Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Blev det ikke bekræftet af Enrico i SFÅ at baglandet (som han beskrev det) står klar med et øget budget, men at forretningen skal bevise sig som værende bæredygtig før det føres ud i livet.
    Man kunne jo godt forestille sig disse to målepunkter har stået på i længere tid, men først nu er skriblet ned til offentligheden, hvorfor man nu vil se handling bag ordene fra dem som sidder på pengene.

    Hvad der sker hvis ikke disse målepunkter indfries er ikke til at spå om.
    jeg har lidt svært ved, at forstå den sammenhæng. Vi ved at bedre resultater, betyder flere penge i kassen, samt at salg af spillerne også bliver til et bedre beløb. Nu sidder man for holder lidt på pengene, vel at mærke på et tidspunkt hvor Randers og Haderslev er kommet til penge. Det samme gør sig gældende andre steder. AAB har en top 4 ambition og et fornuftigt hold. Der sker en vild udvikling i de forskellige klubber, og FCM, FCK, BIF, AGF og AAB (formodentlig) 5 af de 6 hold i top 6. FCN er svær at spå om, men det kommer altid over tid. Hvad kan Vejle? Dør Randers i Europa, eller bygger de på. Kommer der et bedre hold i Haderslev osv.
    Teoretisk kunne OB lykkedes med det man ønsker, men alligevel blive nummer 8 fordi de andre klubber flytter sig 25 meter mens vi kun flytter os 10.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      jeg har lidt svært ved, at forstå den sammenhæng. Vi ved at bedre resultater, betyder flere penge i kassen, samt at salg af spillerne også bliver til et bedre beløb. Nu sidder man for holder lidt på pengene, vel at mærke på et tidspunkt hvor Randers og Haderslev er kommet til penge. Det samme gør sig gældende andre steder. AAB har en top 4 ambition og et fornuftigt hold. Der sker en vild udvikling i de forskellige klubber, og FCM, FCK, BIF, AGF og AAB (formodentlig) 5 af de 6 hold i top 6. FCN er svær at spå om, men det kommer altid over tid. Hvad kan Vejle? Dør Randers i Europa, eller bygger de på. Kommer der et bedre hold i Haderslev osv.
      Teoretisk kunne OB lykkedes med det man ønsker, men alligevel blive nummer 8 fordi de andre klubber flytter sig 25 meter mens vi kun flytter os 10.
      Fordi, som Enrico selv beskrev det, så kunne Niels blive ved med at poste uanede mængder penge i projektet, men hvis man ikke formår at forvalte dem ordentligt, så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt. Derefter kan man så begynde at poste flere penge i projektet hvis nødvendigt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Blev det ikke bekræftet af Enrico i SFÅ at baglandet (som han beskrev det) står klar med et øget budget, men at forretningen skal bevise sig som værende bæredygtig før det føres ud i livet.
        Man kunne jo godt forestille sig disse to målepunkter har stået på i længere tid, men først nu er skriblet ned til offentligheden, hvorfor man nu vil se handling bag ordene fra dem som sidder på pengene.

        Hvad der sker hvis ikke disse målepunkter indfries er ikke til at spå om.
        Jeg hørte bare at de skulle lære at bruge pengene bedre end tidligere før man skruede op. Hvilket giver god mening. Ikke hvad der reelt sker hvis vi øger indtægterne med 13-15 mill (forudsætter at der pt er 2-4 mill lagt ind i salg i forvejen). Eller mere

        I AGF er man meget tydelig og klar. Alt det transferoverskud man får ind putter man tilbage i holdet(er jeg pænt sikker på jeg læste for et stykke tid siden).

        Jeg er bestemt positiv over denne nye strategi. Jeg er bare bekymret på den korte bane over hvordan vi klarer os. For jeg er som jeg også var i den forgangende sæson 100% overbevist om at vi stadig kommer til at rode rundt nede i bunden og det igen bliver en lang sæson som fan. Intet i det jeg har hørt i strategien kommer til at ændre på dette.

        Syntes lidt man missede en gylden mulighed for lige at tale et kommende vindue op på en pedistage til virkelig at koge op under fans, med ambitioner om oprydning og optimering. Evt med et engangsbeløb der var afsat til transfers for at lukke det hul der er blevet. Men her er man så overbevist om at man kun lige missede Top 6 med det yderste af neglene. Det er ikke billede jeg har af grundspillet. Heller ikke sidste sæson. Man ender stadig nummer 9 begge gange.

        Med denne strategi er de delvist lykkedes med at skabe forhåbninger men langt fra med at skabe en begejstring som man virkelig trænger til

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          jeg har lidt svært ved, at forstå den sammenhæng. Vi ved at bedre resultater, betyder flere penge i kassen, samt at salg af spillerne også bliver til et bedre beløb. Nu sidder man for holder lidt på pengene, vel at mærke på et tidspunkt hvor Randers og Haderslev er kommet til penge. Det samme gør sig gældende andre steder. AAB har en top 4 ambition og et fornuftigt hold. Der sker en vild udvikling i de forskellige klubber, og FCM, FCK, BIF, AGF og AAB (formodentlig) 5 af de 6 hold i top 6. FCN er svær at spå om, men det kommer altid over tid. Hvad kan Vejle? Dør Randers i Europa, eller bygger de på. Kommer der et bedre hold i Haderslev osv.
          Teoretisk kunne OB lykkedes med det man ønsker, men alligevel blive nummer 8 fordi de andre klubber flytter sig 25 meter mens vi kun flytter os 10.
          Spørgsmålet er om de nye mennesker i staben reelt ikke også er en mindre udvidelse af budgettet? Forhåbentlig tager det ikke noget af spiller budgettet??

