Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Det udsagn er jeg stadig ikke helt enig i. Enhver træner vil som udgangspunkt se, hvem der var anfører sidst, og måske komme til en logisk konklusion om at der nok var en grund til, at den forrige træner havde ham som anfører.

    De fleste trænere vil da orientere sig om hvert eneste hold, også i nabolandene om hvem der er anførere de forskellige steder. De har måske sågar set kampe med det hold, som de nu skal overtage.

    Jeg tror stadig at Alm valgte JJ mere som et signal end en samlet vurdering af hans evner som anfører kontra f.eks Tverskov, der immervæk har et vist navn i Danmark og dermed også Skandinavien.

    MvH ChrisOB
    Ja, det er nok meget rigtigt at nogle trænere går det.
    For så kort tid efter at smide spilleren på bænken fordi han ikke er dygtig nok (læs: KEP-Michelson sagen).

    Derfor mener jeg ikke at man bare skal tage den samme anfører som den tidligere træner havde, det er jo ikke sikkert at man er enig i at han er den bedste mulighed.
    Derfor syntes jeg også det er fint at AA ikke valgte JT, hvis han mener en anden var bedre, eller havde en bedre relation.

    Men om JJ var et bedre valg skal jeg ikke gøre mig dommer over, for ved ikke hvad der sker til træning eller i omklædningsrummet.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det er ikke det, der er pointen. Der blev undret over, hvorfor folk overfortolker og gør tingene sorte/hvide, når det gælder alt hvad ledelsen siger og gør. Dét handler om tillid. Lunten er meget kort og så kan tingene hurtigt udvikle sig i dén retning, som den gjorde.

      Det var en forklaring på, hvorfor der pludseligt blev overfortolket, ikke en kommentar på selve situationen, som ganske rigtigt er en ikke-sag.

      MvH ChrisOB
      Fair nok - men nu er det jo en mand, der kun har været en del af ledelsen i 4 måneder, så det er i mine øjne stadig en spøjs reaktion. Og som jeg har opfattet det, er det en kontrovers, der primært er blevet opfundet i medierne, så i mine øjne er det nogle lidt andre mekanismer, der spiller ind.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Det udsagn er jeg stadig ikke helt enig i. Enhver træner vil som udgangspunkt se, hvem der var anfører sidst, og måske komme til en logisk konklusion om at der nok var en grund til, at den forrige træner havde ham som anfører.

        De fleste trænere vil da orientere sig om hvert eneste hold, også i nabolandene om hvem der er anførere de forskellige steder. De har måske sågar set kampe med det hold, som de nu skal overtage.

        Jeg tror stadig at Alm valgte JJ mere som et signal end en samlet vurdering af hans evner som anfører kontra f.eks Tverskov, der immervæk har et vist navn i Danmark og dermed også Skandinavien.

        MvH ChrisOB
        Tja, jeg er ret overbevist om at Alm ikke er typen, der ikke lader sine trænerbeslutninger diktere af, hvilke signaler der skal sendes til omverdenen. I mine øjne er valget af JJ som anfører langt fra så kontroversielt som mange folk herinde åbenbart mener det er. Han spiller en position, der er helt essentiel i det presspil, Alm gerne vil praktisere, og er uden tvivl hjernen i det og dermed Alms forlængede arm på banen. Derudover er han en klubmand og kulturbærer og selvom han ikke er den mest vokale spiller på banen er han ikke bange for at skralde igennem, når det er nødvendigt (han er f. eks nummer 3 på listen over flest tacklinger i superligaen, kun overgået af Aron og Radosevic, i top10 over clearinger og top20 over dueller vundet langs jorden). Derudover er det jo heller ikke fordi Tverskov nødvendigvis er den fødte lederskikkelse, han minder vel i virkeligheden ret meget om JJ ift. udstråling på banen.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Netop fordi det er så udramatisk, så er det jo klodset at man ikke melder ens ud, og dermed åbner mulighed for at det kan tolkes forskelligt.
          Hvor er det præcis at JJT og BW melder forskelligt ud?

