Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sønderjyske-OB 10.04.2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Det var nu altså King, der sparkede hjørnesparket, der gav 1-1 scoringen. I det hele taget synes jeg han har sparket nogle ganske fornuftige hjørnespark på et stabilt højt niveau i de kampe, jeg har set. Langt bedre end Bash, Jebali, Jørgen, og hvem vi nu ellers har haft til at sparke dem de sidste par år.
    Det medgiver jeg. Problemet er bare indtil videre at vi ser for lidt til den indlægsfod, når han stort set aldrig kommer med frem. Jeg troede vi ville have fremadrettede offensive backs som drev frem ved enhver lejlighed. King skal jo nærmest have et tønder land før han tør vove sig over midten. Så er han ung og har nok noget tempo han skal vænne sig til rent fysisk, men alligevel bekymrer det mig at det ikke er en del af hans dna. Det synes jeg det skal være og sat op imod Mickelson er det jo vidt forskelligt. Han tossede frem fra da 1, men havde så sine vanskeligheder defensivt. Der kunne man med det samme se det kan blive til noget. Det skal man virkelig have de positive briller på for at kunne se med King.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Det var nu altså King, der sparkede hjørnesparket, der gav 1-1 scoringen. I det hele taget synes jeg han har sparket nogle ganske fornuftige hjørnespark på et stabilt højt niveau i de kampe, jeg har set. Langt bedre end Bash, Jebali, Jørgen, og hvem vi nu ellers har haft til at sparke dem de sidste par år.
      Fedt tak, så havde jeg lige misset den del.
      Men så er han vel stadigvæk bedre og have på banen end JS.
      Vi starter med King, som slår hjørne vi scorer på - efter en time smider vi JS ind der scorer endnu et mål.

      Wupti kan vi gøre det i hver kamp, så er vi jo sikret minimum 1 point, for vi lukker jo kun 2 mål ind :)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Den eneste måde man kan få et bedre samarbejde op at køre med nye spillere, der er vel at spille med dem? Hvis det er som du spekulerer, så har vi at gøre med en træner, der så ikke stoler nok på de nye spillere, der er blevet hentet; og så kommer vi jo aldrig til at se om det nye ville komme til at fungere. Specielt når vi stadig har lidt afstand til stregen, og skal forsøge at samle nok momentum til både at slå SønderjyskE over to kampe og forsøge at matche sandsynligvis Midtjylland i en pokalfinale.

        I den henseende virker både præstationerne og resultaterne ikke til at øge nogens optimisme i forhold til at kunne det.

        Enten tror man på det nye, ellers kan man lige så godt lade være med at hente nogen.

        Either way om hvad det er så er, så står den sportslige ledelse stadig tilbage med et kæmpe troværdighedsproblem. Virkeligheden er åbenlys.

        Når man siger man henter spillere til startopstillingen, så skal de være i stand til at udfordre det gamle. Uanset omstændigheder.

        MvH ChrisOB
        Jeg er helt enig med dig.
        Men ud fra den kamp Mihajlo spillede i midterforsvaret var han ikke værre end det KL har vist.
        Så hvorfor han ikke spiller ved jeg ikke, det var bare hvad jeg tror er grunden.

        Comment


          VI har snakket med Mads Frøkjær om, hvordan han oplevede kampen i går, og hvorfor vi har så svært ved at vinde i Haderslev.

          Frøkjær om OB's sejrstørke i Haderslev: Det er lidt spøjst - OBstruktion

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Var i Haderslev og se Striberne søndag fra SkyboxŽen. For anden uge i træk var det let at vinde på oddset.

            Når de gang på gang i SFÅ siger, at hvis Jebali og Frøkjær var bedre, så spillede de ikke i OB, så har de ret: så spillede de Viborg eller Randers. OBs niveau er så katastrofalt ringe. Jeg ved godt at folk herinde siger, at man ikke skal pege fingre ad enkeltspillere. Det vil jeg nu alligevel gøre, når det drejer sig om så mange.
            King er en joke. Han er så langt fra top 7 niveau, at det virker urealistisk, at han vil kunne udvikle sig derhen ikke mindst fordi han er omgivet af så meget middelmådighed. Vi har praktisk talt ingen venstreside offensivt, når han spiller. Defensivt er han for nipset og har ikke den fornødne fysik til at stå imod.

