Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Var eftertragtet herinde for halvandet år siden …

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-om-ophaevelse
    "Gratis" kvalitets spillere er altid lidt fristende, men tiden med at hente spillere bare fordi muligheden lige opstår er forhåbentligt forbi. Holdet har fuldstændigt åbentlyse mangler og jeg håber at man sætter alle sejl inde på at finde de rigtige spiller til de rigtige positioner og ikke falder i og henter spillere som en ellers dygtig Babayan når det ikke er dem vi står og mangler.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

      Hvem har vi på venstreback? Hvis Brems var god nok, så havde han fået mere end 2 år i første omgang. Niveauforskellen er for stor mellem Brems og Skjelvik imo
      Er ikke uenig men jeg læste det som om du ville have 11 startspillere og 11 reserver der mere eller mindre var på samme niveau - det vil alt andet lige være svært for et talent at være der med mindre niveauet på holdet var lavt ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Er ikke uenig men jeg læste det som om du ville have 11 startspillere og 11 reserver der mere eller mindre var på samme niveau - det vil alt andet lige være svært for et talent at være der med mindre niveauet på holdet var lavt ..
        I den perfekte verden havde vi også dette, men det ville kræve at vores talenter var de bedste i Danmark og at vi spillede med om Europa.

        Det jeg argumenterede for var en større konkurrence på de forskellige pladser, specielt på VB og HB senere hen. Lige nu er spændet mellem Brems og Skjelvik (alt) for stort - Jeg vil også gerne tilslutte mig dem der mener at Skjelvik kan et eller andet og det har han jo vist flere gange, men der er for langt mellem snapsene og han bliver slet ikke presset af Brems. Det siger en del om niveauet at Kløve, Nico og Østrøm har været prøvet på VB fremfor ham - Og JS kan jo være sikker på sin plads, hvis han ved at han skal konkurrere med 3 spillere som ikke naturligt spiller hans position.

        Reelt så burde du havde en topspiller på hver position og et talent der kan presse dem. Man har muligvis misforstået dette på midtbanen hvor du har mange fine spillere, men ingen gode og så nytter det intet.
        Last edited by bjerghest; 17-01-2022, 23:11.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Så ville talenter nu nok komme langt bag i køen ….
          Jeg har det ligesom bjerghest har skrevet.

          Var Brems god nok så havde han spillet, for JS har ikke leveret på et top 6 niveau.
          Men det tror jeg heller ikke Brems vil komme til, for så havde han fået chancen.

          Men du vil hellere have at vi lader JS spille indtil Brems er på niveau og kan tage over (hvis nogensinde sker) end at hente en ny VB ind som vi gjorde med Nico da Østrøm ikke var løsningen på højre back?

          Det er helt i orden du vil vente og give Brems endnu en chance, men jeg vil bare have kamp om pladserne og det er der ikke på VB endnu.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Er ikke uenig men jeg læste det som om du ville have 11 startspillere og 11 reserver der mere eller mindre var på samme niveau - det vil alt andet lige være svært for et talent at være der med mindre niveauet på holdet var lavt ..
            I mine øjne er planen at vores talenter er reserverne og at de er dygtige nok.

            Jeg vil ikke have 2*11 der er udefra (lige meget om det er verdensklasse talenter - det vil BW heller ikke) jeg vil have at OB er et hold hvor der er 2*11 spillere der kan udfordre hinanden hver dag til træning.
            Hvor man smider JJT på bænker efter en dårlig kamp fordi reservens niveau er bedre end det TK har.
            Eller JS erstattes af RØ fordi han er mindst ligeså god, da vi ikke har en bedre VB.

            Eller en anden spiller smides på bænker fordi han ikke levere over 2,3,4 eller 5 kampe og spilleren på bænker er ligeså god eller har potentiallet til at blive mindst lige så god.

            Jeg siger ikke vi skal bænke JJT efter en dårlig kamp, alle kan have off-dage, men når der tegner sig et mønster.

            Og vi skal som BW ikke være bange for at give unge spillere chancen.

            Comment


              Og lige til info..

              Så siger BW ikke i interviewet med Stemmer fra Ådalen at han vil have et hold af kun nye og unge spillere.

              Han siger bare at vi ikke skal vende os til at mange af dem får 100 eller 150-200 kampe.
              Han vil have en trup hvor der er nogle erfarne spillere de unge kan lære af og læne sig op af.