          OB annoncere tidligere på ugen at klubben har haft møde med 4 spillere som har fået meddelt at de ikke får tilbudt en kontraktforlængse hvorfor de forlader OB til sommer. Igår udtaler BW så, blandt andet, at det er hans beslutning. Samtidig meddeler JJT at en manglende forlængelse ikke er en overraskelse for ham da det er helt i tråd med den aftale som han lavede med klubben ved sidste kontrakt forlængelse.

          Hvori ligger det klodsede, hvad er det præcis der kan misforstås?

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Fair nok - men nu er det jo en mand, der kun har været en del af ledelsen i 4 måneder, så det er i mine øjne stadig en spøjs reaktion. Og som jeg har opfattet det, er det en kontrovers, der primært er blevet opfundet i medierne, så i mine øjne er det nogle lidt andre mekanismer, der spiller ind.
            Tilliden til at OSE denne gang har ramt rigtigt efter Poul Skovl, Jesper Hansen, Michael Hemmingsen, Troels Bech, Kent Nielsen, Jacob Michelsen, 1 opnået officiel målsætning ud af 11 mulige siden fyringen af Lars Olsen, misseren med Lars Høgh, hans familie m.m, er vel så lille, at det ikke er så underligt at også svenskeren skal ses igennem ledelsens lidet flatterende track record spejl.

            Tillid skal bygges op, den får man bare ikke fra første sekund af. Når der så kommer bare den mindste antydning af noget der, igen-igen, går skævt med hensyn til kommunikation og mandskabsbehandling, så tænker man vel, automatisk, "ikke igen?!"

            Om det er unfair overfor svenskeren vil jeg lade dig selv om at vurdere. OBs ledelse starter bare i et gigantisk minus, som er aldeles selvforskyldt. Og det betyder at hver eneste signing, både på og udenfor banen vil blive stillet værre, end hvis ledelsen havde opbygget én eller anden form for kredit.

            Jeg ved ikke med dig, men jeg har svært ved at give nogen, som jeg har mistet tilliden til, nogen som helst former for kredit, før vedkommende beviser at han/hun er værdig til både tilliden og den medfølgende kredit.

            Denne her skyldes en forsmået tidligere ansats overfortolkning og en ledelses ualmindeligt lave kredit. Som er ét stort resultat af ris til egen røv.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg ved ikke med dig, men jeg har svært ved at give nogen, som jeg har mistet tilliden til, nogen som helst former for kredit, før vedkommende beviser at han/hun er værdig til både tilliden og den medfølgende kredit.
              Men er det ikke også vildt at du har mistet tilliden til en person i løbet af 3-4 måneder hvor han har kigget klubben igennem og fundet ud af hvor klubben står.

              Han har allerede fyret MH som mange mente ikke var særlig dygtig.

              At du har mistet tilliden til ledelsen i OSE er helt fair.
              Men BW blev ikke hentet af ledelsen de har for første gang nogensinde haft andre inde over til at finde gode kandidater.
              Og når man ser på hvad han har gjort i AIK så har jeg ret stor tiltro til at det kan han også hos os.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Tja, jeg er ret overbevist om at Alm ikke er typen, der ikke lader sine trænerbeslutninger diktere af, hvilke signaler der skal sendes til omverdenen. I mine øjne er valget af JJ som anfører langt fra så kontroversielt som mange folk herinde åbenbart mener det er. Han spiller en position, der er helt essentiel i det presspil, Alm gerne vil praktisere, og er uden tvivl hjernen i det og dermed Alms forlængede arm på banen. Derudover er han en klubmand og kulturbærer og selvom han ikke er den mest vokale spiller på banen er han ikke bange for at skralde igennem, når det er nødvendigt (han er f. eks nummer 3 på listen over flest tacklinger i superligaen, kun overgået af Aron og Radosevic, i top10 over clearinger og top20 over dueller vundet langs jorden). Derudover er det jo heller ikke fordi Tverskov nødvendigvis er den fødte lederskikkelse, han minder vel i virkeligheden ret meget om JJ ift. udstråling på banen.
                Hvis vi går ud fra at Alm var orienteret om at JJ havde en stående aftale med Jesper Hansen om at den sidste kontraktforlængelse var den sidste, så ville det mest logiske være ikke at give anførerbindet til en mand, der alligevel er væk om 1 år. Så bygger man ikke hverken presspil eller opspil op omkring en sådan spiller. Man kan sagtens have den spiller i en anførergruppe, men man skal overveje grundigt om spilleren så automatisk skal være højere i hierarkiet end f.eks mere stabilt præsterende spillere med længere kontrakter. Som f.eks Tverskov og Aron.

