Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson opstarts tråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Thrandasson med interview på dansk!

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/thránd...-paa-top-seks/

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Tak Bliver spændende at se hvor Kløve evt skal bruges i den kommende sæson. Han ligner helt klart en der er gledet ud på bænken og har spillet lidt forskellige pladser. Men det bliver nok centralt hvor ham,Tarik og Okosun skal prøve at slå JJ og Aron af.
      Opondo ligner klart mere en der skal gøre sig gældende som højrekant
      Tror Kløve bliver OBs altmuligmand. Rykkede åbenbart ud af start-11 men kan vikarie på mange pladser fra back over 6er og 8er til kant.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #78
        Tipsbladets vurdering på placeringer efter grundspil.

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ndspillet-i-sl

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Thrandasson med interview på dansk!

          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/thránd...-paa-top-seks/
          Dansk er obligatorisk i islandske skoler...

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Tipsbladets vurdering på placeringer efter grundspil.

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ndspillet-i-sl
            Ikke den store tiltro til Hemmes Top6-hold...
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Ikke den store tiltro til Hemmes Top6-hold...
              Nej eksperterne ser endelig ud til efter 10 år at være vågnet op og vurdere mere realistisk på vores trup fremfor bare at æde ledelsens rosenrøde lovprisninger råt.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Tror Kløve bliver OBs altmuligmand. Rykkede åbenbart ud af start-11 men kan vikarie på mange pladser fra back over 6er og 8er til kant.
                Hvis vi gerne vil være fast top 6 hold så skal der tydeligvis også satses på noget andet end Kløve , Okosun og lignende som intet flytter.
                Glæder mig til sæsonen kommer igang og håber vi har fået en træner som tør bringe de unge i spil.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                  Dansk er obligatorisk i islandske skoler...
                  Ikke længere. Det er et tilvalgsfag og har været det en del år. Min mor er islænding og jeg har været der mange gange. Ikke mange unge kan snakke dansk længere. De snakker engelsk som 2. Sprog

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Ikke længere. Det er et tilvalgsfag og har været det en del år. Min mor er islænding og jeg har været der mange gange. Ikke mange unge kan snakke dansk længere. De snakker engelsk som 2. Sprog
                    Kan læse mig frem til at engelsk er 1. fremmedsprog og dansk 2. fremmedsprog(Frem til 1999 var dansk 1. fremmedsprog). Så andelen af islændinge der snakker/forstår dansk burde kunne sammenlignes med andelen af danskere der snakker tysk, medmindre der ikke er krav om 2 fremmedsprog i islandske skoler, som der er i Danmark

                    EDIT: Kan læse mig til at 2. fremmedsprog også er obligatorisk i Island, men at der vidst er frit valg mellem dansk, svensk og norsk.
                    EDIT2: Andre kilder melder at det fra 7. klasse er obligatorisk at have dansk.
                    Last edited by Leander; 14-07-2021, 22:52.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                      Kan læse mig frem til at engelsk er 1. fremmedsprog og dansk 2. fremmedsprog(Frem til 1999 var dansk 1. fremmedsprog). Så andelen af islændinge der snakker/forstår dansk burde kunne sammenlignes med andelen af danskere der snakker tysk, medmindre der ikke er krav om 2 fremmedsprog i islandske skoler, som der er i Danmark

                      EDIT: Kan læse mig til at 2. fremmedsprog også er obligatorisk i Island, men at der vidst er frit valg mellem dansk, svensk og norsk.
                      EDIT2: Andre kilder melder at det fra 7. klasse er obligatorisk at have dansk.
                      Kan bare sige at jeg mødte en del unge på Island i 2018 og stort set ingen kunne/ville tale dansk. Det skulle helst foregå på engelsk. Så for at vende tilbage til Thrandasson.. Så er det stadig fedt at gennemføre et interview på dansk når man næsten ikke kunne sproget for 18 måneder siden

