Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg forstår fint dine pointer, men vi må lige have det faktuelle på plads i fht. den strategien. 30% af truppen skal være egenavl, og 25% af spilletiden skal tilfalde akademiuddannede spillere - det vil sige ca. 3 spillere pr. kamp i alle kampe året rundt. Jeg har fin forståelse for at MH har gjort som han har gjort, både for at vinde de påkrævede points at sikre overlevelsen, og også for at få det bedst mulige indtryk af truppen og hvor der skal opgraderes for at nå ambitionen om top6, og hvor der skal tyndes ud i truppen.
    Med Oliver/Bernat samt Kasper Larsen og JJT som rimelige faste startere burde det også være muligt suppleret af Fenger, Østrøm der har fået del spilletid samt Frøkjær og Hyllegaard minutter … det pkt. er vel rimeligt opnået ..

    Der er 26 spillere på holdet og 10 der er egen avl .. så den pind er vel også hakket af ..
    Last edited by Plum; 28-05-2021, 06:57.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Med Oliver/Bernat samt Kasper Larsen og JJT som rimelige faste startere burde det også være muligt suppleret af Fenger, Østrøm der har fået del spilletid samt Frøkjær og Hyllegaard minutter … det pkt. er vel rimeligt opnået ..

      Der er 26 spillere på holdet og 10 der er egen avl .. så den pind er vel også hakket af ..
      Dog tæller Hyllegaard ikke.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg forstår fint dine pointer, men vi må lige have det faktuelle på plads i fht. den strategien. 30% af truppen skal være egenavl, og 25% af spilletiden skal tilfalde akademiuddannede spillere - det vil sige ca. 3 spillere pr. kamp i alle kampe året rundt. Jeg har fin forståelse for at MH har gjort som han har gjort, både for at vinde de påkrævede points at sikre overlevelsen, og også for at få det bedst mulige indtryk af truppen og hvor der skal opgraderes for at nå ambitionen om top6, og hvor der skal tyndes ud i truppen.
        Jeg har ingen forståelse for at man ikke benytter den gave det var at have 10 “træningskampe” til at prøve for eksempel Vestergaard, syntes det er en skam han kun lige får 20 min til aller sidst i årtusindes mest betydningsløse kamp i superligaen.
        Hvis man virkelig gik ind til nedrykningsslutspillet med frygten for nedrykning så har man godt nok ikke meget tiltro til den trup man stædigt prøver at bilde omverdenen ind skulle være bedre end AGF. Og samtidig viser man lige præcis 0 tillid til
        de unge
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Med Oliver/Bernat samt Kasper Larsen og JJT som rimelige faste startere burde det også være muligt suppleret af Fenger, Østrøm der har fået del spilletid samt Frøkjær og Hyllegaard minutter … det pkt. er vel rimeligt opnået ..

          Der er 26 spillere på holdet og 10 der er egen avl .. så den pind er vel også hakket af ..
          Ja præcis. Og netop det, at nærmest alt vedr. egen avl og ungdom allerede er opfyldt, siger mig, at den stort opslåede satsning på ungdom, mest af alt er for at tækkes alle os der hungrer efter brugen af vores egne unge.
          Enrico åbner så for, at procentdelen af egne unge kan øges og det håber og forventer jegjeg sker forholdsvis snapt

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

            Ja præcis. Og netop det, at nærmest alt vedr. egen avl og ungdom allerede er opfyldt, siger mig, at den stort opslåede satsning på ungdom, mest af alt er for at tækkes alle os der hungrer efter brugen af vores egne unge.
            Enrico åbner så for, at procentdelen af egne unge kan øges og det håber og forventer jegjeg sker forholdsvis snapt
            FC Midtjyllands målsætning er, at 40% af spilletid skal være af egen avl, og det samtidig med at man skal balancere en målsætning om at vinde mesterskaber og spille europæiske gruppe spil. 25% er en relativt beskeden grænse, som man jo oftere end ikke har levet op til over de sidste 20 år. Og det burde også være muligt i en klub som OB der ligger med så god afstand til konkurrerende klubber.

            Comment


              #81


              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-iga...rganisationen/

              "Den kommende fodbolddirektør vil være særskilt dedikeret til Odense Boldklub, og han vil fremadrettet få ansvaret for det internationale samarbejde og samtidigt være med til at sikre eksekveringen af den netop offentliggjorte strategi."

