Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Hvis vi ender i konflikt med nedrykningsstregen så er det vores egen fortjeneste, vi har et hold der ikke burde komme dertil, så hvis vi gør, så er det ligefør vi fortjener at rykke ned, det tror jeg dog heller ikke vi gør.

    Jeg kommer aldrig til at holde med FCK, det kan jeg ganske enkelt ikke, mit hjerte tillader ikke den slags, det er meget dybtfølt, selv hvis jeg ville, det er ganske enkelt forkert, det siger samtlige fibre i kroppen.

    Jeg er bestemt heller ikke glad for FC Midtjylland og det er et langt stykke henad vejen, det samme produkt, de to FC hold. Det er bare noget ekstra vammelt over FCK og det har der alle dage været og det vil der alle dage være.

    ​​​​
    Så er vi jo bare forskellige.
    Superligaen er bare så forbandet tæt at et par skader og noget stolpe ud kan få dig til at rykke ned. Og FCK/FCM spiller alligevel i en anden liga end os og min kærlighed til OB overstiger langt mit had til FCK. Så jeg havde helst set en FCK sejr. Uden dog at holde med dem..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Så er vi jo bare forskellige.
      Superligaen er bare så forbandet tæt at et par skader og noget stolpe ud kan få dig til at rykke ned. Og FCK/FCM spiller alligevel i en anden liga end os og min kærlighed til OB overstiger langt mit had til FCK. Så jeg havde helst set en FCK sejr. Uden dog at holde med dem..
      Jeg kunne aldrig mistænke dig for at holde med FCK, du er jo et ordentligt menneske.du minder mig overhovedet ikke om Lars Seier :-D :-D

      Jeg kan ikke se os rykke ned, vi ender på 6 - 9 pladsen, Vejle ryger og så bliver det Sønderjyske eller AGF.

      Jeg er ikke sikker på at FCK spiller så meget i en liga over os ihvertfald ikke særligt længe. Hele deres forretning er bygget op omkring deres Europa penge og de bliver mindre og sværere og sværere at få fat i, tilgengæld skylder de over en milliard kroner væk.

      FC Midtjylland kan potentielt blive et kæmpe problem, de har setuppet til at kunne etablere et monopol over Superligaen, det må helst ikke ske, forhåbentligt kommer der noget lovgivning der holder fodbolden konkurrencedygtig, det er ihvertfald et stort ønske fra flere af fodbold forbundene rundt om i Europa.

      Nu skal SønderjyskE så også til at duellere i toppen af fodbold med deres Serie A penge.
      ​​​​​​Gad vide hvor det ender for OB?

      ​​​​


      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Jeg kunne aldrig mistænke dig for at holde med FCK, du er jo et ordentligt menneske.du minder mig overhovedet ikke om Lars Seier :-D :-D

        Jeg kan ikke se os rykke ned, vi ender på 6 - 9 pladsen, Vejle ryger og så bliver det Sønderjyske eller AGF.

        Jeg er ikke sikker på at FCK spiller så meget i en liga over os ihvertfald ikke særligt længe. Hele deres forretning er bygget op omkring deres Europa penge og de bliver mindre og sværere og sværere at få fat i, tilgengæld skylder de over en milliard kroner væk.

        FC Midtjylland kan potentielt blive et kæmpe problem, de har setuppet til at kunne etablere et monopol over Superligaen, det må helst ikke ske, forhåbentligt kommer der noget lovgivning der holder fodbolden konkurrencedygtig, det er ihvertfald et stort ønske fra flere af fodbold forbundene rundt om i Europa.

        Nu skal SønderjyskE så også til at duellere i toppen af fodbold med deres Serie A penge.
        ​​​​​​Gad vide hvor det ender for OB?

        ​​​​



        Eneste sted vi kan skille os ud fremover er at have et fantastisk akademi bygget op omkring 110-120 klubber fra øens hold. Hvis man kan ligge 10-15% oven i det man gør nu og holde på talenterne bedre end tidligere har man en reel chance for at udvikle sig til et mini FCN som år efter år spytter flere Breums,Frøkjærs og OCs ud end vi før har set. Det anser jeg som realistisk. The best is yet to come
        Så er det bare OBs forbandede ansvar at få dem solgt alle sammen for store penge, så vi kan holde hamsterhjulet igang og derved få råd til endnu større profiler til at støtte alle de unge.

