Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

    Vinterens vindue er overstået og det er på tide at se fremad .

    Største punkt på dagsordenen er jo nok en ny træner og en udmelding fra OB om hvad strategien er så man kan se hvor det er OB vil hen og om der bliver smidt penge efter det.

    Kan opfordre folk til at lytte til SFÅ’s special indlæg med Hemme omkring optakten til vintervinduet og evt. også podcasten med Dan Hammer om strategi “hvor svært kan det være”, hvilket hver især bidrager ok til en forståelse af hvorfor OB er hvor OB nu er på godt og skidt.

    Der er stadig mulighed for et par salg/udlejninger til lande hvor vinduet stadig er åbent men har ikke det overblik.

    P.t. er der en samlet trup på hele 27 spillere som sportschefen mener er til top6 og som nuværende træner ikke har formået at forløse tilfredsstillende.

    8 angribere ...
    9 midtbanespillere (inkl. Sabbi)
    7 forsvarsspillere (+Obbekjær når han kommer retur).

    Vi kan nok forvente at der skal en del ud før der kommer nye ind og nye skulle gerne være talenter eller direkte styrkning af start11.

    Har ikke overblik over yderligere kontraktudløb til sommer.

    I min optik:
    Raus:

    Mande
    AJA
    Aron
    Opondo
    Lieder
    Svendsen
    Sveinn

    Er der nogen talenter man forventer der skal op? Ørstrøm, Alstrup - det skal i hvertfald nok være noget defensivt.

    I så fald skal der jo reelt flere ud hvis man skal have tilgange udefra for at styrke kvaliteten .. Enten erfarne talenter der ikke spiller fast a la JJT og Frøkjær eller næste niveau af spillere udefra: Lund, Drachmann, Kløve eller Jebali.

    Oliver
    Ryan. Larsen. Tverskov. Skjelvik.
    Kløve. Drachmann. Okusun.
    Sabbi. Jebali. Kadrii.

    Bernat/Alstrup
    Østrøm. Obbekjær. Vestergaard. Lund
    JJT. Tarik. Frøkjær.
    Hyllegaard. Fenger. Nissen.

    Mande.
    AJA.
    Aron. Opondo.
    Sander. Lieder. Sveinn
    Last edited by Plum; 09-02-2021, 10:05.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Nogen der ved hvordan Christian Sørensen gør det som back i Viborg? Han kunne altså være spændende at hente hjem igen

    Comment


      #3
      Jeg tænker også, at eksperimentet Okosun må erklæres som en fiasko. Vi mister (for) meget dynamik i opspillet, og vi får ret beset ganske lidt igen. Han er en ok spiller i truppen, men ikke som fast starter.

      Jeg har længe gerne ville se denne midtbanetrio:

      JJT - JD - Frø

      Opondo og Kløve er fine trupspillere. I ny og næ ligner Opondo også én, der er til mere.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Jeg tænker også, at eksperimentet Okosun må erklæres som en fiasko. Vi mister (for) meget dynamik i opspillet, og vi får ret beset ganske lidt igen. Han er en ok spiller i truppen, men ikke som fast starter.

        Jeg har længe gerne ville se denne midtbanetrio:

        JJT - JD - Frø

        Opondo og Kløve er fine trupspillere. I ny og næ ligner Opondo også én, der er til mere.
        Er jeg den enste der er ved at se Opondo lave en Casper Nielsen og komme fra baghjul? Syntes han bliver bedre og bedre og vi har nok ikke set ham toppe endnu.
        Er pænt sikker på at Opondo står pænt langt fremme i køen pt. Langt foran Frø ihverfald

        Comment


          #5
          Det vigtigste bliver, at få en ny træner ind der kan noget. Og så¨mener jeg, at der mangler en klasse midtbanespiller. Jeg vil hellere have 1 god spiller, og så afskibe 3 fyldspillere.

          Sabbi begynder at irritere mig. Han kegler rundt på banen og præsterer ikke godt nok. Frøkjær er p.t. ikke i nærheden af at være god nok. Men måske kan de 2 udvikle sig under andre former.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Er jeg den enste der er ved at se Opondo lave en Casper Nielsen og komme fra baghjul? Syntes han bliver bedre og bedre og vi har nok ikke set ham toppe endnu.
            Er pænt sikker på at Opondo står pænt langt fremme i køen pt. Langt foran Frø ihverfald
            Helt enig. Opondo kommer bedre og bedre i gang.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Det vigtigste bliver, at få en ny træner ind der kan noget. Og så¨mener jeg, at der mangler en klasse midtbanespiller. Jeg vil hellere have 1 god spiller, og så afskibe 3 fyldspillere.

              Sabbi begynder at irritere mig. Han kegler rundt på banen og præsterer ikke godt nok. Frøkjær er p.t. ikke i nærheden af at være god nok. Men måske kan de 2 udvikle sig under andre former.
              Enig omkring Sabbi. Han virker som en der bare render rundt med hovedet under armen og ikke har forstået taktikken. Han skal skoles på den store klinge. For han har kvaliteter til meget mere

              Comment


                #8
                Sabbi prøver meget; slutproduktet mangler konsekvent. Derudover kan han kun spille én plads - kantangriberen/wingen i en 4-3-3. Sammenholdt med en - ja, lidt irriterende attitude, så er han ikke min favorit. Men han har unægteligt fysikken og et stort drive.