            KL taler for sig selv. Han laver store fejl praktisk talt hver kamp som ofte koster mål. Han har ikke top 7 niveau.
            Michelson kan jeg ngentligt godt lide som type. Han er lidt Espen Ruud light. Men desværre alt for light. Praktisk talt alle hans indlæg ligger rigtig skidt i går. Defensivt havde han problemer mod det store drenge fra SDJ.
            JJ har ikke shinet i lang tid. Han har evnerne til at spille de bolde, som skærer sig igennem en kæde. Jeg synes, at det er svært at se, om det er holdets skyld eller JJs. Hvis ingen tager de rigtige løb, kommer JJ til at se meget svag ud, for så kan han ikke få hans spidskompetence i spil.
            Frøkjær var (igen) en katastrofe. Sjusket boldomgang og så scorer han ikke på den 90% chance han har. Så er man bare ikke god nok, når det sker så tit.
            Igen så vi den dårlige gamle Jebali. Hans bundniveau er alt, alt for lavt til top 7. Et utal af ”kigge ned i støvlerne”-aktioner med blokerede skud til følge.
            Breum var også totalt anonym. Han er ung. Så han har naturligvis lang snor. Men i går var ikke bestået.
            Fenger scorer. Men ellers er han fuldstændig sat skak mat af ligaens absolutte bundholds forsvar. Han er slet ikke god nok til at spille på et top 7 hold. Han skaber INTET i åbent spil og har ikke fysik til at holde fast i bolden og bringe sig i skudposition.
            Sabbi skal roses for at han for første gang i en kamp for OB forsøger at tage mere end et løb i bagrum. At ingen spillere på OBs hold så er i stand til at slå en ordentlig aflevering er jo så bare trist. Men igen indgår han ikke relationelt ordentligt i spillet. Hans driblinger var igen elendige.

            Sander var nok kampens ringeste spiller. Den norske liga må være skandaløst ringe, siden han kan få nogen form for succes deroppe. I superligaen kan han INTET af det der kræves for at bidrage det mindste til et hold. Han har ikke engang niveau til at spille i ligaen. Ingen fysik. Ingen speed. Ingen udfordringsevne. Uden nogen af disse kompetencer, får han aldrig sit gode skud i spil.

            Jeg synes, at Bernart, Tverskov og Aron kan være deres indsats bekendt i går. Punktum.

            Jeg må sige, at jeg har ondt af SDJ. De spillede ikke godt. Men de havde meget af det, som OB ikke har: alle fightede max, masser af fysik i duellerne uden at spille svinsk. Og så må jeg bare sige, at Emil Berggren er et monster. Han scorer naturligvis de to mål og så har han 3-4 elendige afslutninger. Han vinder tæt på alle dueller og hvis han ikke gør, bliver Tverskov som oftest ”stod for skud” presset max hver eneste gang.


            Der er kun et ønskværdigt scenarier (ud over koldstart ved en nedrykning – der skal bare noget ekstremt til nu):
            Der sker en ekstrem udrensning af truppe over de næste to vinduer. Vi taler 7-8 spillere. Og så skal der hentes 4-5 kvalitetsspillere, som er faste startere. 3 trænere har ikke kunnet for denne sørgelige flok spillere til at præstere noget som helst. Det er hermed bevist, at det er spillernes reelle niveau, vi har set de sidste tre år. Der mangler kontinuerlig kvalitet. Sjældne høje topniveauer fra Frø, Jebali etc. er fuldstændig ligegyldige i det store regnskab. INTET kommer til at rykke sig med den nuværende trups kvalitet. Den her flok spillere KAN ikke trænes gode nok.

