Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle 9.4.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Hvad er det fede ved at spille i superligaen med klubben i den her forfatning?

    Helt alvorligt :)?
    20-30 millioner, måske mere .
    Men nej vi er spillemæssigt pt på et niveau der berettiger os til bunden af superligaen eller top 4 i første division. Nedrykning er absolut en mulighed igen i år.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
    Med endnu en overbelastningsskade ser det virkelig ud til at den ekstra og ekstra hårde træning, lagt i sæsonens sidste tredjedel hvor man normalt har fokus på at dosere træningen for netop at undgå skader, virkelig var en god ide. Jeg forudser flere overbelastningsskader i den kommende tid, hvis MH ikke ændrer fokus fra fysik til taktik.
    Ja, og forstår bare ikke den udskiftning. Enten vil vi spille de unge ind og så ville det have været muligheden med Østrøm eller man skal ikke tage de med i truppen.
    OG hvis man ikke ville bruge Østrøm så kunne man have taget Olli Lund med i truppen som indskifter for backpositiiner. Men vi flytter Aron rund på banen fra vk til hb...

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

    Jeg har ikke selv haft mulighed for at se kampen i dag, så jeg kan ikke sige, om de kæmpede for hinanden i dag. Der er dog masser af de ting, du nævner, som tyder på, at de måske ikke har gjort det.
    Vi er slet ikke uenige, om alle de problemer du nævner. Situarionen er ad helvede til, og det bliver tilsyneladende kun værre og værre.
    På det seneste har vi spillet en enkelt nogenlunde kamp mod AaB, der underpræsterer mindst lige så meget, som vi har gjort, og så er det ellers blevet til et meget heldigt point mod Horsens, og tabt for 3. gang til Vejle. De to største favoritter til nedrykning ved sæsonstart.
    Udover de ting, du nævner, så kan det undre, at Hyllegaard tilsyneladende bliver syltet. Han har da noget hurtighed, som man så afskriver sig fra at kunne sætte ind, hvis der bliver brug for det, da han er sorteret helt fra.

    mht artiklen
    Ja, han skulle helt sikkert have sagt "give selvtillid" istedet for "motivere"
    Senere i artiklen udtaler han også:
    "Er der noget, du er tilfreds med i dag?
    - Ja, jeg synes faktisk, de prøver faktisk på at løse opgaverne, og de arbejder stenhårdt. Min faglige vurdering er, at de rent faktisk prøver at løbe de meter, der skal til for at ændre det og sætte pres på Vejle."
    - Altså er der ikke noget, der tyder på, at der var breaking news om at han mener, der er et motivationsproblem.

    Hemmingsen er ikke, og bliver sikkert heller aldrig verdensmester i kommunikation. Og nu har han så fået en rolle, hvor han skal udtale sig hver eneste uge, hvilket bare udstiller ham konstant, men hvis man tænker på mængden af udtalelser med udelukkende sort snak, så er det da i denne artikel forholdsvis klart. Det handler om:
    Ja, Vi ved hvordan tabellen ser ud og er bevidst om, at vi er i fare.
    Vi har nogle gode spillere, men vi har problemer med at skabe chancer.
    Vi arbejder hårdt på det, og tror også på, at det kommer til at lykkes.

    Min eneste anke til dig var bare: Der er mange andre brugere, der gør det konstant, men det er første gang jeg ser dig, hive et enkelt ord ud af sammenhængen og så fortolke på det. Artiklen handler jo om 100% alt andet, end det. Og der er jo direkte nævnt det modsatte.

    Jeg er helt enig i din frustration over tingenes tilstand, og der er vel efterhånden meget, der tyder på, at Hemmingsen har en stor del af ansvaret. Der er i hvert fald rigtig mange uheldige sager, og udmeldinger alle mulige steder fra. Men med Hemmingsens talegaver kan man jo konkludere hvad som helst, hvis man hiver fat i et enkelt ord eller sætning fra en artikel, der handler om noget helt andet.
    Tja, så er vi vel ret enige. Og kunne god.leve med en sportschef som dummer sig den én eller anden gang med interviews i offentligheden fordi denne form af kommunikation er ikke hans kop og te hvis den interne kommunikation ville være o.k.. Men frygter mere og mere at der opstod en ond ånd internt med Hemmingsen. Og det er langt værre.

