Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det er i hvert fald meget godt i tråd med, hvad der i øvrigt er sket i vinduet: vi skal satse på egne unge, og sidenhen sikkert også på uslebne diamanter, som de to svenskere finder.
    Det lyder måske ikke meget som top 6; mere som om der skal spares. Det er fint m mig; vil hellere se flere Olli'er end satse på at blive nr 7 fremfor 9.
    Skal vi nu ikke lige vente og se, inden vi snakker om "den store satsning på egne unge". Foreløbigt ligner det, at vi arbejder ud fra en idealopstilling med 2 egenudviklede spillere under 25. Er Frøkjær, Østrøm og Vestergaard kommet meget tættere på vigtige roller, end de var det i sidste sæson? Hvis det er lig med en stor satsning på egne unge, så tror jeg at vi kan finde 10-11 Superligahold, der satser stort på egne talenter.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
      Hellere få fundamentet på plads lige nu end at lave en "Bjelland" !

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
        Overraskende mange som spinner dette til noget negativt desværre..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Skal vi nu ikke lige vente og se, inden vi snakker om "den store satsning på egne unge". Foreløbigt ligner det, at vi arbejder ud fra en idealopstilling med 2 egenudviklede spillere under 25. Er Frøkjær, Østrøm og Vestergaard kommet meget tættere på vigtige roller, end de var det i sidste sæson? Hvis det er lig med en stor satsning på egne unge, så tror jeg at vi kan finde 10-11 Superligahold, der satser stort på egne talenter.
          Strategien er vel ikke at bruge en stor andel af "egne unge" fra dag 1, men et mål at vi gør det i løbet af de kommende fem år... eller har jeg misforstået strategien

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Strategien er vel ikke at bruge en stor andel af "egne unge" fra dag 1, men et mål at vi gør det i løbet af de kommende fem år... eller har jeg misforstået strategien
            Og det er fint nok, men så meget desto mere grund er der vel også til at afvente og se hvilke valg der bliver truffet, inden vi begynder at læse alt ind i en forholdsvis luftig strategi. Det har været strategien at satse på egne unge i 10 år nu, så der er jo ikke noget for alvor nyt under solen på den front, endnu.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Strategien er vel ikke at bruge en stor andel af "egne unge" fra dag 1, men et mål at vi gør det i løbet af de kommende fem år... eller har jeg misforstået strategien
              Ikke alle talentfulde unge i OB kan lære og udvikle sig nok til at hurtigt at blive en gevinst i Superligaen. De unge i klubben skal stadig kunne lege og improvisere sig op gennem årgangene. Ellers får vi uduelige soldater, læs Ordinære Boldflyttere.
              Ser ud til at Alm har noget af den rette forståelse men den er især vigtig fra U-14 og op.
              Hjulmand skrev sammen med Bordinggård om dette til DBU i 2005.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
                fair nok; så må vi se, om det giver noget på den længere bane m de unge. Det lyder sådan på Alm, og det er en fin strategi for mig

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Det er i hvert fald meget godt i tråd med, hvad der i øvrigt er sket i vinduet: vi skal satse på egne unge, og sidenhen sikkert også på uslebne diamanter, som de to svenskere finder.
                  Det lyder måske ikke meget som top 6; mere som om der skal spares. Det er fint m mig; vil hellere se flere Olli'er end satse på at blive nr 7 fremfor 9.
                  Jeg vil nu blive overordentligt skuffet, hvis vi ikke kan leve op til vores sportslige målsætning om mesterskabsslutspil hvert eneste år fra nu af. Hvis vi igen ender 7-9 er den strategi jo 0 værd. Jeg synes derfor også, det er lidt overraskende, så passive vi er på transferfronten. Mener man virkelig, at en ny træner alene kan bringe os i top 6, når selvsamme trup flirtede med nedrykningsstregen sidste sæson?
                  Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                    fair nok; så må vi se, om det giver noget på den længere bane m de unge. Det lyder sådan på Alm, og det er en fin strategi for mig
                    Nu er der heldigvis stadig 5 udskiftninger i år så tænker der nok skal blive spilletid til Tarik på midten og nogle af de unge i forsvaret.
                    Men den kommende Start 11 ser altså ikke meget yngre ud end sidste sæson. Det bliver en proces og jeg er spændt på hvor lang tålmodigheden er hvis resultaterne svigter hurtigt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg

                      Jeg vil nu blive overordentligt skuffet, hvis vi ikke kan leve op til vores sportslige målsætning om mesterskabsslutspil hvert eneste år fra nu af. Hvis vi igen ender 7-9 er den strategi jo 0 værd. Jeg synes derfor også, det er lidt overraskende, så passive vi er på transferfronten. Mener man virkelig, at en ny træner alene kan bringe os i top 6, når selvsamme trup flirtede med nedrykningsstregen sidste sæson?
                      Man siger det ikke. Men tror godt OB kunne acceptere 7-9 hvis der var udvikling og en masse spilletid til de unge.

