Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    Tillykke til Alm og til OB. Jeg oplever en træner der loyalt og teambaseret arbejder seriøst med tingene, han indtager præcis den rolle han er ansat til, og han følger klubbens lagte strategi.
    Dertil kommer at vi har en træner som med intelligens og vid har et lidt bredere udsyn på spillet og verden end de fleste, det kan jeg vældig godt lide. At Tøffe og KEP og andre småbitre såkaldte “ eksperter” så har svært ved at håndtere Alm - det lever jeg så fint med. Han har bevist at han har en rolig hånd , også når det blæser, og kritikerne råber om krise og fyring ( inklusive herinde) . Jeg synes han har leveret og det synes BW så åbenbart også.Endnu et skridt i den rigtige retning for klubben.
    Og du synes ikke Alm burde have skiftet mindst en af de kramperamte ud. Det gik jo ok, ja, Men det kunne også have givet vigtige tre mål. En del trænere havde helt sikkert udskiftet flere og før. Og der minder han om tidligere trænere, jeg gerne vil glemme.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

      Vanvittigt absurd tidpunkt
      måske bare rettidig omhu for at holde interesserede svenske klubber borte, og for at vise tillid til Alm og det projekt han han arbejder med.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
        Og du synes ikke Alm burde have skiftet mindst en af de kramperamte ud. Det gik jo ok, ja, Men det kunne også have givet vigtige tre mål. En del trænere havde helt sikkert udskiftet flere og før. Og der minder han om tidligere trænere, jeg gerne vil glemme.
        Lige på udskiftningsfronten er jeg enig I at han for ofte trækker den. Med tidligere trænere kunne man godt argumentere for spillerne vedkommende kunne skifte ind ikke havde niveau, men jeg synes trods vores mange afbud i sidste kamp at der var fint med pondus på bænken.
        Det er dog for mig en lille ting i vurderingen af Alm. Alm og hans team har skabt noget der minder om en vinderkultur i holdet efter 10 kampe uden nederlag. Spillet er ikke altid lige godt, og indtil videre har han ikke helt holdet eller et græstæppe til den ambitiøse spillestil han forsøger at integrere, men det er tydeligt at spillerne kæmper for sagen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
          Og du synes ikke Alm burde have skiftet mindst en af de kramperamte ud. Det gik jo ok, ja, Men det kunne også have givet vigtige tre mål. En del trænere havde helt sikkert udskiftet flere og før. Og der minder han om tidligere trænere, jeg gerne vil glemme.
          Det undrede også mig at han ikke skiftede tidligere i søndags - på trods af at jeg generelt synes at Alm er særdeles kompetent og et godt match til os der hvor vi er nu - MEN jeg vil fastholde at kun trænerne og den fysiske stab har et tilstrækkeligt billede til at træffe disse beslutninger - som mandagstrænere behøver vi jo ikke bekymre os om alle detaljerne og kan vente med at udtale os til vi har set resultatet af kampen - det gør verden en del lettere.

          Comment


            Jeg undrede mig over, at vi - med banens absolutte elendighed i betragtning - ikke satte KZ ind i de sidste 15 minutter og spillede mere primitivt.

            BK kan jo ikke komme ind og gøre en reel forskel i sådan en kamp.

            Dér synes jeg, at Alm mangler lidt pragmatisk sans. Men man kan ikke få det hele.

            Og så er en ordentlig hybridbane den vigtigste investering, når sommeren er ovre. Forhåbenligt også på bane 1.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Jeg undrede mig over, at vi - med banens absolutte elendighed i betragtning - ikke satte KZ ind i de sidste 15 minutter og spillede mere primitivt.

              BK kan jo ikke komme ind og gøre en reel forskel i sådan en kamp.

              Dér synes jeg, at Alm mangler lidt pragmatisk sans. Men man kan ikke få det hele.

