Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    OS&E er allerede splittet op i fire ben.

    En eventuel investor i OB er vel reelt kun interesseret i fodbolddelen og ikke de andre ben.

    Tror også NT overordnet vil få en bedre OS&E forretning uden S'et (dog golf), så fokusset bliver på hoteldrift, events (konferencer/koncerter) og mad/catering.
    Det er min pointe. Tror du at NT ser på det, som du gør? Hvis det er en 1. divisionsklub, han sælger, må hans salgspris blive noget lavere end en klub i Superligaen. Alene det kunne få ham til at kaste flere gode penge efter dårlige penge.
    Der var en, der svarede mig et sted, at det ville være fint, hvis Thorborg blot var investor og holdt sig meget mere fra det sportslige, som andre ofte gør. Tror du, han vil kunne det?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      OS&E er allerede splittet op i fire ben.

      En eventuel investor i OB er vel reelt kun interesseret i fodbolddelen og ikke de andre ben.

      Tror også NT overordnet vil få en bedre OS&E forretning uden S'et (dog golf), så fokusset bliver på hoteldrift, events (konferencer/koncerter) og mad/catering.
      Kommer vel an på om det er en ny footballmanager der vil spille live eller om det er en reel investor.

      tror det er vist mange gange at det er svært at have en positivt stiftende fodboldklub uden yderligere aktiviteter.

      OS&E blev jo skabt under forbilledet PS&E der har andre aktiviteter der genererer penge til fodbolddelen …
      Investorerne i PS&E er jo proffe investorer der i øvrigt holder sig ude af driften ..

      OS&E ejer og aktiviteter har bare ikke haft samme dygtighed til at følge PS&E ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Ja det ville være drømmen, men er det realistisk? Er du klar over hvor mange penge de skal spytte i kassen? Vi taler om et trecifret millionbeløb og det er bare for at gøre OB til en fast del af top seks.

        ...

        Lige nu, der ligner OB, Albert Arnesen i Matador.
        haha meget god beskrivelse. Nej, jeg tror langt fra det er realistisk, det var bare en tanke/droem kald det hvad du vil og jeg tror faktisk slet ikke at NT har nogen planer om at saelge i den naermeste fremtid.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Kommer vel an på om det er en ny footballmanager der vil spille live eller om det er en reel investor.

          tror det er vist mange gange at det er svært at have en positivt stiftende fodboldklub uden yderligere aktiviteter.

          OS&E blev jo skabt under forbilledet PS&E der har andre aktiviteter der genererer penge til fodbolddelen …
          Investorerne i PS&E er jo proffe investorer der i øvrigt holder sig ude af driften ..

          OS&E ejer og aktiviteter har bare ikke haft samme dygtighed til at følge PS&E ..
          Det er rigtigt, men du kan jo se, at PS&E også er ved at sælge fodbolddelen fra.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er helt med på at OB og Odense godt kunne trænge for at der blev tænkt ud af boksen og at der blev tilført både økonomiske muskler og en masse faglighed ala det de har i FCM eller FCN. Jeg ville bare have det ekstremt stramt med det, hvis vi pludselig skulle hedde Red Bull Odense RB Odense eller RasenBallsport Odense
            Men som det kører nu så er vi steget på lyntoget mod 1. division og lige nu er det kun akademiet jeg kan finde en smule optimisme ved når det kommer til OB.
            Tag ikke fejl jeg ville netop også selv have det svært med det.

            ​​​​​​Jeg ved de har et hold der hedder FC liefering, som fik lov til at beholde sit eget navn og vist også fik tilbuddet om at spille i deres traditionelle dragter, og sådan et tilbud der, det har jeg svært ved at se at vi skulle kunne gøre meget bedre. Og jeg håber at det er noget i den stil man arbejder på nede i Ådalen, fordi divisionerne er fyldte af klubber der engang var store og traditionsrige.

            Og det jeg godt kan lide ved den kæde det er at der er fokus på talentudvikling, så der også er fodboldklubber på Fyn om 10 og 20 år, det er ikke et eller andet baglokale foretagende hvor det handler om hvidvask af penge eller spillerkaruseller, som vi lige pludselig sidder fast i.

            Og som det er nu der er der jo ingen der kan komme med et konkret bud på hvordan vi skal blive en konkurrencedygtig klub. Det tætteste det er en drøm om at der kommer en eller anden Joakim Von And og vil betale regningen og den bliver bare større år efter år, det virker ikke realistisk. Så må folk blive sure fordi man sætter ord på det, men det ville være mere interessant at høre hvad folk ellers har af ønskescenarier?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Det er rigtigt, men du kan jo se, at PS&E også er ved at sælge fodbolddelen fra.
              Mener Dwt ikke fordi investorerne sælger FCK fra den øvrige del af koncernen? Fordi det er en ringere businesscase end den resterende del af koncernen. Altså ikke fordi der er nogen der vil købe FCK ud…
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MiXiM Se indlæg