            Til sidst vil jeg lige citere Fenger:

            »Vi laver de her dumme fejl, der giver mål. Vi mangler altid den sidste aflevering eller kvaliteten i indlægget oppe foran,«
            »Vi mangler kynisme både offensivt og defensivt«

            Tak Fenger, du siger det uden at skrive det: Spillere der ikke er gode nok til det niveau de er på eller gerne vil være på laver dumme fejl, mangler den sidste aflevering og kvalitet i indlæg og mangler kynisme. Fordi det er alle de ting der er forskellen på være god nok og være middelmådig.

            EDIT: nu kan man godt komme til at tro, at jeg sidder med højt blodtryk under og efter kampen. Det gør jeg ingenlunde. OB har bragt mig ud i en "det rører mig ikke mere"-tilstand. Jeg fortrækker ikke en mine, når der scores imod os. Jeg jubler, når vi scorer. Men ellers ser jeg nøgternt til og ryster stille på hovedet når de 80 fejl/dårlige beslutninger laves i løbet af kampen. OB har stille og roligt trukket alt mit følelsesmæssige engagement og indlevelse ud af mig igennem de sidste 10 år. Jeg har ikke kunnet hidse mig op i en enkeltstående kamp siden kampen mod BIF, hvor vi missede medaljer - for... er det tre, syv eller fjorten år siden - jeg kan ikke huske det mere..
            Tak for et super godt indlæg som jeg er helt enig i. Jeg har også en fornemmelse af at alle hold på vores akademi spiller på en måde og med et udtryk (VI ER OB) så man vil kunne genkende selvom de ikke havde OB trøjerne på, men lige præcis superligaholdet har et helt andet udtryk:og måde at spille på. Dette er også blevet påpeget i en MEDIANO-podcast for nylig, hvor alle vores akademihold blev rost til skyerne for denne tilgang men hvor der netop var undring over at superligaholdet adskiller sig så markant. Men i sidste ende må det jo være kvaliteten af spillere på superligaholdet og trupsammensætningen af denne gennem de sidste 10-12 år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Tak for et super godt indlæg som jeg er helt enig i. Jeg har også en fornemmelse af at alle hold på vores akademi spiller på en måde og med et udtryk (VI ER OB) så man vil kunne genkende selvom de ikke havde OB trøjerne på, men lige præcis superligaholdet har et helt andet udtryk:og måde at spille på. Dette er også blevet påpeget i en MEDIANO-podcast for nylig, hvor alle vores akademihold blev rost til skyerne for denne tilgang men hvor der netop var undring over at superligaholdet adskiller sig så markant. Men i sidste ende må det jo være kvaliteten af spillere på superligaholdet og trupsammensætningen af denne gennem de sidste 10-12 år.
              Man kunne jo prøve at bruge akademispillerne fremfor at hente spillere udefra, der ikke har niveau til at forstærke startelleveren. Eller gamle spillere i truppen uden stor fremtid eller niveau.

              Det er der vidst også en eller ‘strategi’, der tilsiger…

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Det medgiver jeg. Problemet er bare indtil videre at vi ser for lidt til den indlægsfod, når han stort set aldrig kommer med frem. Jeg troede vi ville have fremadrettede offensive backs som drev frem ved enhver lejlighed. King skal jo nærmest have et tønder land før han tør vove sig over midten. Så er han ung og har nok noget tempo han skal vænne sig til rent fysisk, men alligevel bekymrer det mig at det ikke er en del af hans dna. Det synes jeg det skal være og sat op imod Mickelson er det jo vidt forskelligt. Han tossede frem fra da 1, men havde så sine vanskeligheder defensivt. Der kunne man med det samme se det kan blive til noget. Det skal man virkelig have de positive briller på for at kunne se med King.
                King koster også det andet mål i går. Jeg mener stadig, at han kun er "prins light", måske bliver han prins næste halvsæson, og så vil jeg gerne se KING. Håber de har set noget i ham som jeg ikke kan se.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  King koster også det andet mål i går. Jeg mener stadig, at han kun er "prins light", måske bliver han prins næste halvsæson, og så vil jeg gerne se KING. Håber de har set noget i ham som jeg ikke kan se.
                  Fra King ikke sparker bolden væk er der alligevel mulighed for at Jebali kan sparke den af helvede til.
                  Det er sgu ikke King der dribler igennem feltet med bolden i stedet for at sparke den af helvede til.
                  Havde Jebali ikke driblet den igennem feltet havde Emil B. aldrig fået den og derved ikke scoret.