                Jeg synes ikke JJ har præsteret stabilt nok til at være anfører. På bekostning af to andre, synes jeg, mere oplagte kandidater.

                Hvis jeg skal være lidt hård nu, så er det nok rigtigt at JJ er en kulturbærer; i kategorien god, men ikke god nok. I hvert fald hvis ambitionerne omkring at målsætninger og faktiske resultater skal gå hånd i hånd.

                Og det synes BW så også. Hvis JJ og holdet havde præsteret bedre, så er jeg sikker på, at BW havde stået med en kontrakt i hånden og måske endda lykkes med at overbevise JJ om at udskyde sine planer om at prøve noget nyt.

                Og så havde der været mere ræson bag beslutningen om at gøre ham til anfører. Hvis du altså spørger mig.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Men er det ikke også vildt at du har mistet tilliden til en person i løbet af 3-4 måneder hvor han har kigget klubben igennem og fundet ud af hvor klubben står.

                  Han har allerede fyret MH som mange mente ikke var særlig dygtig.

                  At du har mistet tilliden til ledelsen i OSE er helt fair.
                  Men BW blev ikke hentet af ledelsen de har for første gang nogensinde haft andre inde over til at finde gode kandidater.
                  Og når man ser på hvad han har gjort i AIK så har jeg ret stor tiltro til at det kan han også hos os.
                  Jeg har ikke mistet tillid til BW. Jeg har anlagt mig en "svesken på disken" attitude, og det gælder samtlige personer, som OSE henter ind, uanset om de så har outsourcet signingen.

                  Jeg vil se konkrete resultater af hans virke, før jeg har tillid til ham. Han starter imidlertid ikke i minus som visse andre i ledelsen gør, hvilket betyder at jeg ikke har den store mening omkring hans virke, endnu, andet end at han da virker lidt som den bulldozer vi måske egentlig skulle ha haft i stedet for krejleren fra Horsens. En slags støttepædagog til en klub, der tilsyneladende ikke kan finde ud af at opnå målsætninger, upåagtet om man så henter den ene eller den anden træner, der tidligere har ført andre klubber til metal og pokaler.

                  Men jeg har ingen tillid til ham endnu. Ikke før hans arbejde begynder at bære frugt, og vi rent faktisk ligner en klub under udvikling og ikke langsom afvikling.

                  Alle i OB starter i min bog fra en position, hvor deres arbejde skal vise en klar retning, der udmønter sig i langsomt eller hurtigt forbedrede resultater og udtryk.

                  Jeg kan ikke sige, lige nu, at jeg tror på at BW kommet til at lykkes. Men jeg kan sige, at hans CV indikerer at han måske har en mulighed for at vende bøtten i forhold til de snart to håndfulde af tidligere sportsligt og kulturmæssigt ansvarlige personer, der har været ansat i OB og OSE de sidste 11 år.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #99
                    Det kan vi være enige om så :)

                    Jeg er også helt klart der.

                    Men er ret sikker på at det største selvmål OSE nogensinde har lavet var at hente JH ind.
                    Han ødelagde meget mere end han gjorde godt.
                    Aldrig nogensinde har jeg set en person ødelægge en klub så hurtigt.

                    Først ud med Steen Nedergaard.
                    Dernæst ud med Lars Høgh.
                    Til sidst ud med Old boys holdet.

