Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Max, Luca og Kadrii er jo ikke ligefrem frygtindgydende men Jebali, Sander og Sabbi kan vel også .. men find nu den nye Utaka eller junior .. Miti, Fall .. så må ham koste det, det nu engang koster …
    En ny Utaka ville være fantastisk, men er det virkelig den mest presserende position at forstærke med den nuværrende trup? Det kan jeg slet ikke se.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Har vi en 9er, der potentielt scorer 15 mål? Det er det, Alm i sin tid annoncerede.

      Fenger - måske?
      Tror personligt ikke Max kan udvikle sig nok til det. Han må hjertens gerne bevise jeg tager fejl, men synes hans teknik er for dårlig til at være startende top seks angriber. Elsker hans fight og gåpåmod, men er ikke sikker på det er nok

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Tror personligt ikke Max kan udvikle sig nok til det. Han må hjertens gerne bevise jeg tager fejl, men synes hans teknik er for dårlig til at være startende top seks angriber. Elsker hans fight og gåpåmod, men er ikke sikker på det er nok
        Det tror jeg sagtens han kan være. Han er jo langt fra færdigudviklet endnu, men synes han har taget store skridt i denne sæson, hvor han især er blevet bedre som opspilsstation - men jo også får scoret sin del mål.

        Jeg kan personligt ikke se, at det skulle være 9'eren der står først for. Vi har masser af mål i holdet på de offensive pladser og Fenger giver meget i presspil og arbejdsindsats, som vi har brug for, når det ikke er resten af offensivens styrke. Hvis Kadrii skal videre, skal der selvfølgelig noget andet ind, men jeg synes ikke det pinedød skal være en dyr, etableret profil, der skubber Fenger bag i køen igen. For mig at se er det den centrale midtbane, hvor en etableret profil vil være mest velkommen, især fordi både Thrander og Tverskov er halvskrøbelige, når det kommer til skader. Og så ved jeg heller ikke om jeg tror på KL som makker til Ivan på sigt, så jeg ville også kigge på midterforsvaret før jeg kigger på 9'eren .Derudover er det vel ikke helt utænkeligt at der ryger en offensiv profil - Sabbi, Jebali eller Sander - hvis det rigtige tilbud kommer, og så skal vedkommende selvfølgelig erstattes.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Mon ikke han vil være anfører på et hold i fremgang hvis der bliver hentet to-tre “proven players”.. nok mindre hvis man henter to-tre a la King og Mihajlo ..
          Hvis de præsterer som Ivancevic kan han da sikkert sagtens se fidussen i at hente unge spillere på vej frem fremfor etablerede profiler. Det er jo ikke fordi proven players er garant for succes og kontinuerligt højt niveau - tag bare Skjelvik, Okosun og Kadrii (i sidste ombæring) som eksempler.

          Comment


            Jeg holder fast i at det 9'er positionen vi bør forstærke.

            Max er den angriber der har lavet flest mål i SL i år og det er blevet til 6 stk, jeg synes egentligt at det taler for sig selv.

            Der er så mange point at hente i en 9'er der laver 15 mål på en sæson.

            Jeg elsker Bashkim men vi er ikke et sted hvor vi har råd til at binde så mange ressourcer i en angriber der ikke scorer mål. Han må videre.

            Det vil give os Max, Luca og Sander der kan spille forrest og det er for lidt.

            Der er Iøvrigt også en Tengstedt i Horsens der garner løs i 1 division, han er vist 21, kunne være værd og kigge på hvis oprykningen glippe for Horsens.

            Jeg synes, kontroversielt ( :-P) nok ikke at vores centerforsvar ser så skidt ud, Mihajlo er en klasse signing og jeg er ikke parat til at afskrive Vestergaard som har fået smadret indeværende sæson på grund af skader og vi har en Slotsager der er på vej.

            ​​​​​Hvilket vil give os Mihajlo, KL, Vester og Slotsager til centerforsvaret plus en HC med en SL sæson i tanken. Jeg tager dog gerne stadig en Kramer fra Viborg.

            På midten synes jeg vi ser stærke ud selv med JJ's afgang, vi har Tver, Aron, Okosun og i min bog også en Jebali, der kan spille der. Østrøm holder jeg stadig fast i er en spiller der skal spille på midten, ligesom Tver, han har den samme ro på bolden og et fint blik for spillet.