              Og så er en ordentlig hybridbane den vigtigste investering, når sommeren er ovre. Forhåbenligt også på bane 1.
              Man kunne endda have spillet med Bashkim på 10er positionen og Zohore på toppen til sidst. Den store skur og den venstre hug tilsamnen ville vel have været en mulighed især under de baneforhold. Alm virker desværre på den en eller anden grund næriger at gribe ind med udskiftninger eller taktiske ændringer under kampen end Joakim And er med penge. Indskiftninger giver træneren ja en aktiv mulighed at styre kampen og hjælpe holdet.
              I årevis havde vi ikke kvalitet nok på bænken og hvor hver erstatning af en starter var et skridt ned i kvaliteten men der er vi ikke nere og har nu ægte alternativer som kan og skulle bruges.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Man kunne endda have spillet med Bashkim på 10er positionen og Zohore på toppen til sidst. Den store skur og den venstre hug tilsamnen ville vel have været en mulighed især under de baneforhold. Alm virker desværre på den en eller anden grund næriger at gribe ind med udskiftninger eller taktiske ændringer under kampen end Joakim And er med penge. Indskiftninger giver træneren ja en aktiv mulighed at styre kampen og hjælpe holdet.
                I årevis havde vi ikke kvalitet nok på bænken og hvor hver erstatning af en starter var et skridt ned i kvaliteten men der er vi ikke nere og har nu ægte alternativer som kan og skulle bruges.
                Tja - det kunne man naturligvis, Bashkim fik chancen og viste ikke meget i min bog ( god fight og godt pres - men ingen farlige aktioner), så hvorfor spille ham ude af position ? Zohore spillede en halvleg for reserveholdet - og scorede 2 - men intet tyder på at han er fysisk klar til ret mange minutter på en tung og mudret bane - hellere gemme ham end risikere en fiber/muskelskade. Jeg har en klippefast tro på, at Alm gør det han synes er bedst for holdet i den givne situation, inklusive taktiske forandringer og udskiftninger - alt andet er da nonsens. Om han altid træffer det rette valg - næppe - men husk at i bagklogskabens skarpe lys er alting klart - jeg mindes også at flere ville have manden fyret efter fem kampe i sidste sæson - jeg er glad for at BW har en rolig hånd og ikke griber til paniske fyringer ( eller udskiftninger) uden den nødvendige faglighed. Det er jo gået ganske godt siden da. Et brugbart eksempel på at "handlekraft" a la Anders And kan give katastrofale resultater er vel p.t. Aab som med trænerrokader og febrilske spillerkøb - har sat deres superliga status og økonomi over styr på meget kort tid.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Man kunne endda have spillet med Bashkim på 10er positionen og Zohore på toppen til sidst. Den store skur og den venstre hug tilsamnen ville vel have været en mulighed især under de baneforhold. Alm virker desværre på den en eller anden grund næriger at gribe ind med udskiftninger eller taktiske ændringer under kampen end Joakim And er med penge. Indskiftninger giver træneren ja en aktiv mulighed at styre kampen og hjælpe holdet.
                  I årevis havde vi ikke kvalitet nok på bænken og hvor hver erstatning af en starter var et skridt ned i kvaliteten men der er vi ikke nere og har nu ægte alternativer som kan og skulle bruges.
                  Jeg tænker nok at vi skal komme til at se Zohore i foråret, men mon ikke at man tager sig den nødvendige tid til at bygge ham op uden at forcere noget? I Danmark har vi ordsproger, “doven skrædder syr med lang tråd”, og skal man endelig fremhæve noget ved Alm (om man kan lide ham eller ej) så er det at han indtil nu har arbejdet ufortrødent ud fra den kurs som man satte ved hans ansættelse. Der er en hel del af Alms dispositioner som jeg kan undre mig over, men jeg synes faktisk at det er lidt befriende at vi har en træner der ikke ryster på hånden selvom resultaterne udebliver og omverden snakker om et trænersæde i brand.
                  Last edited by stonebear; 22-02-2023, 15:34.