        Jeg har personligt svært ved at se Sdj komme op i det lag uden kæmpe underskud i forretningen. Og det vil i det lange løb efterlade dem et skidt sted når onklen smutter

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



          Eneste sted vi kan skille os ud fremover er at have et fantastisk akademi bygget op omkring 110-120 klubber fra øens hold. Hvis man kan ligge 10-15% oven i det man gør nu og holde på talenterne bedre end tidligere har man en reel chance for at udvikle sig til et mini FCN som år efter år spytter flere Breums,Frøkjærs og OCs ud end vi før har set. Det anser jeg som realistisk. The best is yet to come
          Så er det bare OBs forbandede ansvar at få dem solgt alle sammen for store penge, så vi kan holde hamsterhjulet igang og derved få råd til endnu større profiler til at støtte alle de unge.

          Jeg har personligt svært ved at se Sdj komme op i det lag uden kæmpe underskud i forretningen. Og det vil i det lange løb efterlade dem et skidt sted når onklen smutter
          Hvor tit sælger en midter/bund klub en spiller for et anseeligt beløb?
          Der er umådelig lang vej til OB bliver en klub som får store summer for sine spillere kontunerligt. Der vil
          komme nogle enkelte gode salg med nogle år imellem.

          Du er af gode grunde tættere på vores talenter end mig, kan du udpege nogle fra vores U hold sol ligner klare salg i + 20 mill klassen i den kommende tid?

          Hvilke spillere i ligatruppen ligner kommende stor salg og som kan være med til at bygge grundstenene til at vi kan blive en klub som kan tillade sig at stå fast og få de høje priser for spillerne?
          Last edited by Magge; 18-10-2021, 07:27.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Hvor tit sælger en midter/bund klub en spiller for et anseeligt beløb?
            Der er umådelig lang vej til OB bliver en klub som får store summer for sine spillere kontunerligt. Der vil
            konne nogle enkelte gode salg med nogle år imellem.
            Jeg forventer faktisk at vi får nogle spændende spillere fremover der er inde over U21. Selv hvis de ikke er kan de sagtens være 7,5-15 mill kroner værd.
            Her snakker jeg om vores unge der spiller kontinuerligt på 1. Holdet. Jeg tror du ville blive overrasket.
            Danmark er virkelig blevet et “hot” land hvor der er stort fokus fra udlandet. Lige så snart de store klubber kommer på fode økonomisk igen, vil der blive købt ind i superligaen som aldrig før. Og det kan vi godt blive en del af hvis vi spiller god fodbold og har spillere der kan noget ekstraordinært

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Jeg forventer faktisk at vi får nogle spændende spillere fremover der er inde over U21. Selv hvis de ikke er kan de sagtens være 7,5-15 mill kroner værd.
              Her snakker jeg om vores unge der spiller kontinuerligt på 1. Holdet. Jeg tror du ville blive overrasket.
              Danmark er virkelig blevet et “hot” land hvor der er stort fokus fra udlandet. Lige så snart de store klubber kommer på fode økonomisk igen, vil der blive købt ind i superligaen som aldrig før. Og det kan vi godt blive en del af hvis vi spiller god fodbold og har spillere der kan noget ekstraordinært
              Ja salg i 7-10 mill klassen og nogle enkelte hvert 3-4 år på 15-20 måske 25 mill flytter os kun marginalt fremad.

              Lige pt er Frø godt kørende men der skal mere til før han ryger voldsomt i vejret, samme med Sabbi. De skal også kunne præstere mod andre end Vejle, Helsingør og Sønderjydske.
              Breum ser spændende ud men vi skal også turde satse mere på en spiller som ham, det er jo håbløst at skifte Kløve ind i går fremfor Breum.

              Vi har nogle spændende målmænd som kan blive gode salg i de kommende år.
              Forsvarere har vi intet af som kan sælges eller enddog få bare en smule spilletid.

              Det er dyrt at være bundhold og det afspejler sig ofte også på de priser man får for sine spillere.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



                Eneste sted vi kan skille os ud fremover er at have et fantastisk akademi bygget op omkring 110-120 klubber fra øens hold. Hvis man kan ligge 10-15% oven i det man gør nu og holde på talenterne bedre end tidligere har man en reel chance for at udvikle sig til et mini FCN som år efter år spytter flere Breums,Frøkjærs og OCs ud end vi før har set. Det anser jeg som realistisk. The best is yet to come
                Så er det bare OBs forbandede ansvar at få dem solgt alle sammen for store penge, så vi kan holde hamsterhjulet igang og derved få råd til endnu større profiler til at støtte alle de unge.

