Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sønderjyske-OB 10.04.2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    I forhold til King, så skal vi også have i mente han er inde omkring et landshold, der stadig har en overvejende chance for at komme til VM.

    Det vil både give penge fra FIFA plus et kæmpe udstillingsvindue.


    Comment


      Jeg tror slet ikke klubben har brug for scouts, der er jo tydeligvis en masse utroligt dygtige scouts herinde.

      Der allerede efter 7 og halvanden kamp kan bedømme to spillere.
      Det kunne jo være at det vores scouts har set nok skal komme frem.
      Men at de to nye lige skal vende sig til spillestil og et nyt land.
      Og man lærer ikke de to ting hvis man ikke spiller.

      Og jeg mener absolut ikke at King er den næstbedste men jeg har så heller ikke glemt at det ikke er mange kampe siden JS var skyld i at vi ikke vandt i Haderslev.
      Jeg har så heller ikke glemt at han var skyld i at vi fik 1 point i weekenden, men det regnestykke er stadigvæk minus 1 point.

      Men kan da godt være jeg bare er typen der heller vil have et point mere end så mange andre.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Jeg tror slet ikke klubben har brug for scouts, der er jo tydeligvis en masse utroligt dygtige scouts herinde.

        Der allerede efter 7 og halvanden kamp kan bedømme to spillere.
        Det kunne jo være at det vores scouts har set nok skal komme frem.
        Men at de to nye lige skal vende sig til spillestil og et nyt land.
        Og man lærer ikke de to ting hvis man ikke spiller.

        Og jeg mener absolut ikke at King er den næstbedste men jeg har så heller ikke glemt at det ikke er mange kampe siden JS var skyld i at vi ikke vandt i Haderslev.
        Jeg har så heller ikke glemt at han var skyld i at vi fik 1 point i weekenden, men det regnestykke er stadigvæk minus 1 point.

        Men kan da godt være jeg bare er typen der heller vil have et point mere end så mange andre.
        Jeg er ikke så pjattet med attituden “ i tror OB kan hente Messi og Ronaldo”

        Jeg tænker OSE betaler, en ikke uvæsentlig løn til de Scouts som de benytter sig af, og at disse scouts har det som deres job at finde de rette spillere, til de rette klubber, og til de rette priser. Dermed har de en smule mere indsigt end os fans, som for hovedpartens vedkommende, udover OB på stadion kun ser kampe fra en hylde hvor OB aldrig kommer i nærheden.
        Når de pågældende scouts så har fundet en spiller, så er der nogle som tillader sig, at forvente at den spiller der kommer kan hjælpe klubben ud at middelmådighedens dødvande.
        Det er så ikke nødvendigvis scoutingen der er for dårlig, det er nok nærmere den ledelse/sportsdirektør som afgiver ordren og rammerne for den spiller de ønsker.
        I rigtig mange af livets forhold gør det sig gældende at du får hvad du betaler for, og der er oftere udsving i negativ, end i positiv retning.

        Når OB skal sælge deres produkt til omverdenen, så hedder det sig at man er en ambitiøs klub som vil fast i top 6. Det skal være skal iflg klubbens ejer være sådan, at man gerne vil være i top 4, i de gode sæsoner, og top 6 i de dårlige.
        Syntes du så ikke det er rimeligt at vurdere OB ud fra den præmis de selv har udstukket?

        Når OB vælger at sylte egen unge spillere, berettiget eller ej, og går i markedet og køber nogle andre unge spillere, så må det være vurderingen at de er klart bedre end dem man sylter?

        Jeg kan tage fejl, men jeg mener st BW har udtalt at Ivan og King er forstærkninger som skulle være klar til start 11’eren.

        Når alt det er sagt så vil jeg sige at jeg som altid foretrækker ungdommen og de fejl der følger med, fremfor overbetalte “ stjerner” og at King selvfølgelig skal have længere snor. Det er stadig alt for tidligt at dømme ham som flop.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Jeg er ikke så pjattet med attituden “ i tror OB kan hente Messi og Ronaldo”

          Jeg tænker OSE betaler, en ikke uvæsentlig løn til de Scouts som de benytter sig af, og at disse scouts har det som deres job at finde de rette spillere, til de rette klubber, og til de rette priser. Dermed har de en smule mere indsigt end os fans, som for hovedpartens vedkommende, udover OB på stadion kun ser kampe fra en hylde hvor OB aldrig kommer i nærheden.
          Når de pågældende scouts så har fundet en spiller, så er der nogle som tillader sig, at forvente at den spiller der kommer kan hjælpe klubben ud at middelmådighedens dødvande.
          Det er så ikke nødvendigvis scoutingen der er for dårlig, det er nok nærmere den ledelse/sportsdirektør som afgiver ordren og rammerne for den spiller de ønsker.
          I rigtig mange af livets forhold gør det sig gældende at du får hvad du betaler for, og der er oftere udsving i negativ, end i positiv retning.