                  Comment


                    Synes nu egentlig at King ligger mange gode afleveringer og lavede jo også en konge assist til Max for et par kampe siden. Han er dog meget shaky og man føler sig ikke helt tryg ved ham endnu.. lad os håbe det kommer. Han er også blevet kastet for løverne lige med det samme. Havde også håbet lidt højere niveau, men lad os nu se

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                      Fra King ikke sparker bolden væk er der alligevel mulighed for at Jebali kan sparke den af helvede til.
                      Det er sgu ikke King der dribler igennem feltet med bolden i stedet for at sparke den af helvede til.
                      Havde Jebali ikke driblet den igennem feltet havde Emil B. aldrig fået den og derved ikke scoret.
                      Prøv at se den igen, der var ikke gode muligheder for at sende den i fjorden

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                        Jeg er helt enig med dig.
                        Men ud fra den kamp Mihajlo spillede i midterforsvaret var han ikke værre end det KL har vist.
                        Så hvorfor han ikke spiller ved jeg ikke, det var bare hvad jeg tror er grunden.
                        Der er så den lille forskel på de to, at Kasper Larsen, både før han forlod os, og nu i snart 2 en halv sæson, har spyttet flere dårlige kampe ud end gode, så jeg synes helt ærligt, at jeg hellere vil se den nye dumme sig end jeg vil se mere på mere af den slags alibi forsvarsspil, som førte til 1-0 målet igår.

                        Og jeg vil 100 gange hellere se anonyme præstationer fra Breum end at se Frøkjærs ugidelighed.

                        Bare et lille sidestep. ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Prøv at se den igen, der var ikke gode muligheder for at sende den i fjorden
                          Enig. Jebali havde der svært da der var meget tæt og han kom ikke rigtig i muligheden at sparke den væk uden at ramme en medspiller eller modspiller. Han ville helt sikker ikke vise en dribling i eget felt. Det mål kostede King (og et fuldstændig usorteret forsvar hvor spillere stop på medspilleres tæer og kiggede bold
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Der er så den lille forskel på de to, at Kasper Larsen, både før han forlod os, og nu i snart 2 en halv sæson, har spyttet flere dårlige kampe ud end gode, så jeg synes helt ærligt, at jeg hellere vil se den nye dumme sig end jeg vil se mere på mere af den slags alibi forsvarsspil, som førte til 1-0 målet igår.

                            Og jeg vil 100 gange hellere se anonyme præstationer fra Breum end at se Frøkjærs ugidelighed.

                            Bare et lille sidestep. ;-)

                            MvH ChrisOB
                            På det punkt er vi slet ikke uenige.
                            Ja faktisk begge punkter.

                            Men det er jo ikke ensbetydende med at vores træner team ser det på samme måde.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Prøv at se den igen, der var ikke gode muligheder for at sende den i fjorden
                              Han kunne have taget trækket ud at feltet i stedet for igennem feltet.
                              Eller have ladet JJ sparke den ud til ventre i stedet for at at drible igennem feltet.

                              Jeg er ikke enig med dig i at det Jebali gør er det eneste rigtige.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                King koster også det andet mål i går. Jeg mener stadig, at han kun er "prins light", måske bliver han prins næste halvsæson, og så vil jeg gerne se KING. Håber de har set noget i ham som jeg ikke kan se.
                                Meget light indtil videre og normalt er jeg vældig tålmodig med nye spillere, især fra en anden del af jordkloden. Jeg kan bare slet ikke se tegningerne, men ja. Der er klogere folk end mig til at scoute de her spillere, så måske er han bare voldsomt benovet over superligaens niveau og skal finde tempoet. Det kan man håbe.

                                Comment

                                Working...
                                X