Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB - Brøndby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt OB - Brøndby

    Jeg er måske godt nok tidligt ude med den. Vi trænger til en succesoplevelse i form af en sejr. Jeg har ikke noget personlig imod Lieder, men jeg synes der er på tide igen at give Gudjohnsen en ny chance i startformationen. For mig at se har han ikke fået en fair chance målt på spilletiden. Han er hoved- og kropsstærk, jeg synes han kan gøre et forskel i angrebet. Og jeg er tilhænger af vores talentfulde ungdom, så giv Østrøm en ny chance fra begyndelsen på højreback, han har hurtigheden og overblik med sig. Jeg mangler en overbevidsende kamp fra Laursens side.

    #2
    Jeg har lige glemt at nævne at Okosun er ikke med fordi han har karantæne og Kløve er måske stadigvæk skadet.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
      Jeg er måske godt nok tidligt ude med den. Vi trænger til en succesoplevelse i form af en sejr. Jeg har ikke noget personlig imod Lieder, men jeg synes der er på tide igen at give Gudjohnsen en ny chance i startformationen. For mig at se har han ikke fået en fair chance målt på spilletiden. Han er hoved- og kropsstærk, jeg synes han kan gøre et forskel i angrebet. Og jeg er tilhænger af vores talentfulde ungdom, så giv Østrøm en ny chance fra begyndelsen på højreback, han har hurtigheden og overblik med sig. Jeg mangler en overbevidsende kamp fra Laursens side.
      Jeg er helt enig. Jeg synes faktisk at Gudjohnsen har set spændende ud i de indhop han har haft. Stærk, pågående og umiddelbart med en fornuftig teknik. Men jeg ved faktisk ikke om han er skadet eller bare ikke vurderet god nok. Hvis sidstnævnte er grunden, så er det jo bare endnu et himmelråbende eksempel på OB's ageren på transfermarkedet og generelle scouting. Var Ole Spion ikke ude og nævne Sveinn som et resultat af deres "netværk"? I så fald har det jo været noget af et "swing & miss". I hvert fald baseret på mængden af spilletid.

      Ift. Brøndby-kampen har jeg gevaldig svært ved at se OB få noget med derfra. Og helt ærligt så har vi heller ikke fortjent det. At vi pt. er i top 6 er mere fordi konkurrenterne har været elendige, end fordi vi selv har været dygtige. Tror på et nederlag og så en uafgjort mod AAB.

      Comment


        #4
        Man må jeg bare sige at Brøndby er superligaens mest formstærke hold. De har lige slået fck og selv været skyld i at tabe til FCM, hvor de brændte chancer i stride strømme. Umiddelbart synes jeg jo ikke holdet er noget nævneværdigt spiller for spiller, men de spiller med kæmpe selvtillid og tro på deres koncept. Forleden imod fck er de lidt presset og får ikke rigtig fat i spillet, men hele tiden har man en fornemmelse af at de kan slå til, fordi de er så dygtige til på 2-3 pasninger at splitte det hele ad med fremadrettede afleveringer og løb for boldholder.
        Jeg har også svært ved at se vi kan styre deres fart, men jeg håber som vi har for vane, at levere en god præstation efter vi har leveret noget rigtig lort.
        Jeg ved ikke om det er det tætte program, som dræner spillerne og gør de levere så blandede præstationer, men der er i hvert fald ingen tvivl om at vi skal 2-3 gear op, hvis vi skal have noget med imod Brøndby.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

          Jeg er helt enig. Jeg synes faktisk at Gudjohnsen har set spændende ud i de indhop han har haft. Stærk, pågående og umiddelbart med en fornuftig teknik. Men jeg ved faktisk ikke om han er skadet eller bare ikke vurderet god nok. Hvis sidstnævnte er grunden, så er det jo bare endnu et himmelråbende eksempel på OB's ageren på transfermarkedet og generelle scouting. Var Ole Spion ikke ude og nævne Sveinn som et resultat af deres "netværk"? I så fald har det jo været noget af et "swing & miss". I hvert fald baseret på mængden af spilletid.

          Ift. Brøndby-kampen har jeg gevaldig svært ved at se OB få noget med derfra. Og helt ærligt så har vi heller ikke fortjent det. At vi pt. er i top 6 er mere fordi konkurrenterne har været elendige, end fordi vi selv har været dygtige. Tror på et nederlag og så en uafgjort mod AAB.
          Jeg tror der er to ting i det med Gudjohnsen.

          1) Han er ikke så god, at vi ikke kan undgå at spille ham, så vi kan ligeså godt spille nogle af alle dem vi har på en permanent kontrakt.
          2) Den klub som han er ejet af er lige blevet købt af de samme ejere som Sønderjyske, og det kan altså også godt spille ind tror jeg. Hvis Gudjohnsen spiller et fremragende forår, så har de jo ingen interesse i at sælge ham til OB. Tværtimod ville det være oplagt at sende ham til Sønderjyske, fordi at han har bevist, at han har niveau til at begå sig i Superligaen, og så risikerer vi at have spillet en angriber varm til Sønderjyske.

