Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvad mangler vi egentlig taget på holdet for at man igen kan få troen på succes og top 6. Hvad skal der ske i dette vindue?
    Her er mit bud med forudsætningen om Oliver Lund,Sander Svendsen,Mart Lieder, Sveinn og Janus Drachmann forlader klubben til sommer

    Målmand: OC,HC og Mandé
    Med mindre OC sælges tænker jeg ikke der behøver at ske noget. Umiddelbart er der ikke nogen helt klar på akademiet og ham der er tættest på pt er 16 år.
    Mandé er måske dyr i drift som 3. Målmand, men det ligner at det hele fungerer og måske burde man bare køre en sæson mere uforandret.

    Højreback: Ryan og AJA
    Virkeligt et svagt punkt på holdet. Begge kører på sidste år af deres kontrakt og der er nok ikke nogen der gider at købe dem. Vi burde opruste på denne plads så Ryan ikke længere er selvskreven. Mit forslag er Jacob Buus fra Horsens som burde kunne købes billigt når de rykker ned. Så kan man hente en profil når begge har udløb næste sommer.

    Centerback: Kasper,Tverskov,Vestergaard(AJA+Obbekjær)
    Med mindre at Tverskov sælges sker der nok ikke noget her. Man har Vestergaard(som snart for en forlængelse) på spring samt Østrøm og Khemdee der også har potentialet. Hvis ikke den kommende sæson så sæsonen efter. Måske Obbekjær kan blive en mulighed. Jeg tvivler dog. Her skal der udvikles på det vi har fra akademiet.

    Venstreback: Skjelvik og Brems
    Tja. Her er vi vel besat ok. Profilen og talentet. Vi må håbe at begge holder sig skadesfri og at Jørgen finder et højere stabilt niveau

    Midtbane: JJ,Kløve,Tarik,Opondo,Okosun og Thrandasson
    Antalmæssigt fint. Men hvor mangler her bare en general. En leder der er klar hver gang som kan binde holdet sammen. Det tætteste er nok JJ men han er oftest skadet og har kun 1 år tilbage af sin kontrakt. Her burde man måske prøve at finde noget med stor kvalitet.

    Kanter: Frøkjær og Sabbi
    2 spillere med højt topniveau og meget lavt bundniveau. Alle vil gerne have de lykkedes, men endnu er det ikke lykkedes at folde deres potentiale ud. Frøkjær ligner en Greve om igen der nok aldrig lykkedes helt i OB, skifter til Randers og bliver en stor profil. Ved ikke hvad der skal til. Men det er ikke nok til top 6 mm vi finder et system hvor de kan blomstre. Det kunne godt være 1-4-4-2 for begge.

    Angreb: Jebali,Kadrii,Fenger og Hyllegaard
    Egentlig et om 4-kløver hvis alle er på 100%. Tænker ikke der bliver gjort det store. Måske henter man Sveinn fordi man ser noget potentiale. Jeg kunne sagtens leve med 5 mand til de 2-3 pladser. Men se at få forlænget med Fenger og Hylle tak.

    Med en trup på 22-23 mand burde der være plads til lidt indkøb. Men der skal godt nok rammes rigtigt for at jeg tror på Top 6 i næste sæson. Vi burde nok også overveje at gå tilbage i 4-4-2 hvor de fleste spiller fungere bedst. Det der 4-3-3 hvor man bla skal presse højt har vi simpelthen ikke spillerne til og det ligner oftest noget 1-4-6 uden nogen i feltet

    Nøj hvor trænger man bare til en sæson med godt spil og gode resultater
    En komplet-midtbanegeneral er helt sikkert det vi har mest brug for. Det er denne plads man skal bruge kassen på og hente et 'stort' navn. Vi mangler virkelig en Carlos Zeca type - Drachmann bliver det desværre ikke, da han nok er fortid.

    Comment


      Byttede gerne 3-4 af de centrale midtbanespillerne til en enkelt god .. der er for meget leverpostej der.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Byttede gerne 3-4 af de centrale midtbanespillerne til en enkelt god .. der er for meget leverpostej der.
        Enig også hente Grevehjem om et år. Han virker meget mere moden i hans spil nu.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Enig også hente Grevehjem om et år. Han virker meget mere moden i hans spil nu.
          Enig, man burde hente Greve og Buus hjem. Ville også gerne have Christian Sørensen, men tvivler på at det giver meget mening for nogen af parterne

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Enig, man burde hente Greve og Buus hjem. Ville også gerne have Christian Sørensen, men tvivler på at det giver meget mening for nogen af parterne
            Ja tak til buus og især greve. Det kunne være spændende.
            Jeg så faktisk også meget gerne at man hentede Eskesen og klynge hjem igen. Synes de begge virkede til at have mere at byde på, og fælles for alle 4 er, at de formentlig er klar til at dø med støvlerne på for logoet på trøjen, modsat en stor del af dem vi har nu.
            Og så er der udviklingspotentiale på i hvert fald Eske og klynge.