              Han siger ligeud at han vil have et hold af spillere (4-6 spillere - er min vurdering af det han siger. Kan være flere men nok ikke vildt mange færre) der har omkring 100 kampe og opefter og resten er unge spillere der skal blomstre og læres op af de gamle.
              Der vil også være nogle midt imellem som vi har nu, men der skal ikke være nogen man ikke tror kan sælges (læs: AJA, Opondo, Ryan, måske KL, Kløve og Lieder).
              Jeg tror ikke de har en fremtid og er dem BW siger at vi skal bruge vores budget bedre.

              Som jeg forstod det han sagde ang. transfer og Thorborg, så siger han at han op til hvert vindue skal mødes med NT og snakke om vinduet (i det læser jeg snakke om budget for det kommende vindue) og så rapportere til ham når ting er sket som han gør til EA på alle andre områder.

              Jeg er ikke et sekund i tvivl om at BW får et budget at arbejde ud fra og skal lavere indenfor og så skal han rapportere til NT hvad han gør.
              Kommer der så noget ekstra ordinært f.eks. en Albin Ekdal (læs: spillerens niveau) vi kan hente på leje eller permanent i slutningen af vinduet, så skal han lige forbi NT for at få grønt lys.
              Men BW tror jeg på kan få det til at ske hvis der er rigtigt for OB.

              Jeg er i hvert fald en GLAD OB fan pt.

              Og frygter og glæder mig til de sidste 14 dage af vinduet...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                Jeg har det ligesom bjerghest har skrevet.

                Var Brems god nok så havde han spillet, for JS har ikke leveret på et top 6 niveau.
                Men det tror jeg heller ikke Brems vil komme til, for så havde han fået chancen.

                Men du vil hellere have at vi lader JS spille indtil Brems er på niveau og kan tage over (hvis nogensinde sker) end at hente en ny VB ind som vi gjorde med Nico da Østrøm ikke var løsningen på højre back?

                Det er helt i orden du vil vente og give Brems endnu en chance, men jeg vil bare have kamp om pladserne og det er der ikke på VB endnu.
                Enig. De talenter der er gode nok skal nok få chancen hvis det er det man bestemmer sig for at gøre. Man skal kun gøre kø systemet kort hvis det talent der står i den er god nok eller tæt på. Det kan man i mindst 9/10 tilfælde godt vurdere rimelig hurtigt.

                Det er den eneste måde OB kan gøre det på lige nu hvis de samtidig vil have resultater.

                Og ud af Brems,Breum,Vestergaard,Khemdee og Tarik ser jeg kun Breum være god nok til at slå igennem. Østrøm er i min verden kommet i en anden kategori med 35 kampe allerede som 19 årig. Vi hjælper ingen ved at satse på nogen der bare ikke var gode nok. Hverken dem eller os selv på den lange bane

                Og hvis man ser på det i et andet lys har ca 50% af talenterne de sidste 3 år slået igennem eller blevet solgt. Bare tænk OC,HC,Fenger,Frø,Østrøm og Mathias Jørgensen. Breum er tæt på. Det syntes jeg faktisk er meget godt gået. Så kan jeg sagtens leve med at Brems,Tarik,Vestergaard mfl ikke slår igennem.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Og lige til info..

                  Så siger BW ikke i interviewet med Stemmer fra Ådalen at han vil have et hold af kun nye og unge spillere.

                  Han siger bare at vi ikke skal vende os til at mange af dem får 100 eller 150-200 kampe.
                  Han vil have en trup hvor der er nogle erfarne spillere de unge kan lære af og læne sig op af.

                  Han siger ligeud at han vil have et hold af spillere (4-6 spillere - er min vurdering af det han siger. Kan være flere men nok ikke vildt mange færre) der har omkring 100 kampe og opefter og resten er unge spillere der skal blomstre og læres op af de gamle.
                  Der vil også være nogle midt imellem som vi har nu, men der skal ikke være nogen man ikke tror kan sælges (læs: AJA, Opondo, Ryan, måske KL, Kløve og Lieder).
                  Jeg tror ikke de har en fremtid og er dem BW siger at vi skal bruge vores budget bedre.