                haha meget god beskrivelse. Nej, jeg tror langt fra det er realistisk, det var bare en tanke/droem kald det hvad du vil og jeg tror faktisk slet ikke at NT har nogen planer om at saelge i den naermeste fremtid.
                Jeg ved ikke med NT. BW er jo hentet ind til også at skulle finde en udenlandsk samarbejdsklub. Så kan man tro at der er tale om en feeder club til OB, men det ved jeg ærlig talt ikke lige hvad det skulle være for en, især taget i betragtning at OB ser ud til at have hænderne fyldte med at prøve at drive en enkelt klub, så skal man til at dele sin ekspertise med en mindre klub i et andet land, samtidigt med at der er premier league klubber der vil ind og konkurrere i superligaen, det projekt er jeg ikke sikker på at vi slipper godt fra.
                ​​​​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Mener Dwt ikke fordi investorerne sælger FCK fra den øvrige del af koncernen? Fordi det er en ringere businesscase end den resterende del af koncernen. Altså ikke fordi der er nogen der vil købe FCK ud…
                  De vil gerne adskille FCK fra det øvrige PSE, fordi det er noget andre kompetencer man skal bruge for at drive en fodboldklub og et badeland. Derudover så ved de jo også godt at Europa pengene er ved at hakke i og så skal de jo omlægge, hvis jeg ikke husker galt så er det Aston Villa, de har været sat i forbindelse med.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    De vil gerne adskille FCK fra det øvrige PSE, fordi det er noget andre kompetencer man skal bruge for at drive en fodboldklub og et badeland. Derudover så ved de jo også godt at Europa pengene er ved at hakke i og så skal de jo omlægge, hvis jeg ikke husker galt så er det Aston Villa, de har været sat i forbindelse med.
                    Lalandia har værer den sunde del. Fitness var dyr for dem og Fodbold delen afhænger meget af resultater.

                    Comment


                      Aston Villa forbindelsen er vel pga. Johan Lange

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        Aston Villa forbindelsen er vel pga. Johan Lange
                        Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

                        Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Nu ved jeg ikke om du kan forestille dig det, men jeg plejer at springe nyhederne over i forhold til den klub ;-) men nu fandt jeg lige det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...be-fck/7464569

                          Og det giver jo mening. Det er jo det samme for alle fodboldklubber, der skal findes en måde at finansiere en stadig dyrere fodboldklub på. Enten det eller acceptere at man rykker nedad i tabellen.
                          Ja, og den artikel er alligevel 3 et halvt år gammel, så den vil jeg nok ikke stole for meget på.

                          Tænker på vi skal finde noget der er lidt tættere på, men giver dig ret, kan også huske at der var noget da de snakkede om at splitte PS&E op.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Ja, og den artikel er alligevel 3 et halvt år gammel, så den vil jeg nok ikke stole for meget på.

                            Tænker på vi skal finde noget der er lidt tættere på, men giver dig ret, kan også huske at der var noget da de snakkede om at splitte PS&E op.
                            Ja, måske. Men der har også været en corona-krise og det har måske ikke været det bedste tidspunkt at sælge fra, samt at man jo så er struktureret på en sådan en måde at man først skal omstrukturere virksomheden for at kunne sælge til en kæde.

                            Det der for mig er vigtigt er mere hvordan OB har tænkt sig at agere i forhold til det der, det er FCM, FCN, Vejle, Esbjerg, Sønderjyske og potentielt FCK og det virker til at være meget hit n miss, dem der kommer ind i noget ordentligt rykker sig voldsomt fremad og dem der ikke gør de fortryder det. Problemet er jo selvfølgelig at det der bare vil fortsætte og nogle af dem rammer rigtigt og så er de indtil videre gået forbi.

                            Og så er det altså konkurrenter der har erfaring fra at drive fodboldklubber mange niveauer over den danske superliga, jeg er altså ikke sikker på at Albert Arnesen helt er i stand til at kunne tage konkurrencen op.
                            Last edited by Striwetforlivet!; 19-08-2022, 10:39.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Ja, måske. Men der har også været en corona-krise og det har måske ikke været det bedste tidspunkt at sælge fra, samt at man jo så er struktureret på en sådan en måde at man først skal omstrukturere virksomheden for at kunne sælge til en kæde.

                              Det der for mig er vigtigt er mere hvordan OB har tænkt sig at agere i forhold til det der, det er FCM, FCN, Vejle, Esbjerg, Sønderjyske og potentielt FCK og det virker til at være meget hit n miss, dem der kommer ind i noget ordentligt rykker sig voldsomt fremad og dem der ikke gør de fortryder det. Problemet er jo selvfølgelig at det der bare vil fortsætte og nogle af dem rammer rigtigt og så er de indtil videre gået forbi.

                              Og så er det altså konkurrenter der har erfaring fra at drive fodboldklubber mange niveauer over den danske superliga, jeg er altså ikke sikker på at Albert Arnesen helt er i stand til at kunne tage konkurrencen op.
                              Det har SønderjyskE vel ikke mere?
                              Nu er den jo lokalt ejet igen, ligesom vi er.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                                Det har SønderjyskE vel ikke mere?
                                Nu er den jo lokalt ejet igen, ligesom vi er.
                                Ja, der er nemlig nogen af dem der misser, det er blot dem der rammer der går forbi os og ramme det vil de jo gøre engang imellem.

                                Comment

                                Working...
                                X