                Jeg har personligt svært ved at se Sdj komme op i det lag uden kæmpe underskud i forretningen. Og det vil i det lange løb efterlade dem et skidt sted når onklen smutter
                Platek familien kan sagtens smide 150 millioner årligt i Sønderjydske og gøre det til en rentabel forretning, de ejer nemlig også Spezia som spiller i den italienske Serie A, ved at købe sønderjydske sørger Spezia for at have en fod indenfor på det danske marked, på den måde kan de købe danske og andre spillere, der måske kan blive serie A spillere og sende dem til Sønderjylland, for så at hive dem til Spezia hvis de slår igennem, transfer priserne er nemlig stukket helt af, der er rigtigt mange penge at spare ved at gøre sådan, hvis de samtidigt spiller europæisk, hvilket de vil gøre med 150 millioner om året, så kommer det også til at betyde noget for priserne på de spillere der ikke bliver gode nok til at ryge til Spezia.

                Jeg er helt sikker på at akademiet. (jeg ligesom du, mener at Tonny H er den største signing vi har gjort, måske i min levetid) kommer til at blive essentielt, men det kommer slet ikke til at være i nærheden af at gøre os konkurrencedygtige, FC Midtjylland har deres guldmine, Brøndby har deres masterclass, Aab Nordkraft, FCN RTD og FCK udvider også deres akademi.

                Her er hvad jeg tror der kommer til at ske, jeg tror vi bliver opkøbt af et konglomerat eller en ejer med flere klubber, jeg synes det allerede ligger i kortene med BW ansættelse, og det er også en af hans opgaver at finde en samarbejdsklub, men det er ikke nærmere defineret hvad det dækker over, fordi vi ganske enkelt ikke er i nærheden af at have en økonomi hvor vi kan konkurrere, vi ligger på omkring 40 mill om året og du skal op på cirka 150 - 175 årligt for at kunne konkurrere, i forhold til Bjørns udmelding om OB som mesterskabsklub, det er Iøvrigt værd at notere sig når folk beder om forstærkninger til førsteholdet, en signing til 10 mill kommer ikke til at sikre OB en top 6 placering.

                vi passer også til profilen for den slags opkøb.

                Af samtlige klubber, en ejer med flere klubber kan købe der er OB nok den absolut mest oplagte klub, måske AGF kan konkurrere. Jeg har lige set det med min gamle favorit klub i England, Newcastle, en klub der ligner OB på mange måder.

                Du får en traditionsklub med et massivt opland, der findes ingen konkurrent til OB på Fyn, hvis man kigger på FC Midtjylland, så kan man på trods af deres seneste succes, knapt nok hive folk på stadion, det samme vil blive historien i Haderslev, havde OB haft halvdelen af den sportslige succes man har haft i Herning så ville Odense Stadion være alt for lille.

                Samtidigt så får du en fanskare der ikke har vundet et mesterskab siden 1989 og som virkelig gerne vil have et succesfuld OB hold, kommer du ind i OB imorgen og investerer så OB bliver konkurrencedygtigt, så har du stortset frit slag i bolledejen, der kommer ikke til at være de store kritiske røster.

                Der er investeret i Infrastrukturen, både i skabelsen af akademi, klubhus og træningsfaciliteter.

                Det eneste der reelt taler imod, det er at Odense skal have et nyt stadion samt OSE strukturen i selskabet.

                Jeg siger at OB kommer til at indgå i et netværk af klubber.
                ​​​​

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg



                  Jeg kan ikke se os rykke ned, vi ender på 6 - 9 pladsen, Vejle ryger og så bliver det Sønderjyske eller AGF.


                  Nu skal SønderjyskE så også til at duellere i toppen af fodbold med deres Serie A penge.
                  ​​​​​​Gad vide hvor det ender for OB?

