Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Jeg er ikke sikker på at de vil få mere spilletid ved at spille i toppen af slutspillet, der er også noget der at spille om på den anden side så får jo også meget spilletid nu.

    Jeg var ved sommerens transfer vindue overbevist om at man kun burde hente en højreback og det holder jeg ved, til venstrekanten har man stadig, Jebali, Fenger og Breum og det er for mange offensivespillere til at hente yderligere ind, medmindre det er Christian der står og banker på.

    Hvordan man skal agere i næste transfer vindue afhænger af hvad der sker med JJ og Tverskov eller om der er andre nøglespillere der skal videre.

    Jeg så stadig gerne Østrøm på den 6'er, de der dybe stikninger den knægt kan sende afsted er giftige.
    ​​​​​

    ​​​​​​
    Jeg tror der går et stykke tid(hvis overhovedet) før vi ser Østrøm centralt. Han træner ikke andet end back hver dag. For at spille centralt syntes jeg desuden han mangler lidt fysik og noget luftstyrke.. Det vigtigste for ham lige nu er også bare at spille kontinuerligt.. Syntes også han gør det bedre og bedre fra sin back uanset om det er højre eller venstre side

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jeg tror der går et stykke tid(hvis overhovedet) før vi ser Østrøm centralt. Han træner ikke andet end back hver dag. For at spille centralt syntes jeg desuden han mangler lidt fysik og noget luftstyrke.. Det vigtigste for ham lige nu er også bare at spille kontinuerligt.. Syntes også han gør det bedre og bedre fra sin back uanset om det er højre eller venstre side
      Han mangler ihvertfald duelstyrke i luften hvis han skal spille en central forsvarsposition.

      Men jeg er også enig i at han bliver bedre på back positionen, men de stikninger der, knægten kunne blive en ond regista.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Han mangler ihvertfald duelstyrke i luften hvis han skal spille en central forsvarsposition.

        Men jeg er også enig i at han bliver bedre på back positionen, men de stikninger der, knægten kunne blive en ond regista.
        Han har uden tvivl evner med bolden. Men der skal bare mere til centralt. Og det skal han bygge på stille og roligt. Så må vi se hvor han ender henne på banen

        Comment


          Den første halvdel af grundspillet i Superligaen er afviklet, og Aron Thrandarson regner med, at pointsnittet skal være lidt højere, hvis man skal holde sig i top seks, når det virkelig gælder.

          http://obstruktion.dk/thrandarson-om...ere-pointsnit/

          Comment


            Vores scoringer fra Grundspillets første halvdel:
            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/se-vor...-grundspillet/
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Det skal ikke være så seriøst det hele. Vi har lavet en video, hvor vi quizzer, og snakker med Mikkel Hyllegaard og Christian Vestergaard om det nye Fifa 22 spil.
              Der er garanti for godt humør og sjove bemærkninger med de to.

              http://obstruktion.dk/video-fifa-22-...g-vestergaard/

              Comment


                https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-til-spillerne
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  "OB er i markant bedre form denne sæson i forhold til den seneste, og det skyldes blandt andet, at der bliver stillet krav til spillerne ifølge fysisk træner Janus Blond."

                  Øøøhhh, har man ikke hele tiden gjort det eller har JB først i denne sæson fået en åbenbaring

                  Comment


                    Beklager, men de seneste 2-3 måneder er ikke et udtryk for en udvikling, højst en tendens. Lad os se hvordan det ser ud, når sæsonen er overstået og vi render ind i afgørende kampe i et pakket program, hvor det for alvor kommer på prøve om vi har formået at bringe spillerne i bedre fysisk stand over tid.

                    Det er meget modigt at stille sig op og slå sig på brystet allerede, når man har set hvordan det er gået de seneste 3 sæsoner.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      "OB er i markant bedre form denne sæson i forhold til den seneste, og det skyldes blandt andet, at der bliver stillet krav til spillerne ifølge fysisk træner Janus Blond."

                      Øøøhhh, har man ikke hele tiden gjort det eller har JB først i denne sæson fået en åbenbaring
                      I sidste ende er det vel træneren der diktere vejen. Blond kan jo have alle de ambitioner på vegne af spillernes fysik, men hvis man ikke i træningen og kamp praktisere mange højintense løb, så følger formen jo heller ikke med. Han siger vel også ind direkte i artiklen at man træner hårdere end sidste sæson:
                      Den største ændring på denne sæson og de forrige er, at vi træner på en anden måde. Vi træner nu meget mere i samme stil, som vi spiller kamp.

