Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

    Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.
    Forstår du ikke, hvad jeg skrev.... forbindelsen i dag er kun lavet pga. linket til Johan Lange

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Tag ikke fejl jeg ville netop også selv have det svært med det.

      ​​​​​​Jeg ved de har et hold der hedder FC liefering, som fik lov til at beholde sit eget navn og vist også fik tilbuddet om at spille i deres traditionelle dragter, og sådan et tilbud der, det har jeg svært ved at se at vi skulle kunne gøre meget bedre. Og jeg håber at det er noget i den stil man arbejder på nede i Ådalen, fordi divisionerne er fyldte af klubber der engang var store og traditionsrige.

      Og det jeg godt kan lide ved den kæde det er at der er fokus på talentudvikling, så der også er fodboldklubber på Fyn om 10 og 20 år, det er ikke et eller andet baglokale foretagende hvor det handler om hvidvask af penge eller spillerkaruseller, som vi lige pludselig sidder fast i.

      Og som det er nu der er der jo ingen der kan komme med et konkret bud på hvordan vi skal blive en konkurrencedygtig klub. Det tætteste det er en drøm om at der kommer en eller anden Joakim Von And og vil betale regningen og den bliver bare større år efter år, det virker ikke realistisk. Så må folk blive sure fordi man sætter ord på det, men det ville være mere interessant at høre hvad folk ellers har af ønskescenarier?
      Enig i at vi virkelig mangler know-how/nytænkning (et eller andet fodboldkoncept, hvor vi for en gangs skyld kan være “first movers”). Og vi mangler i den grad penge til fodbolddelen, hvis vi vil noget som helst. Jeg har ikke nogen bud på, hvor det skulle komme fra men der ikke ikke noget der tyder på vores nuværende ejerskab rykker os det helt store, hverken økonomisk eller fodbold-innovativt. Hvis Red Bull vil lave en storklub i Danmark, så tvivler jeg på de vil gå efter en 135 år gammel haltende dame med rollator som OB efterhånden har udviklet sig til. Men hvis det er den vej det går, så vil der da 100% skulle ædes nogle kameler ligesom der er blevet gjort i Leipzig, Salzburg og Liefering. Vi skal naturligvis ikke sælge vores sjæl, men et eller andet skal der ske (økonomisk og fodboldfagligt på den store klinge) hvis vi vil være andet end ligegyldigt bundhold i superligaen eller endnu værre middelmådigt 1. Divisionshold. Jeg husker stadig dengang der blev arbejdet på en sammenlægning af de 3 store Odense klubber, hvor det så vidt jeg husker kun var fordi B1913’ medlemmer stemte imod at det ikke kom videre. Efterfølgende var det Micro Matic med CC Nielsen i spidsen der gik ind og rykkede OB økonomisk.

      Comment


        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tv-2-f...lentudvikling/

        I denne sæson går TV 2 Fyn helt tæt på OB, da et hold journalister og fotografer vil følge ungdommen og OB indefra. Og udgive en dokumentar i slutningen af denne sæson.
        siden 1887

        Comment


          Har lige hørt Brix og Davidsen. Jeg kan normalt godt lide BrixŽ ”rants”; men jeg synes, at der denne gang argumenteres ud fra et ufuldstændigt billede. BrixŽ hovedpointe er, at den moderne fodboldforretning aldrig gavner fans men kun spillere, agenter og klubejeren. Spillerne er kun på (kort) gennemrejse. BW har selv sagt, at vi skal lære at glæde os over at en (ung) OB-spiller ender i en udenlandsk klub gennem et salg. Unge talenter skal sælges i stedet for at de bliver klubspillere i 200 kampe. På den måde vil OB stå i stampe ifølge Brix, hvis jeg forstår ham rigtigt.