            Jeg synes det er tydeligt at det er en 9'er vi mangler.
            Last edited by Striwetforlivet!; 06-05-2022, 14:21.

            Comment


              Hvis man så regner ud hvor mange minutter Fenger har spillet pr. kamp så er vi på et gennemsnit på 50.
              Der var mange kampe i efteråret hvor han fik utroligt få minutter fordi Kadrii skulle starte på toppen.

              Ydermere er Fenger kun 20 år og bygger på sit spil hver dag og bliver bedre.

              Så jeg mener slet ikke at en 9er livs vigtig.
              Ikke en der er 25-26 i hvert fald hellere en ung spiller i samme alder som Mihajlo og Fenger selv, så er der åben kamp mellem de unge.

              Får Fenger mere spilletid i næste sæson vil jeg godt tro han kan lave 10-12 mål.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Hvis man så regner ud hvor mange minutter Fenger har spillet pr. kamp så er vi på et gennemsnit på 50.
                Der var mange kampe i efteråret hvor han fik utroligt få minutter fordi Kadrii skulle starte på toppen.

                Ydermere er Fenger kun 20 år og bygger på sit spil hver dag og bliver bedre.

                Så jeg mener slet ikke at en 9er livs vigtig.
                Ikke en der er 25-26 i hvert fald hellere en ung spiller i samme alder som Mihajlo og Fenger selv, så er der åben kamp mellem de unge.

                Får Fenger mere spilletid i næste sæson vil jeg godt tro han kan lave 10-12 mål.
                Der er intet Fenger hate fra min side, Max kommer til at blive en rigtig dygtig angriber, meeen der mangler stadig en del, 3 af Max 6 mål er scoret mod Sønderjydske eller Vejle, han er ikke endnu en top 6 angriber, men det bliver han, jeg var meget glad for at man forlængede med ham.

                Vi mangler stadig en god 9'er hvis vi skal i top 6.
                ​​​​
                Last edited by Striwetforlivet!; 06-05-2022, 15:04.

                Comment


                  https://bold.dk/fodbold/stillinger/b...ativ-position/
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Det sker næppe

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                      Jeg holder fast i at det 9'er positionen vi bør forstærke.

                      Max er den angriber der har lavet flest mål i SL i år og det er blevet til 6 stk, jeg synes egentligt at det taler for sig selv.

                      Der er så mange point at hente i en 9'er der laver 15 mål på en sæson.

                      Jeg elsker Bashkim men vi er ikke et sted hvor vi har råd til at binde så mange ressourcer i en angriber der ikke scorer mål. Han må videre.

                      Det vil give os Max, Luca og Sander der kan spille forrest og det er for lidt.

                      Der er Iøvrigt også en Tengstedt i Horsens der garner løs i 1 division, han er vist 21, kunne være værd og kigge på hvis oprykningen glippe for Horsens.

                      Jeg synes, kontroversielt ( :-P) nok ikke at vores centerforsvar ser så skidt ud, Mihajlo er en klasse signing og jeg er ikke parat til at afskrive Vestergaard som har fået smadret indeværende sæson på grund af skader og vi har en Slotsager der er på vej.

                      ​​​​​Hvilket vil give os Mihajlo, KL, Vester og Slotsager til centerforsvaret plus en HC med en SL sæson i tanken. Jeg tager dog gerne stadig en Kramer fra Viborg.

                      På midten synes jeg vi ser stærke ud selv med JJ's afgang, vi har Tver, Aron, Okosun og i min bog også en Jebali, der kan spille der. Østrøm holder jeg stadig fast i er en spiller der skal spille på midten, ligesom Tver, han har den samme ro på bolden og et fint blik for spillet.

                      Jeg synes det er tydeligt at det er en 9'er vi mangler.
                      jeg mener det handler om ambitioner. Hvis vi skal ligge i feltet 6-9 så har du ret. Skal vi i top 4, så nytter det ikke at være nostalgisk. Så vil Max typisk være en spiller til bænken og kampe hvor karantæne og skader, spiller ind. KL er ikke god nok - sorry to say fordi han er ægte OBer, men han bør ikke være mere end 4. Valg. Nu er der købt 2 yngre backs. Vores VB er især udfordret. Tver gør det godt på midtbanen, men hvordan gør han det når modstanderne er Evander, Falsk, Zeza osv. Aron ser god ud mod bundholdende og har god indstilling, men han er på trods af det ikke en top 6 spiller. Okusun er lidt drt samme, ellers skal vi spille på hans spidskompetencer, hvilket ville være dumt hvis han bliver skadet, så har vi ikke en erststning 1-1.
                      Jeg kan godt lide Max, Aron og Kasper, men skal vi løfte os, så nytter det ikke noget at se på hvad de kan nu hvor vi har "OBtur". Men på hvad de reelt kan over en sæson.
                      Frø er nærmest billedet på vores problem. Frøs topniveau lugter af FCM/Fck niveau, mens bundniveauet ligner bunden af 2. DIVISION, og der er meget mere bund end top niveau.