    Og kampen i går? Det var faktisk anden gang i to uger at jeg overvejede al slukke selvom ellers har set ALLE kampe i de sidste år.
    Kampen var fuldstændig skuffende. Ja, de løb, men uden linje og uden en ordnende hånd. Hvorfor flyttede vi Aron fra den centrale positiin hvor han gav meget stabilitet og kom i Rundens Hold to gange efter hinanden? Hvorfor bruger vi udskiftninger endnu senere end under JM selvom alle ser at vi lykkes ikke med at sætte noget tilsammen på banen og kommer ikke til chancer? Og da vi kom bagud virkede det mere og mere frustreret, det gav ikke den ekstraenergi at kæmpe og fighte endnu hårdere som jeg forventer. Det havde vi til mindst mod Horsens. Men i går manglede endda den reaktion (med undtagelse af Max, Aron og Jebali). I sted af en "Kom så!" til holdkammerater bar der alt for meget frustration og skuffelse over holdkammerateres fejlafleveringer. Og der frygter at der måske ligger en sandhed i Hemmingsens udtalelse om motivation. Håber det ikke men frygter det...

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Med endnu en overbelastningsskade ser det virkelig ud til at den ekstra og ekstra hårde træning, lagt i sæsonens sidste tredjedel hvor man normalt har fokus på at dosere træningen for netop at undgå skader, virkelig var en god ide. Jeg forudser flere overbelastningsskader i den kommende tid, hvis MH ikke ændrer fokus fra fysik til taktik.

    Leave a comment:


  • Henning001
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    "Siger du, at I er en del af nedrykningskampen nu?
    - Jamen, det har vi jo været, siden vi havnede i nedrykningsspillet. Lyngby får point, Vejle får point, så er vi er en del af det der. Det handler for os om at bevare troen på, at vi kan vinde fodboldkampe.
    Det kan man jo sagtens stå og sige, men hvordan gør I det i praksis?
    - Det gør vi på træningsbanen. Det handler om at træne de ting, der kan gøre det for os, og det handler om at motivere spillerne."

    Nej, er det ikke?
    Men så skulle han vel ikke tale om at motivere men om at give tiltro og selvtillid til spillere ved "at trænere de ting, der kan gøre det for os".
    Og tænk om Frøkjærs interview efter Horsens kampen om manglede homogenitet i truppen. Og synes kropssprog i dag udtrykte frustration og til dels gensejdige bebrejdelser. Synes du det var et hold hvor alle løb for hinanden 100+procent? Er ikke sikker...

    Så enten dummede Hemmingsen sig med ordvalget eller han udtalte en dyb sandhed og at der er et motivationsproblem. Og det betyder at Hemmingsen kørte bilen direkte mod væggen. Fordi hierarkiet og sammenhold var vel helt o.k. under Jakob Michelsen. Men typer som Drachmann og Olli Lund som helt sikker har/havde stor betydning i omklædningsrummet blev vraget. Så det er vel godt muligt at der opstod et vakuum som ikke blev fyldt igen.

    Jeg har ikke selv haft mulighed for at se kampen i dag, så jeg kan ikke sige, om de kæmpede for hinanden i dag. Der er dog masser af de ting, du nævner, som tyder på, at de måske ikke har gjort det.
    Vi er slet ikke uenige, om alle de problemer du nævner. Situarionen er ad helvede til, og det bliver tilsyneladende kun værre og værre.
    På det seneste har vi spillet en enkelt nogenlunde kamp mod AaB, der underpræsterer mindst lige så meget, som vi har gjort, og så er det ellers blevet til et meget heldigt point mod Horsens, og tabt for 3. gang til Vejle. De to største favoritter til nedrykning ved sæsonstart.
    Udover de ting, du nævner, så kan det undre, at Hyllegaard tilsyneladende bliver syltet. Han har da noget hurtighed, som man så afskriver sig fra at kunne sætte ind, hvis der bliver brug for det, da han er sorteret helt fra.

    mht artiklen
    Ja, han skulle helt sikkert have sagt "give selvtillid" istedet for "motivere"
    Senere i artiklen udtaler han også:
    "Er der noget, du er tilfreds med i dag?
    - Ja, jeg synes faktisk, de prøver faktisk på at løse opgaverne, og de arbejder stenhårdt. Min faglige vurdering er, at de rent faktisk prøver at løbe de meter, der skal til for at ændre det og sætte pres på Vejle."
    - Altså er der ikke noget, der tyder på, at der var breaking news om at han mener, der er et motivationsproblem.

