Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    syntes altså du sælger vores spillere for billigt

    fortsætter han udviklingen og bliver ved med at score og lave assists så må man kunne få lidt mere for ham
    Det kan ikke afvises at den kunne snige sig op på 3 mill Euro men tror ikke den kan blive højere. Meeeeen der er lang vej. Der skal flere af disse kampe og mange mål til, selvom rygterne siger at der har været nogen at spørge på ham. Så når MH siger at der er interesse for nogle af vores spillere er det nok ikke helt skævt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Det kan ikke afvises at den kunne snige sig op på 3 mill Euro men tror ikke den kan blive højere. Meeeeen der er lang vej. Der skal flere af disse kampe og mange mål til, selvom rygterne siger at der har været nogen at spørge på ham. Så når MH siger at der er interesse for nogle af vores spillere er det nok ikke helt skævt
      Enig i at der skal mere til .. for lidt defensivt arbejde og for mange fejl .. bare en sammenligning med Falk så er der noget vej selvom Frøkjær kan noget andet ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Det kan ikke afvises at den kunne snige sig op på 3 mill Euro men tror ikke den kan blive højere. Meeeeen der er lang vej. Der skal flere af disse kampe og mange mål til, selvom rygterne siger at der har været nogen at spørge på ham. Så når MH siger at der er interesse for nogle af vores spillere er det nok ikke helt skævt
        det er jeg helt med på - klart han ikke ryger for et kæmpe beløb på baggrund af en 4-5 gode kampe. Der skal sættes en til to gode sæsoner sammen

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Hold nu op med at lave historieforfalskning ved at blive ved med at sprede løgnen om, at der intet fungerende akademi var. Nogle af de spillere som OB smykker sig med, når de taler om procenten af spilleminutter fra akademiet (Kasper Larsen og JJT), er lige præcis blevet fostret på akademiet i de år og op til. Og i samme ombæring kan vi smide folk som Eriksen, Falk, Høegh, Greve, Desler og Christian Sørensen i puljen, de har også haft deres gang på akademiet i de år.

          Kunne mange ting være blevet gjort bedre? Ja, det kunne der helt sikkert, det kan der i øvrigt også stadig i dag, men at hælde det arbejde der blev gjort i de år ned af brættet som inkompetent og ikke fungerende, det er totalt useriøst.

          Virkeligheden er også, at JH var med til at pisse en ret spændende generation af OB talenter på gulvet. Når man ser, hvor folk som Falk, Høegh, Greve og Desler er henne i dag, og hvilken spillertrup han i øvrigt overtog med folk som Bashkim, Emil Larsen etc, så er det faktisk en skændsel hvor lidt vi fik ud af det både sportsligt og økonomisk.

          Det var en offentlig hemmelighed at OB doblede lønnen på Joao Pereira for at kapre ham.

          Det var også fremme at vi meget klart overbød SIF’s løn på Helenius

          Vi lokkede AK til OB ved st tilbyde 250.000kr pr måned .


          Vi lokkede COB væk fra FCN fordi han var stærkt utilfreds med at spille defensiv midt, og så satte vi ham til st udfylde samme rolle i OB .. penge ud ad vinduet.

          Rygtet siger vi gav 1.5-1,75 mill for Kirkeskov ..

          Det var lige et par hurtige eksempler på vi trods alt havde lidt penge at gøre godt med.

          De sidste 10 år har vel 8-10 klubber med samme eller lavere budget præsteret mindst en bedre sæson end vores bedste som er en 5. plads. Eller de er nået pokalfinalen.

          Hvem lykkedes JH at købe som vi tjente lidt penge på?
          Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.
          Last edited by Magge; 07-10-2021, 06:09.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


            Det var en offentlig hemmelighed at OB doblede lønnen på Joao Pereira for at kapre ham.

            Det var også fremme at vi meget klart overbød SIF’s løn på Helenius

            Vi lokkede AK til OB ved st tilbyde 250.000kr pr måned .


            Vi lokkede COB væk fra FCN fordi han var stærkt utilfreds med at spille defensiv midt, og så satte vi ham til st udfylde samme rolle i OB .. penge ud ad vinduet.

            Rygtet siger vi gav 1.5-1,75 mill for Kirkeskov ..

            Det var lige et par hurtige eksempler på vi trods alt havde lidt penge at gøre godt med.

            De sidste 10 år har vel 8-10 klubber med samme eller lavere budget præsteret mindst en bedre sæson end vores bedste som er en 5. plads. Eller de er nået pokalfinalen.

            Hvem lykkedes JH at købe som vi tjente lidt penge på?
            Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.
            Tingager, Zohore, Bashkim, Casper Nielsen, Skulason, Spelmann.

            Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.

            Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Tingager, Zohore, Bashkim, Casper Nielsen, Skulason, Spelmann.

              Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.

              Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.
              Men dem du nævner kom vel også først til efter at Ole spion begyndte at være spion/spejder for os.