          Jeg synes derimod, at der er indikationer af, at både BW og Thorborg begge ønsker at hæve klubbens niveau delvist gennem denne fremgangsmåde. BWs argumentation for at hente Gicovic var jo netop, at han kunne være med til at katapultere os et niveau op. Det indikerer, at det ikke kun er forretning. Man vil højere op i rækken. Thorborg har også udtalt, at han er interesseret i at putte flere penge i budgettet, når budget og sportsligt niveau flugter med hinanden. Det forstår jeg på den måde, at hvis man har 5. største budget og ender på 5. eller 4. pladsen, så er Thorborg klar til at putte penge i til næste niveau. Når man så præsterer til det, er han villig til at investere til næste niveau osv. Det vil jo også automatisk udløse større indtægter gennem placering, tilskuertal og europæisk fodbold. Her er salg af spillere naturligvis også en stor drivkraft. Jeg forestiller mig det på den måde, at planen er at have en grundstamme på holdet som er rutinerede. Det ligner i hvert fald BWs strategi med sommerens transfervindue. MH, BP, JT, Gicovic (ikke pga af alder – men bevist niveau), Jebali og BK – bare for at nævne de mest oplagte. Derudover skal der være en række unge spillere i startopstillingen, som har salgspotentiale. Jeg tror, at planen så er at sælge de unge, når de har vist sig nok frem på 1. holdet og har forhåbentligt derigennem har gjort sig salgbare. Talenterne skal langt hen ad vejen være ”gratis” at erstatte, idet de fleste er egen avl. De har naturligvis kostet penge at uddanne på akademiet, men ikke i nærheden af at købe en spiller. De penge man så tjener på disse salg af unge spillere, skal bruges til at forstærke den stamme af spillere, som udgør rygraden på holdet stille og roligt over tid. På den måde vil man i teorien skabe en bedre og bedre stamme, som vil kunne bringe holdet højere og højere op i ligaen.

          Jeg ved godt, at dette er lettere sagt end gjort. Men det er mere for at give et modspil til BrixŽ relativt opgivende og triste syn på OBs fremtid. Jeg tror på, at man med den rigtige sportschef, det rette akademisetup og klubejer kan få OB til at forbedre sig over tid.

          Hvad tænker I? Er jeg blevet fantast efter BWs tilgang ;o)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Har lige hørt Brix og Davidsen. Jeg kan normalt godt lide BrixŽ ”rants”; men jeg synes, at der denne gang argumenteres ud fra et ufuldstændigt billede. BrixŽ hovedpointe er, at den moderne fodboldforretning aldrig gavner fans men kun spillere, agenter og klubejeren. Spillerne er kun på (kort) gennemrejse. BW har selv sagt, at vi skal lære at glæde os over at en (ung) OB-spiller ender i en udenlandsk klub gennem et salg. Unge talenter skal sælges i stedet for at de bliver klubspillere i 200 kampe. På den måde vil OB stå i stampe ifølge Brix, hvis jeg forstår ham rigtigt.

            Jeg synes derimod, at der er indikationer af, at både BW og Thorborg begge ønsker at hæve klubbens niveau delvist gennem denne fremgangsmåde. BWs argumentation for at hente Gicovic var jo netop, at han kunne være med til at katapultere os et niveau op. Det indikerer, at det ikke kun er forretning. Man vil højere op i rækken. Thorborg har også udtalt, at han er interesseret i at putte flere penge i budgettet, når budget og sportsligt niveau flugter med hinanden. Det forstår jeg på den måde, at hvis man har 5. største budget og ender på 5. eller 4. pladsen, så er Thorborg klar til at putte penge i til næste niveau. Når man så præsterer til det, er han villig til at investere til næste niveau osv. Det vil jo også automatisk udløse større indtægter gennem placering, tilskuertal og europæisk fodbold. Her er salg af spillere naturligvis også en stor drivkraft. Jeg forestiller mig det på den måde, at planen er at have en grundstamme på holdet som er rutinerede. Det ligner i hvert fald BWs strategi med sommerens transfervindue. MH, BP, JT, Gicovic (ikke pga af alder – men bevist niveau), Jebali og BK – bare for at nævne de mest oplagte. Derudover skal der være en række unge spillere i startopstillingen, som har salgspotentiale. Jeg tror, at planen så er at sælge de unge, når de har vist sig nok frem på 1. holdet og har forhåbentligt derigennem har gjort sig salgbare. Talenterne skal langt hen ad vejen være ”gratis” at erstatte, idet de fleste er egen avl. De har naturligvis kostet penge at uddanne på akademiet, men ikke i nærheden af at købe en spiller. De penge man så tjener på disse salg af unge spillere, skal bruges til at forstærke den stamme af spillere, som udgør rygraden på holdet stille og roligt over tid. På den måde vil man i teorien skabe en bedre og bedre stamme, som vil kunne bringe holdet højere og højere op i ligaen.