                      Comment


                        Jeg synes vi trænger til en opgradering på den centrale midtbane efter Thomasens farvel. Det er en absolut nøgleposition og det skulle være muligt med vores, lille sportslige optur at finde den rette spiller med færdigheder som spilforståelse, duelstyrke og hurtighed. Og så ville en ny angriber ned mål helt sikkert en investition som kan gøre forskellen i alle de tætte kampe som vi plejer at spille. Der tænker jeg på en type ala Kamara fra Randers, som er også dygtig i hovedstød. I forsvaret er jeg lidt i tvivl for at være ærligt, om Bernat udvikler sig til en top 6 målmand. Han er dygtig på stregen med virkelig gode reflekser, men han mangler en del specielt i hensyn til beherskning af boxen. Måske en erfaren, lidt ældre målmand ala Rinne ville skabe mere ro og sikkerhed i forsvaret, som også har brug for en hurtig, duelstærk forsvarer. Jeg håber inderligt, at Østrøm få mere indsatstider nu og at han få en fair chance for at bevise sig. Han har uden tvivl nogle spidskompetencer (boldfølelse, spilforståelse). Hvis vi til sidst kigger på alderstrukturen i OBs mandskab, så er det specielt angriberpositioner hvor vi på sigt skal have fulgode erstatninger.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          jeg mener det handler om ambitioner. Hvis vi skal ligge i feltet 6-9 så har du ret. Skal vi i top 4, så nytter det ikke at være nostalgisk. Så vil Max typisk være en spiller til bænken og kampe hvor karantæne og skader, spiller ind. KL er ikke god nok - sorry to say fordi han er ægte OBer, men han bør ikke være mere end 4. Valg. Nu er der købt 2 yngre backs. Vores VB er især udfordret. Tver gør det godt på midtbanen, men hvordan gør han det når modstanderne er Evander, Falsk, Zeza osv. Aron ser god ud mod bundholdende og har god indstilling, men han er på trods af det ikke en top 6 spiller. Okusun er lidt drt samme, ellers skal vi spille på hans spidskompetencer, hvilket ville være dumt hvis han bliver skadet, så har vi ikke en erststning 1-1.
                          Jeg kan godt lide Max, Aron og Kasper, men skal vi løfte os, så nytter det ikke noget at se på hvad de kan nu hvor vi har "OBtur". Men på hvad de reelt kan over en sæson.
                          Frø er nærmest billedet på vores problem. Frøs topniveau lugter af FCM/Fck niveau, mens bundniveauet ligner bunden af 2. DIVISION, og der er meget mere bund end top niveau.
                          Enig, han har i hver tiende kamp ét gyldent minut, men ellers mener jeg ikke han overhovedet løfter holdet på nogen måde. Bliver så træt af hans defensive arbejde eller rettere mangel på samme !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Enig, han har i hver tiende kamp ét gyldent minut, men ellers mener jeg ikke han overhovedet løfter holdet på nogen måde. Bliver så træt af hans defensive arbejde eller rettere mangel på samme !
                            Både Frø og Sabbi har løftet sig en del defensivt synes jeg, også selvom det stadig lader noget tilbage at ønske. Der hvor manglerne særligt bliver udstillet er i ve. side, når vi spiller med Jørgen, og så i presspillet som stadig alt for ofte ikke sidder i skabet. Både Frø og Sabbi løber faktisk rimeligt mange sure meter i presset, men for ofte presser vi ikke godt nok som hold og så bliver det bare for nemt at spille sig ud af når det bare er en enlig offensiv spiller som ligger og jagter uden at resten skubber op. Jeg giver ret i at vi bliver for sårbare defensivt når vi både stiller med Frø og Sabbi, men jeg tror og håber stadig at det kan løses med den rigtige forstærkning på 6eren og en god lang pre-season hvor Alm forhåbentligt kan arbejde en masse med defensiven og presspillet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              jeg mener det handler om ambitioner. Hvis vi skal ligge i feltet 6-9 så har du ret. Skal vi i top 4, så nytter det ikke at være nostalgisk. Så vil Max typisk være en spiller til bænken og kampe hvor karantæne og skader, spiller ind. KL er ikke god nok - sorry to say fordi han er ægte OBer, men han bør ikke være mere end 4. Valg. Nu er der købt 2 yngre backs. Vores VB er især udfordret. Tver gør det godt på midtbanen, men hvordan gør han det når modstanderne er Evander, Falsk, Zeza osv. Aron ser god ud mod bundholdende og har god indstilling, men han er på trods af det ikke en top 6 spiller. Okusun er lidt drt samme, ellers skal vi spille på hans spidskompetencer, hvilket ville være dumt hvis han bliver skadet, så har vi ikke en erststning 1-1.
                              Jeg kan godt lide Max, Aron og Kasper, men skal vi løfte os, så nytter det ikke noget at se på hvad de kan nu hvor vi har "OBtur". Men på hvad de reelt kan over en sæson.
                              Frø er nærmest billedet på vores problem. Frøs topniveau lugter af FCM/Fck niveau, mens bundniveauet ligner bunden af 2. DIVISION, og der er meget mere bund end top niveau.
                              Det handler lige netop om ambitioner.