          Når OB skal sælge deres produkt til omverdenen, så hedder det sig at man er en ambitiøs klub som vil fast i top 6. Det skal være skal iflg klubbens ejer være sådan, at man gerne vil være i top 4, i de gode sæsoner, og top 6 i de dårlige.
          Syntes du så ikke det er rimeligt at vurdere OB ud fra den præmis de selv har udstukket?

          Når OB vælger at sylte egen unge spillere, berettiget eller ej, og går i markedet og køber nogle andre unge spillere, så må det være vurderingen at de er klart bedre end dem man sylter?

          Jeg kan tage fejl, men jeg mener st BW har udtalt at Ivan og King er forstærkninger som skulle være klar til start 11’eren.

          Når alt det er sagt så vil jeg sige at jeg som altid foretrækker ungdommen og de fejl der følger med, fremfor overbetalte “ stjerner” og at King selvfølgelig skal have længere snor. Det er stadig alt for tidligt at dømme ham som flop.
          Vi er meget enige i det du skriver, problemet ligger bare I at der er nogen der mener at JS er bedre end King. Der er jeg bare slet ikke enig, jeg har ikke glemt alle de kampe i efteråret hvor JS bare stod og så fodbold. Og at JS har momentum nu her og King ikke har det kan jeg slet ikke se.
          JS scorede ja, men for 5 kampe siden spillede han Emil B. helt fri i Haderslev.
          King har lige sparket et fantastisk hjørne spark som ingen af vores backs har kunne i flere sæsoner. Det bør også give momentum :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Jeg er ikke så pjattet med attituden “ i tror OB kan hente Messi og Ronaldo”

            Jeg tænker OSE betaler, en ikke uvæsentlig løn til de Scouts som de benytter sig af, og at disse scouts har det som deres job at finde de rette spillere, til de rette klubber, og til de rette priser. Dermed har de en smule mere indsigt end os fans, som for hovedpartens vedkommende, udover OB på stadion kun ser kampe fra en hylde hvor OB aldrig kommer i nærheden.
            Når de pågældende scouts så har fundet en spiller, så er der nogle som tillader sig, at forvente at den spiller der kommer kan hjælpe klubben ud at middelmådighedens dødvande.
            Det er så ikke nødvendigvis scoutingen der er for dårlig, det er nok nærmere den ledelse/sportsdirektør som afgiver ordren og rammerne for den spiller de ønsker.
            I rigtig mange af livets forhold gør det sig gældende at du får hvad du betaler for, og der er oftere udsving i negativ, end i positiv retning.

            Når OB skal sælge deres produkt til omverdenen, så hedder det sig at man er en ambitiøs klub som vil fast i top 6. Det skal være skal iflg klubbens ejer være sådan, at man gerne vil være i top 4, i de gode sæsoner, og top 6 i de dårlige.
            Syntes du så ikke det er rimeligt at vurdere OB ud fra den præmis de selv har udstukket?

            Når OB vælger at sylte egen unge spillere, berettiget eller ej, og går i markedet og køber nogle andre unge spillere, så må det være vurderingen at de er klart bedre end dem man sylter?

            Jeg kan tage fejl, men jeg mener st BW har udtalt at Ivan og King er forstærkninger som skulle være klar til start 11’eren.

