Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opsummering på de 6 første kampe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    M.h.t. Østrøm, så er nogle af jer håbløst naive. Jeg ved ikke hvad der er Bodega-snak? Man skal i hvertfald være fuld for at se Østrøm, som en god spiller.

    Det minder lidt om debatten fra sidste år, hvor I også var håbløse i forhold til min kritik af Frøkjær.
    Eller som for to år siden, hvor du mente, at vi ville rykke ned med OC på mål, og at vi akut måtte investere i en afløser for Grytebust?

    PS. Din kritik af Frøkjær var også en gang fordrukkent sludder, hans efterfølgende formnedgang desuagtet.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
      Jeg kan udmærket forstå frustrationen efter OBs årlang ørkenvandring, men jeg synes vi som fans skal give Alm og mandskabet mere tålmodighed med hensigt til resultaterne og stillingen. I går var jeg utrolig skuffet efter første halvleg, det var tæt på at jeg ikke ville se anden halvleg. Men heldigvis så jeg også anden halvleg og moralen var jo helt intakt hos mandskabet. Østrøm gør i mine øje fremskridt, han var langt mere aktiv i offensiven, men er til gengæld stadigvæk udfordret defensivt. Sabbi blomstrer, han er vores bedste våben i offensiven, Frøkjær har en god indhop, Thrandarson kæmper som en hest og spiller bolden op til Jebali før vores første mål. Det var bedre sammenspil i sammenligning med vores kamp mod Silkeborg, hvor vi var alt for passiv. Så ja, der er stadigvæk lang vej til vi ser et sammentømmret, vel fungerende mandskab, men vi gør fremskridt. Lad os støtte holdet og træneren, jeg ved det er ikke så nemt med al de forventninger vi som fans nu engang har. Og uden et eller to forstærkninger i dette transfervindue blir det helt sikkert ikke nemmere.
      Jeg er også enig. Jeg ser et OB-hold som tiltaler mig mere end under både Kent og JM. Det føles som om alle mand lige er trådt 5-6 meter frem på banen og det koster selvfølgelig lidt scoringer imod os, men omvendt ser vi os heller ikke mast tilbage og sparke bolde ud af feltet.
      Vi har stadig flere ting som ikke hænger sammen og som nok også vil kræve nye spillere før det bliver rigtig godt, men jeg synes egentlig det ser fint ud mere end det ser skidt ud allerede nu og spillerne kæmper røven ud af bukserne for at få det til at lykkedes. Om det er nok til top 6 i år ved jeg ikke og det fylder heller ikke så meget for mig. Det vigtigste er at jeg ser en udvikling og at jeg kan fornemme vi er på vej fremad igen. Det er for tidligt at sige noget om hvorvidt vi er det endnu, men jeg fornemmer spillerne giver den en ekstra skalle indtil videre, idet de nu er en del af et projekt med konkrete mål og delmål. Holdet mangler dog lidt kvalitet på backs og på midtbanen. Derudover har Alm en stor udfordring i at få sammensat offensiven tilstrækkeligt. Her har vi mange spillere med høj kvalitet, men det til trods har vi problemer med at lave mål.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Mit forsvar af disse spillere gik i første omgang ud på at en syntes de ikke engang var god nok til 1. Div

        Men er da ikke vanvittig uenig med dig. Da Tverskov var ude havde vi superligaens dårligste defensiv. Nu er det vel bund 4 mest pga vores backs
        Der blev skrevet at de ikke forstærker et 1.div hold….. underforstået at niveauet ca er der, og bestemt ikke til den bedste række. Vel derfor OB år efter år er i nedrykningsfare, trods ret dyre angribere…. I og med du skriver alle dem jeg nævner, så er Kasper Larsen vel også en del af den pulje, da det bla var ham jeg nævnte. Forsvar du dem bare, de er bare slet ikke gode nok.
        Last edited by jojo; 22-08-2021, 23:00.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

          Der blev skrevet at de ikke forstærker et 1.div hold….. underforstået at niveauet ca er der, og bestemt ikke til den bedste række. Vel derfor OB år efter år er i nedrykningsfare, trods ret dyre angribere…. I og med du skriver alle dem jeg nævner, så er Kasper Larsen vel også en del af den pulje, da det bla var ham jeg nævnte. Forsvar du dem bare, de er bare slet ikke gode nok.
          Vi har vel reelt kun været i nedryknings fare i 2013 da man hentede Ove P. Men ja vi er ikke gode nok til top 6 men dog så gode at ligastatus ikke er i fare, og netop fordi vi hverken er det ene eller det andet så
          er der ikke et øje uden for Fyn som giver 2 potter lunken pis for OB hvilket også gør at vi har svært ved at hente selv middelmådige spillere med mindre vi overbyder på lønnen.
          Som jeg beskrev i en anden tråd så ligner det NT er fuld tilfreds med blot at bevare os i ligaen men i bedste TV-Shop stil oversælger produktet for at holde sponsorere og TV varme.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #35
            Overværede dagens træning