                  Comment


                    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...et-alt/9974705

                    for meget svenskerkonsensus .. når man skyder ansvaret ind i en gruppe er der ingen der har/tager ansvar ..

                    han har måske løst hans opgaver 100% men hvad er hans opgaver så for OB er ikke i top6

                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...et-alt/9974705

                      for meget svenskerkonsensus .. når man skyder ansvaret ind i en gruppe er der ingen der har/tager ansvar ..

                      han har måske løst hans opgaver 100% men hvad er hans opgaver så for OB er ikke i top6
                      Det må der være delte meninger om. Han kan jo kun arbejde ud fra de forudsætninger han har og hvis disse ikke er til en top-6, så kan han jo løse sine opgaver til 200% uden at opnå målsætningen om top-6.
                      Om holde er til top-6 eller ej, er nok op til den enkelte at vurdere, men personligt lyder det som om at Alm selv tvivler på dette - og det er næppe et godt udgangspunkt.
                      Spørgsmålet er om andre trænere kan tro mere på truppen og de mange indkøb der er lavet.
                      Spørgsmålet er om Wesström kan finde en træner der tror på projektet, kan skabe mirakler med det spillermateriale der står til rådighed og som vil finde sig i at der er andre der dikterer hvordan holdet skal spille og måske(?) hvem der skal spille...

                      Men ja, lige nu virker det til at vi er i en temmelig håbløs situation og som om det kun går en vej med Alm... burde man ikke bare flå det plaster af og komme videre?
                      Eller kan man måske ikke finde en afløser der passer til diktaturet...?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...et-alt/9974705

                        for meget svenskerkonsensus .. når man skyder ansvaret ind i en gruppe er der ingen der har/tager ansvar ..

                        han har måske løst hans opgaver 100% men hvad er hans opgaver så for OB er ikke i top6
                        "vi har prøvet alt"...holdet kan ikke forsvarer så derfor tog vi ud og spise sammen før en kamp. Altså fint med noget team building, men måske noget man skulle gøre i opstarten - ikke når lokummet brænder.

                        Mener Alm har ret og så alligevel ikke. For det er selvf ikke kun hans ansvar, bestyreslsen sætter rammerne, BW finder spillerne osv osv.

                        - Men Alm, du har været her i over 2 år. Der er ingen fremskridt at få øje på, holdet har ikke kunnet forsvarer - det er endda blevet addresseret, så det er noget i har været opmærksomme på og stadigvæk fungerer det ikke.

                        Jeg tror da bestemt Alm har gjort sit job efter bedste evne - det fungere bare ikke i OB. Der må nye kræfter til.

                        Comment


                          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ig-sur/9979974

                          Comment


                            Det er en ikke-historie. Klassisk EkstraBladet

                            Comment


                              Jeg synes lige at Alm skal have et skud med på vejen ud af døren. På det på personlige plan er han den OB-træner, jeg har haft mest sympati for siden Troels Bech og Bruce Rioch. Han har svaret nuanceret og intelligent for sig i alle interviews jeg har set. Det kan man ikke sige om mange andre trænere i det hele taget.
                              Han var desværre bare heller ikke den træner, der kunne ændre på noget i OB. Jeg håber for det bedste for ham. En rar fyr.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Jeg synes lige at Alm skal have et skud med på vejen ud af døren. På det på personlige plan er han den OB-træner, jeg har haft mest sympati for siden Troels Bech og Bruce Rioch. Han har svaret nuanceret og intelligent for sig i alle interviews jeg har set. Det kan man ikke sige om mange andre trænere i det hele taget.
                                Han var desværre bare heller ikke den træner, der kunne ændre på noget i OB. Jeg håber for det bedste for ham. En rar fyr.
                                Jeg er fuldstændig enig. Hans måde at trække sig efter fyringen er også forbilledlig og signalerer at han ønsker alt godt for truppen og klubben. Lad truppen arbejde videre uden “støj” fra ham. Klasse!

                                Comment

                                Working...
                                X