Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det kan ikke afvises at den kunne snige sig op på 3 mill Euro men tror ikke den kan blive højere. Meeeeen der er lang vej. Der skal flere af disse kampe og mange mål til, selvom rygterne siger at der har været nogen at spørge på ham. Så når MH siger at der er interesse for nogle af vores spillere er det nok ikke helt skævt"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 2
Comment
-
Det kan ikke afvises at den kunne snige sig op på 3 mill Euro men tror ikke den kan blive højere. Meeeeen der er lang vej. Der skal flere af disse kampe og mange mål til, selvom rygterne siger at der har været nogen at spørge på ham. Så når MH siger at der er interesse for nogle af vores spillere er det nok ikke helt skævt
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
Hold nu op med at lave historieforfalskning ved at blive ved med at sprede løgnen om, at der intet fungerende akademi var. Nogle af de spillere som OB smykker sig med, når de taler om procenten af spilleminutter fra akademiet (Kasper Larsen og JJT), er lige præcis blevet fostret på akademiet i de år og op til. Og i samme ombæring kan vi smide folk som Eriksen, Falk, Høegh, Greve, Desler og Christian Sørensen i puljen, de har også haft deres gang på akademiet i de år.
Kunne mange ting være blevet gjort bedre? Ja, det kunne der helt sikkert, det kan der i øvrigt også stadig i dag, men at hælde det arbejde der blev gjort i de år ned af brættet som inkompetent og ikke fungerende, det er totalt useriøst.
Virkeligheden er også, at JH var med til at pisse en ret spændende generation af OB talenter på gulvet. Når man ser, hvor folk som Falk, Høegh, Greve og Desler er henne i dag, og hvilken spillertrup han i øvrigt overtog med folk som Bashkim, Emil Larsen etc, så er det faktisk en skændsel hvor lidt vi fik ud af det både sportsligt og økonomisk.
Det var en offentlig hemmelighed at OB doblede lønnen på Joao Pereira for at kapre ham.
Det var også fremme at vi meget klart overbød SIF’s løn på Helenius
Vi lokkede AK til OB ved st tilbyde 250.000kr pr måned .
Vi lokkede COB væk fra FCN fordi han var stærkt utilfreds med at spille defensiv midt, og så satte vi ham til st udfylde samme rolle i OB .. penge ud ad vinduet.
Rygtet siger vi gav 1.5-1,75 mill for Kirkeskov ..
Det var lige et par hurtige eksempler på vi trods alt havde lidt penge at gøre godt med.
De sidste 10 år har vel 8-10 klubber med samme eller lavere budget præsteret mindst en bedre sæson end vores bedste som er en 5. plads. Eller de er nået pokalfinalen.
Hvem lykkedes JH at købe som vi tjente lidt penge på?
Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.Last edited by Magge; 07-10-2021, 06:09.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Det var en offentlig hemmelighed at OB doblede lønnen på Joao Pereira for at kapre ham.
Vi lokkede COB væk fra FCN fordi han var stærkt utilfreds med at spille defensiv midt, og så satte vi ham til st udfylde samme rolle i OB .. penge ud ad vinduet.
Det var lige et par hurtige eksempler på vi trods alt havde lidt penge at gøre godt med.
De sidste 10 år har vel 8-10 klubber med samme eller lavere budget præsteret mindst en bedre sæson end vores bedste som er en 5. plads. Eller de er nået pokalfinalen.
Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.
Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Tingager, Zohore, Bashkim, Casper Nielsen, Skulason, Spelmann.
Derudover har spillere som Tverskov, Grytebust, Laursen x 2 vel også været fine indkøb, der har tjent holdet godt, ligesom Sabbi efterhånden begynder at ligne et godt køb. Beslutningen om ikke at hente en direkte afløser for Grytebust, trods skepsis i fodboldlandet, var også guld værd.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at der i JHs tid var for langt mellem snapsene, når det kommer til indkøb, at der var for mange fuldstændige flops i mellem, alt for stor afhængighed af den enkelte træners præferencer, samt at vi var alt for dårlige til at integrere akademispillere og sammensætte hold, de kunne fungere på. At han slet ikke fik noget ud af pengene synes jeg dog trods alt er for skarpt skåret.
Mange af dem som Magge nævner var jo spillere som JH selv scoutede og hentede ind.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
Men dem du nævner kom vel også først til efter at Ole spion begyndte at være spion/spejder for os.
Mange af dem som Magge nævner var jo spillere som JH selv scoutede og hentede ind.
Comment
-
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Ja man kan nævne Mathias Jørgensen, men der skal man lige tage med at den handel mest af alt skal tilskrives Tonny.
Comment
-
Som heg skrev andet steds så ramte JH vel nogenlunde med 15-20 % af sine indkøb.
De seneste 10 sæsoner har mere lignet at vi bare skal overleve fremfor et sats på medaljeslutspillet.
1/10 målsætninger indfriet .. hmm det vil godt nok være svært at få det udlagt som bare i nærheden af godkendt.
Jeg hører til de få som var knotne over man lod Gryte spille et eneste minut fremfor at sætte OC på mål efter det blev en kendsgerning at han skulle til FCK.