          Det kan også bare være, at de slet og ret ikke finder ham god nok, men det er bemærkelsesværdigt, at han er røget så langt ud lige pludselig, for jeg er enig i, at han i hvert fald viste, at han godt kunne spille en rolle, og mere overbevisende har Lieder ved gud heller ikke været.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
            Man må jeg bare sige at Brøndby er superligaens mest formstærke hold. De har lige slået fck og selv været skyld i at tabe til FCM, hvor de brændte chancer i stride strømme. Umiddelbart synes jeg jo ikke holdet er noget nævneværdigt spiller for spiller, men de spiller med kæmpe selvtillid og tro på deres koncept. Forleden imod fck er de lidt presset og får ikke rigtig fat i spillet, men hele tiden har man en fornemmelse af at de kan slå til, fordi de er så dygtige til på 2-3 pasninger at splitte det hele ad med fremadrettede afleveringer og løb for boldholder.
            Jeg har også svært ved at se vi kan styre deres fart, men jeg håber som vi har for vane, at levere en god præstation efter vi har leveret noget rigtig lort.
            Jeg ved ikke om det er det tætte program, som dræner spillerne og gør de levere så blandede præstationer, men der er i hvert fald ingen tvivl om at vi skal 2-3 gear op, hvis vi skal have noget med imod Brøndby.
            Det er ganske enkelt spillernes kvalitet der gør at resultaterne svinger, kampforløbene er jo ikke til mere og hvis du meget ofte er næstbedst eller kampen er lige, så vinder du ikke ret ofte.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
              Jeg er måske godt nok tidligt ude med den. Vi trænger til en succesoplevelse i form af en sejr. Jeg har ikke noget personlig imod Lieder, men jeg synes der er på tide igen at give Gudjohnsen en ny chance i startformationen. For mig at se har han ikke fået en fair chance målt på spilletiden. Han er hoved- og kropsstærk, jeg synes han kan gøre et forskel i angrebet. Og jeg er tilhænger af vores talentfulde ungdom, så giv Østrøm en ny chance fra begyndelsen på højreback, han har hurtigheden og overblik med sig. Jeg mangler en overbevidsende kamp fra Laursens side.
              Den tætte kampprogam vi har aktuelt kræver vel også for lidt rotation... Så Lieder får vel næppe begge kampe. Kunne god leve med at se ham starte torsdag hvis det betyder at vi starter med en alternative søndag. Ved ikke hvor Bashkim står aktuelt men efter de sidste indhop kommer han vel tættere på startplads hver uge, så måske vi kan starte med ham søndag.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Vi taber 3-1
                Brøndby kommer med god selvtillid og spilkoncept

                Comment


                  #9
                  Jeg tror vi vinder en ukækker, "dirty" 1-0. Det er på tide at den unge Brøndby mandskab få vist sine grænser af Fyns stolthed.

                  Comment


                    #10
                    Alternative spillere fik chancen i dag. Nogen der spillede sig i start11 eller har Aron spillet sig ind reelt?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Alternative spillere fik chancen i dag. Nogen der spillede sig i start11 eller har Aron spillet sig ind reelt?
                      Aron ligner en der er i langt bedre form end Opondo. Og der er tvivl om Kløve. Tror helt sikkert han spiller søndag. Grunden til vi så ham så meget i maskinrummet idag var jo fordi Drach og JJ ikke var med. Det klarede han flot. Spørgsmålet er så hvordan han passer ind sammen med de 2 når han nok ikke kommer så meget på bolden

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Aron ligner en der er i langt bedre form end Opondo. Og der er tvivl om Kløve. Tror helt sikkert han spiller søndag. Grunden til vi så ham så meget i maskinrummet idag var jo fordi Drach og JJ ikke var med. Det klarede han flot. Spørgsmålet er så hvordan han passer ind sammen med de 2 når han nok ikke kommer så meget på bolden
                        Ja, det kan være et problem. Aron var meget stærkt og synes kampen viste at han skulle spille centralt men ikke kant. Som kant mangler ham speed, dribling og at sætte en mand hurtigt. Men han er duelstærkt og viste i dag en rigtig god øje og afleveringssikkerhed og det er evner som udnyttes bedst centralt. Men der er meget konkurrence med JJ og Drachmann. Måske som 4-2-1-3 med Aron foran JJ og Drachmann. Men så skal man overveje hvem spiller venstre angriberposition. Jebali og Frø trækker begge ofte til midten og synes det ville kræve for en angriber som holder mere positionen på kanten.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Ja, det kan være et problem. Aron var meget stærkt og synes kampen viste at han skulle spille centralt men ikke kant. Som kant mangler ham speed, dribling og at sætte en mand hurtigt. Men han er duelstærkt og viste i dag en rigtig god øje og afleveringssikkerhed og det er evner som udnyttes bedst centralt. Men der er meget konkurrence med JJ og Drachmann. Måske som 4-2-1-3 med Aron foran JJ og Drachmann. Men så skal man overveje hvem spiller venstre angriberposition. Jebali og Frø trækker begge ofte til midten og synes det ville kræve for en angriber som holder mere positionen på kanten.
                          Sy tes at det er lang tid siden JJT har vist noget der skulle sætte ham forrest og Drachmann har været meget skadet...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #14
                            Oliver
                            Ryan. Østrøm/Khemdee*. Tverskov. Skjelved.
                            Aron. Drachmann. Lund/JJT
                            Sabbi. Lieder. Jebali.

                            * såfremt Kasper, Vestergaard og AJA stadig er syge/skadede.

                            Alternativer: JJT/Lund, Tarik, Sander, Gudjohnsen, Hyllegaard

                            Baskim, Frøkjær, Kløve, Opondo, ikke på 100%

                            Okusun i karantæne

                            Fenger ude.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Synes klart det var Arons bedste kamp i striberne. Han fungerede meget bedre centralt end på kanten og vandt mange dueller. Derudover synes jeg faktisk at Khemdee så spændende ud. Han er lidt upoleret endnu, men der var gode takter, og han faldt på ingen måde igennem mod en ellers stærk FCM offensiv.

                              Comment

                              Working...
                              X