                Comment


                  #9
                  Hvad siger Hemme i forhold strategien? Skal vi hente spillere så vi kan spille 4-3-3? Eller hvilke opstillinger skal vi hente spillere til?

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                    Hvad siger Hemme i forhold strategien? Skal vi hente spillere så vi kan spille 4-3-3? Eller hvilke opstillinger skal vi hente spillere til?
                    Alt dette har han ikke sagt noget om umiddelbart. Indtil videre skal en OB spiller bare være seriøs og træne hårdt. Men der skulle komme en strategi ud snart

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Er jeg den enste der er ved at se Opondo lave en Casper Nielsen og komme fra baghjul? Syntes han bliver bedre og bedre og vi har nok ikke set ham toppe endnu.
                      Er pænt sikker på at Opondo står pænt langt fremme i køen pt. Langt foran Frø ihverfald
                      Nej - jeg har hele tiden haft en fornemmelse af kunne ske hvis han bare kom over sine skader og set-backs hele tiden. Han mangler vel noget speed i fht. CN men kropsstyrke har han vel mere af. Et godt drive med bolden, og imø en markant bedre teknik end CN. Kan han fortsætte som han gør nu, så må det meget gerne kaste en forlængelse af sig.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Nej - jeg har hele tiden haft en fornemmelse af kunne ske hvis han bare kom over sine skader og set-backs hele tiden. Han mangler vel noget speed i fht. CN men kropsstyrke har han vel mere af. Et godt drive med bolden, og imø en markant bedre teknik end CN. Kan han fortsætte som han gør nu, så må det meget gerne kaste en forlængelse af sig.
                        Jeg har også hele tiden troet på at Opondo har hvad der skal til, men han passer bedre til vores nuværende 4-3-3 system end han gjorde som 8'er i 3-5-2, som vi spillede i starten af hans OB-tid. Hans forcer er på bolden, hvor han faktisk er en glimrende pasningsspiller og så har han et drive med bolden, som vi skal få sat endnu mere i scene. Og så ligner det han har bygget på sine afslutningsfærdigheder. Både målet her forleden og det seneste i efterårets sidste kamp imod FCM er ret godt sparket ind. Vi er afhængige af midtbanespillere får sat scoringer på kontoen så længe vi ikke har Bash igang, da de øvrige angribere ikke er topscorere. Håber virkelig han kan holde sig skadesfri, så han kan få bygget endnu mere på, for jeg vurderer også vi kan få mere ud af ham.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Nej - jeg har hele tiden haft en fornemmelse af kunne ske hvis han bare kom over sine skader og set-backs hele tiden. Han mangler vel noget speed i fht. CN men kropsstyrke har han vel mere af. Et godt drive med bolden, og imø en markant bedre teknik end CN. Kan han fortsætte som han gør nu, så må det meget gerne kaste en forlængelse af sig.
                          Målet forleden viste vel en god speed? Tror faktisk han har den i sig men har været bange for alt for mange sprints da det er ført til skader.
                          Vi må krydse fingre for at han holder sig skadesfri for sig kommer det hele nok af sig selv

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Jeg har også hele tiden troet på at Opondo har hvad der skal til, men han passer bedre til vores nuværende 4-3-3 system end han gjorde som 8'er i 3-5-2, som vi spillede i starten af hans OB-tid. Hans forcer er på bolden, hvor han faktisk er en glimrende pasningsspiller og så har han et drive med bolden, som vi skal få sat endnu mere i scene. Og så ligner det han har bygget på sine afslutningsfærdigheder. Både målet her forleden og det seneste i efterårets sidste kamp imod FCM er ret godt sparket ind. Vi er afhængige af midtbanespillere får sat scoringer på kontoen så længe vi ikke har Bash igang, da de øvrige angribere ikke er topscorere. Håber virkelig han kan holde sig skadesfri, så han kan få bygget endnu mere på, for jeg vurderer også vi kan få mere ud af ham.
                            Det er måske også svært at sammenligne imellem systemerne da han under 3-5-2 aldrig opnåede en topform som nu. Men det er muligt du har ret. Har nu også svært ved at se os vende tilbage til 3-5-2 i nærmeste fremtid. Det har vi for mange offensive spillere til

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Målet forleden viste vel en god speed? Tror faktisk han har den i sig men har været bange for alt for mange sprints da det er ført til skader.
                              Vi må krydse fingre for at han holder sig skadesfri for sig kommer det hele nok af sig selv
                              Det gjorde han helt sikkert, samtidig med at han viste god teknik både i trækket ind i banen og afslutningen var jo fremragende .. ang. speed så mener jeg at i en direkte sammenligning med CN mangler der lidt, men det opvejes fint af en bedre teknik.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X