Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

    Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

    Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

    En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
    Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

    Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

    Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.
    Hvorfor har jeg fortolket det lidt firkantet? Er helt enig og skrev vel det samme som dig. Bare ikke så specificeret. Og hvis du læste det der gik forud for indlægget var det netop at forsvare hvorfor der ikke bruges penge på spillere pt. Ligesom du gør.. Så..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Hvorfor har jeg fortolket det lidt firkantet? Er helt enig og skrev vel det samme som dig. Bare ikke så specificeret. Og hvis du læste det der gik forud for indlægget var det netop at forsvare hvorfor der ikke bruges penge på spillere pt. Ligesom du gør.. Så..
      Det var det indtryk jeg fik da jeg læste dit indlæg. Er sikker på vi er enige :-)

      “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen"

      Og så ville lige dele mine cent ift. at selvom spillerbudget ikke skrues op, så frigives der jo flere penge til det og vi derfor indirekte forhøjer det.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

        Det var det indtryk jeg fik da jeg læste dit indlæg. Er sikker på vi er enige :-)

        “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen"

        Og så ville lige dele mine cent ift. at selvom spillerbudget ikke skrues op, så frigives der jo flere penge til det og vi derfor indirekte forhøjer det.
        Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
        Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

        Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
          Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

          Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul
          ja MH har tilsyneladende ikke fået mandat til at handle. På trods af at han har været her længe nok til at se truppens mangler, også i forhold til strategien.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Nej jeg forstår fuld ud hvad de har gang i nu. De har erkendt at de ikke har været gode nok til at skabe et godt nok hold med de penge der har været.. Langt om længe er de ærlige og fyldt med selverkendelse(minus MH i nogle situationer).
            Jeg tror sådan set at Thorborg ville give Björn W 50-100 mill hvis han kunne se de blev brugt bæredygtigt og at man fik 100% valuta. Men man siger nu, at man IKKE er dygtige nok til den slags og skal bruge hjælp udefra inden vi begynder at øge budgettet. Det har jeg fuldt respekt for

            Spørgsmålet er så om Björn er dygtig nok. Ellers er vi lidt tilbage til nul
            Nu virker de investeringer i infrastrukturen med faciliteter og opstepning af trænerteamet ja i hvert fald og skulle gøre os til mindst konkurrencedygtigt Spørgsmålet er hvor lang tid bruges om at få gavn ud af det. Med Bjørn Wesström kommer der i hvert fald en mand med erfaring og succes i bagagen. Så det kan vel kun blive bedre.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

              Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

              Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

              Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

              En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
              Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

              Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

              Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.

              Det lyder fint i mine ører og vil bestemt også give den nye strategi chancen er dog mindre optimistisk i forhold til målsætningen, tror på 3/5 top 6 og ikke på
              5/5 men glædes og overraskes gerne.

              Det mest glædelige er vel næsten at man i ledelsen endelig har set det samme som mange af os fans har pointeret i årevis nemlig at man har købt håbløst ind, endelig den selverkendelse vi er nogle der har efterlyst længe fremfor JH’s snot retarderede attitude og afstandtagen til fansene. Jeg er piv ligeglad med om målsætningen er top 6 eller top 9 bare der er troværdighed og sammenhæng i ord og handlinger.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                Det lyder fint i mine ører og vil bestemt også give den nye strategi chancen er dog mindre optimistisk i forhold til målsætningen, tror på 3/5 top 6 og ikke på
                5/5 men glædes og overraskes gerne.

                Det mest glædelige er vel næsten at man i ledelsen endelig har set det samme som mange af os fans har pointeret i årevis nemlig at man har købt håbløst ind, endelig den selverkendelse vi er nogle der har efterlyst længe fremfor JH’s snot retarderede attitude og afstandtagen til fansene. Jeg er piv ligeglad med om målsætningen er top 6 eller top 9 bare der er troværdighed og sammenhæng i ord og handlinger.
                Det betyder nu heller ikke så meget for mig om det hedder 3 á 5 eller 4 á 5 ..5 á 5 er selvf. det absolutte drømmescenarie for fans og klub. Ang. indkøb i tidligere tider er noget af elendigheden jo også at det er div. trænere der har haft kæmpe indflydelse på hvilke navne der kom ind. Det må have sat nogen begrænsninger i fht. til spillestil når der konstant har skulle ryddes op i truppen for at gøre plads til den nye træners idéer. Nu er der en klar strategi, og et godt ledet akademi samt en blå/hvid tråd at forholde sig til i fht til nye spillere i klubben. Nye vinde blæser i Ådalen og vi fik en aldeles fremragende start på sæsonen, nu skal snuden holdes i sporet og der skal arbejdes hårdt. Jeg tror og håber at Alm er så dygtig at at han kan få spillerne til ikke at få "stjernenykker" blot fordi vi har slået FCM

                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Jeg tror ogås at en stor del af det der er sket nu er pga. Enrico kom ind.