                  ​​​​

                  Svært at spå om fremtiden, men vi er ikke bedre end AGF. De kommer i gang. Vi er nok kun marginalt bedre end Haderslev, så her kan stolpe ind/ud få betydning. Til gengæld tror jeg Viborg kommer til at kæmpe hårdt med Haderslev, men flere klubber kan komme i problemer og OB kan også i en tæt liga.
                  Jeg tror heller ikke OB rykker ud, men jeg udelukker det ikke. Jeg tror heller ikke et sekund på at vi kommer i top 6. Der var nok 15 minutter i går hvor jeg for første gang troede på OB i top 6, men så kom anden halvleg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Svært at spå om fremtiden, men vi er ikke bedre end AGF. De kommer i gang. Vi er nok kun marginalt bedre end Haderslev, så her kan stolpe ind/ud få betydning. Til gengæld tror jeg Viborg kommer til at kæmpe hårdt med Haderslev, men flere klubber kan komme i problemer og OB kan også i en tæt liga.
                    Jeg tror heller ikke OB rykker ud, men jeg udelukker det ikke. Jeg tror heller ikke et sekund på at vi kommer i top 6. Der var nok 15 minutter i går hvor jeg for første gang troede på OB i top 6, men så kom anden halvleg.
                    AGF har en bedre trup end os og ligger osse over vores budget med cirka 50 procent, (AGF 60 mill årligt) så jeg har heller ikke dem som top aspirant til at rykke ned, men mærkeligere ting er set både i Aarhus og i Odense, AGF har ikke spillet godt i den her sæson.

                    Vi kan godt komme i problemer jeg vil dog stadig holde på at kommer det her OB hold i problemer og rykker ned, så er det holdets egen skyld, truppen er stærk nok til ihvertfald at blive oppe, skal det forstærkes så det er garanteret top seks så ville det kræve en årlig kapital indsprøjtning på ihvertfald 50 mill.

                    Det som interesserer mig mest er hvad OB vil gøre på den lange bane, jeg kan godt leve med en nedrykning, i min verden er OB ikke et hold der skal aspirere til top seks alligevel, men rettere et tophold i dansk fodbold. Hvis ikke der sker noget markant, lovgivning der sidestiller klubberne økonomisk, eller nye investorer i OB der er parat til at spytte markant flere penge i projektet, så er OB under alle omstændigheder sat af i dansk fodbold, vi kommer ikke til at kunne indhente, isærdeleshed FC Midtjylland på vores talentudvikling, det viste FCM med deres signing af Marroney, det hul bliver kun større.

                    Comment


                      Det er mere slåskamp end fodbold Gymnastikdrengene inviterer til der i Aarhus men AaB er til mindst ikke bange at betale tilbage.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Helenius antyder dårlig fysisk træning i OB. Han siger, at han blev bygget rigtigt op i Århus, hvilket indikere det der før har været fremme om JB.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Helenius antyder dårlig fysisk træning i OB. Han siger, at han blev bygget rigtigt op i Århus, hvilket indikere det der før har været fremme om JB.
                          Det er muligt han har ret, jeg stoler dog personligt meget lidt på udtalelser fra Helenius.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

                            Det er muligt han har ret, jeg stoler dog personligt meget lidt på udtalelser fra Helenius.
                            Han virker i det hele taget bare utrolig bitter over sin tid i OB, så sandsynligheden for at han finder på undskyldninger for sig selv er mindst ligeså stor og nok også større end at træningen i OB var ringe.
                            Jeg håber virkelig Tverskov og AJA får ham spist godt og grundigt i weekenden, så vi kan udstille hvor ringe en angriber han egentlig bare er og at han faktisk også kun spiller i Sif, fordi der reelt ikke er andre 9'ere

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

                              Det er muligt han har ret, jeg stoler dog personligt meget lidt på udtalelser fra Helenius.
                              Det sker af og til at en eller anden ynkelig spiller pjevser over sin tidligere klub, det sker også med tidligere OB spillere hvilket vi også så da Kadrii mente han var klogere end lægestaben i OB.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Der er jo altid kritik professionelle steder, noget af det er berettiget, noget af det ved man godt at det er de samme mennesker der brokker sig hvergang, tricket er så at skille skidt og kanel.

                                Jeg har ikke anledning til at tro lægestaben i Odense er skidt, jeg vægter især RJL udtalelser, han har da om nogen været ramt af skader, men jeg er da åben for at jeg kan tage fejl.

                                ​​​

                                Comment

                                Working...
                                X