Jeg var satme blevet harm hvis man havde hentet en lejesvend dengang, ligesom jeg heller ikke syntes man skal gøre det nu.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Jeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.
Tonny må have en klar fornemmelse af hvor vi kan blive bedre på U19 holdet, sådan at vi kan rykke op fra vores U19 til Superliga truppen. Så er spillerne kørt ind i vores spillestil og vi får måske mere for pengene hvis vi køber spillere i 18 års alderen eller yngre. Så kan vi planlægge holdet ud i fremtiden.
Det kunne blandt andet værre når vi er i Kroatien og spille turneringer, der kunne godt rende noget rundt der ville være interesseret i at komme til DK og blive fremtidssikret i forhold til uddannelse etc.
To styks ungdomsspillere med en indkøbspris på en 5-6 mill stykket.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlægJeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.
Tonny må have en klar fornemmelse af hvor vi kan blive bedre på U19 holdet, sådan at vi kan rykke op fra vores U19 til Superliga truppen. Så er spillerne kørt ind i vores spillestil og vi får måske mere for pengene hvis vi køber spillere i 18 års alderen eller yngre. Så kan vi planlægge holdet ud i fremtiden.
Det kunne blandt andet værre når vi er i Kroatien og spille turneringer, der kunne godt rende noget rundt der ville være interesseret i at komme til DK og blive fremtidssikret i forhold til uddannelse etc.
Én ting er at hente spillere til de summer til 1. Holdet. Der når vi måske tilbage til. Men noget andet er at hente til u/19 holdet. Der tror jeg vi er meget langt fra. Og det håber jeg da også. Ideen med at hente ungdom ind er jo at vi skal tjene penge på dem, når de slår igennem.
Men jeg kan godt lide Ideen om at hente spillere til u/19 holdet generelt. Det har vi jo gjort med succes, i Frø og Fenger bl.a.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlægJeg så gerne at vi købte ind til U19 istedet for til superliga truppen.
Jeg tror på at vi fortsat skal styrke setuppet omkring akademiet. Det vil sige boliger, trænere, faciliteter, skoler og lønninger. Så vidt jeg er bekendt mistede vi blandt andet ham Isak der spiller i Sønderjyske nu fordi han bla kunne komme til et akademi med spillerboliger/kollegie tilknyttet SønderjyskE. Det er lidt anderledes bygget op i OB omkring Tornbjerg og deres faciliteter. Det koster os nok et 5-10 mill kroners salg eller en superliga spiller.
Der er så meget talent på fyn at vi bare skal dyrke dette og styrke dette så de unge ser det som deres bedste mulighed og ikke går på kompromis bare fordi det er OB og nemt og bekvemt. Så kan vi på sigt lave flere salg/superliga spillere hvert år
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
Jeg skal lige være med, vil du gerne have at OB går ud og henter ungdomsspillere for 5-6 mio. stykket.?
Én ting er at hente spillere til de summer til 1. Holdet. Der når vi måske tilbage til. Men noget andet er at hente til u/19 holdet. Der tror jeg vi er meget langt fra. Og det håber jeg da også. Ideen med at hente ungdom ind er jo at vi skal tjene penge på dem, når de slår igennem.
Men jeg kan godt lide Ideen om at hente spillere til u/19 holdet generelt. Det har vi jo gjort med succes, i Frø og Fenger bl.a.
Og hvem siger vi skal hente danske talenter? De fynske talenter skal selvfølgelig spille i OB men hvis der ikke er nogen gode venstreback talenter så har jeg intet imod at man henter en 17-årig kroat ind.
Lige nu der er vi i defensiven for at udenlandske klubber kommer og skriver med vores talenter, en stærk offensiv er det bedste forsvar.
Comment
-
Unge er altså bare blevet dyre og eftertragtet. Jeg håber vi stadig plukker rundt i andre regioner og måske lidt fra udlandet. Men om vi kommer til at give sådanne priser for unge spillere sætter jeg mig tvivlende over for. Aab prøver det lige nu. Blandt andet ved Prica. Det er stadig med blandet succes
Jeg tror på at vi fortsat skal styrke setuppet omkring akademiet. Det vil sige boliger, trænere, faciliteter, skoler og lønninger. Så vidt jeg er bekendt mistede vi blandt andet ham Isak der spiller i Sønderjyske nu fordi han bla kunne komme til et akademi med spillerboliger/kollegie tilknyttet SønderjyskE. Det er lidt anderledes bygget op i OB omkring Tornbjerg og deres faciliteter. Det koster os nok et 5-10 mill kroners salg eller en superliga spiller.
Der er så meget talent på fyn at vi bare skal dyrke dette og styrke dette så de unge ser det som deres bedste mulighed og ikke går på kompromis bare fordi det er OB og nemt og bekvemt. Så kan vi på sigt lave flere salg/superliga spillere hvert år
Jeg er enig i trænerstaben og udvidelsen af denne, hvor jeg før har argumenteret for at man i den henseende også gerne må rette blikket udenlands for at få folk ind med en lidt anden fodboldfilosofi, der kan præge os i en hensigtsmæssig retning.
Comment
Comment