              Mange af dem som Magge nævner var jo spillere som JH selv scoutede og hentede ind.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                Men dem du nævner kom vel også først til efter at Ole spion begyndte at være spion/spejder for os.

                Mange af dem som Magge nævner var jo spillere som JH selv scoutede og hentede ind.
                De er alle hentet mens JH har haft det voerordnede ansvar. Ligesom fejlindkøb i hele den periode helt overordnet er JHs ansvar, er gode indkøb det også. Dem jeg nævner er for øvrigt spredt ud over hele perioden, og en del af dem har ikke krævet meget scouting, men har krævet en evaluering af, hvorvidt de har været værd at satse på.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Tingager, Zohore, Bashkim, Casper Nielsen, Skulason, Spelmann.

                  Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.

                  Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.
                  Jo men vi spillede kun til budget et år. Derfor er det mere relevant at stille spørgsmålet om hvad JH kan få af karakter for indkøb/salg/manglende forlængelses delen af jobbet. Jeg vil give ham 02.det er ikke en total katastrofe, men han er ikke ligefrem en Steinline eller PC.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                    Det var en offentlig hemmelighed at OB doblede lønnen på Joao Pereira for at kapre ham.

                    Det var også fremme at vi meget klart overbød SIF’s løn på Helenius

                    Vi lokkede AK til OB ved st tilbyde 250.000kr pr måned .


                    Vi lokkede COB væk fra FCN fordi han var stærkt utilfreds med at spille defensiv midt, og så satte vi ham til st udfylde samme rolle i OB .. penge ud ad vinduet.

                    Rygtet siger vi gav 1.5-1,75 mill for Kirkeskov ..

                    Det var lige et par hurtige eksempler på vi trods alt havde lidt penge at gøre godt med.

                    De sidste 10 år har vel 8-10 klubber med samme eller lavere budget præsteret mindst en bedre sæson end vores bedste som er en 5. plads. Eller de er nået pokalfinalen.

                    Hvem lykkedes JH at købe som vi tjente lidt penge på?
                    Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.
                    Udfra hvad jeg har hørt fra en der er tæt på AK, så tjente han IKKE det beløb i OB og det skulle faktisk også være et godt stykke derfra

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Tingager, Zohore, Bashkim, Casper Nielsen, Skulason, Spelmann.

                      Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.

                      Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.
                      Der er bestemt nogle okay indkøb, men ikke mange som har rykket os væk fra taberslutspillet. De har dog holdt os på okay afstand af nedrykningen.
                      Som heg skrev andet steds så ramte JH vel nogenlunde med 15-20 % af sine indkøb.
                      De seneste 10 sæsoner har mere lignet at vi bare skal overleve fremfor et sats på medaljeslutspillet.
                      1/10 målsætninger indfriet .. hmm det vil godt nok være svært at få det udlagt som bare i nærheden af godkendt.

                      Jeg hører til de få som var knotne over man lod Gryte spille et eneste minut fremfor at sætte OC på mål efter det blev en kendsgerning at han skulle til FCK.
                      Jeg var satme blevet harm hvis man havde hentet en lejesvend dengang, ligesom jeg heller ikke syntes man skal gøre det nu.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Jeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.

                        Tonny må have en klar fornemmelse af hvor vi kan blive bedre på U19 holdet, sådan at vi kan rykke op fra vores U19 til Superliga truppen. Så er spillerne kørt ind i vores spillestil og vi får måske mere for pengene hvis vi køber spillere i 18 års alderen eller yngre. Så kan vi planlægge holdet ud i fremtiden.

                        Det kunne blandt andet værre når vi er i Kroatien og spille turneringer, der kunne godt rende noget rundt der ville være interesseret i at komme til DK og blive fremtidssikret i forhold til uddannelse etc.

                        ​​​​​To styks ungdomsspillere med en indkøbspris på en 5-6 mill stykket.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                          Jeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.

                          Tonny må have en klar fornemmelse af hvor vi kan blive bedre på U19 holdet, sådan at vi kan rykke op fra vores U19 til Superliga truppen. Så er spillerne kørt ind i vores spillestil og vi får måske mere for pengene hvis vi køber spillere i 18 års alderen eller yngre. Så kan vi planlægge holdet ud i fremtiden.

                          Det kunne blandt andet værre når vi er i Kroatien og spille turneringer, der kunne godt rende noget rundt der ville være interesseret i at komme til DK og blive fremtidssikret i forhold til uddannelse etc.

                          ​​​​​To styks ungdomsspillere med en indkøbspris på en 5-6 mill stykket.
                          Jeg skal lige være med, vil du gerne have at OB går ud og henter ungdomsspillere for 5-6 mio. stykket.?
                          Én ting er at hente spillere til de summer til 1. Holdet. Der når vi måske tilbage til. Men noget andet er at hente til u/19 holdet. Der tror jeg vi er meget langt fra. Og det håber jeg da også. Ideen med at hente ungdom ind er jo at vi skal tjene penge på dem, når de slår igennem.

