Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Om vi så ansatte Pep eller Klopp tror jeg aldrig BK ville blive tilfreds eller scorer flere mål... vi skal have en ny 9'er og så må BK fortsætte brokkeriet på bænken eller et andet sted.

    Desuden håber jeg ikke det er rigtigt, at han udtrykker sig negativt om AA på offentlige steder.
    Jeg har lidt svært ved at forstå alt der her. Måske er der nogen, der kan hjælpe mig lidt?
    Vi har haft et konsulentbureau til at håndplukke en træner, der passede til klubbens strategi.
    Man fandt frem til Alm, der tilsyneladende var en glimrende træner. I 10 sæsoner i Sverige blev han aldrig dårligere placeret end nr. 4. Han har haft ry for især at benytte de unge spillere. Han har tidligere haft et godt samarbejde med BW i mange år, og efter sigende var de to en kæmpe gevinst for AIK.
    Og nu vil alle eksperterne så have ham fyret.
    Hmm, Hvordan gør vi så det? Kan man fyre ham, uden også at forkaste den strategi, han er udvalgt til?
    Og hvorfor skal man fyre ham?
    Ja, jeg er med på, at vi har haft en elendig sæsonstart. Vi var nogenlunde med i 1. halvleg mod FCM, indtil det så ramlede efter pausen. Vi kunne sagtens have tabt i Randers, selvom vi var bedst i det meste af kampen. Ingen tvivl om, at resultaterne kunne kave været bedre, men vi har så også bare set et hav af personlige fejl, og haft stort set halvdelen af den normale startopstilling skadet lige siden opstarten.
    Den ideelle trup er jo slet ikke på plads, og BW har udtalt, at det kommer til at tage flere transfervinduer, inden vi når dertil. Og når vi så samtidig har en masse skader, i en ikke-optimal trup, så ville de fleste hold nok få problemer.
    I sidste sæson synes jeg egentlig, det gik væsentlig bedre. Resultatmæssigt nej, men spillemæssigt. Vi var dominerende i langt de fleste kampe, men nåede i mange tilfælde så alligevel at smide sejren til sidst på en eller anden tåbelig fejl. Der var mange kampe, hvor vi endte med at få færre points ud af det, end vi egentlig havde fortjent, og såvidt jeg husker var der kun et enkelt tilfælde, hvor det lykkedes os at stjæle et point i en kamp, vi burde have tabt.
    Nå, Det er også i denne sæson, vi har problemet, der gør at eksperterne er enige om, at vi skal fyre Alm.
    Det ville da også give god nok mening, hvis det var sådan, at Alm havde tabt omklædningsrummet. Det er der bare intet, der tyder på. Der er ingen spillere der antyder at der skulle være noget galt på den front. Og hvis man læser artiklen på Fyens.dk, hvor de skriver om at Sabbi var blevet skadet igen, så lyder det da godt nok, som om, der bliver gået til den. Intet der tyder på manglende opbakning fra spillertruppen.
    Nå, men nu vil eksperterne så have ham fyret. Hvad sker der så, hvis vi gør det?
    ​​​​​​​Ja, så går han nok hjem, og hæver sin løn, mens vi så skal lede efter en ny træner, vi kan betale løn til. Det vil alt andet lige betyde færre penge til spillerindkøb. Hvis der endelig var lidt penge i overskud, så var det da noget mere fornuftigt at bruge dem på en mental-træner, en ekstra assistenttræner, eller hvor vi nu ellers måtte halte bagefter.
    Stort set samtlige eksperter, incl. Martin Davidsen, er enige om, at det sikkert ikke kommer til at hjælpe et klap, hvis vi fyrer træneren. Statistikken fortæller, at det ikke haft nogen som helst positiv effekt, de sidste mange gange, vi har gjort det. BW har udtalt, at vi skal væk fra den kotume med at fyre trænere i tide og utide, men istedet tage fat om de udfordringer, der er. Hvorfor mener alle eksperterne så at vi skal fyre manden, når man samtidig mener, at det sikkert ikke hjælper?
    OK, Han skal så åbenbart fyres. Hvem skal vi så have istedet?.
    Vi må selv finde ham, for Gaarde har jo vist, at han ikke duede til det.
    Forhåbentlig kan vi da så finde en kompetent træner, der kan klare det bedre.
    Og så er det eksperterne er på banen igen. Vi bør simpelt hen gå efter David Nielsen eller Bo Henriksen. De er lige blevet fyret, for deres tidligere arbejdsgivere mente, de ikke var gode nok, men derfor kan det jo godt være, de vil være bedre for OB.
    Det er så godt nok almindeligt kendt, at begge de to er udfordrede sådan rent taktisk, men så længe, der er nogle dygtige assistenter, så går det nok.
    Jamen Hallo! - Hvis de er taktisk udfordrede, hvad i alverden skal de så bidrage med?
    Ja altså David Nielsen er da kendt for at kunne sætte spillerne op, så de performer bedre, og Bo er god til at skabe stemning.
    OK, Ja men så ansæt dog David som sportspsykolog, og så kan vi give den anden en rolle, hvor han løber lidt rundt ude ved sidelinien, som en del af en omvandrende tifo... men hvis de er taktisk udfordrede, så skal de da bare holdes langt væk fra trænergerningen i OB.
    Det må da kunne gøres bedre?

    Comment


      Gensyn med AA ?

      https://bold.dk/fodbold/klubber/aik/...cheftraeneren/

      Comment


        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...erliga-traener
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.
            Vi skal naturligvis ikke stå i vejen, hvis der er bud efter Alm fra andre klubber.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.
              Det har jo aldrig været et rygte - Det er jo blot et par eksperter der foreslår at AIK skal gå efter AA.