            Når alt det er sagt så vil jeg sige at jeg som altid foretrækker ungdommen og de fejl der følger med, fremfor overbetalte “ stjerner” og at King selvfølgelig skal have længere snor. Det er stadig alt for tidligt at dømme ham som flop.
            Hørte en SFÅ podcast at OB har utrolig mange scouts men mange er på frivillig basis .. hvis ikke jeg husker forkert er King fra en af dem … altså de har nogle parametre i et eller andet system de kan finde spillere på og kommer de frivillige så med snogen af dem får de besked på nogle ting de skal holde øje med, tage film af osv ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Vi er meget enige i det du skriver, problemet ligger bare I at der er nogen der mener at JS er bedre end King. Der er jeg bare slet ikke enig, jeg har ikke glemt alle de kampe i efteråret hvor JS bare stod og så fodbold. Og at JS har momentum nu her og King ikke har det kan jeg slet ikke se.
              JS scorede ja, men for 5 kampe siden spillede han Emil B. helt fri i Haderslev.
              King har lige sparket et fantastisk hjørne spark som ingen af vores backs har kunne i flere sæsoner. Det bør også give momentum :)
              King bliver overmatchet mod Mølgaard i en kamp hvor en sejr giver ro. Jeg er bestremt ikke Jørgen fan, nærmest tværtimod. Alligevel mener jeg jørgen er et bedre kort i denne kamp og en trup skal rotere af og til. Kent spillede med Jønne selvom han var ringe i perioder, Jacob bragt altid Kløve selvom han var elendig i perioder. Truppen skal være så stærk så træneren kan skifte formsvage eller spillere som er mentalt ramt.
              Jeg tror mere på Ivan end King, men han har en kontrakt og skal have mulighed for at bevise jeg tager fejl.
              Jeg tager i øvrigt sjældent fejl af OB indkøb, men der har også været så mange indlysende fejlkøb så enhver anden end Hansen og Hemme kunne se det

              Stemmer fra Ådalen kommer ikke til at ændre høgh/ Koval skalaen til king/Jørgen skala. Dertil er der for lidt forskel i styrken.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Men igen - fortæl mig, hvad der gør det relevant at hente Joel King på den anden side af jorden? Han har intet vist, som en helt alm. ung dansk spiller ville vise. Man har på intet tidspunkt tænkt "wow han kan noget ekstraordinært, men han skal lige vende sig til temperaturen". Ifølge min vurdering bliver han aldrig en spiller, der kan løfte dette hold ud af bund 6. Hvis resten af holdet var klasse, ville han være et OK køb. Man ville sandsynligvis kunne gøre ham til en stabil spiller og sælge ham med lidt fortjeneste. Det bekymrer jo bare, at man køber spillere af hans "ringe" kaliber, når holdet skriger efter deciderede A-spillerforstærkninger. Han og serberen er jo købt til at forstærke den svage defensiv. Den ene spiller ikke, den anden har tvivlsom kvalitet. Og jo flere fyldspillere fra udlandet man køber, jo flere fynske talenter bliver holdt ude af truppen.

                EDIT: der er to tolkninger af disse to køb. 1. Man vælger bevist ikke at følge strategien med at kigge i klubben, Odense, Fyn osv. - hvis jeg var Robin Østrøm ville jeg tænke: hvad er det lige ham Serberen kan, som jeg ikke kan? 2. Man er ikke dygtig nok til at vurdere en spillers kvalitet - ergo har man vurderet de to spillere til at være deciderede forstærkninger. Med den forfatning holdet er i in mente, nytter det jo heller ikke noget at købe "vi kan i løbet af 1-2 sæsoner udvikle ham til en dygtig spiller"-forstærkning. Vi har brug for "her og nu"-forstærkninger.
                Kan jeg ikke svare på. Det eneste jeg siger er at nu er han her og så skal vi støtte op om ham.
                For er par måneder siden var mange herinde glade for at OB for en gangs skyld tænkte ud af boksen ift. deres normale transfers. Jeg føler mig nu ret overbevist om at King spiller på et højere niveau end f.eks. Brems ville have gjort. Det er selvfølgelig jo bare spekulation fra min side.
                Det faktum at man køber nogle lovende udviklingsspilllere udefra er jo fint nok i sig selv. Det kræver så også bare at de bliver suppleret med nogle gedigne, erfarne forstærkninger til sommer. Det har jeg også fuld tiltro til at Bjørn kommer til at gøre.
                Jeg selv ligesom mange andre herinde er også ved at have mistet tålmodigheden. Men vi bliver nødt til at give Bjørn muligheden for at gøre sig job. Og han har jo brug for noget tid til at vurdere truppen og hvor den skal forstærkes.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Han har da ikke kostet mere end JS.

                  Jeg syntes tilmed at han er blevet bedre og bedre, ikke giga skridt men alligevel.