                      Det er jo i sidste ende cheftræneren som bestemmer hvordan der skal trænes

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                        Beklager, men de seneste 2-3 måneder er ikke et udtryk for en udvikling, højst en tendens. Lad os se hvordan det ser ud, når sæsonen er overstået og vi render ind i afgørende kampe i et pakket program, hvor det for alvor kommer på prøve om vi har formået at bringe spillerne i bedre fysisk stand over tid.

                        Det er meget modigt at stille sig op og slå sig på brystet allerede, når man har set hvordan det er gået de seneste 3 sæsoner.
                        Hvis statistikken er sammenholdt med statistikken fra samme tid sidste år så er det da en udvikling.

                        Han siger jo at tallene er markant forbedret efter 11 kampe, og hvis det er i forhold til de første 11 kampe sidste år så er det da en udvikling.

                        Comment


                          Jeg er ikke en haj til at finde statistik, og at kigge på meter løbet kan naturligvis ikke stå alene når man skal vurdere spilleres form og kondition. Det synes jeg tilgengæld heller ikke at sprintede meter kan, som er det Blond pynter os med.

                          I forrige sæson lå vi nr. 4 på listen over de hold der tilbagelagde flest meter med 113.922 meter per kamp, mens vi i denne sæson er på 11. pladsen og i snit tilbagelægger 91.139 meter pr kamp. (Superliga.dk stats) Det synes jeg personligt er en ret signifikant reduktion som jeg ikke helt kan forene med at vi skulle være i bedre form.

                          Jeg synes at vi virker langt mere afklaret i vores spil og løber betydeligt mindre forgæves end tidligere. Jeg synes også at vi i mange kampe har virket som det hold med klart mest fysisk overskud sidst i kampen, så jeg er helt enig i at der er meget positivt i denne sæson - men bedre form, det kan jeg altså ikke helt se.

                          Iøvrigt har jeg ikke fornemmelsen af at vi har færre skader i denne sæson end tidligere (måske nogle har tal på det?). Ryan er skadet som altid, Jebali og Opondo har været ude en stor del af efteråret. Kasper Larsen ryger ud og ind af holdet med skader. JJT, Aron og Fenger har også døjet med skavanker hvor særligt fravær af de to førstnævnte volder os store problemer.

                          Måske jeg bare er uretfærdig fordi jeg virkelig ikke bryder mig om Janus, men jeg synes det kunne være dejligt med nogle tal i sådan en artikel så det ikke bare er varm luft men pynter sig med.

                          Rettelse: Ved gennemsyn kan jeg se at der er to runder i indeværende sæson hvor alle hold er noteret for 0 meter hvilket naturligvis gør en betydelig forskel - tager man højde for dette løb vi kun 2000 meter mere per kamp i sidste sæson. Vi er dog stadig gået fra nummer 4 til nummer 11 over hold der løber mest.
                          Last edited by stonebear; 14-10-2021, 15:24.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Jeg er ikke en haj til at finde statistik, og at kigge på meter løbet kan naturligvis ikke stå alene når man skal vurdere spilleres form og kondition. Det synes jeg tilgengæld heller ikke at sprintede meter kan, som er det Blond pynter os med.

                            I forrige sæson lå vi nr. 4 på listen over de hold der tilbagelagde flest meter med 113.922 meter per kamp, mens vi i denne sæson er på 11. pladsen og i snit tilbagelægger 91.139 meter pr kamp. (Superliga.dk stats) Det synes jeg personligt er en ret signifikant reduktion som jeg ikke helt kan forene med at vi skulle være i bedre form.

                            Jeg synes at vi virker langt mere afklaret i vores spil og løber betydeligt mindre forgæves end tidligere. Jeg synes også at vi i mange kampe har virket som det hold med klart mest fysisk overskud sidst i kampen, så jeg er helt enig i at der er meget positivt i denne sæson - men bedre form, det kan jeg altså ikke helt se.

                            Iøvrigt har jeg ikke fornemmelsen af at vi har færre skader i denne sæson end tidligere (måske nogle har tal på det?). Ryan er skadet som altid, Jebali og Opondo har været ude en stor del af efteråret. Kasper Larsen ryger ud og ind af holdet med skader. JJT, Aron og Fenger har også døjet med skavanker hvor særligt fravær af de to førstnævnte volder os store problemer.

                            Måske jeg bare er uretfærdig fordi jeg virkelig ikke bryder mig om Janus, men jeg synes det kunne være dejligt med nogle tal i sådan en artikel så det ikke bare er varm luft men pynter sig med.