                  Han skulle lige have tid til at sætte sig ind i dette forretningsben og har så fundet ud af at det vi har gjort har været for dyrt og ikke ført os fremad, som han udtalte vi skulle da han kom til.

                  Så mon ikke han har haft en stor betydning for at vi nu sadler om, og der så kommer en person mere ind til at lede fodbolddelen, så det er en kompetent mand der styrer den del.

                  Men nye vinde blæser i hvert fald over den skønneste dal i Danmark :)

                  Comment


                    så er første halvsæson med Alm ved roret ved at være ovre, og efter den indsats mod viborg er jeg nødt til at spørge; Er der nogen herinde der tror på at han kan lykkedes? Eller se hvad det er han vil?

                    Jeg ser ingen fremskidt og syntes godt nok det er ringe at se til

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      så er første halvsæson med Alm ved roret ved at være ovre, og efter den indsats mod viborg er jeg nødt til at spørge; Er der nogen herinde der tror på at han kan lykkedes? Eller se hvad det er han vil?

                      Jeg ser ingen fremskidt og syntes godt nok det er ringe at se til
                      Uanset hvilken træner der kommer, har de ikke en chance i helvede for at lykkes med det hold.

                      Det kræver en kraftig udrensning i truppen, og det kommer til at tage år. Nårh ja, det kender vi jo - sådan har det jo kørt i ring i et årti.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        så er første halvsæson med Alm ved roret ved at være ovre, og efter den indsats mod viborg er jeg nødt til at spørge; Er der nogen herinde der tror på at han kan lykkedes? Eller se hvad det er han vil?

                        Jeg ser ingen fremskidt og syntes godt nok det er ringe at se til
                        Vores HOLD og ledelse er bare ikke bedre. Hvis vi igen tror en ny træner kan ændre på det, så kommer vi aldrig videre.

                        Comment


                          Taktisk har Alm været en stor skuffelse. Desværre. Jeg kan ellers godt lide hans nøgterne stil.

                          Men den opstilling. Det er så åbenlyst og banalt; hvordan kan Alm ikke se det? Han stiller jo i en 4-2-4, og det er sgu ikke en karikatur. Holdet består af to kæder; de bagerste 4 + 2 centrale midtbanespillere og så 4 (!) mand fremme. Mellem de to kæder er der ingen sammenhæng, ingen struktur. Det er nok det mest ubalancerede taktiske oplæg, jeg nogensinde har set.

                          Det går jo selvsagt ikke. Det er så nemt at splitte OB ad, når der stilles så ubalanceret op.

                          Jeg ved ikke, hvad man skal gøre. Trænerfyringer hjælper sjældent.

                          Jeg håber, at OB bare rykker ned. Så kan NT og de andre smutte, og vi kan én gang for alle få ryddet op i den her klub.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Vores HOLD og ledelse er bare ikke bedre. Hvis vi igen tror en ny træner kan ændre på det, så kommer vi aldrig videre.
                            jeg tror på ingen måde at løsningen "bare" er at skifte Alm ud.

                            Men havde håbet at man kunne begynde at se nogle tegninger til hvad det er vi vil og at det gik fremad - det føler jeg på ingen måde er tilfældet...

                            Og så er jeg dybt skuffet over man ikke har bakket manden mere op og påbegyndt den oprdning af truppen - det er jo håbløst at skulle spille en ny stil ind når truppen ikke er til det. - Især når de så dumstædigt har holdt fast i den utopiske top 6 udmelding. Havde man nu droppet den kunne det være Alm havde haft lidt mere arbejdsro.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StevenG Se indlæg

                              Uanset hvilken træner der kommer, har de ikke en chance i helvede for at lykkes med det hold.

                              Det kræver en kraftig udrensning i truppen, og det kommer til at tage år. Nårh ja, det kender vi jo - sådan har det jo kørt i ring i et årti.
                              Generelt enig. Men medmindre der kommer ægte forstærkninger i vintervinduet som tænder fra dag et så skal han ændre systemet om at sikre overlevelsen. Vi har bare ikke den trup at spille den 4-2-3-1 på Alms måde. Hvis han fortsætter på den måde så kæmper vi hele foråret mod akut nedrykningsfare og hvis enten Sønderjyske eller Vejle kan sætte noget i gang så kan vi starte en nyopbygning i 1. Div.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Generelt enig. Men medmindre der kommer ægte forstærkninger i vintervinduet som tænder fra dag et så skal han ændre systemet om at sikre overlevelsen. Vi har bare ikke den trup at spille den 4-2-3-1 på Alms måde. Hvis han fortsætter på den måde så kæmper vi hele foråret mod akut nedrykningsfare og hvis enten Sønderjyske eller Vejle kan sætte noget i gang så kan vi starte en nyopbygning i 1. Div.
                                Vi skal under alle omstændigheder have forstærkninger ind og så skal vi have solgt marginalspillere fra. Der er ganske enkelt ikke kvalitet nok i truppen.

                                Comment

                                Working...
                                X