                          Men jeg kan godt lide Ideen om at hente spillere til u/19 holdet generelt. Det har vi jo gjort med succes, i Frø og Fenger bl.a.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                            Jeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.

                            Tonny må have en klar fornemmelse af hvor vi kan blive bedre på U19 holdet, sådan at vi kan rykke op fra vores U19 til Superliga truppen. Så er spillerne kørt ind i vores spillestil og vi får måske mere for pengene hvis vi køber spillere i 18 års alderen eller yngre. Så kan vi planlægge holdet ud i fremtiden.

                            Det kunne blandt andet værre når vi er i Kroatien og spille turneringer, der kunne godt rende noget rundt der ville være interesseret i at komme til DK og blive fremtidssikret i forhold til uddannelse etc.

                            ​​​​​To styks ungdomsspillere med en indkøbspris på en 5-6 mill stykket.
                            Unge er altså bare blevet dyre og eftertragtet. Jeg håber vi stadig plukker rundt i andre regioner og måske lidt fra udlandet. Men om vi kommer til at give sådanne priser for unge spillere sætter jeg mig tvivlende over for. Aab prøver det lige nu. Blandt andet ved Prica. Det er stadig med blandet succes

                            Jeg tror på at vi fortsat skal styrke setuppet omkring akademiet. Det vil sige boliger, trænere, faciliteter, skoler og lønninger. Så vidt jeg er bekendt mistede vi blandt andet ham Isak der spiller i Sønderjyske nu fordi han bla kunne komme til et akademi med spillerboliger/kollegie tilknyttet SønderjyskE. Det er lidt anderledes bygget op i OB omkring Tornbjerg og deres faciliteter. Det koster os nok et 5-10 mill kroners salg eller en superliga spiller.

                            Der er så meget talent på fyn at vi bare skal dyrke dette og styrke dette så de unge ser det som deres bedste mulighed og ikke går på kompromis bare fordi det er OB og nemt og bekvemt. Så kan vi på sigt lave flere salg/superliga spillere hvert år

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                              Jeg skal lige være med, vil du gerne have at OB går ud og henter ungdomsspillere for 5-6 mio. stykket.?
                              Én ting er at hente spillere til de summer til 1. Holdet. Der når vi måske tilbage til. Men noget andet er at hente til u/19 holdet. Der tror jeg vi er meget langt fra. Og det håber jeg da også. Ideen med at hente ungdom ind er jo at vi skal tjene penge på dem, når de slår igennem.

                              Men jeg kan godt lide Ideen om at hente spillere til u/19 holdet generelt. Det har vi jo gjort med succes, i Frø og Fenger bl.a.
                              Si, med salget af OC må der være lidt på kistebunden, til at man kan lave den slags investeringer og henter man ind til U19 så er løningerne også tilsvarende lavere, det kan godt være jeg er helt ude og køre med halm, men hvorfor ikke?

                              Og hvem siger vi skal hente danske talenter? De fynske talenter skal selvfølgelig spille i OB men hvis der ikke er nogen gode venstreback talenter så har jeg intet imod at man henter en 17-årig kroat ind.

                              Lige nu der er vi i defensiven for at udenlandske klubber kommer og skriver med vores talenter, en stærk offensiv er det bedste forsvar.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Unge er altså bare blevet dyre og eftertragtet. Jeg håber vi stadig plukker rundt i andre regioner og måske lidt fra udlandet. Men om vi kommer til at give sådanne priser for unge spillere sætter jeg mig tvivlende over for. Aab prøver det lige nu. Blandt andet ved Prica. Det er stadig med blandet succes

                                Jeg tror på at vi fortsat skal styrke setuppet omkring akademiet. Det vil sige boliger, trænere, faciliteter, skoler og lønninger. Så vidt jeg er bekendt mistede vi blandt andet ham Isak der spiller i Sønderjyske nu fordi han bla kunne komme til et akademi med spillerboliger/kollegie tilknyttet SønderjyskE. Det er lidt anderledes bygget op i OB omkring Tornbjerg og deres faciliteter. Det koster os nok et 5-10 mill kroners salg eller en superliga spiller.

                                Der er så meget talent på fyn at vi bare skal dyrke dette og styrke dette så de unge ser det som deres bedste mulighed og ikke går på kompromis bare fordi det er OB og nemt og bekvemt. Så kan vi på sigt lave flere salg/superliga spillere hvert år
                                I min optik skal vi satse benhårdt på talentudvikling, og det er klart at faciliteterne skal følge med. Der er måske talentmasse nok på Fyn, men desværre er der en del der ender i udlandet og det tror jeg handler om at de ser udviklingspotentialet der som større, det er klart at øger man talentmassen på eksempeltvist u19 så stiger udviklingspotentialet også.

                                Jeg er enig i trænerstaben og udvidelsen af denne, hvor jeg før har argumenteret for at man i den henseende også gerne må rette blikket udenlands for at få folk ind med en lidt anden fodboldfilosofi, der kan præge os i en hensigtsmæssig retning.

                                ​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X