Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    At bedømme på Vejle-fansenes oplevelser, kommer vi til at få en træner der er meget rolig under kampene, ikke særligt kommunikerende og dirigerende, så umiddelbart en der kommer til at stå i kontrast til de to brøleaber Nielsen og Michelsen som vi senest har haft.

    Comment


      #62
      Kender heller ikke til ham. Husker slet ikke hans katastrofale tid i Vejle, men hans resultater i Sverige er flotte. Jeg kan godt lide både han selv og Hemme snakker om en kontinuerlig spillestil. Det er det vi mangler, men det kræver selvfølgelig at de begge får renset truppen for de spillere, som ikke passer ind i stilen og får dem erstattet godt. Vores trup er pt. for rodet til for alvor at få noget til at fungere og skal vi spille 4-3-3 får de travlt IMO.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Vi kommer til at hente mindst 2 spillere fra den svenske liga eller som har spillet i den inden for de sidste par år, i det kommende transfervindue. Mindst 2!
        Hvis det bliver af samme kvalitet, som de 2 svenskere AaB har hentet, så er det ok med mig.

        Comment


          #64
          Well havde ikke de store forventninger til hvem den nye træner ville blive.....og kender intet til ham
          så nøjes med et velkommen til
          ... håber det bedste men frygter det værste....
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            #65
            Lad os nu tro og håbe på det bedste. Det virker som et godt match. Come on Odense!

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
              Well havde ikke de store forventninger til hvem den nye træner ville blive.....og kender intet til ham
              så nøjes med et velkommen til
              ... håber det bedste men frygter det værste....
              Det værste ville have været pinlige Glenn. Så bare roligt. :-)
              Last edited by andlox; 15-05-2021, 21:02.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #67
                Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
                Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
                JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
                  Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
                  JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
                  Nu siger formationen selv ja ikke så meget mere i den moderne fodbold. Den skiftes ofte under kampen og spilles med hybridsystemer. Og det bliver ja også mere og mere forskellige formationer man bruger om at beskrive en taktisk tilgang til en fodboldkamp. Tror det var Guardiola som kaldte det "telefonnummerer" som siger faktisk ikke meget om den måde et hold spiller. Det går mere om hvilken pressing man vælger og hvilke pressing/genpressingmønster indøves. Om man spiller med forsvars-, midtbane- eller højt press. Og hvordan man sætter offensiven i gang, om man vælger lange bolde og jagter andenbolde eller hurtige kombinationer om at spille sig ud af pressituationer. Og hvordan man bygger op og sætter spillet i gang ved boldbesiddelse. Faktisk kan man bruge hver formation for hvert udtryk. Hæfter mig ved at vi vil spille "fysisk" og "fremadrettet" og tolker det som et hold med aggressivt udtryk, løbevillighed, højt press og direkt spil ved boldbesiddelse. Og det lyder fint til mig.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
                    Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
                    JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
                    Ligesom KN havde ført AaB til guld og JM havde ført SjE til sølv?

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Ligesom KN havde ført AaB til guld og JM havde ført SjE til sølv?
                      Tidligere positive resultater på CV’et er vel altid et bedre tegn end ingen resultater? Det sagt er både KN og JM rigtigt nok glimrende eksempler på at man ikke bare kan hente en tidligere succestræner og forvente at det giver gode resultater.

                      Comment


                        #71
                        Velkommen.

                        En mand der har en smule mere erfaring end andre nævnte navne som Tobiasen og Gustafsson. Fine resultater, og generelt rosende ord fra Sverige, når man lure lidt rundt på diverse fora.

                        I bund og grund handler det jo om ledelsen er indstillet på at følge den nye strategi hele vejen rundt og købe kvalitet der rent faktisk kan gøre en forskel på den plads de er indkøbt til - det er her jeg er mest nervøs.. Én ting er sikkert - træneren gør det ikke alene!

                        Håber det bedste, men frygter allerede det værste - for det er jo det vi OB fans er gode til, det er heldigt vi til gengæld har en ufattelig tålmodighed - 10 år er længe
                        Last edited by StevenG; 15-05-2021, 23:29.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Kaldte den allerede i december. I kunne jo bare have ringet OB, i stedet for at skulle vente et halvt år og spilde penge på Allan Gaarde.

                          https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...934#post269934
                          Og var en anelse mere positiv. Men godt kaldt

                          Comment


                            #73
                            Nu har jeg grublet lidt mere over det. Det er svært ikke at være lidt undervældet. Har det virkelig været nødvendigt med så lang tid og ekstern konsulenthjælp for at finde netop den træner?

                            Jeg havde jo nok håbet på et trænertalent. Det ville også være i tråd med den påståede strategi om fokus på talentarbejde. Hvorfor ikke applicere dette på trænerpositionen også?

                            Og vi ved jo, at der er søgt i dén retning.

                            Men sådan blev det ikke.

                            Og den nye træner skal selvsagt have chancen.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                              Okay. Man må håbe at OB har truffet der rigtige valg i så fald
                              OB kan ikke være specielt attraktivt for de helt gode trænere, som så ønsker en høj løn i stedet. Det kan godt være grunden tli Alm.
                              Men jeg er ok optimist. Og synes generelt der har været mange gode svenskere i Superligaen.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
                                Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
                                JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
                                Jeg tror ikke på diamanten i sig selv var årsagen. AaB har længe været et dag/nat hold. En enkelt svale gør ingen sommer.
                                generelt er der meget bungyjump stemning her på Forum (mig selv inkl). Det bliver hurtigt meget positivt efter en sejre. Og modsat også meget negativt efter nederlag, men det sidste er nok meget naturligt med den komiske Ali kommunikation der til tider er kommet fra klubben.
                                jeg må også tage mig selv i, at være skeptisk over for Alm selvom han endnu ikke har haft den første træning. Men mistillid til Gaarde, Niels og Hemme, gør at man på forhånd forventer endnu et fejlskud.

                                Comment

                                Working...
                                X