                  Som jeg forstod det han sagde ang. transfer og Thorborg, så siger han at han op til hvert vindue skal mødes med NT og snakke om vinduet (i det læser jeg snakke om budget for det kommende vindue) og så rapportere til ham når ting er sket som han gør til EA på alle andre områder.

                  Jeg er ikke et sekund i tvivl om at BW får et budget at arbejde ud fra og skal lavere indenfor og så skal han rapportere til NT hvad han gør.
                  Kommer der så noget ekstra ordinært f.eks. en Albin Ekdal (læs: spillerens niveau) vi kan hente på leje eller permanent i slutningen af vinduet, så skal han lige forbi NT for at få grønt lys.
                  Men BW tror jeg på kan få det til at ske hvis der er rigtigt for OB.

                  Jeg er i hvert fald en GLAD OB fan pt.

                  Og frygter og glæder mig til de sidste 14 dage af vinduet...
                  Jeg må erkende at mit svenske ikke er specielt godt, og at der af den grund var flere ting jeg ikke kunne forstå. Måske p.gr.a. koncentrationssvigt når det det blev vanskeligt.

                  Jeg glæder mig over din vurdering og fortolkning af de dele af samtalen .. det vil sandt at sige også være mærkeligt at hente en kapacitet som BW for derefter at sætte håndjern på ham i form af begrænsninger, og endeløse rækker af møder for at få lov til at udvikle klubben.


                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Jeg må erkende at mit svenske ikke er specielt godt, og at der af den grund var flere ting jeg ikke kunne forstå. Måske p.gr.a. koncentrationssvigt når det det blev vanskeligt.

                    Jeg glæder mig over din vurdering og fortolkning af de dele af samtalen .. det vil sandt at sige også være mærkeligt at hente en kapacitet som BW for derefter at sætte håndjern på ham i form af begrænsninger, og endeløse rækker af møder for at få lov til at udvikle klubben.

                    Det der bliver sagt er (38:35):

                    MD: Nu sagde du tidligere at i forhold til budget skal du have nogle samtaler med ejerskabet, hvor det jo i Sverige var en medlemsejet klub så er det her en erhvervsmand der ejer klart størstedelen af OB og Odense Sport og Event, det er Niels Thorborg, jamen kommer du til at have nogle samtaler med ham omkring det her budget eller hvordan kommer dit samarbejde i det hele taget til at være med ejer og bestyrelsesformanden?

                    BW: Mit billede af det, er at, Niels har jeg kontakt med i alle transfers .. so skulla jeg sega ..

                    MD: Hver eneste transfer? det skal jeg lige forstå eller hvad siger du ..

                    BW: ja, transfers ..

                    MD: (bryder af) Når det handler om transfers ..

                    BW: ja det er noget .. den del af virksomheden, den er han er han på en eller andet måde involveret i .. i det daglige svarer jeg imod Enrico .. (eksempel med sprinklere på bane 3) ..

                    MD får ikke holdt fast og får afklaret ..

                    (39:45):

                    MD: Vil du forsøge og presse ham til at ligge nogle flere midler, tage noget større risiko i forhold til investering i spillere?

                    BW: I min verden så findes der ingen der som der ....(mumler) ..... jeg tror at Niels har en enorm drøm om fremgang for OB. I min verden behøver man ikke presse ham jeg tror bare vi behøver at være dygtige på det vi gør, være dygtige på fodbold, være dygtige på strukturer og være dygtige på at forklare hvorfor vi tager denne beslutning og hvad behøver vi dine (NT´s) midler til .. kan vi forklare Niels effekten af det han gør så bliver det til det her og understøtter det hans drøm og så tror jeg vi har et udviklende samarbejde ..
                    Last edited by Plum; 18-01-2022, 08:08.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Jeg syntes stadigvæk det er lidt mudret hvordan det kommer til at fungere fremadrettet. Man kan kun håbe det bliver udspecificeret senere i et interview

                      Comment


                        Alt om BWs interviews og udtalelser bliver diskuteret i en 2 timers SFÅ podcast

                        https://obstemmer.dk

                        Comment


                          Der skulle ske noget lige om lidt!?!

                          Comment


                            Noget bliver officielt i dag

                            Comment


                              Frækt at lige tease lidt

                              Comment


                                Mon ikke det er ny assistent

                                Comment

                                Working...
                                X