            Alle der startede i lørdags blev aflastet og var i styrkerummet. Så dagens træning var fyldt godt op med U19 spillere samt et par stykker fra U17 bla Elias Hansborg. Det var sjovt at se den bette knægt danne frontduo med det store skur til Kjerrumgaard. Men de klarede det fint og Kjerrumgaard scorede et par fantastiske mål.
            Brems havde efter træningen en længere samtale med AA

            Midt under træningen kommer Kadrii ned fra styrkerummet på banen og kalder AA til side hvor de står ca 15-20 min og snakker. Kadrii lignede bestemt en der havde noget på hjertet. Ved ikke hvad samtalen gik ud på men de delte ihverfald ikke madopskrifter. HH stod så for træningen.

            Hemmingsen så kun halvdelen af træningen og snakkede i telefon det meste af tiden. Dette er ikke normalt. Han plejer normalvis at overvære det hele og snakker sjældent i telefon. Han gik ihverfald i raske skridt mod kontoret lige pludselig. Så her sidst i transfervinduet udleder jeg at han nok bare skulle på lokum. For det er jo noget man har set historisk set at man skal til tider efter kaffe og wienerbrød.

            Kasper Larsen deltog fuldt ud og hans udeblivelse i weekenden må have skyldes sygdom. Da jeg gik hjemad kom Hylle og Ryan kørende ind i gårdspladsen med en fysisk træner. Så de har nok været til noget special genoptræning et sted.

            I spillet 10 mod 10 viste Lieder sin dårlige side/vindermentalitet og skældte ud til højre og venstre da HH annulerede hans flotte 2-0 mål for offside. Det kunne han slet ikke acceptere og var meget højlydt omkring det resten af træning. De unge fik også en ordentlig opsang hvis de ikke var 100% på. Den mand vil bare vinde. Og helst med sig selv i spidsen. På den ene side er det forfriskende at se den mentalitet i søde og rare Ådalen men det bliver også lidt skingert til tider når man er SÅ selvvisk som han er.

            Frø var outstanding idag igen og Kjerrumgaard imponerede mig for første gang sådan rigtigt. Han lavede lækre ting og et godt mål. Der fik jeg sgu en lille forhåbning om at han muligvis kan blive superliga spiller

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Vi har vel reelt kun været i nedryknings fare i 2013 da man hentede Ove P. Men ja vi er ikke gode nok til top 6 men dog så gode at ligastatus ikke er i fare, og netop fordi vi hverken er det ene eller det andet så
              er der ikke et øje uden for Fyn som giver 2 potter lunken pis for OB hvilket også gør at vi har svært ved at hente selv middelmådige spillere med mindre vi overbyder på lønnen.
              Som jeg beskrev i en anden tråd så ligner det NT er fuld tilfreds med blot at bevare os i ligaen men i bedste TV-Shop stil oversælger produktet for at holde sponsorere og TV varme.
              Syntes bare at det bedre ud nu, med skærpelse af det sportlige setup, flere resourcer til talent afdelingen og ansættelse af en sportsdirektør.
              Det er jo også muligt der bliver tilført flere midler når sportdirektøren tiltræder og vores nye træner har afprøvet truppen i forskellige opstillinger.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Overværede dagens træning

                Alle der startede i lørdags blev aflastet og var i styrkerummet. Så dagens træning var fyldt godt op med U19 spillere samt et par stykker fra U17 bla Elias Hansborg. Det var sjovt at se den bette knægt danne frontduo med det store skur til Kjerrumgaard. Men de klarede det fint og Kjerrumgaard scorede et par fantastiske mål.
                Brems havde efter træningen en længere samtale med AA

                Midt under træningen kommer Kadrii ned fra styrkerummet på banen og kalder AA til side hvor de står ca 15-20 min og snakker. Kadrii lignede bestemt en der havde noget på hjertet. Ved ikke hvad samtalen gik ud på men de delte ihverfald ikke madopskrifter. HH stod så for træningen.

                Hemmingsen så kun halvdelen af træningen og snakkede i telefon det meste af tiden. Dette er ikke normalt. Han plejer normalvis at overvære det hele og snakker sjældent i telefon. Han gik ihverfald i raske skridt mod kontoret lige pludselig. Så her sidst i transfervinduet udleder jeg at han nok bare skulle på lokum. For det er jo noget man har set historisk set at man skal til tider efter kaffe og wienerbrød.