                            Rettelse: Ved gennemsyn kan jeg se at der er to runder i indeværende sæson hvor alle hold er noteret for 0 meter hvilket naturligvis gør en betydelig forskel - tager man højde for dette løb vi kun 2000 meter mere per kamp i sidste sæson. Vi er dog stadig gået fra nummer 4 til nummer 11 over hold der løber mest.
                            Det med at løbe færre meter tror jeg man skal se i lyset af at OB langt hurtigere forsøger at føre bolden frem mod modstandernes mål og ikke nødvendigvis har backs med helt fremme. Det er vel derfor man spiller med fire offensive der ikke løber meget defensivt og at det er så vigtigt at man har JJT til hurtigt at modtage, vende og sende bolden videre .. det er ikke lange bolde eller kontrabold men hurtig eksekvering der er fokus på ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Det med at løbe færre meter tror jeg man skal se i lyset af at OB langt hurtigere forsøger at føre bolden frem mod modstandernes mål og ikke nødvendigvis har backs med helt fremme. Det er vel derfor man spiller med fire offensive der ikke løber meget defensivt og at det er så vigtigt at man har JJT til hurtigt at modtage, vende og sende bolden videre .. det er ikke lange bolde eller kontrabold men hurtig eksekvering der er fokus på ..
                              Helt sikkert, og som jeg skriver synes jeg også at vi spiller langt mere afklaret nu og løber mindre forgæves end tidligere. Jeg synes bare det er lidt billigt at hive to paremetre frem og bruge dem til at fortælle at vi er i bedre form nu end tidligere. Alle kan jo sidde med diverse tabeller og finde et eller andet paremeter hvor man klare sig godt - i sidste sæson kunne man lige så godt have fremhævet det faktum at man var et af de mere løbestærke hold i ligaen, og brugt det til at vise hvor god form truppen er i. Desuden kan jeg godt blive lidt nysgærrig på hvor vi lå i sidste sæson i forhold til sprint - er vi reelt gået frem, og i så fald fra hvad til hvad, eller er de andre bare blevet dårligere?

                              Anyhow, jeg prøver ikke at finde hullerne i osten, min tillid til Blond er nok bare ca. lige så intet eksisterende som min tillid tillid til Hemmingsen. Dybest set forstår jeg stadig ikke hvorfor Blond ikke er blevet losset væk for længe siden i lyset af vores voldsomme skadeshistorik som jeg ikke finder er nævneværdigt forbedret.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                                Helt sikkert, og som jeg skriver synes jeg også at vi spiller langt mere afklaret nu og løber mindre forgæves end tidligere. Jeg synes bare det er lidt billigt at hive to paremetre frem og bruge dem til at fortælle at vi er i bedre form nu end tidligere. Alle kan jo sidde med diverse tabeller og finde et eller andet paremeter hvor man klare sig godt - i sidste sæson kunne man lige så godt have fremhævet det faktum at man var et af de mere løbestærke hold i ligaen, og brugt det til at vise hvor god form truppen er i. Desuden kan jeg godt blive lidt nysgærrig på hvor vi lå i sidste sæson i forhold til sprint - er vi reelt gået frem, og i så fald fra hvad til hvad, eller er de andre bare blevet dårligere?

                                Anyhow, jeg prøver ikke at finde hullerne i osten, min tillid til Blond er nok bare ca. lige så intet eksisterende som min tillid tillid til Hemmingsen. Dybest set forstår jeg stadig ikke hvorfor Blond ikke er blevet losset væk for længe siden i lyset af vores voldsomme skadeshistorik som jeg ikke finder er nævneværdigt forbedret.
                                Ud fra hvad jeg kan se når jeg er i Ådalen har Blond meget mere tid nu til at gå i detaljer med spillernes fysik. Inden Feher kom var han jo også assisterende træner med mange opgaver.
                                Som jeg forstår det er han nu frataget(på godt og ondt alt afhængig af hvem du spørger) en masse sideopgaver og har kun 1 opgave. Og det er at varetage spillernes fysiske formåen. Han har tiden til at nørde i detaljer på samtlige 26-27 spillere, lave programmer osv osv.
                                Det gjorde han også før, men var måske overbebyrdet under Michelsen. Derfor blev det nok besluttet at der var brug for flere hænder i trænerteamet.

                                Hvad jeg kan se er at Blond er en yderst seriøs og kompetent fysisk træner der ikke har været skyld i alle de skader vi havde. Det var det dårlige træner setup, dårligere træningsforhold, spillere der har tendens til mange skader og lidt tilfældigheder.

                                Comment

                                Working...
                                X