                              Og lige nu er der nok nogen, der bliver forblændet af den øjeblikkelige succés og begejstring. Jeg synes faktisk at alle de nu 8 ubesejrede kampe, inklusiv sejren mod SønderjyskE afslørede, at det hold stadig har store mangler. Mangler som vil blive straffet af bedre modstandere over 22 kampe, i stedet for i 10 mod modstandere, der heller ikke var gode nok til at komme i top 6 over 22 kampe.

                              Når vi, stadig, ikke kan dominere en kamp over 90 minutter mod modstandere, som rykker ned, så er det jo nærliggende at antage, at det kan vi heller ikke mod top 6 holdene. Vi kan sagtens, på dagen, vinde over et hvilket som helst hold i ligaen, men enkeltkampe er ikke nok. Bundniveauet der blev vist i Vejle er stadig ikke længere væk end den næste kamp, så selvfølgelig skal det hold optimeres, også i angrebet, hvis man har ambitioner om at vi skal jonglere deltagelse i et europæisk gruppespil med den samme trup, der så vil ha målsætningen om top 6 hængende over hovedet i næste sæson.

                              Ja jeg kan faktisk godt gå hen og blive bekymret for at en europæisk deltagelse, med den nuværende trup, kan gå hen og blive rigtig dyr i Superligaen. Jeg er også klar over at en europæisk deltagelse er en gulerod, som vi simpelthen har brug for, for at kunne tiltrække de spillere, der gradvist skal erstatte, dem vi har. Og her vil en målscorer, der er bedre end dem, vi har altid være et presserende spørgsmål. Sammen med optimeringen af de centrale akser, som er så vigtige for et fodboldhold. Silkeborg f.eks; deres offensive spillere er blevet bedre af at deres centrale akser, navnlig den centrale midtbane, både hver for sig og individuelt passer sammen. Og er gode nok. Alle 3 på midtbanen kan både holde spillet i gang og sørge for presset, så Vallys, Sebastian Jørgensen og Helenius kan boltre sig med kort afstand til målet. Det er simpelthen bare godt sat sammen.

                              Når jeg ser vores midbanespillere, så ser jeg duelspillere som Okosun og Thrandarsson og boldspillere som JJ og Kløve, og så tænker jeg; Gojani, Klynge og Brink er alle de 4 spillere i én samlet pakke, mens vores har klare styrker i én kategori, mens det halter i det andet. Med Tverskov oppe på den centrale midtbane, så får vi faktisk lidt af den slags typer, som jeg synes en god central midtbane skal bestå af: Den fysiske boldspiller. Èn der kan erobre og sætte spillet fra en position 10-20 meter inde på modstanderens banehalvdel. Thrandarsson er én af de bedste til at erobre bolde langs jorden i ligaen, men der kommer hverken mange assists, skabte målchancer eller mål ud af hverken ham eller holdet for den sags skyld. Og nu har han været ret skadet på det sidste. Derfor er også hans position i truppen til debat. Jeg synes simpelthen ikke, at nogen af vores 4 deciderede centrale midtbanespillere er gode nok til at bære et top 6 hold. Og da slet ikke hvis det skal ske med et europæisk gruppespil i bagagen. Så hvis ikke vi bliver opgraderet i alle kæder, så kommer vi heller ikke i top 6 i næste sæson.