                Kasper Larsen deltog fuldt ud og hans udeblivelse i weekenden må have skyldes sygdom. Da jeg gik hjemad kom Hylle og Ryan kørende ind i gårdspladsen med en fysisk træner. Så de har nok været til noget special genoptræning et sted.

                I spillet 10 mod 10 viste Lieder sin dårlige side/vindermentalitet og skældte ud til højre og venstre da HH annulerede hans flotte 2-0 mål for offside. Det kunne han slet ikke acceptere og var meget højlydt omkring det resten af træning. De unge fik også en ordentlig opsang hvis de ikke var 100% på. Den mand vil bare vinde. Og helst med sig selv i spidsen. På den ene side er det forfriskende at se den mentalitet i søde og rare Ådalen men det bliver også lidt skingert til tider når man er SÅ selvvisk som han er.

                Frø var outstanding idag igen og Kjerrumgaard imponerede mig for første gang sådan rigtigt. Han lavede lækre ting og et godt mål. Der fik jeg sgu en lille forhåbning om at han muligvis kan blive superliga spiller
                Var Sander Svendsen til stede? Han skulle jo starte træning i dag, efter en mindre ferie.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                  Var Sander Svendsen til stede? Han skulle jo starte træning i dag, efter en mindre ferie.
                  Nej Sander var ikke til stede i Ådalen. Og han spillede ikke igår for Odds. Så… Godt spørgsmål. Kan han være i karantæne?

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Overværede dagens træning

                    Alle der startede i lørdags blev aflastet og var i styrkerummet. Så dagens træning var fyldt godt op med U19 spillere samt et par stykker fra U17 bla Elias Hansborg. Det var sjovt at se den bette knægt danne frontduo med det store skur til Kjerrumgaard. Men de klarede det fint og Kjerrumgaard scorede et par fantastiske mål.
                    Brems havde efter træningen en længere samtale med AA

                    Midt under træningen kommer Kadrii ned fra styrkerummet på banen og kalder AA til side hvor de står ca 15-20 min og snakker. Kadrii lignede bestemt en der havde noget på hjertet. Ved ikke hvad samtalen gik ud på men de delte ihverfald ikke madopskrifter. HH stod så for træningen.

                    Hemmingsen så kun halvdelen af træningen og snakkede i telefon det meste af tiden. Dette er ikke normalt. Han plejer normalvis at overvære det hele og snakker sjældent i telefon. Han gik ihverfald i raske skridt mod kontoret lige pludselig. Så her sidst i transfervinduet udleder jeg at han nok bare skulle på lokum. For det er jo noget man har set historisk set at man skal til tider efter kaffe og wienerbrød.

                    Kasper Larsen deltog fuldt ud og hans udeblivelse i weekenden må have skyldes sygdom. Da jeg gik hjemad kom Hylle og Ryan kørende ind i gårdspladsen med en fysisk træner. Så de har nok været til noget special genoptræning et sted.

                    I spillet 10 mod 10 viste Lieder sin dårlige side/vindermentalitet og skældte ud til højre og venstre da HH annulerede hans flotte 2-0 mål for offside. Det kunne han slet ikke acceptere og var meget højlydt omkring det resten af træning. De unge fik også en ordentlig opsang hvis de ikke var 100% på. Den mand vil bare vinde. Og helst med sig selv i spidsen. På den ene side er det forfriskende at se den mentalitet i søde og rare Ådalen men det bliver også lidt skingert til tider når man er SÅ selvvisk som han er.

                    Frø var outstanding idag igen og Kjerrumgaard imponerede mig for første gang sådan rigtigt. Han lavede lækre ting og et godt mål. Der fik jeg sgu en lille forhåbning om at han muligvis kan blive superliga spiller
                    Lieders opførsel overrasker mig ikke. Som set i interviews og kampene er han meget selvovervurderende, ikke holdspiller og spiller kun for Lieder A/S. Efter min mening ikke en type at samle på i OB !

                    Comment


                      #40
                      Lieder har også på en eller anden måde skubbet hans medspillere væk, når han har scoret et mål. Meget mærkelig handling.. Vil gerne bare have ham væk - tydeligvis ikke en teamplayer.

                      Comment


                        #41
                        Jeg kan se jeg ikke er den eneste der ikke er begejstret for JJT. Han er konstant skadet, klejn og uden karisma - dvs lige så kedelig som resten af truppen. Han er for gammel til at være talent, og jeg er bange for han aldrig bliver bedre. I OB-trøjen vel at mærke. For det kan være han kunne blomstre andre steder, ligesom Desler og Greve.