            Jeg ved godt, at dette er lettere sagt end gjort. Men det er mere for at give et modspil til BrixŽ relativt opgivende og triste syn på OBs fremtid. Jeg tror på, at man med den rigtige sportschef, det rette akademisetup og klubejer kan få OB til at forbedre sig over tid.

            Hvad tænker I? Er jeg blevet fantast efter BWs tilgang ;o)
            Jeg synes måske du er lidt positiv på OBs fremtids vegne, men jeg er da sådan set enig med dig i hvad den overordnede strategi må være ift. udvikling af klubben. Det kan da også lykkes at udvikle klubben i en positiv retning på den måde. Hvis man er tydelig i koncept for både akademi og superliga, meget stærke i scouting og gode til at integrere de unge på holdet. Men vi skal også bare være uendeligt meget bedre til det hele end vi har været de sidste 10 år. Jeg tror mere på lysere tider nu end under Hemme, men det er godt nok også en lav bar.

            Jeg tror dog heller ikke Brix er uenig med dig. Jeg opfattede ikke hans rant som en kritik af klubben/strategien/BW, men mere som overordnet frustration over virkeligheden i moderne (europæisk) fodbold. At det hele handler om at tjene penge og kravle et trin op på rangstien. At sælge spillere dyrt for at kunne købe lidt bedre talenter og forhåbentlig sælge dem endnu dyrere. Mere end det handler om at vinde. Hans pointe (som jeg husker den), at der reelt kun er en håndfuld klubber i Europa, der har til hovedformål at vinde (Champions League), er måske en smule sat på spidsen, men jeg kan godt forstå hvor det kommer fra. Jeg deler i hvert fald de fleste af hans frustrationer med fodbolden generelt.
            Last edited by Agbre; 03-10-2022, 17:44.

            Comment


              Jeg er helt enig med Agbre. Kritikken går på selve fodboldens ånd.

              Det er blevet et mål i sig selv at sælge - og helst så ungt som muligt.

              Jeg håber ikke, at Breum bliver et stort salg. Jeg håber, han er med til at vinde mesterskabet for os.

              Ikke at det sker. Men hvis ikke jeg havde det håb, hvorfor så overhovedet se fodbold? Så kunne jeg holde med en aktie i stedet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Jeg er helt enig med Agbre. Kritikken går på selve fodboldens ånd.

                Det er blevet et mål i sig selv at sælge - og helst så ungt som muligt.

                Jeg håber ikke, at Breum bliver et stort salg. Jeg håber, han er med til at vinde mesterskabet for os.

                Ikke at det sker. Men hvis ikke jeg havde det håb, hvorfor så overhovedet se fodbold? Så kunne jeg holde med en aktie i stedet.
                Hvis det skal være realistisk med et OB-mesterskab, skal niveauet løftes på hele holdet. Det er kun penge, der kan udløse det. Det er Brix jo også enig i. Thorborg vil ikke betale lige med det første. Jeg kan ikke se andre muligheder end spillersalg. Så jeg tror altså at det er et nødvendigt onde. På et tidspunkt vil det i teorien blive muligt at spille med om et mesterskab med en “Breum” på holdet ved en langsom økonomisk opadgående spiral. . Desværre er vi der bare ikke endnu.