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                        Kan læse mig frem til at engelsk er 1. fremmedsprog og dansk 2. fremmedsprog(Frem til 1999 var dansk 1. fremmedsprog). Så andelen af islændinge der snakker/forstår dansk burde kunne sammenlignes med andelen af danskere der snakker tysk, medmindre der ikke er krav om 2 fremmedsprog i islandske skoler, som der er i Danmark

                        EDIT: Kan læse mig til at 2. fremmedsprog også er obligatorisk i Island, men at der vidst er frit valg mellem dansk, svensk og norsk.
                        EDIT2: Andre kilder melder at det fra 7. klasse er obligatorisk at have dansk.

                        Jeg kender en del islændinge, som ikke kunne forstå det med at lære dansk i skolen (på trods af historien), da de ikke mente det var særligt brugbart.

                        Mener dog af en af grundene førhen var, at de var "sikret" uddannelse i Danmark, da de ikke på det tidspunkt selv havde alle uddannelsesmuligheder i landet. Bl.a. var de sikret nogle pladser på Teknikum i Odense, da jeg gik der i start 90erne.

                        Comment


                          #87
                          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...korder/8699984

                          Er interessen lige så massiv i Odense eller ligger vi på vanligt niveau med solgte sæsonkort ?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Jeg glæder mig bare til den dag hvor Wessels kommer og overtager styringen. Han har selvfølgelig også et budget der skal overholdes, men må om alt komme med et større pres om succes.
                            For ham Hemmingsen får jeg fniller af. Jeg ved seriøst ikke hvad den mand laver andet end at drikke kaffe, læse avis, hente vildfarende bolde og ellers bare sidde og kigge på at holdet træner. Det bliver man idiot af at se på når man så også skal høre på sådan noget mundlort.
                            Han bliver helt sikkert stik i rend dreng for Björn, for han gider da ikke arbejde 60-70 timer om ugen mens Hemmingsen bare trisser rundt og ser lidt fodbold. Der kommer helt sikkert et opgør og vi må se om Hemmingsen er her om 2-3 år
                            Hemme må gerne være i OB om 2 år, men så skal det være som sælger, greenkeeper, bud, materialemand eller hjælpetræner for u 12. Altså et sted hvor han måske kan fungere. Greenkeeper dog kun hvis ambitionen stadig er dårlig plæne.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Tør man virkelig at gå ud af et sommer vindue uden at hente så meget som 1 ny spiller? Kan man holde til presset udefra hvis det hele begynder at ramle? Fans og en stærkt stigende sponsor kreds der vel godt snart kan tillade sig at kræve lidt mere?

                              Jeg tror stadig på vi henter minimum 1, hvis man finder en der kan løfte truppens niveau
                              Udfordringen er vel at der stadig er mange i truppen der skal skippes af før der kan hentes ind:

                              Oliver
                              Bernat
                              Mande

                              Ryan
                              Larsen
                              Tverskov
                              Skjelvik
                              Ørstrøm
                              Khemdee
                              Vestergaard
                              Brems
                              AJA
                              Obbekjær

                              Sabbi
                              JJT
                              Aron
                              Frøkjær
                              Kløve
                              Tarik
                              Okusun
                              Opondo

                              Kadrii
                              Jebali
                              Fenger
                              Hyllegaard
                              Lieder
                              Svendsen

                              27 spillere inkl. Obbekjær og Svendsen samt en langtidsskadet Hyllegaard. Men stadig 24 spillere der kan spille. 11 er af egen avl ..

                              Så man skal vel af med AJA, Okusun, Opondo og Lieder samt Svendsen og Obbekjær før man kan hente nogen ind ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...korder/8699984

                                Er interessen lige så massiv i Odense eller ligger vi på vanligt niveau med solgte sæsonkort ?
                                Vi kommer også til at slå klubrekord. Kun et spørgsmål om med hvor meget

                                Comment

                                Working...
                                X