                        Som andre skriver bliver vi ikke top seks-klub uden top seks-spillere. Det er egentlig ret enkelt. En vej derhen kunne være at følge “strategien” om at bruge egne talenter i stedet for at sælge de bedste unge spillere til Red Bull New York når de er 13 år gamle.
                        Last edited by fynsland_85; 27-08-2021, 05:58.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Jeg kan se jeg ikke er den eneste der ikke er begejstret for JJT. Han er konstant skadet, klejn og uden karisma - dvs lige så kedelig som resten af truppen. Han er for gammel til at være talent, og jeg er bange for han aldrig bliver bedre. I OB-trøjen vel at mærke. For det kan være han kunne blomstre andre steder, ligesom Desler og Greve.

                          Som andre skriver bliver vi ikke top seks-klub uden top seks-spillere. Det er egentlig ret enkelt.
                          Det er flere gange vist at hold kan vinde mesterskaber (og komme i top 6) uden at have spillerne til det en for en. Men hvis man kan lave et hold af spillerne så kan der ske ting og sager ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                            Jeg kan se jeg ikke er den eneste der ikke er begejstret for JJT. Han er konstant skadet, klejn og uden karisma - dvs lige så kedelig som resten af truppen. Han er for gammel til at være talent, og jeg er bange for han aldrig bliver bedre. I OB-trøjen vel at mærke. For det kan være han kunne blomstre andre steder, ligesom Desler og Greve.

                            Som andre skriver bliver vi ikke top seks-klub uden top seks-spillere. Det er egentlig ret enkelt. En vej derhen kunne være at følge “strategien” om at bruge egne talenter i stedet for at sælge de bedste unge spillere til Red Bull New York når de er 13 år gamle.
                            Jeg har længe ikke været specielt begejstret over JJT der ud over at have store mangler fysisk, bare har for få afgørende aktioner imo., særligt offensivt som vel er hans force.

                            det sagt synes jeg også at vi under Alm har fået at se det bedste fra JJT siden han fik sit lille gennembrud under Ove, og jeg synes det er tydeligt at se at han er vokset 5 cm. som anføre - det klæder ham meget. De to 6’ere i Alms system er så afgørende for vores spil, og jeg er stadig ikke overbevist om at JJT er den rigtige, men i hvad der for mig at se er en opbygnings-sæson er jeg egentligt parat til at se hvordan ham og Aron præstere over en sæson hvor de forhåbentligt kan holde sig rimeligt skadesfri.

                            det jeg savner er en 3. 6’er i truppen som kan skærpe konkurrencen og gøre at vi ikke er så sårbare ved skader til JJT og Aron, for hverken Kløve eller Okosun er løsningen her.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                              Jeg har længe ikke været specielt begejstret over JJT der ud over at have store mangler fysisk, bare har for få afgørende aktioner imo., særligt offensivt som vel er hans force.

                              det sagt synes jeg også at vi under Alm har fået at se det bedste fra JJT siden han fik sit lille gennembrud under Ove, og jeg synes det er tydeligt at se at han er vokset 5 cm. som anføre - det klæder ham meget. De to 6’ere i Alms system er så afgørende for vores spil, og jeg er stadig ikke overbevist om at JJT er den rigtige, men i hvad der for mig at se er en opbygnings-sæson er jeg egentligt parat til at se hvordan ham og Aron præstere over en sæson hvor de forhåbentligt kan holde sig rimeligt skadesfri.

                              det jeg savner er en 3. 6’er i truppen som kan skærpe konkurrencen og gøre at vi ikke er så sårbare ved skader til JJT og Aron, for hverken Kløve eller Okosun er løsningen her.
                              En 3. 6’er kunne være Robin ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                                Jeg kan se jeg ikke er den eneste der ikke er begejstret for JJT. Han er konstant skadet, klejn og uden karisma - dvs lige så kedelig som resten af truppen. Han er for gammel til at være talent, og jeg er bange for han aldrig bliver bedre. I OB-trøjen vel at mærke. For det kan være han kunne blomstre andre steder, ligesom Desler og Greve.

                                Som andre skriver bliver vi ikke top seks-klub uden top seks-spillere. Det er egentlig ret enkelt. En vej derhen kunne være at følge “strategien” om at bruge egne talenter i stedet for at sælge de bedste unge spillere til Red Bull New York når de er 13 år gamle.
                                Jeg følger bare op på den Mathias Jørgensen. Han var et kongesalg. 15 mill og ligner ikke en der bliver til det store. Havde vi beholdt ham indtil nu vil jeg vurdere han havde siddet på bænken og været få småpenge værd. Nogle gange skal man også smede mens jernet er varmt

                                Comment

                                Working...
                                X