    Hemmingsen er ikke, og bliver sikkert heller aldrig verdensmester i kommunikation. Og nu har han så fået en rolle, hvor han skal udtale sig hver eneste uge, hvilket bare udstiller ham konstant, men hvis man tænker på mængden af udtalelser med udelukkende sort snak, så er det da i denne artikel forholdsvis klart. Det handler om:
    Ja, Vi ved hvordan tabellen ser ud og er bevidst om, at vi er i fare.
    Vi har nogle gode spillere, men vi har problemer med at skabe chancer.
    Vi arbejder hårdt på det, og tror også på, at det kommer til at lykkes.

    Min eneste anke til dig var bare: Der er mange andre brugere, der gør det konstant, men det er første gang jeg ser dig, hive et enkelt ord ud af sammenhængen og så fortolke på det. Artiklen handler jo om 100% alt andet, end det. Og der er jo direkte nævnt det modsatte.

    Jeg er helt enig i din frustration over tingenes tilstand, og der er vel efterhånden meget, der tyder på, at Hemmingsen har en stor del af ansvaret. Der er i hvert fald rigtig mange uheldige sager, og udmeldinger alle mulige steder fra. Men med Hemmingsens talegaver kan man jo konkludere hvad som helst, hvis man hiver fat i et enkelt ord eller sætning fra en artikel, der handler om noget helt andet.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Helt enig mht at det ikke vil være ufortjent hvis OB rykker ned når vi er så ringe og har været det så længe hele vejen rundt. Problemet hvis vi rykker ned er bare at vi jo ikke vil være selvskreven til oprykning igen, så det vil kunne være virkelig katastrofalt for klubben.
    Hvad er det fede ved at spille i superligaen med klubben i den her forfatning?

    Helt alvorligt :)?

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    “Det kan ende grimt det her - men det vil ikke være ufortjent med en tur ned i divisionerne efter et årti balancerende på stregen.”

    Måske det ligefrem kunne virke rensende? Nogle gange skal man bare smadre et faldefærdigt og råddent hus og bygge noget nyt op.

    I stedet for at sminke liget med en ny “strategi” (lol).

    Jeg så ikke kampen i dag. Gad simpelthen ikke. Det er første gange i mange år.
    Helt enig mht at det ikke vil være ufortjent hvis OB rykker ned når vi er så ringe og har været det så længe hele vejen rundt. Problemet hvis vi rykker ned er bare at vi jo ikke vil være selvskreven til oprykning igen, så det vil kunne være virkelig katastrofalt for klubben.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    “Det kan ende grimt det her - men det vil ikke være ufortjent med en tur ned i divisionerne efter et årti balancerende på stregen.”

    Måske det ligefrem kunne virke rensende? Nogle gange skal man bare smadre et faldefærdigt og råddent hus og bygge noget nyt op.

    I stedet for at sminke liget med en ny “strategi” (lol).

    Jeg så ikke kampen i dag. Gad simpelthen ikke. Det er første gange i mange år.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af StevenG Se indlæg

    Jeg tror ikke det kun er Michelsen og en stor gruppe fans der ikke er vilde med Hemmingsen.

    Min fornemmelse siger det også sejler på de interne linjer omkring spillerne - nogen skjuler det bedre end andre. På
    mange vandrør forlyder det at Hemmingsen ledelsesstil har været en katastrofe fra dag 1.

    Det kan ende grimt det her - men det vil ikke være ufortjent med en tur ned i divisionerne efter et årti balancerende på stregen.

    Kunne læse Ledelse valgte at forlade siddepladserne og forsvandt ind bag vinduerne i 2. halvleg - vi må håbe de brugte tiden på noget drastisk!
    Frygter også at der ligger et stort problem. Frøkjær, Hylle, nu Bashkim, mellem linjerne kan man vel høre og læse en vis utilfredshed. Og Lieder er helt sikker også ikke i særlig god stemning. Den manglende kommunikation med spillere og medarbejdere, at nægte eller ikke at møde op til aftalelser om kontraktsituationer. Det er virkelig skidt hvad sker der. Og ser en scenario hvor en tidligere legende på banen bliver til en katastrofe på kontoret og sidelinjen.

    Leave a comment:


  • StevenG
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nu er Kadrii frustreret over manglende spilletid

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lar-til-spille

    Det går sgu godt
    Jeg tror ikke det kun er Michelsen og en stor gruppe fans der ikke er vilde med Hemmingsen.