                    Det var da JH blev ansat OSE begyndte at ødelægge OB indefra med hastige skridt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Jeg har ikke mistet tillid til BW. Jeg har anlagt mig en "svesken på disken" attitude, og det gælder samtlige personer, som OSE henter ind, uanset om de så har outsourcet signingen.

                      Jeg vil se konkrete resultater af hans virke, før jeg har tillid til ham. Han starter imidlertid ikke i minus som visse andre i ledelsen gør, hvilket betyder at jeg ikke har den store mening omkring hans virke, endnu, andet end at han da virker lidt som den bulldozer vi måske egentlig skulle ha haft i stedet for krejleren fra Horsens. En slags støttepædagog til en klub, der tilsyneladende ikke kan finde ud af at opnå målsætninger, upåagtet om man så henter den ene eller den anden træner, der tidligere har ført andre klubber til metal og pokaler.

                      Men jeg har ingen tillid til ham endnu. Ikke før hans arbejde begynder at bære frugt, og vi rent faktisk ligner en klub under udvikling og ikke langsom afvikling.

                      Alle i OB starter i min bog fra en position, hvor deres arbejde skal vise en klar retning, der udmønter sig i langsomt eller hurtigt forbedrede resultater og udtryk.

                      Jeg kan ikke sige, lige nu, at jeg tror på at BW kommet til at lykkes. Men jeg kan sige, at hans CV indikerer at han måske har en mulighed for at vende bøtten i forhold til de snart to håndfulde af tidligere sportsligt og kulturmæssigt ansvarlige personer, der har været ansat i OB og OSE de sidste 11 år.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg tror, han har en hårdhed/kynisme som vi virkelig har savnet !

                      Ingen historie mht. klubben, så han kan lave alle "de grimme ting", som desværre nok er nødvendige for at sigte mod toppen igen.

                      Jeg er sååååååååååååååå glad for, at vi ikke ansatte én fra den gamle danske (lokale) garde

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Jeg tror, han har en hårdhed/kynisme som vi virkelig har savnet !

                        Ingen historie mht. klubben, så han kan lave alle "de grimme ting", som desværre nok er nødvendige for at sigte mod toppen igen.

                        Jeg er sååååååååååååååå glad for, at vi ikke ansatte én fra den gamle danske (lokale) garde
                        En lign person har de ansat i Aarhus uden den store succes. Han har lige brugt 45 mill på meget lidt kvalitet. Så kun tiden vil vise

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          En lign person har de ansat i Aarhus uden den store succes. Han har lige brugt 45 mill på meget lidt kvalitet. Så kun tiden vil vise


                          For mig er han da meget lokal !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Hvor er det præcis at JJT og BW melder forskelligt ud?

                            OB annoncere tidligere på ugen at klubben har haft møde med 4 spillere som har fået meddelt at de ikke får tilbudt en kontraktforlængse hvorfor de forlader OB til sommer. Igår udtaler BW så, blandt andet, at det er hans beslutning. Samtidig meddeler JJT at en manglende forlængelse ikke er en overraskelse for ham da det er helt i tråd med den aftale som han lavede med klubben ved sidste kontrakt forlængelse.

                            Hvori ligger det klodsede, hvad er det præcis der kan misforstås?
                            Jeg har lige hørt interviewene med både Bjørn W. og JJT igen og jeg giver dig fuldstændig ret. Jeg synes faktisk de begge svarer rigtig fint selvom intervieweren helt tydeligt flere gange prøver at fiske efter noget drama og noget uenighed og efterfølgende bliver der overfortolket og dramatiseret helt vildt i studiet.

                            Comment


                              Sportsjournalistikken har trange kår i Danmark. Personhistorier og tant og fjas.

                              Der er lyspunkter, men de er ikke mange.
                              Last edited by Jungledyret; 25-04-2022, 19:15.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg



                                For mig er han da meget lokal !
                                En Nordmand i Århus?

                                Comment

                                Working...
                                X