              Spørger mig hvordan hierarkiet i ledelsen vil se ud med den nye direktør. Hvis det er del af hans jobbeskrivelse at sikre eksekveringen af strategien så betyder det at han har lov at gribe ind hvis strategien ikke omsættes? Del af strategien er ja også at blive bedre købmand (Hemmingsen) og at sætte ind de unge (Alm). Bliver han også noget som en controller af begge dermed?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-iga...rganisationen/

                "Den kommende fodbolddirektør vil være særskilt dedikeret til Odense Boldklub, og han vil fremadrettet få ansvaret for det internationale samarbejde og samtidigt være med til at sikre eksekveringen af den netop offentliggjorte strategi."

                Spørger mig hvordan hierarkiet i ledelsen vil se ud med den nye direktør. Hvis det er del af hans jobbeskrivelse at sikre eksekveringen af strategien så betyder det at han har lov at gribe ind hvis strategien ikke omsættes? Del af strategien er ja også at blive bedre købmand (Hemmingsen) og at sætte ind de unge (Alm). Bliver han også noget som en controller af begge dermed?
                Det burde han. Men hvem refererer han til?
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-iga...rganisationen/

                  "Den kommende fodbolddirektør vil være særskilt dedikeret til Odense Boldklub, og han vil fremadrettet få ansvaret for det internationale samarbejde og samtidigt være med til at sikre eksekveringen af den netop offentliggjorte strategi."

                  Spørger mig hvordan hierarkiet i ledelsen vil se ud med den nye direktør. Hvis det er del af hans jobbeskrivelse at sikre eksekveringen af strategien så betyder det at han har lov at gribe ind hvis strategien ikke omsættes? Del af strategien er ja også at blive bedre købmand (Hemmingsen) og at sætte ind de unge (Alm). Bliver han også noget som en controller af begge dermed?
                  I et alm. organisationsdiagram så vil direktøren være over sportschefen og cheftræneren. Så i min bog ville han have magt til at fyre MH og AA

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-iga...rganisationen/

                    "Den kommende fodbolddirektør vil være særskilt dedikeret til Odense Boldklub, og han vil fremadrettet få ansvaret for det internationale samarbejde og samtidigt være med til at sikre eksekveringen af den netop offentliggjorte strategi."

                    Spørger mig hvordan hierarkiet i ledelsen vil se ud med den nye direktør. Hvis det er del af hans jobbeskrivelse at sikre eksekveringen af strategien så betyder det at han har lov at gribe ind hvis strategien ikke omsættes? Del af strategien er ja også at blive bedre købmand (Hemmingsen) og at sætte ind de unge (Alm). Bliver han også noget som en controller af begge dermed?
                    God pointe.
                    Jeg er umiddelbart glad for der er sommeren strategi og glad for der kommer en direktør, kun til OB.

                    Men er det ikke problematisk at have lavet en strategi, uden den person der skal være ansvarlig for den og stå på mål for den.. Ham finder man først efterfølgende.
                    Det kan der forhåbentlig findes en løsning på.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                      God pointe.
                      Jeg er umiddelbart glad for der er sommeren strategi og glad for der kommer en direktør, kun til OB.

                      Men er det ikke problematisk at have lavet en strategi, uden den person der skal være ansvarlig for den og stå på mål for den.. Ham finder man først efterfølgende.
                      Det kan der forhåbentlig findes en løsning på.
                      Det er nu ikke unormalt ..

                      Når man arbejder med professionelle bestyrelser, direktioner osv. så udstikker bestyrelsen en strategi som man ansætter en direktør til at udføre. Strategien er et aftalegrundlag mellem bestyrelse og direktion om hvad bestyrelsen gene vil have udført. Det gælder så om at finde en direktør der kan indfri forventningerne.

                      Kim Brink var sportsdirektør og han fik en opgave som han forsøgte at indfri - resultatet kender vi. Jesper Hansen var ikke på samme måde forpligtet da han kun var sportschef - andre titler, andre ansvarsområder og opgaver men der ER forskel.

