Oprindeligt indsendt af Bobolarsen
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Det er så også én af de eneste måder du kan få mig overtalt til at skille os af med Oli, det er hvis vi kan få Desler i stedet. Ellers beholder jeg med glæde Oli OG min lave IQ
Men hvis vi skal lykkedes på den lange bane både økonomisk og sportsligt skal stregen i sandet trækkes her. Vi skal bevæge os fra masser af leverpostej til ungdom kombineret med store profiler.
Leverpostej giver ikke transferpenge og Top 6. Men det kan talenter og store profiler i den rette kombination. Og det kræver nogle hårde beslutninger som på den korte bane kan give lidt bump på vejen.
Her føler jeg man tog det første skridt med afskeden af Marco Lund og næste skridt bør være Oliver Lund. Så kan man fortsætte løbende over de næste par år
Nu laver jeg lige en meget løs og overordnet skitse der skal tages med et gram salt. Men det er mere for at vise hvordan man måske kan udnytte lønbudgettet bedre
Tit og ofte når man skriver med en fra akademiet ligger deres løn på 30.000-50.000 alt afhængig.. En leverpostej spiller ligger vel på 75.000-100.000, profiler koster 100.000-150.000 og stjerner koster 150.000-250.000
28* leverpostej á 87.500kr= 2,45 mill/måned
12* ung á 40.000 + 10 * profiler á 125.000 + 6 * stjerner af 200.000= 2,93 mill
Så for 480.000kr mere om måneden kan man få noget der har mere potentiale for sportslig succes. Jeg er med på at alle de her tal er søgte og til debat og nok ikke holder i retten. Men det er for at sige hvis vi skal have råd til stjerner skal vi fra fra dyrt leverpostej og satse benhårdt på de unge. Med de bump det nu giver.
Men hvem skal sætte alt dette sammen og rekruttere de rigtige? Hemmingsen?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det var bestemt ikke ment som en fornærmelse mod andre der syntes vi skal beholde Oli så det beklager jeg
Men hvis vi skal lykkedes på den lange bane både økonomisk og sportsligt skal stregen i sandet trækkes her. Vi skal bevæge os fra masser af leverpostej til ungdom kombineret med store profiler.
Leverpostej giver ikke transferpenge og Top 6. Men det kan talenter og store profiler i den rette kombination. Og det kræver nogle hårde beslutninger som på den korte bane kan give lidt bump på vejen.
Her føler jeg man tog det første skridt med afskeden af Marco Lund og næste skridt bør være Oliver Lund. Så kan man fortsætte løbende over de næste par år
Nu laver jeg lige en meget løs og overordnet skitse der skal tages med et gram salt. Men det er mere for at vise hvordan man måske kan udnytte lønbudgettet bedre
Tit og ofte når man skriver med en fra akademiet ligger deres løn på 30.000-50.000 alt afhængig.. En leverpostej spiller ligger vel på 75.000-100.000, profiler koster 100.000-150.000 og stjerner koster 150.000-250.000
Så for 480.000kr mere om måneden kan man få noget der har mere potentiale for sportslig succes. Jeg er med på at alle de her tal er søgte og til debat og nok ikke holder i retten. Men det er for at sige hvis vi skal have råd til stjerner skal vi fra fra dyrt leverpostej og satse benhårdt på de unge. Med de bump det nu giver.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
Hemme har brug for en chef.der skal ansættes en moderne tænkende erfaren mand som sportsdirektør
Comment
-
Det var bestemt ikke ment som en fornærmelse mod andre der syntes vi skal beholde Oli så det beklager jeg
Comment
-
Det er en ungdomskontrakt der udløber 30/6-2022. Tænker det er en løn på 7.000-10.000kr pr måned
Så får han nok en god bonus nu når han bliver udtaget til kamp. Kunne sagtens være 5.000kr+
(ironi kan forekomme)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Bare rolig, tog det heller ikke personligt. Og jeg er også helt enig i dine betragtninger. Oli er måske bare lige den eneste leverpostejsspiller jeg gerne ville beholde, men du har nok ret i at man bliver nødt til at cutte leverpostejen fuldstændigt - rive plasteret af, så at sige.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
Jeg hviler i at Hemme stikker Ørstrøm en kontrakt med en voldsom længde på et helt år. Så må vi se til den tid, om han skal smutte gratis til en anden klub efter det år. Det er jo langt ude i fremtiden.
(ironi kan forekomme)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Det kræver jo lige, at spillerne gider. Der er mange andre klubber, der satser mere på ungdommen end OB :)
Lad os håbe.
Tror ikke der er ret mange der satser mere ungt end OB har intentioner om at gøre. Der er bare nogle hold der har nogle bedre akademispillere der får det til at se sådan ud. Det er vi stille og roligt ved at lave om på
Comment
-
Det føler jeg mig overbevist om at de gør. Bare vent og se
Tror ikke der er ret mange der satser mere ungt end OB har intentioner om at gøre. Der er bare nogle hold der har nogle bedre akademispillere der får det til at se sådan ud. Det er vi stille og roligt ved at lave om på
Jeg ser primært OB bruge de unge spillere af nød. Dvs ved skader. Ellers ikke.
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Intentioner? Beklager, jeg er ikke tankelæser.
Jeg ser primært OB bruge de unge spillere af nød. Dvs ved skader. Ellers ikke.
Der er vi mere eller mindre på par med AGF og Aab som bruger ca det samme fra akademiet pr kamp. Aab giver den godt nok lidt ekstra gas lige nu men har generelt også kun for vane med ca 3.
FCM bruger sjældent mere end 1-2 men har lidt flere at tage af og det veksler lidt
Klubber som Sønderjyske,Randers,FCK,Horsens og Vejle er heller ikke foran generelt. Brøndby bruger pt 2-3 fast fra akademiet
Så tror bare du ser det grønne flotte græs ovre på den anden side af hækken pt. Næste sæson kan vi måske se 4 akademi spillere i flere kampe. Det syntes jeg nu er godt gået
Comment
Comment