              Jeg håber heller ikke at folk vil kalde det et rygte blot fordi at Stig Tøfting foreslår vi skal hente XX spiller fra Klub YY

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                Det har jo aldrig været et rygte - Det er jo blot et par eksperter der foreslår at AIK skal gå efter AA.

                Jeg håber heller ikke at folk vil kalde det et rygte blot fordi at Stig Tøfting foreslår vi skal hente XX spiller fra Klub YY
                Det har du helt ret i.
                Men bare det at hans navn holdes lidt varmt i det svenske synes jeg er positivt. Og skulle der komme et bud, så står OB forhåbentlig ikke i vejen, men nej lige nu er det blot gratis forslag og gisninger fra svenske journalister. Men et nederlag i Lyngby på søndag og en efterfølgende landskamppause, så vil jeg tro at han har opbrugt sin kvote i OB og tiden er inde til at prøve med en anden.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                  Det har jo aldrig været et rygte - Det er jo blot et par eksperter der foreslår at AIK skal gå efter AA.

                  Jeg håber heller ikke at folk vil kalde det et rygte blot fordi at Stig Tøfting foreslår vi skal hente XX spiller fra Klub YY
                  godt ord igen … jeg bruger “historien” næste gang hvis det er bedre

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Det har du helt ret i.
                    Men bare det at hans navn holdes lidt varmt i det svenske synes jeg er positivt. Og skulle der komme et bud, så står OB forhåbentlig ikke i vejen, men nej lige nu er det blot gratis forslag og gisninger fra svenske journalister. Men et nederlag i Lyngby på søndag og en efterfølgende landskamppause, så vil jeg tro at han har opbrugt sin kvote i OB og tiden er inde til at prøve med en anden.
                    Det tror jeg faktisk ikke, han er i nærheden af at have. Pokalexitet var grimt, men Alm står alt andet lige med 3 sejre i de sidste 4 Superliga-kampe og et spil, der er i bedring, selvom det ikke er fantastisk, samt en defensiv, der virker bedre for hver kamp. Jeg tror ikke BW fyrer bare for at prøve noget nyt, og hvis han kan se en udvikling mod det bedre med spillere tilbage fra skade og nyindkøbene på vej til at blive integrerede, tror jeg ikke han ser nogen grund til at sende Alm videre. Havde Alms kvote været tæt på opbrugt, var han røget for 4-5 kampe siden, hvor der udefra set var meget lidt der pegede fremad. Nu ser jeg det simpelthen ikke ske, så skal det i hvert fald være et meget grimt nederlag til Lyngby.

                    Comment


                      Alm effekten

                      https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ste-oplevelse/

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Altså hvis det er den logik vi kører, så kan det jo faktisk meget vel være Alms fortjeneste - eller at han i hvert fald har andel i den. I både 17, 18 og 2019 (hvor Alm var træner) endte de i top seks, hvor de før det havde været næsten udelukkende midter/bundhold. Og i 2020 endte de på en 3. plads i ligaen.. Så havde de så en off-season i sidste sæson, hvor Alm kun var med i starten sådan som jeg husker. Men overordnet set har Alm altså være med til at løfte klubben. Det kan jeg også lade mig forstå var tilfældet med AIK i sin tid, uden jeg dog ved særligt meget om det andet end hvad der bliver fortalt

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Altså hvis det er den logik vi kører, så kan det jo faktisk meget vel være Alms fortjeneste - eller at han i hvert fald har andel i den. I både 17, 18 og 2019 (hvor Alm var træner) endte de i top seks, hvor de før det havde været næsten udelukkende midter/bundhold. Og i 2020 endte de på en 3. plads i ligaen.. Så havde de så en off-season i sidste sæson, hvor Alm kun var med i starten sådan som jeg husker. Men overordnet set har Alm altså være med til at løfte klubben. Det kan jeg også lade mig forstå var tilfældet med AIK i sin tid, uden jeg dog ved særligt meget om det andet end hvad der bliver fortalt
                          Ja, ingen tvivl om at Alm kan noget. I Sverige i al fald. Jeg håber meget, at han også kan hos os, og at det ikke skyldtes gode assistenttrænere mm.

                          Comment


                            Westrøm har flere gange understreget at udvikling i OB er team arbejde, det tror jeg er meget rigtigt, så vi undgår at starte forfra ved enkelt personers jobskifte. Jeg betragter det derfor som en stor kvalitet hos Alm eller andre cheftrænere hvis de formål at udnytte deres assistenters kompetencer til at opnå resultater, det er vel i grunden det ledelse drejer sig om ?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                              Westrøm har flere gange understreget at udvikling i OB er team arbejde, det tror jeg er meget rigtigt, så vi undgår at starte forfra ved enkelt personers jobskifte. Jeg betragter det derfor som en stor kvalitet hos Alm eller andre cheftrænere hvis de formål at udnytte deres assistenters kompetencer til at opnå resultater, det er vel i grunden det ledelse drejer sig om ?
                              Præcis. En cheftræner i dag er først og fremmest en teamleder, som Martin Davidsen vist også skrev i hans seneste blog om Helveg-ansættelsen.

                              Comment


                                Vi har haft en snak med Andreas Alm om Lyngby-kampen, Gigovics røde kort, Top 6, troen på konceptet og årets sidste kampe. Plus det løse.

                                Interview med Alm: Lyngby-kamp, top 6, tro på konceptet og resten af året - OBstruktion

                                Comment

                                Working...
                                X