                      Men ifølge MH har vi forstærket os ved at forlænge med Jebali og stadig har Frøkjær samt alt den gode tid vi bruger på træningsbanen hverdag med ekstra træner.
                      Altså at vi er i det og arbejder med det…………. Hvad det så end betyder

                      Comment


                        Kan du stave til H Å B L Ø S T

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Kan du stave til H Å B L Ø S T
                          hOBløst?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            hOBløst?
                            Godt gået, MH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Som jeg hører det bliver der bestemt ikke sparet på budgettet i Ådalen. Nærmere omvendt. “Problemet” er at pengene bruges på ekstra trænere, Digital Marketing Manager,App, akademiet og en kommende direktør samt andre ting som ikke skinner igennem på banen. Så der bliver bestemt brugt flere penge i OBs samlede budget. Bare ikke i spillerbudgettet for superligaen
                              Argh, synes det er lidt firkantet tolket. Nu var jeg så heldig, som en del af fanpanelet, at sidde til møde med Enrico og Jack efter strategien blev offentliggjort. Kan prøve at skrive lidt om, hvad vi fik ud af det.

                              Enrico starter ud med at sige, at jo, man kunne sagtens bede vores ledelse om at sprøjte flere penge ind i klubben. Det ender dog med at være en skrue uden ende. De vil gerne være bedre til at bruge de penge som de har, og de erkender at det ikke har været godkendt indtil nu. Som de også sagde under offentliggørelsen, så brugte de en del tid på at sammenligne sig med andre klubber og deres organisationer, derfor giver det mening at få staben op omkring truppen først for derefter at lade det smitte af på det spiller materiale vi har.

                              Derfor investerer de, som du skriver, i nye trænere, en fodbolddirektør og data-analytikere. Alt dette er jo noget der indirekte set kan mærkes i klub og på banen.

                              En anden vigtig pointe er, at vi nu går væk fra at træneren definerer spillerstilen. Vi sparer derfor hele 3-5 kortsigtede og uduelige transfers hver gang der skiftes træner. De penge kommer vi til at kunne bruge på en klogere måde - i spillertruppen.
                              Jeg tolker helt klart strategien som at akademiet på sigt skal danne vores bredde.

                              Vores nye fodbolddirektør siger jo også, at en af hans primære opgaver bliver, at vi får øget vores værdisætning af spillerne. Hvis han kan lykkes med at få skudt nogle afsted til fine beløb, så er det forhåbentlig penge der kan skydes i akademiet og måske i spillerbudgettet.

                              Det er irriterende at være positiv og en ny følelse, må man sige. Men for første gang i mine 12 år som aktiv fan synes jeg faktisk tingene hænger sammen og giver mening.
                              Last edited by Whoven; 16-07-2021, 12:01.

                              Comment


                                Jeg er fuldstændigt enig, W. Det nytter intet at hælde penge i spillerindkøb i en klub, hvor man enten:

                                - ikke kan sikre de er i optimal fysisk forfatning på kort og lang sigt
                                - ikke har en trænerstab omkring dem, der kan optimere taktik, spil og spilsituationer
                                - sakker bagud fordi man ikke er på par med konkurrenterne ifht det analytiske arbejde
                                - kan bruge pengene bedre ved at udvikle egne spillere, der sidenhen giver bedre økonomi via salg
                                - ikke har fysiske forhold, der matcher konkurrenterne
                                - ikke kan benytte spillerne optimalt fordi man ikke har en default-spillemåde der giver spillerne tryghed og flere ressourcer til at lægge på eget spil

                                ... eller flere af ovenstående punkter.

                                Man kan ret beset sagtens føle, man som klub står bedre ved at investere i ovenstående - selv med samme trup.

                                Dermed ikke sagt, jeg mener OB står markant bedre end sidste sæson. Men jeg ser LANGT hellere at man nu investerer i at få det maksimale ud af sin trup og sine spillere end flere hovedløse indkøb af dyre "navne". Det må komme, når resten er på plads og vi kan få mest muligt ud af eksisterende og nye spillere.

                                Comment

                                Working...
                                X