                      OB´s største problem er at ejerkredsen blander sig i den "daglige" drift (transfervinduet) via Sportsudvalget .. den del ændrer sig ikke i den nye strategi. Det er ok at de sidder med pengene og vil se hvad de bliver brugt til men de har endnu ikke vist at de kan bruge pengene rigtigt - og det er jeg ikke sikker på at de kommer til bare fordi at der nu skal købes ind til en bestemt spillestil ud fra data ... det kan være at de ikke rammer så meget forbi men det er nok fordi de ikke får så mange muligheder for det.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #86
                        Havde forventet noget mere aktivitet i denne tråd??

                        Generelt meget stille på forum...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Havde forventet noget mere aktivitet i denne tråd??

                          Generelt meget stille på forum...
                          Jeg tror generelt for de fleste, at det er svært at få følelserne i kog oven på den her offentliggørelse.

                          For mit vedkommende står der ikke noget i strategien jeg er uenig i eller kan hidse mig op over, men der er omvendt heller ikke noget jeg blev overrasket over eller som var særligt løfterigt. I bund og grund er det jo bare en masse målsætninger, og mange af dem nogle vi kendte i forvejen. De sportslige mål, som jo er dem vi på bundlinjen er mest interesserede i, fortæller at man vil være fast i top 6, vinde pokalen og komme Europa i ny og næ, og man vil gøre det med en hvis portion af egne talenter. Det har jo været "strategien" i årevis, det jeg havde brug for at vide var, hvordan vi vil opnå det, det er jeg dårligt blevet klogere på.

                          Det med afstand mest interessante der er kommet ud i forbindelse med det her er, at man vil ansætte en fodbolddirektør. Det er en rolle der i høj grad har manglet i organisationen, og som forhåbentligt kan udfylde det ledelses- og kommunikationsmæssige vakuum der har været i årevis. Der er intet ved strategien der har gjort mig mere optimistisk på OBs vegne, men ansættelsen af en kompetent fodbolddirektør kan være det der flytter klubben i den rigtige retning og for alvor sætter gang i tingene. Så må vi bare håbe, at Gaarde og Co kan støve et kompetent navn op, men min tiltro til det er desværre meget lav.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Havde forventet noget mere aktivitet i denne tråd??

                            Generelt meget stille på forum...
                            Se det som et testamente til de sidste 10 års strategier fra OSE's side. Folk har jo for det meste bare fået en masse målsætninger; så hvad er der i grunden at diskutere? Det med fodbolddirektøren er det eneste nye luns kød, de har smidt ud; resten lugter mest af alt af "vi skal gøre det bedre, for de samme penge, før vi kan få flere penge". Det er ligesom dét, vi har ventet på skulle ske de sidste 10 år; så der er vel ingen grund til at hidse sig mere op. Jeg kan sige, at der blandt dem, jeg snakker og ser OB med, der er der en følelse af "var det dét?", så nu er det op til de samme folk, som gav os Poul Hansen, TC som sportsdirektør, Krejler-Jesper, Troels Bech igen-igen, Guld-Kent, Jacob Michelsen og Generalen som sportsdirektør at levere det, de siger, de vil gøre. Tillad mig at være skeptisk over dén mission.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Havde forventet noget mere aktivitet i denne tråd??

                              Generelt meget stille på forum...
                              10 års planløshed og dårligdom sætter spor.

                              Jeg selv er positiv. Ikke over den udmeldte strategi - det er en lettere tynd omgang - men over de konkrete tiltag.

                              Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, at den nuværende ledelse ville erkende nødvendigheden af en direktør for fodbolddelen.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Se det som et testamente til de sidste 10 års strategier fra OSE's side. Folk har jo for det meste bare fået en masse målsætninger; så hvad er der i grunden at diskutere? Det med fodbolddirektøren er det eneste nye luns kød, de har smidt ud; resten lugter mest af alt af "vi skal gøre det bedre, for de samme penge, før vi kan få flere penge". Det er ligesom dét, vi har ventet på skulle ske de sidste 10 år; så der er vel ingen grund til at hidse sig mere op. Jeg kan sige, at der blandt dem, jeg snakker og ser OB med, der er der en følelse af "var det dét?", så nu er det op til de samme folk, som gav os Poul Hansen, TC som sportsdirektør, Krejler-Jesper, Troels Bech igen-igen, Guld-Kent, Jacob Michelsen og Generalen som sportsdirektør at levere det, de siger, de vil gøre. Tillad mig at være skeptisk over dén mission.

                                MvH ChrisOB
                                Fint at høre dig igen. Har savnet dine indlæg.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X