                              Der er stadig for mange humørspillere og ustabile elementer i vores trup. Både i forsvaret, på mål, på midtbanen - og i angrebet. Det ændrer hverken en evt pokaltitel og nok så mange ubsejrede kampe i et sekundært slutspil en tøddel på.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Det handler lige netop om ambitioner.

                                Og lige nu er der nok nogen, der bliver forblændet af den øjeblikkelige succés og begejstring. Jeg synes faktisk at alle de nu 8 ubesejrede kampe, inklusiv sejren mod SønderjyskE afslørede, at det hold stadig har store mangler. Mangler som vil blive straffet af bedre modstandere over 22 kampe, i stedet for i 10 mod modstandere, der heller ikke var gode nok til at komme i top 6 over 22 kampe.

                                Når vi, stadig, ikke kan dominere en kamp over 90 minutter mod modstandere, som rykker ned, så er det jo nærliggende at antage, at det kan vi heller ikke mod top 6 holdene. Vi kan sagtens, på dagen, vinde over et hvilket som helst hold i ligaen, men enkeltkampe er ikke nok. Bundniveauet der blev vist i Vejle er stadig ikke længere væk end den næste kamp, så selvfølgelig skal det hold optimeres, også i angrebet, hvis man har ambitioner om at vi skal jonglere deltagelse i et europæisk gruppespil med den samme trup, der så vil ha målsætningen om top 6 hængende over hovedet i næste sæson.

                                Ja jeg kan faktisk godt gå hen og blive bekymret for at en europæisk deltagelse, med den nuværende trup, kan gå hen og blive rigtig dyr i Superligaen. Jeg er også klar over at en europæisk deltagelse er en gulerod, som vi simpelthen har brug for, for at kunne tiltrække de spillere, der gradvist skal erstatte, dem vi har. Og her vil en målscorer, der er bedre end dem, vi har altid være et presserende spørgsmål. Sammen med optimeringen af de centrale akser, som er så vigtige for et fodboldhold. Silkeborg f.eks; deres offensive spillere er blevet bedre af at deres centrale akser, navnlig den centrale midtbane, både hver for sig og individuelt passer sammen. Og er gode nok. Alle 3 på midtbanen kan både holde spillet i gang og sørge for presset, så Vallys, Sebastian Jørgensen og Helenius kan boltre sig med kort afstand til målet. Det er simpelthen bare godt sat sammen.

                                Når jeg ser vores midbanespillere, så ser jeg duelspillere som Okosun og Thrandarsson og boldspillere som JJ og Kløve, og så tænker jeg; Gojani, Klynge og Brink er alle de 4 spillere i én samlet pakke, mens vores har klare styrker i én kategori, mens det halter i det andet. Med Tverskov oppe på den centrale midtbane, så får vi faktisk lidt af den slags typer, som jeg synes en god central midtbane skal bestå af: Den fysiske boldspiller. Èn der kan erobre og sætte spillet fra en position 10-20 meter inde på modstanderens banehalvdel. Thrandarsson er én af de bedste til at erobre bolde langs jorden i ligaen, men der kommer hverken mange assists, skabte målchancer eller mål ud af hverken ham eller holdet for den sags skyld. Og nu har han været ret skadet på det sidste. Derfor er også hans position i truppen til debat. Jeg synes simpelthen ikke, at nogen af vores 4 deciderede centrale midtbanespillere er gode nok til at bære et top 6 hold. Og da slet ikke hvis det skal ske med et europæisk gruppespil i bagagen. Så hvis ikke vi bliver opgraderet i alle kæder, så kommer vi heller ikke i top 6 i næste sæson.

                                Der er stadig for mange humørspillere og ustabile elementer i vores trup. Både i forsvaret, på mål, på midtbanen - og i angrebet. Det ændrer hverken en evt pokaltitel og nok så mange ubsejrede kampe i et sekundært slutspil en tøddel på.

                                MvH ChrisOB
                                Lige mine tanker

                                Comment

                                Working...
                                X