    Min fornemmelse siger det også sejler på de interne linjer omkring spillerne - nogen skjuler det bedre end andre. På
    mange vandrør forlyder det at Hemmingsen ledelsesstil har været en katastrofe fra dag 1.

    Det kan ende grimt det her - men det vil ikke være ufortjent med en tur ned i divisionerne efter et årti balancerende på stregen.

    Kunne læse “Ledelsen” valgte at forlade siddepladserne og forsvandt ind bag vinduerne i 2. halvleg - vi må håbe de brugte tiden på noget drastisk!
    Last edited by StevenG; 09-04-2021, 22:55.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

    Hans kommentar er jo ikke en udmelding om, at spillerne mangler motivation.
    Det er er jo sagt som en del af et svar på spørgsmålet om, hvordan man i praksis bevarer troen på, at man stadig kan vinde fodboldkampe.
    Derfor mener jeg, du overfortolkede lige netop den kommentar i en ellers udmærket artikel.
    Resten er vi 100% enige om. Det er svært at være andet i den nuværende situation.
    "Siger du, at I er en del af nedrykningskampen nu?
    - Jamen, det har vi jo været, siden vi havnede i nedrykningsspillet. Lyngby får point, Vejle får point, så er vi er en del af det der. Det handler for os om at bevare troen på, at vi kan vinde fodboldkampe.
    Det kan man jo sagtens stå og sige, men hvordan gør I det i praksis?
    - Det gør vi på træningsbanen. Det handler om at træne de ting, der kan gøre det for os, og det handler om at motivere spillerne."

    Nej, er det ikke?
    Men så skulle han vel ikke tale om at motivere men om at give tiltro og selvtillid til spillere ved "at trænere de ting, der kan gøre det for os".
    Og tænk om Frøkjærs interview efter Horsens kampen om manglede homogenitet i truppen. Og synes kropssprog i dag udtrykte frustration og til dels gensejdige bebrejdelser. Synes du det var et hold hvor alle løb for hinanden 100+procent? Er ikke sikker...

    Så enten dummede Hemmingsen sig med ordvalget eller han udtalte en dyb sandhed og at der er et motivationsproblem. Og det betyder at Hemmingsen kørte bilen direkte mod væggen. Fordi hierarkiet og sammenhold var vel helt o.k. under Jakob Michelsen. Men typer som Drachmann og Olli Lund som helt sikker har/havde stor betydning i omklædningsrummet blev vraget. Så det er vel godt muligt at der opstod et vakuum som ikke blev fyldt igen.


    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nu er Kadrii frustreret over manglende spilletid

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lar-til-spille

    Det går sgu godt
    Han er ikke god nok aktuelt. Vi må se, om han bliver det. Købet er i øvrigt symptomatisk for denne elendige klub.

    Undlad at analysere på holdsammensætningen; køb, hvad der lige byder sig til, og som man kender.

    Oh well, jeg har givet op :).

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Nu er Kadrii frustreret over manglende spilletid

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lar-til-spille

    Det går sgu godt

    Leave a comment:


  • Henning001
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Jeg er vred.
    Jeg er vred over Hemmingsen som åbenbart skaber en dårlig kultur i klubben og omkring holdet. Hvor cheftræneren blev demonteret over flere måneder, hvor man nægter intern kommunikation med medarbejdere og spillere hvor kontraktsitustionen skal afklares. Hvor hirarkien i truppen åbenbart også ødelægges. Hvor klubben bliver til grin med alle de kommunikative katastrofer Hemmingsen leverer i offentligheden. Og hvor holder spiller langt dårligere under han end under JM.
    Jeg er så vred at jeg måske ikke mere er særlig objektiv, ja.
    Men at henvise til en udmelding at det er åbenbart nødvendigt at motivere spillere, det er vel ikke det hvad viser manglende objektivitet for mig. Det bekræfter kun hvorfor det helt objektivt er passende at være VRED.
    Hans kommentar er jo ikke en udmelding om, at spillerne mangler motivation.
    Det er er jo sagt som en del af et svar på spørgsmålet om, hvordan man i praksis bevarer troen på, at man stadig kan vinde fodboldkampe.
    Derfor mener jeg, du overfortolkede lige netop den kommentar i en ellers udmærket artikel.
    Resten er vi 100% enige om. Det er svært at være andet i den nuværende situation.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Ja, MH !
    Thorborg. Og derfor det samlede sportslige udvalg,

    Leave a comment:

Working...
X