                Comment


                  Rigtig fin artikel fra i søndags

                  Se her: OB's fans er holdets 12. mand | fyens.dk
                  Når OB's 11 fodboldspillere møder deres modstandere på græsset, er det med engagerede fans på lægterne, som med sange og kampråb løfter holdet det ekstra, det kræver at befinde sig i toppen af Superligaen.

                  Comment


                    Keld Bordinggaard ude med en “lille” kritik af OB

                    https://fyens.dk/artikel/keld-bordin...olds-udvikling

                    En kritik jeg også har været ude med tidligere. Dette var dog inden BW kom til. Syntes det går den rigtige vej nu i små babysteps

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Keld Bordinggaard ude med en “lille” kritik af OB

                      https://fyens.dk/artikel/keld-bordin...olds-udvikling

                      En kritik jeg også har været ude med tidligere. Dette var dog inden BW kom til. Syntes det går den rigtige vej nu i små babysteps
                      Jeg er helt enig i kritikken.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Keld Bordinggaard ude med en “lille” kritik af OB

                        https://fyens.dk/artikel/keld-bordin...olds-udvikling

                        En kritik jeg også har været ude med tidligere. Dette var dog inden BW kom til. Syntes det går den rigtige vej nu i små babysteps
                        Enig i begge dele - både kritik og at det, trods alt, går i den rigtige retning med BW ved roret, der får sat nogle gode ting igang og tydeligvis er formet af over 20 pr i en medlemsejet klub.

                        Comment


                          Brüchmann roser SFÅ udsendelse og OB fan Nicki

                          https://twitter.com/peterbruchmann/s...D&refsrc=email

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Brüchmann roser SFÅ udsendelse og OB fan Nicki

                            https://twitter.com/peterbruchmann/s...D&refsrc=email
                            Det er virkelig også en god udsendelse og nogle både stærke og sjove beretninger omkring hvorfor fodbold er den vigtigste af ikke vigtige ting i livet.
                            Historien omkring dobbelt rejserne i forbindelse med away-tur til Haderslev er jo allerede blevet legendariske her i husstanden. Og fortællinger om personlige møder med Lars Høgh kan jeg aldrig få for mange af.

                            Comment


                              Ved ikke lige, hvor den her passer ind, men her kommer den.
                              Jeg har det seneste års tid lagt mærke til at når der ofte er lagt artikler op på f.eks. bold.dk omkring spillere der ikke spiller i OB er der hvad jeg vurderer 8/10 gange et kampsituationsbillede med en OB spiller.
                              Jeg ser det som en hyldest til vores smukke trøje, som flere gange er blevet hyldet. Så selvom artiklen for mig er ligegyldig, smiler jeg alligevel. Så sent som i dag med artiklen https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ity-er-haabet/ er billedet med 2 OB spillere på.
                              Er jeg den eneste der har lagt mærke til det?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                                Ved ikke lige, hvor den her passer ind, men her kommer den.
                                Jeg har det seneste års tid lagt mærke til at når der ofte er lagt artikler op på f.eks. bold.dk omkring spillere der ikke spiller i OB er der hvad jeg vurderer 8/10 gange et kampsituationsbillede med en OB spiller.
                                Jeg ser det som en hyldest til vores smukke trøje, som flere gange er blevet hyldet. Så selvom artiklen for mig er ligegyldig, smiler jeg alligevel. Så sent som i dag med artiklen https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ity-er-haabet/ er billedet med 2 OB spillere på.
                                Er jeg den eneste der har lagt mærke til det?
                                Jeg har tit tænkt over det samme.

                                Comment

                                Working...
                                X