          En ny direktør og en ekstra assistent koster vel konservativt sat nemt 1,5 mio ekstra om året. Og det lyder også til at det kunne komme yderligere personer til staben...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Mathias Jørgensen for 15 mill
            Gustav Grubbe for 4-5 mill

            Mener ikke der har været andre.

            Og nu skal der sælges for 7.5 mill netto om året. Skal vi ikke bare gætte på at mange af dem vil komme herfra. Vores kommende U17 har virkelig meget talent i sig. Særligt offensivt.
            Ok, Mathias var vel mere held og takket være Hermansen end det som sådan var godt talentarbejde?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Ok, Mathias var vel mere held og takket være Hermansen end det som sådan var godt talentarbejde?
              Ja det vil nogen nok mene. Men det var en god case og kredit skal gives når man laver sit største salg i mands minde.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Fordi, som Enrico selv beskrev det, så kunne Niels blive ved med at poste uanede mængder penge i projektet, men hvis man ikke formår at forvalte dem ordentligt, så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt. Derefter kan man så begynde at poste flere penge i projektet hvis nødvendigt
                jo jo, hvorfor afsatte han så ikke JH, og nedlagde sportsudvalget som ikke forvaltede pengene ordentligt. Den peger altså på Niels.
                Og den ændre ikke på at uden flere penge, så er der 20% chance for top 6 næste år, og holdet er ikke bedre fordi at Lærlingen sluttede af med 2 ligegyldige sejre i et afgjort nedrykningsspil.
                en 8 plads og den økonomi den giver betyder altså at Niels aldrig kommer til at øge budgettet, fordi det kommer ikke til at hænge sammen hvis man kalkulere med top 6.
                så er vi tilbage ved held - Lyngby og Efb fik bronce og rykkede ud, Randers og Haderslev vandt pokalen - stolpe ind findes, men det er held og ikke dygtig strategi. Bif kan i et vist omfang også skrives ind i et heldigt mesterskab

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af René Se indlæg

                  Spørgsmålet er om de nye mennesker i staben reelt ikke også er en mindre udvidelse af budgettet? Forhåbentlig tager det ikke noget af spiller budgettet??

                  En ny direktør og en ekstra assistent koster vel konservativt sat nemt 1,5 mio ekstra om året. Og det lyder også til at det kunne komme yderligere personer til staben...
                  Svært at vide, men som jeg tolker det så er der ikke flere penge. Andre gør også trænerteamet større. Bo får en ekstra træner fordi han selv mener der er ting han ikke er god til - det er sku selvindsigt.

                  Comment


                    Tesen er jo at OB har et top6 spillerbudget men at man ikke har dels forvaltet pengene ordentligt (sportschefer og sportsudvalget) og dels ikke har spillet op til det budgettet tilsiger.
                    Man har så benchmarket sig med konkurrenterne og set at de har en større stab og så sagt at det er derfor de ender foran deres budget og reagerer med at udvide staben og det er jo fornuftigt nok hvis det betyder at man så kan spille til par.

                    Det der ikke er adresseret er hvordan man skal blive bedre til at forvalte pengene.. og så alligevel … man ønsker at videreføre det strategiarbejde der har pågået de sidste 4-5 år på Akademiet så der er rød tråd til førsteholdet og man spiller på samme måde. På Akademiet har man typer til de forskellige pladser der skal kunne noget forskelligt og der vil man så bruge data til at finde og benchmarker de typer så man finder den rigtige type frem for det rigtige navn/historik.

                    To måder at gøre truppen bedre på plus man viderefører den kultur der er på Akademiet efterhånden som de unge kommer op og dermed skaber et hold frem for en trup med individualister.

                    Lykkedes det bliver det bedre ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Hørte lige SFÅs podcast, og Troels udtaler sig i meget positive vendinger omkring den nye strategi og snakkede godt om personerne omkring - gad vide om han fisker efter et vist direktør-job ;)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Hørte lige SFÅs podcast, og Troels udtaler sig i meget positive vendinger omkring den nye strategi og snakkede godt om personerne omkring - gad vide om han fisker efter et vist direktør-job ;)
                        Fint og vi må bare konstatere, at Troels ved, hvad han snakker/udtaler sig om, i modsætning til så mange andre på dette forum...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                          Hørte lige SFÅs podcast, og Troels udtaler sig i meget positive vendinger omkring den nye strategi og snakkede godt om personerne omkring - gad vide om han fisker efter et vist direktør-job ;)
                          Jeg ville elske TB i OB som fodbolddirektør, men jeg tror, han har det glimrende med at lave podcast og opstarte en højskole.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                            Hørte lige SFÅs podcast, og Troels udtaler sig i meget positive vendinger omkring den nye strategi og snakkede godt om personerne omkring - gad vide om han fisker efter et vist direktør-job ;)
                            Altså jeg fatter slet ikke at Davidsen ikke engang spurgte TB. Den lå altså lige til højrebenet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Jeg ville elske TB i OB som fodbolddirektør, men jeg tror, han har det glimrende med at lave podcast og opstarte en højskole.
                              Tjo. Men Bo Henriksen havde også et perfekt job på TV3. Nogle gange dukker en unik mulighed op som man ikke kan sige nej til. Ved selvfølgelig om han får tilbuddet men for mig ville han være den perfekte for OB

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                                Fint og vi må bare konstatere, at Troels ved, hvad han snakker/udtaler sig om, i modsætning til så mange andre på dette forum...
                                Altid dejligt med en mulighed for at få noget ud af sidebenet

                                Comment

                                Working...
                                X