller med mere tilbagetrukne backs, så kommer vi i problemer offensivt hvis vi ikke spiller med en centermidt (ala half wing type) der kan komme med i feltet og skabe overtalssituationer. Det har vi prøvet at få til at fungere flere gange i sæsonen, men vi har ikke rigtigt fået det op og køre (JJ lavede et fint mål, på den måde, men jeg kan ikke huske kampen) jeg er sikker på at vi ser det mere i næste sæson.

                            Derudover så har vi brug for flere spillere flere steder på banen der kan spille mellem kæderne og stikke fronttrioen i dybden når vi spiller med typer som Breum og Fenger, der er den spiller også vigtig.

                            Det efterlader 4-5 spillere i restforsvar hvilket burde være nok, spiller vi med spillere som Mihajlo, Skjelvik, Nico og King har vi også fart nok i vores bagkæde til at kunne stå højt, Kasper Larsen er stadig et godt kort at have på hånden men er bedst når vi skal stå dybt. Vores midts opgave bliver at lave arbejdet foran Tverskov og tage duellerne og vinde andenbolde. I presspillet skal han presse højere på banen end Tverskov skal.

                            Derfor tror jeg ikke på at vi henter en klassisk sekser, begrebet "klassisk sekser" ser jeg som midtbaneterrierien ala Gattuso, man ser ikke så mange af dem længere og man bliver straffet for at spille med dem, skulle vi spille imod et hold der spillede med en klassisk sekser, så ville jeg spille Fenger som 10'er og sætte ham under maksimalt pres hvergang han har bolden, for så smider han den væk og det er næsten altid et farligt sted på banen. Det er en af Tverskovs største forcer, han er teknisk dygtig og spiller med en fantastisk ro på bolden.

                            Og det er derfor vi bliver meldt interesseret i Lasse Vigen som ville være en spiller at hente ind, men hent ham og Greve

                            Så har du mulighed for at spille som vi gør nu, med en af dem liggende foran Tverskov.

                            Du kan spille Frø på venstrekanten og Greve på højre trække spillet bredt og åbne en motorvej centralt.

                            Du kan tage din 10'er ud og spille dem begge centralt i banen, eller spille en Østrøm på en af positionerne

                            Du kan skubbe dit angreb sidelæns, så du eksempelvis spiller med to spillere på en kant når du spiller op fra bagkæden.


                            ​​​​​​
                            ​​​​​

                            ​​​​

                            Jeg tror, vi ser så forskelligt på tingene, at det er svært at finde fælles fodslag. For mig er dine bud ret langt fra, hvordan vi spiller og hvilke typer, jeg tror, vi går efter.

                            Vi må se, og god kamp i morgen :) !

                            Comment


                              FCN får 3,8 mill for en transferfri Kofoed fordi han skifter til udlandet.
                              Vi må da håbe det samme sker med JJ

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Der skal også skiftes ud i forsvaret hvis du vil blive bedre end nummer 8. Det her hold er ikke et top 6 hold, der skal langt mere til, og feks King, Jørgen og Kasper er ikke top 6 spillere - sorry to say.
                                Om prinsen kan blive til King vil jeg ikke afvide, men lige nu er der et stykke vej
                                Det nytter ikke noget at de har fart når de ikke kan dække op, være koncenteret en hel kamp eller bidrage på dødbolde.
                                Jeg synes det er godt at du tager forbehold for King, han er kommet i vintertransfervinduet.

                                Og det er meget sigende for det her forsvar, det består af 50 procent vintersignings og en Skjelvik der skal spille i centralforsvaret, det vil altid føre til noget kaos. ​​​​​Hvis Skjelvik og Mihajlo kan finde hinanden og ligge på det spil de havde i sdrj kampen, så kunne det sådan set godt gå hen og blive et top seks forsvar, med til det hører at du stadigvæk har en Vestergaard og en Slotsager på vej og i den henseende har jeg ikke noget imod at Kasper Larsen er tredjevalg. For mig handler det om hvordan man vurderer slotsager/vestergaard og hvor meget Kl hiver i løn, det er klart at går han også til 250k om måneden så skal han videre.

                                ​​​​​​Der er jo en grund til at vi henter Jørgen og Joel i henholdsvis USA og Australien, du kan godt finde de her venstrebenede forsvarspillere i Skandinavien eller Europa men de koster, AGF måtte slippe 10 mill, for Eric Kahl, som jeg iøvrigt gerne skal tage hvis de er utilfredse med deres sportsdirektørs indkøb i Aarhus. Det er også derfor en spiller som Brems bliver hevet op fra akademiet. Og så er det spørgsmålet om man skal brænde transferbudgettet af på noget der måske i virkeligheden ikke er bedre? Jeg kan se steder jeg hellere vil forstærke, især hvis vi rent faktisk har spillere på vej fra akademiet.

                                I forhold til de ting du nævner er jeg meget enig, jeg har bandet og svovlet over det i foråret, men en del af det handler altså også om at det er et nyt forsvar. Det er klart at er der en tydelig forstærkning tilgængelig så skal man hente det ind og beslutter man sig for at køre Skjelvik ind som venstrestopper så skal man finde en konkurrent til King.

                                ​​I forhold til top seks så er der en del forsvarspillere på topseks holdene hvor jeg ikke falder ned af stolen af begejstring. Det er jo nemt nok og kigge på Sahlqvist eller Thelander men de har altså også noget tvivlsomt rendende rundt.

                                Og det er jo det samme som altid, skal du være sikker i top seks, så skal OB som minimum, fordoble deres sportslige budget og det kommer jo ikke til at ske.

                                Comment

                                Working...
                                X