Oprindeligt indsendt af Agbre
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Jeg tænker også MD havde formuleret det anderledes, hvis vi hentede en alle med det samme kunne udpege som en kæmpe forstærkning. Jeg tolker det også som at der kommer noget eksotisk ind. Kigger man lidt år tilbage på aik's trup, er den også til en vis grad præget af afrikanske spillere, så det kunne måske være det er sådan noget.
Den rigtige betegnelse ville nok mere præcist være “at Hemmingsen har medindflydelse på hvad der sker i vinduet”.
Comment
-
Jeg tænker også MD havde formuleret det anderledes, hvis vi hentede en alle med det samme kunne udpege som en kæmpe forstærkning. Jeg tolker det også som at der kommer noget eksotisk ind. Kigger man lidt år tilbage på aik's trup, er den også til en vis grad præget af afrikanske spillere, så det kunne måske være det er sådan noget.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægTja muligvis har du ret - jeg har tidligere sagt at jeg vil håbe på skandinaviske spillere alene for integrationens skyld og letheden i det med "lokale" spillere. Jeg kan dog godt se at AIK har brugt en del spillere af afrikansk herkomst, så måske BW og MH har en lille "beef" at få snakket igennem. Hvis det bliver en eksotisk spiller som ikke umiddelbart er en klar forstærkning håber jeg på at der er scoutet supergodt på ham og at han passer perfekt i AAs system, men og at der "bare" skal files lidt på ham så han er en stærkt spiller til den nye sæson. MH har dog før markeret i tydelig tale at der blev kikket efter spillere der kan forstærke holdet fra første dag.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægTja muligvis har du ret - jeg har tidligere sagt at jeg vil håbe på skandinaviske spillere alene for integrationens skyld og letheden i det med "lokale" spillere. Jeg kan dog godt se at AIK har brugt en del spillere af afrikansk herkomst, så måske BW og MH har en lille "beef" at få snakket igennem. Hvis det bliver en eksotisk spiller som ikke umiddelbart er en klar forstærkning håber jeg på at der er scoutet supergodt på ham og at han passer perfekt i AAs system, men og at der "bare" skal files lidt på ham så han er en stærkt spiller til den nye sæson. MH har dog før markeret i tydelig tale at der blev kikket efter spillere der kan forstærke holdet fra første dag.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
Synes du at vores hit-rate har været specielt god når det kommer til at hente Skandinaviske spillere de sidste 10 år? Bevares, det er ikke nødvendigvis integrationen der har halter, men det at være Skandinav er et enormt ringe prognostisk parameter hvis man alene skal bedømme ud fra OBs succes på transfermarkedet. Jeg ville elske at få en ny Miti eller Tempo til OB, uagtet at der givet er en større risiko ved at hente spillere uden for kontinentet. Vi skal bestemt ikke hente Afrikanere mm. Blot for at få et mere farverigt holdfoto, men hvor ville det være fedt at få noget netværk med kendskab til nogle spillermarkeder der ligger uden for vores egen middelmådige skandinaviske andedam.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Enig. Syntes bare ikke han ville være “affald”. Det var nu det eneste jeg lige parlementerede imod
Comment
-
Som årene er gået er der også færre og færre spillere i AIK's trup med rene afrikanske pas, så det er måske også den erkendelse AIK er kommet frem til, men der hersker i hvert fald ingen tvivl om at BW må have et netværk i kontinentet. Bliver det en dernede fra, håber jeg også det har været BW's ønske fra hans ansættelse, at OB fik sendt scouts ned i området, så vedkommende er scoutet helt ud til fingerspidserne
Comment
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Hemme og Björn arbejder sammen om vinduet, og tramsferstrategien er jo blevet meldt meget klart ud: Akademi, Danmark, Skandinavien, Europa, resten af verden - i den rækkefølge.
Jeg ville elske en Stor Afrikansk profil. Så betyder det mindre hvor han spiller henne på banen. Succesen for en angriber er altid lettere at bedømme udefra mål.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Vores skandinaviske (- danske) transfers har vel egentlig været blandt de bedre, har de ikke? Grytebust, Thrandarsson, Mickelson og, i hvert fald i starten, Sander har vel alle været over gennemsnittet ift. vores transfers. Måske fordi det faktisk har været nødvendigt med grundig scouting ift. når vi har købt spillere fra Superligaen, hvor det har været baseret på forhåndskendskab.
Lad os bare tage fra Gryte
Gryte, Joan, Fellah, Sander, Aron, Skjelvik, Sveinn, Nico
- Det er vel hvad man kan kalde for hit'n'miss. Jeg synes ikke der er noget entydig mønster - Selv hvis man kigger på dem man har hentet udefra så synes jeg heller ikke at der er noget bestemt mønster.
Generelt synes jeg Aron er lidt ligesom Tverskov - vores MVP, men ikke en spiller vi kommer til at tjene mønt på.Last edited by bjerghest; 27-01-2022, 10:02.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Lad os bare tage fra Gryte
Gryte, Joan, Fellah, Sander, Aron, Skjelvik, Sveinn, Nico
- Det er vel hvad man kan kalde for hit'n'miss. Jeg synes ikke der er noget entydig mønster - Selv hvis man kigger på dem man har hentet udefra så synes jeg heller ikke at der er noget bestemt mønster.
Generelt synes jeg Aron er lidt ligesom Tverskov - vores MVP, men ikke en spiller vi kommer til at tjene mønt på.
Comment
-
Vores største profiler i nyere tid er fra resten af verden. Jeg kan ikke se fidusen i at sætte geografi op som et filter for hvilke spillere, man skal hente. Se FCM og deres brassere, det kører da fint for dem - ligesom det gav oplevelser for os publikum at se vores afrikanske spillere dengang. Hvad er det lige man er bange for? Hvis man ikke mener, man er dygtig nok til at kunne håndtere dem, så må man jo blive det. Mange af os har vel kollegaer fra hele verden i dag - kan ikke se, hvad forskellen til en professionel fodboldspiller er, som tilmed bliver nurset i alle ender og kanter. Næh, jeg vil næsten sige, det er udtryk for racisme at tænke Danmark/Scandinavien førstStriwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Hemme og Björn arbejder sammen om vinduet, og tramsferstrategien er jo blevet meldt meget klart ud: Akademi, Danmark, Skandinavien, Europa, resten af verden - i den rækkefølge."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlægVores største profiler i nyere tid er fra resten af verden. Jeg kan ikke se fidusen i at sætte geografi op som et filter for hvilke spillere, man skal hente. Se FCM og deres brassere, det kører da fint for dem - ligesom det gav oplevelser for os publikum at se vores afrikanske spillere dengang. Hvad er det lige man er bange for? Hvis man ikke mener, man er dygtig nok til at kunne håndtere dem, så må man jo blive det. Mange af os har vel kollegaer fra hele verden i dag - kan ikke se, hvad forskellen til en professionel fodboldspiller er, som tilmed bliver nurset i alle ender og kanter. Næh, jeg vil næsten sige, det er udtryk for racisme at tænke Danmark/Scandinavien først
Comment
Comment