            Måske er det bare en romantisk tanke fra min side. Og tror nu heller ikke vi ser nogen af dem til sommer.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

              Ja tak til buus og især greve. Det kunne være spændende.
              Jeg så faktisk også meget gerne at man hentede Eskesen og klynge hjem igen. Synes de begge virkede til at have mere at byde på, og fælles for alle 4 er, at de formentlig er klar til at dø med støvlerne på for logoet på trøjen, modsat en stor del af dem vi har nu.
              Og så er der udviklingspotentiale på i hvert fald Eske og klynge.

              Måske er det bare en romantisk tanke fra min side. Og tror nu heller ikke vi ser nogen af dem til sommer.
              Det ville helt sikkert være drømmen. De kunne altså godt erstatte mange af de breddespillere vi har rendende nu i hvert fald. Buus istedet for Lund, Greve i stedet for Opondo (de er samme type spiller, Greve er bare bedre),Eske og Klynge har jeg lidt sværere at se hvem de skulle erstatte lige nu og her, men ville også gerne have dem tilbage hvis muligt

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Det ville helt sikkert være drømmen. De kunne altså godt erstatte mange af de breddespillere vi har rendende nu i hvert fald. Buus istedet for Lund, Greve i stedet for Opondo (de er samme type spiller, Greve er bare bedre),Eske og Klynge har jeg lidt sværere at se hvem de skulle erstatte lige nu og her, men ville også gerne have dem tilbage hvis muligt
                Uden den mindste realisme inde over, og hvis man bare måtte vælge, så ville jeg erstatte aron og okusun med greve og Eske. Uden at blinke. Klynge kunne tilgå truppen og erstatte kløve om et års tid måske.

                Jeg vil gerne beholde opondo.

                men jeg tror på fred i verden, før jeg tror på ovenstående

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Uden den mindste realisme inde over, og hvis man bare måtte vælge, så ville jeg erstatte aron og okusun med greve og Eske. Uden at blinke. Klynge kunne tilgå truppen og erstatte kløve om et års tid måske.

                  Jeg vil gerne beholde opondo.

                  men jeg tror på fred i verden, før jeg tror på ovenstående
                  Er stadig ret begejstret om Arons kampe som central midt. Synes han viste meget af det vi savnede der: en duelstærk boks til boks spiller som ved at strukturere og styre. Ville meget gerne holde fast i ham. Men det kræver at vi sætter ham ind der hvor han er bedst og det er helt sikker ikke som kant eller at smide ham rundt fra vk til hb.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Er stadig ret begejstret om Arons kampe som central midt. Synes han viste meget af det vi savnede der: en duelstærk boks til boks spiller som ved at strukturere og styre. Ville meget gerne holde fast i ham. Men det kræver at vi sætter ham ind der hvor han er bedst og det er helt sikker ikke som kant eller at smide ham rundt fra vk til hb.
                    Det er jo der skoen har trykket i årevis. Spillere spiller ikke der, de er bedst. Eller i et system hvor de aldrig kan blive bedst.

                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Er stadig ret begejstret om Arons kampe som central midt. Synes han viste meget af det vi savnede der: en duelstærk boks til boks spiller som ved at strukturere og styre. Ville meget gerne holde fast i ham. Men det kræver at vi sætter ham ind der hvor han er bedst og det er helt sikker ikke som kant eller at smide ham rundt fra vk til hb.
                      Han er bedre centralt, men ikke i nærheden af niveau tIl en top 6 klub, set over tid. Han har få gode kampe, men ikke konstant, så han skal erstattes

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Er stadig ret begejstret om Arons kampe som central midt. Synes han viste meget af det vi savnede der: en duelstærk boks til boks spiller som ved at strukturere og styre. Ville meget gerne holde fast i ham. Men det kræver at vi sætter ham ind der hvor han er bedst og det er helt sikker ikke som kant eller at smide ham rundt fra vk til hb.
                        Men han er jo ikke boks til boks i dag, han er tættere på at score for Sønderjyske end han er for OB. Når vi blander kortene som han er i dag, er han jo nødt til at holde sig indenfor nogle ret faste rammer og beskytte forsvaret sammen med JJT, når vi vælger at spille med de 4 fremme. Det kan jeg overhovedet ikke se, at han er særligt god til. Hvis han skal forløses, skal det være i en mere fri rolle, hvor han kan få lov at buldre med i feltet og tage de der aggressive løb i presset, hvor han bevæger sig langt væk fra sin position. Som vi spiller ham i dag er han låst, og inden for de rammer er han ikke særligt dygtig, her ville Drachmanns spilintelligens og overblik have klædt os langt bedre.

                        Vi skal gøre os meget klart, hvad Arons rolle er og hvordan vi vil spille i fremtiden, hvis det her samarbejde skal give mening.
                        Last edited by Sheed; 18-04-2021, 15:54.

                        Comment


                          Så røg Sander til Norge

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/sander...dds-ballklubb/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Ja, old news

                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...norsk-fodbold/

                            Comment


                              Der løber en reserve CFer rundt i Herning som har trukket tænderne ud på Wind og Vildsvinet.
                              Han ville godt nok pynte i striber.

                              Comment


                                Ja, når man ikke engang forsøgte at hente ham, diskvalificerer man sig selv som sportschef.

                                Men Høegh var vel også blevet smittet med OB- sygen

                                Comment

                                Working...
                                X