                  Og jeg mener stadigvæk ikke at det alene er hans mål i søndags.
                  Jeg talte fire svigt i det mål. Ja, King var den første, men den slags sker. At så tre andre ikke får bolden nok væk er da værre.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Jeg tror slet ikke klubben har brug for scouts, der er jo tydeligvis en masse utroligt dygtige scouts herinde.

                    Der allerede efter 7 og halvanden kamp kan bedømme to spillere.
                    Det kunne jo være at det vores scouts har set nok skal komme frem.
                    Men at de to nye lige skal vende sig til spillestil og et nyt land.
                    Og man lærer ikke de to ting hvis man ikke spiller.

                    Og jeg mener absolut ikke at King er den næstbedste men jeg har så heller ikke glemt at det ikke er mange kampe siden JS var skyld i at vi ikke vandt i Haderslev.
                    Jeg har så heller ikke glemt at han var skyld i at vi fik 1 point i weekenden, men det regnestykke er stadigvæk minus 1 point.

                    Men kan da godt være jeg bare er typen der heller vil have et point mere end så mange andre.
                    Er enig. Der er for tidligt at bedømme de to nye. Men man skal vel tilgive at de ikke gør en forskel nu. Hvad kommer i fremtiden vil fremtiden vise. Er langt fra at opgive King og Ivancevic men OB sætter mest så store ord om nye spillere at man skulle forvente at de kan vende skuden med det samme og spille os direkte i championsleague. Ægte forstærkelse for start11 fra dag ét er der ikke om de kan blive forstærkelse ved vi vel næste sæson.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                      Vi er meget enige i det du skriver, problemet ligger bare I at der er nogen der mener at JS er bedre end King. Der er jeg bare slet ikke enig, jeg har ikke glemt alle de kampe i efteråret hvor JS bare stod og så fodbold. Og at JS har momentum nu her og King ikke har det kan jeg slet ikke se.
                      JS scorede ja, men for 5 kampe siden spillede han Emil B. helt fri i Haderslev.
                      King har lige sparket et fantastisk hjørne spark som ingen af vores backs har kunne i flere sæsoner. Det bør også give momentum :)
                      Så vidt jeg husker blev han ikke indskiftet for at spille back.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                        Så vidt jeg husker blev han ikke indskiftet for at spille back.
                        Nej som den yderste til venstre i et 3 mands forsvar.
                        Men du tror måske ikke at han kunne lave samme fejl som back?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                          Vi er meget enige i det du skriver, problemet ligger bare I at der er nogen der mener at JS er bedre end King. Der er jeg bare slet ikke enig, jeg har ikke glemt alle de kampe i efteråret hvor JS bare stod og så fodbold. Og at JS har momentum nu her og King ikke har det kan jeg slet ikke se.
                          JS scorede ja, men for 5 kampe siden spillede han Emil B. helt fri i Haderslev.
                          King har lige sparket et fantastisk hjørne spark som ingen af vores backs har kunne i flere sæsoner. Det bør også give momentum :)
                          Mener du seriøst, at fordi King lige har sparket et fantastisk hjørnespark, så skal vi leve med risikoen for, at den selvsamme spiller er skyld i et eller flere af modstandernes mål. Det er da vist en total fejlprioritering.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                            Mener du seriøst, at fordi King lige har sparket et fantastisk hjørnespark, så skal vi leve med risikoen for, at den selvsamme spiller er skyld i et eller flere af modstandernes mål. Det er da vist en total fejlprioritering.
                            Nu overfortolker/fejlfortolker du vidst bevidst hvad QuesT formidler

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                              Jeg talte fire svigt i det mål. Ja, King var den første, men den slags sker. At så tre andre ikke får bolden nok væk er da værre.
                              HC, Mickelson, Larsen, Jørgen, King, og vel også Tverskov har alle lavet en eller flere brølere de seneste 10-12 kampe. Det er umuligt at pege på en som er fejlfri , og det er svært at vide på forhånd hvem der laver næste målgivende koks.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Mener du seriøst, at fordi King lige har sparket et fantastisk hjørnespark, så skal vi leve med risikoen for, at den selvsamme spiller er skyld i et eller flere af modstandernes mål. Det er da vist en total fejlprioritering.
                                Det skriver jeg ingen steder.
                                Jeg skriver bare at det vel også kan give momentum, som jo var det diskutionen gik på.

                                Men jeg ser ikke at JS er een meget bedre VB end King, han har om muligt kostet ligeså meget i denne sæson som King har.

                                Comment

                                Working...
                                X